PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : همه چيز درباره چربي سوزي و چربي سوزها



مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۱:۵۹ بعد از ظهر
با اجازه از تمام مديران محترم سايت تصميم گرفتم دوباره بخش چربي سوز ها رو احيا كنم و تمام مواردي كه خودم تجربه كردم و قبول دارم رو به سايت ارائه كنم اما به دليل شرايط سايت امكان دسترسي بيشتر كاربران به بخش چربي سوزي كه تو سايت هست امكانپذير نيست پس پوزش من رو پيشاپيش براي ايجاد تايپيك جديد بپزيريد .
البته بصورت تكه تكه تا كامل شدن و منتظر نظراتتون هستم.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۰ بعد از ظهر
چرا چربي سوزي ؟؟؟؟؟؟
خوب، پس تصمیم گرفته اید که تغییری در برنامه غذایی و تمرینیتان بدهید. حق دارید؛ فصل گرما در راه است و ساحل دریا انتظارتان را می کشد. باید همین چربیهای کمی را هم که دارید، بسوزانید.
به محض اتخاذ چنین تصمیمی، در یکی از سه گروه مختلف چربی سوزان زیر قرار می گیرید:

گروه اول: افرادی که بدنبال سریعترین، آسانترین و ترجیحا بی دردسرترین مسیر رسیدن به هدف هستند؛ رژیمهای زودگذر، مکملهایی که تولید کنندگانشان، وعده تاثیراتی جادویی می دهند، انواع شربتهای لاغری و خلاصه هر چه کاهش چربی را بدون کمترین زحمتی در پی داشته باشد.

گروه دوم: افرادی که فکر می کنند تنها راه رسیدن به هدف، خون و عرق و اشک است. خودشان را روی دستگاههای هوازی و زیر وزنه هلاک می کنند و چیزی بجز سبزیجات خام و پروتئین خالص مصرف نمی کنند. چنین افرادی، اثربخشی تمرین را مشروط به احساس درد و ناراحتی یا فشاری در این حد می دانند. این گروه باوری راسخ دارند که بهترین روش، "روشی ساده" نیست.

گروه سوم: و بالاخره آخرین گروه شامل ورزشکارانی می شود که حد واسط دو گروه دیگر قرار می گیرند و بینش بیشتری دارند.
این عده، اگرچه از اهمیت تمرین سنگین و برنامه های منظم غذایی آگاه هستند، اما از برخی محصولات موجود در بازار هم که به تسریع کسب نتایج دلخواه و تسهیل کل فرایند بدنسازی کمک می کنند، خبر دارند.
آنها بخوبی می دانند که استفاده از این مکملها بتنهایی چربی بدنشان را کاهش نمی دهد – کسب نتیجه مطلوب، به خودشان بستگی دارد و مکملها فقط روند رسیدن به هدف را تسهیل می کنند.
امیدوارم شما هم از ورزشکاران گروه سوم باشید. اگر نه، برایتان آرزوی موفقیت دارم؛ در این صورت، یا تابستان امسال، خودتان را زیر لباس پنهان خواهید کرد و از استخر و ساحل محروم خواهید شد یا طی یک رژیم دشوار چند هفته ای، آنقدر سختی می کشید که دیگر تاب فریادهای "بیا منو بخور!" شیرینیهای روی میز را نمی آورید.

اکنون که فهمیدیم مکملهایی هستند که واقعا زندگی را لذتبخشتر و رسیدن به نتایج دلخواه را آسانتر می کنند، بگذارید ببینیم چرا اصلا باید چنین محصولاتی و بویژه انواع چربی سوز را که مورد نظر ما در این مقاله است و امروزه بوفور در صنعت مکمل دیده می شود، مصرف کنیم.

چهار دلیل سودمندی چربی سوزها

1. گرسنگی
اولین چیزی که باید درباره چربی سوزها دانست، این است که فقط چربی نمی سوزانند – یا بعبارت دیگر، چربی را بروشهای گوناگونی می سوزانند. "تولید حرارت"، وجه تمایز اغلب چربی سوزهای متداول است. این مواد، با کمک به افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن، مستقیما به سوختن بیشتر چربی کمک می کنند.
با اینحال، برخی دیگر بگونه ای غیرمستقیم عمل می کنند. آیا هنگام رژیم، گرسنگی امانتان را می برد؟
در این صورت، چربی سوز با فرونشاندن اشتهایتان، مفید واقع خواهد شد. اکنون با آرام شدن شکمتان، سپری کردن باقی روز، آسانتر خواهد شد.

2. میزان انرژی
شرط لازم برای از دست دادن چربیهای اضافی بدن، برنامه غذایی کم کالری است. چنین برنامه ای باعث لطمه به میزان انرژی لازم بدن می شود. به عبارت دیگر، چون مقدار انرژی دریافتیتان کاهش می یابد، عضلات هم انرژی کمتری خواهند داشت.
چربی سوزها حاوی مواد مختلفی هستند. کافئین یکی از این مواد است که بدون وارد کردن کالری بیشتر، به افزایش میزان انرژی بدن کمک می کند.
انرژی بیشتر، باعث تمرین سنگینتر می شود و تمرین سنگینتر هم بمعنی احتمال بیشتر حفظ بافتهای عضلانی بدن می باشد که ساختن و حجیم کردنشان مستلزم سالها زحمت بوده است.

3. بهبود تمرکز
برخی افراد، پس از چند روز استفاده از مکملهای چربی سوز، متوجه بهبود تمرکزشان می شوند. اگرچه این وضعیت، شاید ارتباط مستقیمی با توانایی چربی سوزی بدنتان نداشته باشد اما احتمالا، تفکر مداوم درباره برنامه غذایی و تمرین و امور مرتبط، امکان اندیشیدن به هر موضوع دیگری را سلب می کند.
مصرف مکملهای چربی سوز شاید به حفظ تمرکزتان کمک کند و بدین ترتیب بتوانید بر کار یا هر فعالیت مغزی دیگری بهتر متمرکز شوید.

4. بهبود وضعیت سلامتی عمومی
بالاخره، دلیل دیگر لزوم توجه به مکملهای چربی سوز، وجود موادی با اثرات جانبی سودمند برای سلامتی در برخی از آنهاست.
مثلا، بسیاری از مکملهای چربی سوز، حاوی "یوهیمبی" هستند که ضمن کاهش چربی بدن، جریان خون به اندامها و اعضای انتهایی (دستها و پاها، انگشتان ...) را افزایش می دهد.
مثال دیگری از مواد موجود در مکملهای چربی سوز، عصاره چای سبز است. حتما شنیده اید که این ماده، فواید بسیاری، از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.
خوب، می بینید که گنجاندن مکمل چربی سوز در برنامه غذاییتان، دلایل فراوانی دارد. تا هنگامی که طبق آنچه گفته شد، گروه اولی نشده اید و همه کار را به عهده چربی سوز نگذاشته اید، بسیاری از مکملهای موجود، از نظر تراشیدن بدنی زیبا برای تابستان پیش رو سودمند هستند.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۰ بعد از ظهر
چگونه با حفظ عضله چربي بسوزانيم

اين سوالي است كه براي اكثر بدنسازان خصوصا در دوران تفكيك پيش مي آيد بارها ديده شده كه بدنسازي به دليل رعايت نكردن اصول صحيح تمرين و تغذيه در دوران كات يا همان تفكيك با كاهش حجم و افت عضلاني مواجه شده و زحمات چند ساله اش را طي دو ماه از دست داده در اين مبحث قدري كلي در ارتباط با چربي سوزي و تخصصي تر در مورد كات كردن عضلات توضيح مي دهم .

همان طور كه قبلا توضيح دادم ابتدا بايد نحوه سوخت رساني عضله و تفاوت آنها را در ورزشهاي هوازي طولاني و تمرينات قدرتي كوتاه مدت بدانيم .

سريعترين و در دسترس ترين سوخت ذخيره شده در ماهيچه ها فسفاژن است كه در تمرينات قدرتي و غير هوازي به مصرف مي رسد و تا حداكثر حدود 10 ثانيه به اتمام مي رسد بعد از آن عضلات از ذخائر گليكوژنشان استفاده مي كنند كه بر اثر سوخت ناقص گليكوژن و به دور از اكسيژن اسيد لاكتيك توليد مي شود كه با بالا رفتن درصد اسيد لاكتيك خون از حد مشخص درد عضلاني حادث مي شود و كارائي فرد به شدت پائين مي آيد كه اين حدود 1 تا 2 دقيقه بستگي به توانائي و تحمل افراد طول مي كشد با اتمام ذخائر گليگوژن در عضلات بدن به سراغ ذخائر كبد مي رود . ( گليكوژن از سنتز گلوكز – قند خون – تو ليد و در كبد و عضلات ذخيره مي شود ) در صورتي كه بدنتان كاملا از ذخائر گليكوژن تخليه شود بعد از آن به سراغ ذخائر ليپيد ها ( چربي ) و شكستن آنها به گليسرول و توليد انرژي مي شود كه اين حالت در تمرينات بدنسازي به ندرت اتفاق مي افتد با توجه به بارگيري هاي كربو هيد راتي كه در رژيم غذائيشان وجود دارد . ( منابع كربو هيدرات – سيب زميني - برنج . نان– بعد از گوارش به قند تبديل مي شود)

نكته مهم اينكه در تمرينات هوازي و طولاني مدت 99 در صد انرژي از منابع چربي تامين ميشود و در تمرينات شديد – قدرتي و كوتاه مدت بدن از ذخائر گليكوژن استفاده مي كند .

بنابراين تنها راه كاهش چربي بدن دويدن – دوچرخه و تمرينات مشابه با شدت كم و مدت زمان زياد مي باشد يك تست ساده براي ميزان شدت تمرين صحبت كردن است بايد تقريبا طبيعي و بدون قطع شدن صدا براي تنفس بتوانيد صحبت كنيد نكته ديگر در شدت تمرين ميزان ضربان قلب است كه نبايد از 70 – 85 % درصد ماكزيمم مجاز تجاوز كند براي به دست آوردن اين حد ماكزيمم سن خود را از عدد 220 كم كنيد . يك مورد مهم ديگر اينكه در حين تمرينات هوازي نبايد دچارسوزش عضلاني شويد زيرا به اين معني است كه بدن به سراغ ذخائر گليكوژن رفته و به عبارت ديگر تمرين از دايره هوازي به سيستم غير هوازي پيش مي رود و بايد شدت آنرا كم كنيد اما مدت زمان بهينه چقدر است نيم ساعت تا حداكثر 40 دقيقه (4 روز در هفته ) مناسب است دليل مشخص كردن حد بالا هم اين است كه دويدن هاي طولاني واستقامتي موجب شكستن پروتئين و تجزيه بافتهاي عضلاني مي شود . اما بهترين زمان چه موقع است پاسخ اين است كه هر قدر كه بدن بيشتر از ذخائر گليكوژن تخليه شده باشد سريعتر به سمت مصرف چربي هاي ذخيره شده مي رود و صبحها قبل از صبحانه يا بعد از تمرينات با وزنه بدن در اين حالت قرار دارد .

اما رژيم ما چه گونه باشد تا با حفظ و حتي ساخت عضله كمترين ميزان ذخيره چربي را در بدن داشته باشيم و مقدار مازاد آنرا بسوزانيم براي چربي سوزي بايد در بالانس منفي كالري باشيد و براي عضله سازي بايد در بالانس مثبت كالري و نيتروژن ! (پروتئين )

يك اصل مهم در رژيم غذائي اين است كه براي كاري كه مي خواهيد انجام دهيد غذا بخوريد نه كاري كه انجام داده ايد . به عبارت ديگر بعضي ورزشكاران اين اشتباه را مرتكب مي شوند كه چون نيم ساعت دويده ام (مثلا ساعت 10 صبح ) پس در وعده ناهار مي توانيم غذاي بيشتري بخورم و بعد از آن هم دو ساعت مي خوابند ! وعده صبحانه بيشتر پرو تئين خصوصا اگر كار شما پشت ميز نشستن تا ظهر است وعده قبل از خواب نيم روز حداكثر 200 كالري بايد باشد و وعده قبل از تمرين حدود 1000 كالري ( هنگام خواب 20درصد كمتر كالري مي سوزانيم و هنگام تمرين حدود 700 تا 800 كالري نياز داريم ) اما هنگام رژيم و مصرف كم كربو هيدرات بدن متابوليسم ( سوخت وساز ) و هورمونهاي چربي سوز را در وضعيت پائيني قرار مي دهد بدنسازان حرفه اي كربو هيدرات ها را به صورت دوره اي مصرف مي كنند به دو دليل 1- هر چند وقت يك بار با خوردن خوراكيهاي ازاد كننده انسولين از قبيل – مربا – شيريني – بدن را به اين اشتباه بيندازيد كه دوران رژيم پايان گرفته است .

2- يك يا دور روز در هفته ( معمولا اخر هفته و تعطيلات ) مصرف كربو هيدرات خود را دو برابر مي كنندو در بقيه ايام هفته از يك رژيم كم كربو هيدرات پيروي مي كنند و بدين شكل سطح انرژي خود را افزايش مي دهند تا بتوانند به سختي تمرين كنند و بدن از ذخائر گليكوژن كاملا تهي نشود .

در چند سطر بالا كلياتي در مورد مصرف كالري در صبح و قبل از تمرين توضيح دادم 5 وعده غذائي براي بدنسازان حداقل مطلق است و و بهتر است تا 7 و 8 وعده هم برسد . مصرف كربو هيدرات دير هضم ( نان جو –نان گندم حبوبات و برنج قهوه اي) قبل از تمرين توصيه مي شود تا سطح گلوكز خون به سرعت بالا نرود و فرآيند چربي سوزي در حين تمرين را به حداكثر برسانيم اما بعد از تمرين كربو هيدراتهاي سريع الهضم به بالا بردن سطح انسولين خون كمك مي كند و بدن را در حالت آنابوليك قرار مي دهد . ( بعد از تمرين بدن در يك حالت كاتابوليكي شديد قرار دارد و بايد سريع ذخائر گليكوژن عضلات احيا شود ) – من از 10 گرم گلو تامين محلول در اب ميوه كربو هيدراتي شيرين ( معمولا اب انگور سياه ) به همراه خرما بلافاصله بعد از تمرين استفاده مي كنم . نان هاي شيريني- كلوچه - سيب زميني و برنج سفيد را بعد از تمرين استفاده كنيد و نگران افزايش چربي بدن نباشيد . زيرا اين مواد مغذي بيشتر به فرآيند ريكاوري افزايش سطح انسولين و ذخيره انرژي و حفظ عضلات كمك مي كند .

وقتي كه در دوران كات هستيد حتي بيشتر از دوران حجم بايد پروتئين مصرف كنيد . بدن مي تواند تقريبا نيمي از پروتئين مازاد بر نيازش را براي انرژي مصرف كند . بر خلاف تصور عموم تمرين شكم به تنهائي موجب كاهش چربي ها نمي شود زيرا هنگامي كه بدن شروع به سوزاندن چربي مي كند به شكل منظم و از همه جاي بدن و بدون تمركز بر يك قسمت خاص انجام مي دهد و تمرينات شكم فقط عضلات شكم را تقويت مي كند و شكل مناسبي به آن مي دهد و منتهاي آن همين است عضلات شكم را بايد دو يا سه بار تمرين داد و من خودم اعتقادي به ستهاي طولاني و تكرار هاي زياد دراز نشست ندارم ستهاي 25 تكراري اما آرام و كنترل شده كه در بخش منفي حركت كمر تا نزديك تخته پائين بيايد ولي با آن تماس پيدا نكند . براي تقويت وتوسعه بخش بالائي عضلات شكم تخته شيبدار و بالا كشيدن پاها در حالت آويزان بهترين حركت براي تقويت عضلات پائين شكم است .

چند نكته ديگر اينكه كمبود ويتامين c چربي سوزي را كند مي كند و چاي سبز يك آنتي اكسيدان عالي و چربي سوز طبيعي به شمار مي رود همچنين خوردن يك فنجان قهوه غليظ قبل دويدن به سوختن بهتر چربي ها كمك مي كند .

ديگر چيزي نياز نداريد جز قدري مكمل صبر و اراده كه آن را هم در هيج كجا به جز وجود خودتان نمي توانيد پيدا كنيد اين موارد را رعايت كنيد تا شكمي صاف و 8 تكه و تفكيك شده داشته باشيد .

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۱ بعد از ظهر
راز سوزاندن چربي 300 درصد سريعتر از معمول

چه ساعتي از روز بهترين زمان براي انجام تمرينات ورزشي ايروبيک است؟ جواب اين سوال اين است: هر ساعتي که مايل باشيد. مسئله ي مهم فقط انجام دادن آن است. ورزش هاي مداوم قلبي-عروقي مثل پياده روي، پله نوردي و دوچرخه سواري به مدت حداقل 30 دقيقه باعث سوختن چربي مي شود و اهميتي ندارد که چه ساعتي از روز انجام مي گيرد. هرچند، اگر مي خواهيد از هر دقيقه ي آن نهايت استفاده را ببريد، بهتر است که زودتر از خواب بيدار شده و صبح ها قبل از اولين وعده ي غذايي اين تمرينات را انجام دهيد. انجام تمرينات با شکم خالي سه مزيت عمده نسبت به ساير ساعات دارد:

صبح زود قبل از خوردن هر چيزي، سطح گليکوژن در ماهيچه ها و کبد پايين است. اگر ساعت 7 شب شام صرف مي کنيد و ساعت 7 صبح نيز صبحانه تان را ميل مي کنيد، 12 ساعت بدون غذا خوردن را گذرانده ايد. در اين 12 ساعت گرسنگي و غذا نخوردن سطح گليکوژن پايين مي آيد تا گلوکز مورد نياز بدن را تامين کند. در نتيجه، شما با بدني خالي از گليکوژن و سح قند پايين از خواب بيدار مي شويد و بدن آماده ي سوزاندن چربي هاست. ميزان چربي که مي توانيد بسوزانيد نا مشخص است اما تحقيقات نشان داده است که در اين حالت تا 300% بيشتر چربي مي سوزانيد.

دوست داريد بدانيد که اين چطور انجام مي گيرد؟ بسيار ساده است. کربوهيدرات (گليکوژن) اولين و مهم ترين منبع انرژي براي بدن شماست. زماني که مقدار کمي از اين منبع انرژي وجود داشته باشد، بدن شما مجبور مي شود از منبع دومي براي تهيه انرژي استفاده کند. که چربي است. اگر شما حرکات ورزشي را دقيقاً بعد از صرف غذا انجام دهيد، همچنان چربي خواهيد سوزاند اما ميزان کمتري چون در درجه ي اول کربوهيدرات هاي مصرف شده تان را مي سوزانيد. براي سوخت هميشه معمولا ترکيبي از کربوهيدرات و چربي سوخته مي شود، اما بنا بر زمان ورزشتان مي توانيد ميزان سوختن چربي را بالاتر ببريد. اگر نمي توانيد صبح هاي زود حرکات ورزشي خود را انجام دهيد، زمان دوم پس از انجام تمرينات وزنه است. تمرينات وزنه در حالت عادي بي هوازي است به همين دليل گليکوژن را کاهش مي دهد.

دومين مزيت انجام تمرينات صبح زود در اثرات بعد از اين ورزش ها است. وقتي اين تمرينات ورزشي قلبي-عروقي را انجام مي دهيد، نه تنها در تمرينات چربي ميسوزانيد، بلکه همچنان پس از اتمام تمرينات نيز چربي مي سوزانيد. چرا؟ چون تمرينات شديد متابوليسم بدن را حتي براي ساعت ها پس از تمام شدن ورزش بالا نگاه مي دارد. اگر تمرينات را هنگام شب انجام دهيد، در طي تمرين چربي ميسوزانيد اما از مزيت دوم ديگر بهره اي نخواهيد برد چون وقتي به خواب مي رويد متابوليسم بدنتان سريعاً پايين مي آيد.

سوزاندن چربي تنها دليل انجام تمرينات در صبح زود نيست. سومين مزيت انجام تمرينات صبح زود، اشتياق و انرژي است که همه ي روز با شما مي ماند. هر چه تمرينتان سخت تر باشد، ميزان اين انرژي و شور و شوق به دست آمده هم بيشتر خواهد شد.

ممکن است صبح زود از خواب بيدار شدن برايتان دشوار باشد، اما هميشه کارهايي سختي را که به اتمام رسانده ايد را به خاطر داشته باشيد. چقدر برايتان شيرين و عالي بوده است... براي انجام اين کار هميشه نتايجي را که به دست خواهيد آورد را در ذهن نگاه داريد. کمک کم اين مسئله برايتان به صورت عادت درخواهد آمد و ديگر دشواري روزهاي اول را نخواهد داشت. با اين کار همه ي روز شاد مي مانيد و انرژي فوق العاده اي براي انجام کارهايتان خواهيد داشت. فشارهاي روحي و استرستان نيز کاهش پيدا خواهد کرد.

باز اصرار داريد که صبح زود از خواب بيدار شدن کار شما نيست؟ باور کنيد براي من هم کار سختي است. اما هر روز اين کار را مي کنم چون مي دانم که تلاشم به نتايجش مي ارزد. درست است که در ابتدا دشوار به نظر مي آيد اما بعد از چند هفته خواهيد ديد که کاملا برايتان عادت مي شود و سختي اوليه را ندارد. مي توانيد امتحان کنيد. با خودتان قرار بگذاريد که 21 روز پشت سر هم اين کار را انجام دهيد، خواهيد ديد که بعد از 21 روز خودتان بي اختيار باز به اين کار ادامه مي دهيد و مثل مسواک زدن برايتان به شکل عادت درمي آيد. به زودي نتايج رضايت بخشي را مشاهده خواهيد کرد: وزنتان کاهش و متابوليسم بدنتان افزايش مي يابد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۲ بعد از ظهر
چربي سوزها

قرص های چربی سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و براساس این دو ماه باعث افزایش مصرف کالری می شوند.
افدرین (ephedrine) باعث انبساط (باز شدن) ریه ها می شود و بعنوان دارو در بیماری آسم و سرماخوردگی تجویز می شود. این ماده باعث افزایش اکسیژن رسانی به خون می شود. هنگامی که مقدار اکسیژن در خون بیشتر باشد، انرژی بیشتری در سلول ها تولید می شود ، یعنی انرژی بیشتری می سوزد.
همچنین ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و باعث گرم شدن بدن در حین ورزش می شود. باعث کاهش اشتها می شود و مانند یک دیورتیک عمل می کند ، یعنی باعث افزایش دفع ادرار می شود.
اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضد آسم (غیر از افدرین) را مصرف می کنید، یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص های چربی سوز استفاده کنید، زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می شود.
کافئین به همراه افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می شوند. تحقیقات نشان داده اضافه کردن آسپرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید گرما را بیشتر می کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می سوزانید.
داروهای چربی سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می شوند ، ولی باید بگویم که بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی دهند. اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضد آسم (غیر از افدرین) را مصرف می کنید، یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص های چربی سوز استفاده کنید، زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می شود.
پس در مصرف اینگونه داروها احتیاط کنید و از مصرف بی رویه و خودسرانه آنها اجتناب کنید و تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه این داروها را مصرف کن

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۲ بعد از ظهر
انتخاب اول L-Carnitine
http://shop.ultimatenutrition.com/shop/images/603_LCarnitine1000.jpg


ال کارنيتين در بدن از ترکيب دو اسيدآمينه ليزين و متيونين ساخته مي شود. سلول هاي بدن براي سنتز کارنيتين به ويتامين هاي c, b6 و b3 (نياسين) نياز دارند. اما مي توان آن را از منابع غذايي مانند: گوشت قرمز، لبنيات و آواکادو نيز دريافت کرد. غذاهاي گياهي منبع خوبي براي اين ماده نمي باشند.

نخستين گزارش ها در خصوص کارنيتين، در حدود سال هاي 1900، اين ماده را به عنوان يک ويتامين معرفي نمود و در سال 1905 دانشمندان روسي اين ماده را از عصاره ي گوشت جداسازي نمودند. ولي بعدها معلوم گرديد که اين ماده با پيش سازهاي آن يعني متيونين و ليزين در کبد و کليه قابل سنتز است.

نام کارنيتين از ريشه ي لاتين کارنيس به معني گوشت گرفته شده است که اين انتخاب به دليل آن است که منابع غذايي اين ماده انواع گوشت و لبنيات مي باشند. نياز به اين ماده همانند کراتين از دو منبع برنامه ي غذايي و يا سنتز دروني بدن تأمين مي گردد. لازم به ذکر است روزانه حدود 60 ميلي گرم کارنيتين از طريق ادرار يا مدفوع از بدن دفع مي گردد.

کارنيتين همانند کراتين به ميزان قابل توجهي در عضلات اسکلتي يافت مي شود.
وضيفه اصلي آن در بدن کمک به سوخت و ساز وتبديل غذا به انرژي مي باشد. کارنيتين اين عمل را از طريق انتقال اسيدهاي چرب بلند زنجيره به داخل ميتوکندري ها جهت بتااکسيداسيون آن ها انجام مي دهد. از طرف ديگر مصرف چربي ها به عنوان منبع انرژي موجب صرفه جويي در مصرف گليگوژن عضلات گرديده و با حفظ ذخاير گليکوژن به تأخير در بروز خستگي ورزش کار مي انجامد.
عرضه کنندگان اين مکمل معتقدند مصرف مکمل کارني تين موجب افزايش ذخاير اين ماده درعضلات گرديده و در نتيجه انتقال اسيدهاي چرب از غشاي ميتوکندري با سهولت بيش تري انجام شده و اکسيداسيون چربي ها با کفايت بيش تري انجام مي شود. بر اين اساس، مصرف مکمل کارني تين را عاملي جهت افزايش کاتابوليسم چربي ها و در نتيجه کاهش وزن و افزايش توان فعايت هاي هوازي معرفي مي نمايند.
مصرف مکمل اين ماده پس از گزارش رسانه ها مبني بر آن که قهرماني تيم ملي فوتبال ايتاليا در جام جهاني 1982 با مصرف مکمل کارني تين مرتبط بوده است، افزايش چشم گيري داشت.
ال کارنيتين دوست قلب مي باشد، به طوري که سال هاي متمادي براي درمان بيماري هاي قلبي استفاده مي شده است. علاوه بر اين، مطالعات نشان داده است که اين ماده مي تواند بازده و عمکرد قلب را با استفاده از تحريک تدارک انرژي براي قلب و پيشرفت همه کارهاي آن افزايش دهد. مکمل کارنيتين سبب کاهش تري گلسيريد در افراد با تري گلسيريد بالا مي شود.
بسياري از بدنسازان از اين مکمل به دلايل زير استفاده مي کنند:
1) موجب پيشرفت رشد عضله و ماهيچه مي شود.
2) انرزي را افزايش مي دهد.
3) به سوزاندن چربي کمک مي کند.
4) به پيشگيري از خستگي عضله کمک مي کند.

به نظر مي رسد که کارنيتين مکمل امني باشد ولي به شرط آن که توصيه هاي کارخانه هاي سازنده آن مبني بر دقت در مقدار مصرف را رعايت نماييد. به طوري که دريافت روزانه آن بيش از 4 گرم در روز نباشد.
از اثرات جانبي مصرف کارنيتين بايد گفت: مصرف زياد آن موجب شادي و سرخوشي نسبتا کمي مي شود که مي تواند گهگاهي براي پيشرفت وضعيت ذهن و فکر ما مفيد باشد. از ديگر اثرات جانبي کارنيتين بايد گفت، اگراين ماده بيش از 3000 ميلي گرم در روز مصرف شود، ممکن است بدن فرد، بوي ماهي بگيرد. حالت تهوع، اسهال، استفراغ و سردرد نيز در برخي افراد ديده شده است.
اگرچه برخي مطالعات نشان گر آن است که با مصرف روزانه 6- 1 گرم از اين ماده سطح پلاسمايي آن افزايش مي يابد، ليکن براساس برخي مطالعات انجام شده مصرف مکمل کارني تين با افزايش ذخاير دروني اين ماده همراه نبوده است. بنابراين در خصوص اين مکمل مطالعات بيشتري مورد نياز است.
کارنیتین ماده مغذی است که به انتقال چربیها به داخل میتوکندری (موتورسوخت سلولها) کمک میکند .چربی در میتوکندری میسوزد و تولید انرژی میکند و این انرژی صرف فعالیتهای بدن میشود.
شکل دی-کارنیتین فعالیت بیولوژیک ندارد و حتی میتواند برای بدن سمی باشد.ولی شکل ال-کارنیتین فعال بوده و به سه صورت موجود است: ال-کارنیتین که برفعالیت قلب و عروق تاثیر مثبت دارد.استیل ال کارنیتین که برای درمان آلزایمر و مشکلات مغزی بکار میرود و پروپیونیل ال کارنیتین که برای درمان بیماریهای قلبی مانند آنژین و آریتمی کاربرد دارد.
کارنیتین همچنین در ورزشکاران به عنوان ماده نیروزا برای افزایش کارایی ورزشی و تولید انرژی بیشتر بکار میرود.
ال- کارنیتین اخیرا بطور گسترده در داروخانه ها به منظور لاغری به فروش میرسد زیرا باور بر این است که که این ماده سوخت چربیها را تسریع میکند و موجب مصرف بیشتر چربیها در افراد چاق و در نتیجه کاهش وزن آنها میشود.ولی تا کنون هیچ مطالعه ای نشان نداده که مصرف مکمل کارنیتین با دوز بالا موجب افزایش مقدار آن در خون و متعاقبا افزایش مصرف چربی شده باشد.

مقدار مصرف :
ال کارنیتین را معمولا به مقدار 500 تا 1000 میلیگرم 3 بار در روز همراه هر وعده غذایی مصرف میکنند و به سه شکل قرص،کپسول و پودر موجود است.

عوارض مصرف:
از جمله عوارض مصرف ال کارنیتین بیخوابی،تهوع،استفراغ،اسها ل و بی قراری است.عوارض جدی تر شامل طپش قلب،افزایش فشار خون و تب است.
بعضی عوارض جانبی مصرف استیل ال کارنیتین میتواند جدی باشد مانند گیجی،تحریک پذیری،افسردگی،پرخاشگری،مش کلات عصبی و عوارض آلرژیک مثل خارش پوست،تورم و قرمزی زبان،لب و گلو و مشکلات تنفسی.

موارد منع مصرف:
اگر فرد دچار کم کاری تیروئید است نباید ال کارنیتین مصرف کند چرا که با کار هورمونهای تیروئید تداخل میکند.
همچنین در افرادی که دیالیز میشوند این ماده منع مصرف دارد.
در افرادی که ال کارنیتین را برای کاهش وزن مصرف میکنند خطر بروز بی اشتهایی عصبی (anorexia nervosa) وجود دارد زیرا ال کارنیتین اشتها را کم میکند و حساسیت فرد به لاغر شدن میتواند نهایتا منجر به بی اشتهایی عصبی شده و سوء تغذیه شدید را بدنبال داشته باشد.
در دسته-بندی، از ال - کارنیتین به-عنوان یک محصول ثانوی آمینواسید به-دلیل قابلیت سنتز شدن آن در صورت حضور موادغذائی مشخصی نام برده می-شود. از عمده آمینواسیدهای مورد نیاز می-توان به lysine و methoin اشاره کرد که البته حضور یکسری مواد غذائی همچون ویتامین C و آهن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. عمده-ترین عملکرد ارنیتین کمک به حمل زنجیره-های بلند اسیدهای چرب به داخل سلول-های پروئینی یا همان میتوکندری می-باشد.

از آنجائی که اکسید شدن چربی در داخل میتوکندری به-وسیله پروسه بتا اکسیداسیون صورت می-گیرد. بدون کارنیتین.

چربی نمی-تواند وارد سلول گردد و بدین ترتیب هیچ چربی-سوزی و یا اکسید چربی انجام نمی-شود. این خاصیت کارنیتین باعث شهرت آن به-عنوان یک مکمل چربی-سوز شده است.
مشکل اصلی در حمایت از کارنیتین به عنوان یک چربی سوز این است که دکتر افراد به اندازه کافی در بدنشان سنتز تولید کارنیتین جهت کمک به روند اکسید شدن چربی صورت نمی-گیرد. حتی مشخص شده که بدن افراد چاق تمایل زیادی برای تولید بیشتر کارنیتین در قیاس با افراد ماهیچه-ای دارد. شاید این به این خاطر باشد که افراد چاق نیازمند پروسه بیشتر چربی هستند.

کارنیتین برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ از طریق گوشت استخراج شد.

عمده کارنیتین در عضله ذخیره می-شود. به-گونه-ای که میزان ان در عضله حدود ۵۰ تا ۲۰۰ برابر بیشتر از کارنیتین موجود در پلاسمای خون می-باشد. بهترین منبع تأمین کارنیتین از طریق رژیم غذائی گوشت و محصولات لبنی می-باشد.
مقدار متوسط دفع کارنیتین از طریق بدن به صورت روزانه حدود ۶۰ میلی-گرم است که عمدتاً از راه ادرار و صفرا این کار صورت می-گیرد در صورتی که فرد در رژیم غذائی-اش از گوشت و محصولات لبنی استفاده نکد این میزان دفع تا کمتر از ۲۰ میلی-گرم در روز کاهش می-یابد. برخی شواهد دال بر این است که کولین Choline دارای ساختار شیمیائی مشابه با کارنتین می-باشد و به نظر می-رسد به حفظ کارنیتین در بدن کمک می-کند.
هنوز بر سر مکمل کردن کارنتین به-عنوان یک اکسید کننده چربی بحث و جدل وجود دارد. اما این ماده غذائی دارای خواصی است که کمتر شناخته شده-اند. اینها خواصی هستند که باعث افزایش بازدهی تمرین می-گردند.
کارنتین به کاهش سطح لاکتیت Loctate در طول تمرین کمک می-کند و بدین ترتیب منجر به کاهش خستگی و افزایش استقامت در تمرین می-شود. تحقیقات زیادی نشان داده است که کارنتین باعث ارتقاء روند ریکاوری پس از تمرین با شدت می-شود. به افرادی که به-صورت روزانه و برای مدت ۳ هفته ۳ گرم کارنتین داده شده بود درد عضلانی کمتری را پس از تمرین تجربه کرده بودند.
ضمن اینکه میزانانزیم عضله مربوط به آسیب-دیدگی عضلات بر اثر تمرین نیز در آنها کاهش یافته بود.
(تصور بر این است که این تأثیر از طریق افزایش استواری غشاء بین سلولی به-وسیله کارنتین موجود در عضله صورت می-گیرد.
کارنتین همچنین به کاهش تأثیر رادیکال-های آزاد کمک می-کند. رادیکال-های عضلات محصولات ثانوی هستند که بر اثر متابولیسم اکسیژن ایجاد می-گردند و موجب تورم عضلانی و تأخیر در ریکاوری کامل عضلانی می-شوند. تمرینات سخت باعث می-شود که به صورت موقتی سیستم ایمنی بدن تنزل پیدا کند و زمانی که این شرایط بروز نماید بدن مستعد ابتلاء به هر نوع بیماری عفونی می-گردد.
به-نظر می-ِس کارنتین در کمک به پایداری و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن پس از تمرین نقش مهمی دارد.
یکی از فواید دیگر کارنتین کمک به ارتقاء تسعه سلول-ها قرمز ون جدید در بدن می-باشد که بدین ترتیب بر میزان حمل اکسیژن به داخل عضلات نیز افزوده می-شود. دوز صرفی کشنده کارنتین حدود ۶۳۰ گرم در روز می-باشد که خوشبختانه شانس اینکه یک نفر بخواهد این مقدار را دریافت کند تقریباً غیرممکن است چون این احتمال وجود دارد که تنها در صورت دریافت ۶ گرم کارنتین دچار اسهال شوید.
میزان توصیه شده کارنتین دریافتی به صورت روزانه حدود ۲ تا ۴ گرم می-باشد که می-بایست آن را نیز تقسیم کرده و در وعده-های مجزا دریافت کرد مصرف ۲ گرم کارنتین پس از تمرین هم به روند ریکاوری کمک می-نماید و هم از احساس درد عضلانی بیش از حد پس از تمرین می-کاهد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۰۸ بعد از ظهر
چربي سوز مورد علاقه من hydroxycut muscletech
http://www.kharidenab.com/products_pictures/large_hydroxycut.jpg
قبل از معرفي اين مكمل بايد بگم استفاده از بهترين چربي سوزها بدون ر‍ژيم غذايي صحيح غير ممكن است پس شرط اول چربي سوزي رژيم !!!
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «MuscleTech» تهيه و عرضه کرده است. کمپاني سازنده اين مکمل نيز بر عدم وجود ماده افدرين در ترکيب اين مکمل تاکيد مي کند. ماده افدرين ماده اي محرک مي باشد که خواص چربي سوزي بسيار قدرتمندي نير دارد اما به دليل عوارض جانبي ناگواري که بر جاي مي گذارد از سالها قبل ممنوع اعلا م شده است.

مکملي که در اين قسمت معرفي مي شود بدون اينکه از ماده شيميايي افدرين بهره بگيرد، با افزايش متابوليسم و تشديد سوخت و ساز در بدن، از ميزان چربي موجود در بدن مي کاهد. اين مکمل همچنين از ذخيره شدن چربي در بدن نيز جلوگيري مي کند. اين خاصيت و ويژگي مخصوصا براي کساني که نمي توانند رژيم غذايي کم چرب را رعايت کنند، از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين مکمل همچنين با تشديد فرايند چربي سوزي و تشديد فرايند تبديل چربي به انرژي، بر ميزان انرژي موجود در بدن نيز مي افزايد.
طريق مصرف: روزانه 3 وعده و در هر وعده نيز 3 کپسول از اين مکمل را به همرا 1 ليوان آب مصرف کنيد. کپسولها را ترجيحا بين 30 الي 60 دقيقه قبل از هر وعده غذايي مصرف کنيد. بيش از 9 کپسول در روز مصرف نکنيد و 6 ساعت فاصله زماني بين مصرف اين مکمل و خواب شبانه را رعايت کنيد. براي در امان ماندن از عوارض گذرا و سطحي که ممکن است با مصرف اين مکمل ايجاد شود ، هفته اول مصرف را با 1 کپسول در هر وعده آغاز کنيد و در هفته دوم، دز مصرف هر وعده را به 2 کپسول و در هفته سوم نيز آن را به 3 کپسول در هر وعده افزايش دهيد.

براي کسب نتيجه مطلوب از اين مکمل، رژيم غذايي کم قند و کم چربي و برنامه تمريني هوازي مناسب را فراموش نکنيد. در دوره مصرف اين مکمل از خواب بعد از ظهر پرهيز کنيد و آب مصرفي روزانه را نيز افزايش دهيد.
هشدار:مصرف اين مکمل در دوره بارداري و شيردهي براي زنان باردار ممنوع است. مصرف اين مکمل براي سنين زير 18 سال نيز ممنوع است. قبل از مصرف اين مکمل با پزشک خود مشورت کنيد. در صورتي که از بيماري و يا عاضه خاص از قبيل: فشار خون بالا، قند خون، بيماريهاي قلبي، نارسايي کليه، بيماري کبدي و يا بيماريهاي رواني نظير: افسردگي رواني، اضطراب و .. رنج مي بريد، قبل از مصرف اين مکمل از پزشک خود کسب تکليف نماييد. اين مکمل باعث افزايش نسبي دماي بدن مي شود بنابراين از مصرف آن در محيطهاي بسيار گرم خودداري کنيد. در حين فعاليت و کار شديد و يا قبل از آن از مصرف اين مکمل خودداري کنيد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱, ۰۲:۱۱ بعد از ظهر
چربي سوز termonex
http://functionalfood.ru/spaw/uploads/images/BSN-foto/BSN_TERMONEX_120.jpg

پیشرفته ترین فرمول thermogenic برای کم کردن وزن, و سوخت و ساز سریع چربی , مواد

شامل مکمل
کافئین Anyhydrous : 250mg
عصاره چای سبز : 375mg
Octopamine هیدروکلراید : 200mg
Evodiamine : 40mg
همسر Yerba : 200mg
Synephrine : 20mg
Naringin : 50mg
ال تیروزین : 300mg
Diiodotyrosine : 100mcg
Iodotyrosone : 100mcg
اجزاء
stearate منیزیم و ژلاتین.

طریقه مصرف ,
نگاهی سه کپسول دو تا سه بار در روز. 30 دقیقه قبل از غذا و / یا ورزش کردن. شروع با استفاده از 1 / 2 دوز توصیه شده (2 کپسول 2 یا 3 بار در روز) برای دسترسی به تحمل کنید.

هشدار : آیا کپسول 12 در 24 ساعت دوره تجاوز نمی کند. برای استفاده توسط زنان باردار و یا پرستاری. به دنبال توصیه های مراقبت های بهداشتی حرفه ای اگر شما هر گونه وضعیت پزشکی. کاهش یا قطع استفاده کنید در صورت لرزش را تجربه کنید. عصبانیت. بیخوابی. سردرد یا palpatations قلب است.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۱, ۰۱:۰۶ بعد از ظهر
ال- تيرواكسين L-Thyroxine

http://www.cheap-anabolic.com/images/anabolics/L-Thyroxine.jpg

اين دارو يك هورمون تركيبي ساخته شده غده ي تيروئيد است . اثر اين دارو شبيه L - T4 طبيعي مترشحه در غده ي تيروئيد مي باشد . ا ل - تيرواكسين L-Thyroxine يكي از دو هورموني است كه در غده ي تيروئيد ساخته مي شود . هورمون ديگر به نام L-Trliodthy يا L-T3 مي باشد كه مي توانيد مشخصات كامل آن را در بخش سيتومل بخوانيد . L-T4 ظاهرا از آن يكي (L-T3) سنگين تر و با ارزش تر مي باشد ، به همين دليل اغلب L-T4 در مدت زمان طولاني استفاده مي شود تا L-T3 .
در خصوص پرورش اندام تغيير و تبديل كربوهيدرات ها ، پروتئين ها و چربي ها را سريع مي كند . در حين مصرف اين دارو بدن عموما كالري زيادي را مي سوزاند ، به خاطر اين كه از چربي ما مي تواند استفاده كند يا به گفته ي ديگر چربي سوزاننده ي بالايي است و به همين خاطر است كه كالري بالايي دريافت مي كند . ال- تيرواكسين L-Trliodthy عموما به وسيله ي ورزشكاراني كه در فصل مسابقه هستند مورد مصرف قرار مي گيرد . متاسفانه از اين دارو با دوزهاي بالا استفاده مي شود كه چيزي بالغ بر 400 ميكرو گرم تا 60 ميكروگرم است كه تنها چربي ها را نمي سوزاند بلكه كربوهيدرات و پروتئين نيز سوزانده مي شود .
ورزشكار شك و ترديد ندارد ، كه اين دارو مي تواند اندازه ي عضلات را نيز كم كند ، اگر استروئيد همزمان به كار برده نشود . ال-تيرواكسين L-Trliodthy امروزه به ندرت مورد استفاده قرار مي گيرد ، چرا كه اغلب ورزشكاران سيتومل يا ترياكانا Triacana مصرف مي كنند . وقتي كه اين دارو صحيح مصرف بشود عوارض جانبي كمتري دارد . دوزهاي مصرفي از اين دارو كه بالا هستند و به ويژه دوزهايي كه سريع و زود در شروع مصرف ، بالا برده مي شوند مي توانند لرزش انگشتان و رعشه و تعرق خيلي زياد ، اسهال ، بي خوابي ، حالت تهوع ، ضربان قلب بالا ، بي تابي و ضايعات وزني را سبب شود . دوزهاي مصرفي كه توسط ورزشكاران مصرف مي شوند به طور نرمال در حد 40 تا 200 ( q) ميكروگرم در روز است .
ما توصيه مي كنيم كه شما با يك دوز كوچك شروع كنيد و آهسته و آرام آن را افزايش دهيد و البته يكسان و متعادل براي چند روز .
ال-تيرواكسين L-Trliodthy فقط در داروخانه با تجويز پزشك موجود مي باشد . 100 قرص 150 ميكروگرمي هرLevothroid تركيبي تقريبا 50 دلار در بازار سياه قيمت دارد . 100 قرص 200 ميكروگرمي هر Synthroid كه به وسيله ي شركت Boots ساخته مي شود به طور نرمال ، هم قيمت قبلي است . بر خلاف سيتومل و ترياكانا ، ال-تيرواكسين به ندرت در بازار سياه يافت مي شود

پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۳-۰۱, ۰۹:۴۷ بعد از ظهر
توصيه ميشود هرگز به قصد لاغري از داروي تيروكسين استفاده نكنيد . اين چربي سوز مكمل نيست و دارو هستش و اگر علم مصرفش را نداشته باشيد ممكن است براي هميشه مشكلات تيروئيدي پيدا كنيد . از اين دارو فقط براي مسابقات و آن هم 3-4 هفته مصرف ميشود .

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۲, ۱۲:۰۴ بعد از ظهر
کلن بوترول

اين دارو هورمون و يا استروئيد نيست. «کلن بوترول» به دسته داروهاي « beta-2-symphatomimetic » تعلق داشته و با اين وجود، تاثيراتي همانند استروئيدها از خود نشان مي دهد. اين دارو در برخي کشورها به نام «اسپيروپنت» نيز ناميده مي شود. مصرف اين دارو با افزايش حجم عضلاني، افزايش قدرت بدني و از همه مهم تر نيز با تشديد سوخت و ساز چربي ها در بدن همراه بوده است. تاثيرات آنابوليکي اين دارو را مي توان در آنتي کاتابوليک بودن آن دانست. اين دارو از تجزيه شدن پروتئين در عضلات جلوگيري کرده و بدين ترتيب موجب تشديد رشد عضلات در ورزشکاران مي گردد. اين دارو زماني که در دوره هاي کات و به همراه «T-3»، «پريموبولان دپو»، «اکساندرولون» يا «وينسترول» به کار گرفته شود، تاثيرات مثبت جادويي در کاهش ميزان چربي زايد در بدن خواهد داشت. زنان و يا کساني که مصرف دارو در ورزش را به تازگي شروع کرده باشند، به راحتي از اين دارو استفاده کرده و علاوه بر تشديد عضله سازي در بدن، چربي هاي زايد خود را نيز به آساني مي سوزانند. اين دارو استروئيد نبوده و خواص شايع و معمول استروئيدها را نيز در پي نخواهد داشت اما با اين وجود، اين دارو نيز عوارض جانبي خاص خود را در پي دارد.
در مصرف اين دارو نيز بايد رعايت احتياط را بکنيد. ابتدا از دزهاي کمتر و سبک تر استفاده کرده و سپس دز مصرف را به تدريج افزايش دهيد تا به دز مجاز و توصيه شده برسيد. دوره هاي مصرف اين دارو حدالامکان بايد کوتاه انتخاب شده و در صورت لزوم نيز دوره تکرار شود. بدن آدمي به راحتي و در مدت زمان کوتاهي نسبت به اين دارو سازگاري پيدا کرده و از حساسيت آن به اين ترکيب کم مي شود.
اين دارو اصولا داروي گشاد کننده برونشها بوده و در سرتاسر جهان، از آن براي مقابله با حملات آسم و براي درمان تنگي نفس آدمي استفاده مي شود. اين دارو چند سالي بيش نيست که در قلمرو ورزشهاي قدرتي وارد شده است. گويا دنياي جنجالي پرورش اندام همانگونه که پيشتر گفته شد، دست رد بر سينه هيچ دارويي نزده و نمي زند. مصرف اين دارو در کشور حتي از پرورش اندام به رژيمها و خدمات لاغري نيز سرايت کرده و براي لاغر کردن زنان و مرداني که با ورزش هاي قدرتي نيز ميانه چندان خوبي نداشته و تنها براي کم کردن وزن و يا زدودن چربي هاي زايد و براي گرفتن برنامه غذايي و تمريني به برخي مربيان مراجعه مي کنند نيز به کار گرفته مي شود.
مطالبي که در اين ستون به چاپ مي رسد، غالبا از مقالات مندرج در سايت هاي فروش اينترنتي داروهاي ممنوعه در ورزش گرفته شده است. جملات متن اصلي در اين مقالات به گونه اي هدفدار و مغرضانه به رشته تحرير در آمده است و چيده شده است تا در عين حالي که از نويسندگان اين مطالب سلب مسئوليت مي شود، عوارض، مضرات و خطرات واقعي استروئيدها و ديگر داروها در طي اين نوشته ها کوچک و کم اهميت جلوه داده شده و عليرغم اينکه در اين نوشته ها به اضطرار اشاره اي هر چند گذرا به اين عوارض مي شود، اين مخاطرات و عوارض نيز به طرز ماهرانه و استادانه اي از توجه خواننده پنهان نگه داشته و در لابلاي تاثيرات اغوا کننده اي که با آب و تاب به آن پرداخته مي شود، گم مي شود. در ترجمه اين مطالب به اين نکته توجه داشته و همواره سعي ما بر اين بوده است تا با شفاف سازي بي طرفانه در مورد فوايد احتمالي و مضرات و خطرات حتمي اين داروها، تقاضاي مصرف براي مصرف اين داروها در کشور را کم کرده و از بروز عوارض گوناگوني که امروزه در سطح گسترده اي در کشور شاهد آن هستيم، به قدر مختصر تواني که داريم، کم کنيم.
اين دارو با تاثيري که بر سيستم عصب مرکزي بدن گذاشته و بدين وسيله منشاء آثار مثبتي در بدن شده ولي عوارضي از قبيل: لرزش دستها، بي خوابي، تعرق شديد، افزايش فشار خون و حتي استفراغ را نيز در پي داشته است. جالب اينجاست که اين عوارض حتي گاه ممکن است با همان اولين دز مصرف نيز در انسان بروز کند. حال خود تصور کنيد که تجويز اين چنين دارويي براي بخت برگشتگاني که در طول عمر خود به جز «آسپرين» و قرص هاي سرما خوردگي چيز ديگري را مصرف نکرده و اکنون نيز تنها به قصد کم کردن حجم چربي انباشته شده در پهلوها به ما مراجعه کرده اند، چقدر مي تواند خطرناک و غير علمي باشد. تجويز اين دارو در ايران حتي براي دختران و زنان نيز امري عادي و بديهي است! تجويز اين دارو به دختران جوان از طرف شخصي که براي برطرف کردن لاغري مفرط خاله خود از «اکسي متولون» استفاده کرده است، چندان هم عجيب و غير منتظره به نظر نمي رسد!
فرم شربت و تزريقي اين دارو نيز ساخته و عرضه شده است اما ورزشکاران و يا متقاضيان خدمات لاغري اغلب از قرصهاي اين دارو استفاده مي کنند. دز موثر و مناسب اين دارو براي هر کسي متفاوت بوده و هر فرد بسته به ميزان حساسيت بدن به اين دارو مي تواند به مرور زمان و با امتحان کردن دزهاي پايين تر و افزايش تدريجي دز مصرف، به دز مناسب و مطلوب برسند. اما با اين وجود دز مصرف متوسط اين دارو را مي توان 2 الي 8 قرص در روز توصيه کرد. با مصرف اين دارو، فرد احساس گرماي شديدي مي کند. تاثير اين دارو در بدن حتي گاه تا 3 الي 6 هفته ادامه مي يابد.
اين دارو به اسامي تجارتي گوناگون به بازار عرضه مي شود. «Monores» به صورت قرصهاي 20 ميلي گرمي و در بسته هاي 30 تايي، «Spiropent» به صورت قرصهاي 20 ميلي گرمي و در بسته هاي 30 تايي، «Bolgarian» نيز به صورت قرصهاي 20 ميلي گرمي و در بسته هاي 50 تايي در بازار موجود است.
دز متوسط مصرف اين دارو در حدود2 الي 8 قرص در روز توصيه شده است اما در برخي موارد، مصرف 4 الي 10 قرص در روز نيز با رعايت احتياط توصيه و تجويز شده است.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۲, ۰۹:۵۸ بعد از ظهر
Ephedrine افدرین


Brand names: Ephedra Alkaloids
Ephedrine
Ephedrine Sulfate
Herbal Ecstasy
Ma-Huang
Slo-Fedrin
دسته دارویی: .



شکل داروئی:
Injection: 50 mg/ml


مکانیزم اثر: افدرین- یک- مقلد سمپاتیک-است- که- به-طور مستقیم- و غیرمستقیم-برگیرنده-های- آلفا و بتا آدرنرژیک- اثرمی-کند. این- دارو باتحریک- گیرنده-های- بتادو آدرنرژیک-، عضلات- صاف- نایژه- را شل-می-کند و با برطرف- نمودن- اسپاسم-خفیف-نایژه-، ظرفیت- حیاتی- را افزایش-می-دهد و عمل- تهویه- را بهبود می-بخشد.

فارماکونتیک: متابولیسم- دارو کبدی- است-و پس- از تزریق- عضلانی- یا زیرجلدی-به-سرعت- جذب- می-شود. دفع- دارو کلیوی-است-. اثر دارو 20ـ10 دقیقه- پس- از تزریق-داخل- عضلانی- شروع- و 60ـ30 دقیقه- پس-از تجویز 50 ـ 25 میلی-گرم- باقی- می-ماند.

مواردمصرف: افدرین- برای- درمان- علامتی-آسم- نایژه-ای- و انسداد برگشت-پذیرراههای- تنفسی-، رفع- احتقان- بینی- یا محرک-سیستم- عصبی- مرکزی- مصرف- می-شود.

مقدارمصرف: بزرگسالان-: مقدار 25ـ 12/5 میلی-گرم- ازدارو به-صورت- داخل- عضلانی-، داخل-وریدی- یا زیرجلدی- تزریق- می-شود ومقادیر بعدی- برحسب- پاسخ- بیمار تنظیم-می-شود. حداکثر مقدار مصرف- دارو 150میلی-گرم- در هر 24 ساعت- می-باشد.
کودکان-: mg/kg 3 یا mg/m2 100 سطح- بدن-به-صورت- داخل- وریدی- یا زیرجلدی- درروز، در 6ـ4 مقدار منقسم- تجویز می-شود.

کاربرد در دندان پزشکی:
هشدار: 1 ـ در صورت- وجود بیماریهای-قلبی- ـ عروقی- شامل- آنژین- صدری-، آریتمی-قلبی-، نارسایی- عروق- کرونر، پرکاری-تیروئید، دیابت-، بیماری- ایسکمی- قلبی-،افزایش- فشارخون-، نقص- عملکرد کلیوی-باید بااحتیاط مصرف- شود.
2 ـ این- دارو در مقایسه- با به- محرکهای-گیرنده- بتادوآدرنرژیک- عوارض- جانبی-بیشتری- دارد و به-دلیل- بروز آریتمی- وسایر عوارض- جانبی-، کمتر مناسب- است-.از این- رو، حتی-الامکان- باید از مصرف- این-دارو خودداری- گردد.
3 ـ در صورت- وجود هیپرتروفی-پروستات- مصرف- دارو ممکن- است- باعث-احتباس- حاد ادرار شود.
4 ـ تداخل- دارو با مهارکننده-های- منوآمین-اکسید از نظر بالینی- اهمیت- فراوان- دارد.

موارداحتیاط:

تداخلات داروئی: مصرف- همزمان-کلروفرم-، یا هالوتان- با افدرین- ممکن- است-خطر آریتمی- شدید بطنی- را به-ویژه- دربیماران- دارای- سابقه- بیماری- قلبی- افزایش-دهد. مصرف- همزمان- این- دارو بامسددهای- بتاممکن- است- بااثرگشادکنندگی- برونش- افدرین- مقابله- نماید.مصرف- همزمان- افدرین- با مسددهای- بتاممکن- است- باخطر افزایش- فشارخون- وبرادیکاری- شدید بااحتمال- ایست- قلب-همراه- باشد. مصرف- همزمان- افدرین- بامهار کننده-های- منوآمینواکسیداز ممکن-است- اثرات- تحریک- قلبی- ـ عروقی- افدرین- رادر نتیجه- آزادشدن- کاتکولامین-ها طولانی- وتشدید نماید. مصرف- همزمان- این- دارو باگلیکوزیدهای- دیژیتال- ممکن- است- خطرآریتمی- قلبی- را افزایش- دهد.

عوارض جانبی: تاکی- کاردی-، اضطراب-،آریتمی-، زبان- خشک- شده-، بیقراری- وبی-خوابی- از عوارض- شایع- افدرین-می-باشند.

نکات قابل توصیه: 1 ـ برای- به-حداقل-رسانیدن- احتمال- بی-خوابی-، دارو چندین-ساعت- قبل- از خواب- مصرف- شود.
2 ـ در صورت- سابقه- حساسیت- نسبت-به-مقلدهای- سمپاتیک- یا وجود بیماریهای-قلبی- ـ عروقی- این- دارو بااحتیاط مصرف-شود.
3 ـ مصرف- همزمان- دارو با مسدددهای-بتاآدرنرژیک-، کدئین-، گلیکوزیدهای-دیژیتال-، مهارکننده-های- منوآمینواکسیدازو داروهای- ضدافسردگی- سه- حلقه-ای- بایدبا احتیاط صورت- پذیرد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۲, ۱۰:۰۳ بعد از ظهر
زینادرین xenadrine


http://www.tehranpic.net/images/vyft0jcnjcrd5te5zafv.jpghttp://www.tehranpic.net/images/gfmxxb83054tfxkola.jpg
این مکمل یه شکل کپسول در بسته های 120تایی در بازار موجود می باشد .

موارد مصرف این مکمل :
1-تفکیک وکات عضلات
2-پایین آوردن وسوزاندن چربیهای زیر پوست
3-درمان سلولیت (تجمع موضعی چربی در اطراف لگن وشکم )

موارد منع مصرف :
1-دوران حاملگی وشیردهی
2-بیماری های کبدی وقلبی
3-سابقه از دیاد فشار خون
4-دیابت وکم خونی وخیم
5-بیماری های تیروئید
6-اضطراب وافسردگی یا سابقه هر گونه اتلال پزشکی
7-حملات تشنج وسابقه بیماری صرع
8-سابقه سکته مغزی
9-بزرگی پروستات

عوارض جانبی :
مصرف بیش از4کپسول در روز ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود .سرگیجه،بی خوابی،لرز،سردرد،عصبانیت-� �پرخاشگری،حالت تهاجم،بالارفتن بیش از حدضربان قلب واحساس سوزن سوزن شدگی ومورمور

طرزمصرف این مکمل :
2کپسول قبل از صبحانه و2کپسول قبل ازناهار

نکات مهم :
1-مصرف این مکمل در افراد زیر 18سال توصیه نمی شود .
2-این مکمل را موقع شام یا قبل از خواب مصرف نکنید

پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۳-۰۲, ۱۰:۲۸ بعد از ظهر
بسيار ممنونم داداش.
بسيار كار قشنگي داري ميكني .
اما اگر براي هر كدام از اين چربي سوز ها تاپيك جدا ميزدي خيلي قشنگ تر ميشد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۵, ۰۳:۲۸ بعد از ظهر
لیپو 6 - Lipo 6 Liqui-Cap Delivery
http://gsncanada.com/store/images/lipo6.jpg

فرم مایع کپسول-های محصول فوق در جذب سریع آن بسیار موثر بوده و سhttp://www.bodybuilding.com/store/nutrex/lipo6bb2008.gifبب رهاسازی و عملکرد سریع آن پس از مصرف می-شود . این محصول دز زنان و مردان قابل استفاده بوده و ناراحتی خاصی که معمولا در اثر مصرف سایر چربی سوزها به وجود می-آید را نخواهد داشت .
این محصول با افزایش انرژی حاصل از چربی-ها در کاهش اشتها نیز موثر واقع شده و از این جهت در سرکوب پرخوری نیز مفید خواهد بود . در حین مصرف این مکمل احساس نشاط بیشتر و پرانرژی بودن خواهید داشت .
برخی افراد در پی مصرف آن با افزایش اشتها روبرو می-شوند که در جهت بهبود آن می-توانند این محصول را همراه با مکمل هودیا شرکت پرفکت مصرف نمایند و اثراتی فزاینده را در چربی سوزی و کاهش وزن برای خود رقم زنند .
ترکیبات هر سروینگ :

Synephrine HCL 20mg

Synthetic 99% Guggulsterones Z&E 1:1 20mg

Yohimbe HCL 3mg

Caffeine Anhydrous USP 200mg

Bioperine 5mg


سایر ترکیبات :


Sesame oil, oleic acid, gelatin


توضیحات :
برای چربی سوزی : 2 عدد 30 دقیقه قبل از صبحانه یا تمرین صبحگاهی و 2 کپسول نیز بعد از ظهر یا قبل از تمرین در بعد از ظهر .
برای چربی سوزی بیشتر : 2 کپسول 30 دقیقه قبل از هر وعده ( 3 وعده اصلی ) غذایی .
هرگز بیش از 6 کپوسل در روز مصرف ننمایید .
تا 6 ساعت قبل از خواب مصرف نکنید ( وعده آخر را چنانچه 3 وعده در روز از محصول فوق مصرف می کنید می توانید قبل از عصرانه مصرف نموده و یا شام خود را زودتر مصرف کنید )
برای افزایش انرژی : 2 کپسول 30 دقیقه قبل از تمرین
چنانچه با رعشع ، تپش قلب ، درد قفسه سینه ، سردرد ، عصبانیت ، بی خوابی ، اضطراب شدید روبرو شدید از مصرف خودداری کنید .

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۱۲:۳۹ بعد از ظهر
عنوان:
REDz
http://tehranpic.net/images/5h6gytlxg5kvlf1xtxc.jpg
شرح:
يكي از قوی ترین چربی سوز با کارایی فوق العاده محصول 2006
فاقد افدرین و مواد محرک قلب می باشد.و بالاترین فن آوری جهانی تولید شده که شامل 14 ماده
می باشد که باعث کاهش چربی قهوه ای بدن یعنی مقاومترین نوع چربی می شود به صورت بسته های
120 عددی کپسولی ارائه می گردد.
با مصرف این مکمل هرگز تپش قلب در شما ایجاد نمی شود.
مناسب آقایان و بانوان

طريقه مصرف:
طریقه مصرف
دو عدد قبل از صبحانه
دو عدد قبل از نهار

وزن يا تعداد::
120 كپسول

imanfitness
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۰۵:۲۷ بعد از ظهر
مصطفی جان به نظر خودت کدوم یکی از مکمل های چربی سوز از بقیه سر تره؟در مورد عوارضی هم که FDA گیر داده میشه بگی؟

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۰۸:۲۰ بعد از ظهر
امين جان چون خودم هيدروكسي كات ايكس دارم مصرف مي كنم و ازش راضي هستم به شما هم اونو پيشنهاد مي كنم ولي اگر از نظر جواب دهي بخواهيم بررسي كنيم و عوارض رو در نظر نگيريم
1- ونوستات ( به زودي اطلاعات ميزارم )
2- زنادرين (گلوتامين + مولتي ويتامين)
3-هيدروكسي كات ايكس (ر‍ژيم غذايي)
اما از نظر عوارض :
ونوستات و زنادرين دارو هستند و هر دارويي عوارضي هم داره كه بازم با مصرف صحيح و هراه با رژيم غذايي مناسب ميشه كمش كرد . لرزش دست در زمان مصرف ، ريزش مو در صورت افراط ، بي خوابي ، انواع ناراحتي هاي معده ، استرس و پرخاشگري
اما هيدروكسي كات مكمل هست و با مصرف صحيح و ر‍ژيم غذايي مناسب هيچگونه عوارضي نداره

navid_a
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۰۸:۲۵ بعد از ظهر
[QUOTE=mostafa k-h;24120
ونوستات و زنادرين دارو هستند و هر دارويي عوارضي هم داره
/QUOTE]

مصطفی جان زنادرین یک مکمل محسوب میشه
بنده خودم یه دوره زنادرین+امینو_مولتی ویتامین قبلا رفتم.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۰۸:۴۰ بعد از ظهر
ونوستات
http://tehranpic.net/images/efjzc6hl4wpv8pxakod1.gif
مکانیسم اثر و فارماکوتیک:
ونوستات (ارلیستات) یک مهار کننده برگشت پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری پیوند با این آنزیم, آن را غیرفعال کرده بنابراین از هیدرولیز چربی تری گلیسرید به فرم قابل جذب(اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می کند.
این دارواز طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می شود. در حدود %99 با پروتئین باند می گردد. نیمه عمر آن 2- 1 ساعت است و 97 در صد از طریق مدفوع دفع می شود.
موارد مصرف:
ضد چاقی: :ونوستات به همراه یک رژیم غذایی کنترل شده وکم کالری جهت کاهش وزن ونگهداری این وضعیت ونیز کاهش ریسک برگشت چاقی به کار می رود.
موارد منع مصرف:
- مصرف دارو در کودکان توصیه نمی شود.
- در دوران شیردهی منع مصرف دارد.
- در سندروم سوء جذب مزمن و کلستازیس منع مصرف دارد
هشدار ها و احتیاط ها:
- در بیماران با سابقه سنگ کلیه از نوع اگزالات کلسیم با احتیاط مصرف شود.
- در افرادی که به علت مشکلات عصبی، بی اشتهایی دارند با احتیاط مصرف شود.
تداخل اثر با سایر داروها:
در مصرف همزمان با:
داروهای محلول در چربی (کاهش جذب داروهای محلول در چربی)، سیکلوسپورین و وارفارین
عوارض جانبی:
اسهال، مدفوع چرب، بی اختیاری یا تکرر مدفوع، جمع شدن گاز در شکم، دردهای شکمی، اختلالات عادت ماهیانه، سندروم شبه آنفلوانزا و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی
اطلاعات بیمار:
1-از آنجایی که ونوستات جذب ویتامین های محلول درچربی و بتاکاروتن ها را کاهش می دهد مصرف مولتی ویتامین های حاوی ویتامین های محلول درچربی توصیه می شود.
2-جهت افزایش اثربخشی این دارو، رعایت یک رژیم غذایی کنترل شده وکم چربی (حدود 30% کل کالری موجود درغذا بایستی از چربی تامین شود.) الزامیست.
3-در صورت داشتن یک رژیم غذایی پرچربی، ریسک عوارض گوارشی این دارو بالا می رود.
4- رژیم غذایی مذکور باید در سه وعده یا بیشتر توسط مصرف کننده میل شود. اگر یک وعده غذایی به هردلیلی حذف شده ویا فاقد چربی باشد از مصرف دوز لازم ونوستات جهت آن وعده اجتناب شود.
بسته بندی:
کپسول ونوستات به صورت بسته های 21 تایی (3 بلیستر 7 تایی در یک جعبه) وهمچنین بسته های 84 تایی( 4 بسته 21 عددی در یک جعبه) موجود است. هر کپسول حاوی 120 میلی گرم ارلیستات می باشد.
چگونگی نگهداری:
دارو در دمای بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد، دور از دسترس اطفال نگهداری شود. از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.

پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۳-۰۶, ۰۹:۳۵ بعد از ظهر
ونوستات دارو هستش و داري لاغر كننده هست . لاغر كننده با چربي سوز خيلي فرق ميكنه . لاغر كننده يا داروي لاغري بع دارويي ميگويند كه باعث كاهش وزن حال به هر طرق ميشه . يعني از بافت عضله و چربي با هم كم ميكنه . پس هرگز به سمت اين دارو نرويد .
زنادرين مكمل هست و دارو نيست . اما هرگز نميتونه با هيدروكسي كات و ليپو 6 ها و ميتوتروپين و آتروفكس رقابت كنه .

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۷, ۱۱:۲۰ بعد از ظهر
متابول 2000
http://tehranpic.net/images/tps2d4xg71u0t5i28ykq.jpg
چربي سوز و افزايش دهنده،متابوليسم پايه بدين صورت كه افزايش سرعت انتقال چربي ها به عضلات جهت سوخت چربي و آزاد شدن انرژي به آن جهت فعاليتهاي بدني كه در ضمن متابول باعث كات عضلات و سفت شدن بدن افرادي كهبدني چربي دار وشل دارند مي شود اين تركيب به همراه (Redz چربي سوز قوي)با هم يك نتيجه عالي مي دهند بدين صورت كه هنگام كاهش وزن پوست به صورت آويزان نمي ماند بلكه جمع شده و بدنتان سفت مي شود.
طريقه مصرف: طريقه مصرف:
1 عدد قبل از صبحانه
2 عدد قبل از تمرين
1 عدد بعد از تمرين
وزن يا تعداد:: 90 عدد

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۹, ۰۳:۳۴ بعد از ظهر
آشنایی با فورسکولین

http://www.aftab.ir/articles/sport/nutrition/images/2b8668a2df841c80859a52330f2c8fc7.jpg

اگر چه هنوز تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است تا صورت بگیرد اما باز هم در مورد تعریف فورسکولین می-توان چنین گفت که این ماده یک جزء گیاهی با عامل بالقوه چربی سوزی می-باشد .
فورسکولین یک جزء فعال شیمیایی است که از ریشه یک گیاه هندی با نام کولوس فورسکولی گرفته شده است . تحقیقات نشان داده-اند که فورسکولین سبب می-شود شریان-ها منبسط شوند و به این طریق فشار خون را پایین می-آورد . همچنین نشان داده که به عنوان یک عامل بالقوه در برونش-ها می-تواند به بهبود تنفس کمک کند . از همه موارد جالب-تر به هر حال همان عامل بالقوه چربی سوزی در این گیاه می-باشد .
چندین هورمون نظیر گلوکاگون ، اپی نفرین و غیره وجود دارند که اکسیداسیون چربی را به وسیله متحرک کردن اسیدهای چرب ذخایر چربی بالا می-برند بنابراین ترشح این هورمون-ها کمک می-کند تا چربی به عنوان سوخت سوزانده شود فورسکولین نیز نشان داده است که سیکلاز آدنیلیت ( یک آنزیم که سطوح میان سلولی camp را افزایش می-دهید ) را فعال می-کند camp یک مولکول پیغام آور مهم می-باشد که همان روشی را دارد که هورمون-های مزبور انجام می-دهند . این مولکول تبدیل به یک عامل بالقوه برای فورسکوین می-شود تا باعث افزایش تحرک و اکسیداسیون اسیدهای چرب شود .
هنوز اطلاعات دقیقی در مورد دوز مصرفی فورسکولین وجود ندارد اما معذلک این طور جا افتاده که مصرف 20 الی 50 میلی گرم از آن روزانه در دو یا سه وعده ممکن است در بالابردن سطوح camp موثر باشد البته مهم است که همواره به توضیحات واقع در بروشور مکمل مورد مصرف توجه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم درصد میزان فورسکولین موجود در چربی سوز مزبور واقعا استاندارد است برای مثال یک محصول ممکن است شامل 50 میلی گرم کولوس فورسکولی باشد که در این صورت میزان استاندارد فورسکولین- 20 درصد است بنابراین این محصول شامل 10 میلی گرم فورسکولین می-باشد و در این صورت شما نیاز دارید تا این میزان را حداقل در دو وعده مصرفی با دوز 10 میلی گرم بخورید تا 20 میلی گرم از آن به دست آورید .
اگر که شما قصد خوردن دو دوز را در طول روز دارید پیشنهاد می-شود که یک وعده ازآن را قبل ازتمرین وعده دیگر را بلافاصله بعد از تمرین میل کنید اگر که وعده سومی هم در کار است توصیه می-کنیم که آن را با صبحانه بخورید مگر این که زمان تمرینتان در صبح باشد که در این حالت این کار به معنای دو برابر کردن دوز صبح می-باشد

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۹, ۱۰:۴۵ بعد از ظهر
داروی زنیکال
http://www.allproducts.com/manufacture97/lilybing/product2.jpg

داروی XENICAL Orlistat اگر مقدار زیادی چربی مازاد بر نیاز بدن مصر ف می کنید مقداری از آن در بدن ذخیره و باعث چاقی و اضافه وزن میشه. برای جلوگیری از چاقی روشها – وسایل و دارو هایی زیادی موجوده که البته همه میدونن بهترین و کم خطر ترین راه همان ورزش است ولی خوب دانستن روشهای جانبی هم خالی از لطف نیست.
خوب در این زمینه دارویی به نام زنیکال وجود داره که کارش جلوگیری از جذب بیش از اندازه مورد نیاز چربی توسط بدن است. این دارو با اثر بر سیستم گوارشی می گذارد به آنزیم لیپاز که عامل جذب و شکستن چربی ها است می چسبد و مانع لیز یا همان شکستن چربی میشه نتیجتا" چربی های شکسته نشده جذب نمیشن و از طریق روده دفع میشن خو ب زنیکال از این طریق کمک میکنه تا 3/1 چربی هایی که از طریق غذا به بدن وارد شده دفع گردد.
مورد مصرف دارو :
زنیکال جهت افرادی است که بطور قابل ملاحظه ای وزن بالا دارن ( BIM آنها 30 یا بیشتره) زنیکال همچنین برای افرادی که BIM 27 یا بالاتر دارن و همچنین ریسک فاکتور هایی از قبیل فشار خون – کلسترول بالا – بیماری قلبی و دیابتی دارند میتونه مفید باشه . البته بشرط آنکه رزیم کم کالری داشته باشند بطوریکه بیشتر از 30% کالری آن چربی نباشد.
میزان مصرف :
دوز پیشنهادی 120mg کپسول خوراکی در هر وعده غذایی مشخص که چربی دارد 3 دفعه در یک روز همراه با کاهش کالری غذایی می باشد .زنیکال را طی غذا خوردن یا حداکثر یک ساعت بعد از مصرف غذا باید میل کرد . اگر شما گاه یک وعده غذایی را خذف میکنید یا یک غذای بدون چربی می خوردید باید یک دوز زنیکال را خذف کنید. اگر بیشتر از 120 mg سه بار در روز مصر ف کنید اثر آن در کاهش وزن بیشتر ثابت نشده پس خواهشا" زیاده روی نکنید !!!
زنیکال رد جذب ویتامین های محلول در چربی هم دخالت میکنه بنابراین وقت یزنیکال مصرف دارید باید روزانه یک مکمل غذایی مولت ویتامین که شامل ویتامین های E,D,Kوبتاکاروتن است مصرف کنید مولتی ویتامین یکبار روزانه حداقل 2 ساعت قبل یا بعد از مصرف زنیکال بخورید مثلا" موقع خواب!
منع مصرف:
برای زنان باردار یا شیرده در صورتی که مشکلات جذب غذا دارن و ترشح صفراوی آنه کاهش یافته نباید مصرف شود . در صورت مصرف سیکلوسپورین باید با دکتر مشورت کرد .
عوارض جانبی:
از آن جا که دارو جذب چربی غذا را متوقف میکنه احتمالا" تغییراتی در روده ایجاد میکنه این تغییرات معمولا" در هفته اول درمان ایجاد میشه وبرای بر خی افراد ممکنه تا 6 ماه یا بیشتر پس ازمصرف دارو اتفاق بیفته این تغییرات شامل دفع روده ای با گاز یا افزایش تعداد حرکات روده ای و عدم کنترل آنها بخصوص بعد از غذاهایی که میزان بیشتری از چربی دارن اتفق بیفته.
خوب بازهم میگم کم بخور همیشه بخور ورزش هم یادتون نره !!! هموطن:محققان از خطرناک بودن داروی لا-غری زنیکال میگویند .(irsatiran)
پژوهشگران علوم پزشکی شرکت داروسازی روش اعلام کردند تجویز داروی زنیکال سبب بروز حالات پیش سرطانی دردستگاه گوارشی می-شود.این دارو که اداره-دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده-است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۹, ۱۰:۵۲ بعد از ظهر
چربي سوز چيني س و پ ر اسليم

http://payamha.com/pic/41016930.jpg
موثرترين بهترین و سریعترین راه لاغری کاملا گیاهی و تضمینی 100% طبیعی
قرص لاغری و کپسول لاغري سوپراسلیم برگرفته از عصاره میوه ها کاهش سایز و وزن لاغري سريع و آسان با موثرترين و معروف ترين قرص لاغري گياهي100% تضميني با ضمانت شرکت
این کپسول لاغری با ویژگی منحصر به فردی به مشتریان عرضه میشوددر این محصول از میوه ها یی انتخاب شده است که دارای ویژگی کاهش وزن و حفظ زیبایی صورت می باشند. این ویژگی میوه ها با گیاهان سبزی مانند سیب زمینی ترشی ، کنجاکو ، و سیب زمینی شیرین ترکیب شده است ودر تولید این قرص ها از روش تصفیه وتکنولوژی مدرن استفاده شده است.

- کنسینگ نات ، عصاره پسته و بادام درامریکا و اروپا به عنوان یک چربی سوز قوی مطرح میشود این مواد به سرعت چربیهای انباشته شده در بدن انسان را حل کرده و سوخت و ساز انرژی چربی های سفت وسخت شده را سرعت می بخشند واز جذب چربیها بعد از خوردن غذا جلوگیری میکنند.

- عصاره گارسینیا کامنوگیا (HCA ) می تواند عمل تبدیل گلوکوز به چربی را متوقف کرده وجذب انرژی در بدن را کاهش میدهداسید مالیک در عصاره سیب میتواند موجب سوزاندن چربی شود واز به وجود امدن چربی جدید جلوگیری کند.

- مخمر آلبومینی برگرفته از میوه کیوی ، آلبومین موجود در گوشت را به سرعت حل کرده واز جذب چربی جلوگیری می کند ترکیبی از مواد سازنده گیاهی مانند فیبر مانان (سیب زمینی ترشی ، عصاره کنجاکو ) ، سلولوز سیب زمینی شیرین ، پودر گارگوم ، وغیره در این محصول موجود می شود که این مواد میتوانند جلوی اشتها را گرفته وآن را مهار کنند تا شخص احساس سیری را داشته باشد همچنین این محصول موجب کاهش وزن شده وبا استفاده از طعم میوه های مورد دلخواه نسل جدیدی از محصولات کاهش وزن باگیاهان بی خطر ومدرن با اثر بخشی سریع را روانه بازار کرده است.
- کارکرد پزشکی :
کاهش وزن همراه با حفظ زیبایی صورت ( بدون لاغرشدن صورت )

- مناسب برای افراد چاق معمولی به ویژه افرادی که دارای چاقی نوع بد می باشند ونیز افرادی که با وجود استفاده از شیوه های رایج کاهش وزن به نتیجه نرسیده اند.این کپسول بعد از لاغري هيچگونه بازگشتي ندارد و ثابت مي ماند.

- کودکان ، زنان باردار، بیماران قلبی ، افراد دارای فشار خون بالا ، دیابت، ویا سنگ کلیه به هیچ عنوان نباید ازاین محصول استفاده کنند.

روش ومیزان مصرف : 30 عدد کپسول لاغری + 15 عدد کپسول مکمل ویتامینه - یک عدد کپسول در روز ( نیم ساعت بعد از صبحانه )

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۹, ۱۰:۵۵ بعد از ظهر
Fat Burners
http://www.dietpillreviewer.co.uk/wp-content/uploads/2009/03/fat-burners.jpg
افزايش دهنده چربي سوزي بدن و در نتيجه كاهش چربي هاي اضافي
موثر در برنامه هاي كنترل و مديريت وزن
موثر در حفظ قند خون در حد مجازو سالم
موثر در حفظ سلامت عمومي در بانوان
افزايش سوخت وساز چربي ها در بدن
موثر براي افرادي كه مي خواهند كاهش وزن داشته باشند .
120 Tab طریقه مصرف: روزانه 4 عدد ميل شود 2 عدد نيم ساعت قبل از نهار
تركيبات : اين محصول داراي تركيباتي از عصاره گياهان مي باشد كه داراي قدرت چربي سوزي هستند

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۰, ۰۹:۳۴ بعد از ظهر
خواص کافئین

کافئین یک آلکالئید از خانواده متیل گزانتین-ها است که خواص آن به تئوفیلین و تئوبرومین هم شبیه است. کافئین خالص، به صورت پودر سفید رنگ تلخی می-باشد. این ماده از ترکیب کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است.

خواص فیزیکی
کافئین خالص پودر نرم، بی-بو، سفید و براقی می-باشد. نقطه جوش آن 178 درجه سانتیگراد و نقطه ذوب آن 238 درجه سانتیگراد است. وزن مخصوص کافئین 2/1 است. Ph آن 9/6 می-باشد. چگالی آن هم 7/6 است.

منابع کافئین
منبع اصلی کافئین بین مواد غذایی مختلف، دانه قهوه می-باشد. محتوای کافئین در مواد غذایی بسیار متغیر است. در سال 2004م، در اتیوپی درختانی پیدا شد که یک پانزدهم گیاهان کافئین دار، کافئین داشتند. احتمالاً در آینده نزدیک، از این گیاهان جدید برای تهیه نوشیدنیهای قهوه که میزان کمتری کافئین داشته باشند، استفاده می-شود.

یک دوز کافئین تقریباً 100 میلی-گرم است که 150 میلی لیتر نوشیدنی قهوه یا یک عدد قرص کافئین، حاوی این مقدار کافئین می-باشد. قهوه-ها از نظر میزان کافئین بسیار باهم متفاوتند. یک فنجان قهوه می-تواند بین 75 تا 250 میلی-گرم کافئین داشته باشد. چای سیاه نسبت به قهوه حاوی کافئین کمتری است که البته به روش دم کردن آن بستگی دارد. چای سبز خیلی کم کافئین دارد. نوشابه ها معمولاً کمتر از قهوه کافئین دارند، اما برخی نوشابه-های انرژی-زا خیلی زیاد کافئین دارند ( در تهیه نوشیدنیهای غیر الکلی، میزان کافئین موجود در آنها توسط سازندگان به دقت کنترل می-شود. معمولاً هر چه میزان کافئین این نوع نوشیدنیها بالاتر باشد، محبوبیت آنها بیشتر می-شود).

میزان کافئین موجود در مواد غذایی

شکلات تلخ و شیرین 875 میلی-گرم در هر کیلوگرم
شکلات شیری 100 تا 210 میلی-گرم در هر کیلوگرم
کاکائو 17 میلی-گرم در هر لیتر
قهوه-ای که خوب دم شده 130 تا 160 میلی-گرم در هر لیتر
قهوه بدون کافئین 13 تا 20 میلی-گرم در هر لیتر
قهوه فوری 130 تا 400 میلی-گرم در هر لیتر
اسپرسو 3400 میلی-گرم در هر لیتر
چای سیاه دم شده 85 تا 370 میلی-گرم در هر لیتر
چای فوری دم شده 120 میلی-گرم در هر لیتر
چای سبز 85 میلی-گرم در هر لیتر
چای سفید 68 میلی-گرم در هر لیتر
به کافئین موجود در چای، گاهی "تئین" هم گفته می-شود، چون قبلاً تصور می-کردند که کافئین موجود در چای، چیزی جدای از کافئین موجود در قهوه می-باشد.
نوشیدنی انرژی-زا 350 میلی-گرم در هر لیتر. در برخی کشورها این میزان کافئین را تا 135 میلی-گرم کاهش می-دهند.
نوشیدنی غیر الکلی (کافئین دار) 100 تا 270 میلی-گرم در هر لیتر
قرصهای کافئین حاوی 200 میلی-گرم کافئین می-باشند.


در کشورهای اتحادیه اروپایی، هر ماده-ای که میزان کافئین آن، بیش از 150 میلی-گرم در لیتر باشد باید روی بسته آن هشدار داده شود. گاهی حتی روی بطری نوشابه-های انرژی-زا هم این هشدار به چشم می-خورد. در بیشتر کشورها، کافئین را جزو مواد طعم دهنده تقسیم بندی می-نمایند.

سوخت و ساز کافئین و بررسی سمی بودن آن
کافئین بر مغز با مسدود کردن راه گیرنده-های آدنوزین عمل می-کند. با مسدود شدن راه گیرنده-های سلولهای عصبی، آدنوزین فعالیت سلولهای عصبی را کند می-کند. این فرایند معمولاً هنگام خواب اتفاق می-افتد. مولکول کافئین بسیار به آدنوزین شبیه است و راه همان گیرنده-ها را می-بندد، اما نمی-گذارد که فعالیت سلولهای عصبی کند شود. در عوض، کافئین فعالیت گیرنده-ها و همچنین فعالیت خود آدنوزین را متوقف می-کند. با افزایش فعالیت سلولهای عصبی، هورمون اپی-نفرین آزاد می-شود. با آزاد شدن این هورمون، فرآیندهایی حادث می-شوند، از جمله بالا رفتن ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش جریان خون در ماهیچه-ها، کاهش جریان خون در پوست و اندامهای داخلی و همچنین ترشح گلوکز از کبد.

اثرات کافئین
اثر کافئین بر مغز، زود از بین می رود و بر خلاف دیگر مواد محرک یا الکل، تأثیر آن موقتی و کوتاه مدت است. در بسیاری افراد، مصرف کافئین مشکلی در تمرکز یا فعالیتهای مغزی ایجاد نمی-کند و به همین دلیل، انواع نوشیدنیهای کافئین-دار هنگام کار مورد استفاده قرار می-گیرند. مصرف مداوم کافئین می-تواند منجر به عادت به این ماده شود؛ بطوری که با مصرف نکردن آن بدن نسبت به ماده آدنوزین بیش از حد حساس می-شود و همین امر سبب افت فشار خون می-گردد. پایین آمدن فشار خون منجر به سردرد و دیگر علائم می-شود. تحقیقات اخیر نشان می-دهند که مصرف کافئین (موجود در قهوه) احتمالاً خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می-دهد. البته در این مورد هنوز باید تحقیقات زیادی صورت گیرد.

مصرف بیش از حد کافئین می-تواند سبب مسمومیت گردد. علائم این مسمومیت عبارتند از، بیقراری، عصبی بودن_، هیجان، بیخوابی، سرخی صورت ، ادرار بیش از اندازه و ناراحتیهای گوارشی__. این ناهنجاری در برخی افراد پس از مصرف روزانه 250 میلی-گرم کافئین حادث می-شود. مصرف بیش از یک گرم کافئین در روز می-تواند منجر به گرفتگی ماهیچه-ای، افکار و صحبت پریشان و نامربوط، تنشهای روانی و ... شود. مسمومیت کافئین سبب بیماریهایی که علائم آنها شبیه به ناهنجاریهای وحشت یا بیماریهای مربوط به اضطراب است، می-شود.

هر چند مصرف معقول کافئین، مشکلات خاصی را در انسان بوجود نمی-آورد اما این ماده برای بسیاری از حیوانات از جمله سگ و اسب به دلیل تفاوت در سوخت و ساز کبدشان، ماده-ای سمی محسوب می-شود. اخیراً یک تحقیق جالب نشان داده است که مصرف کافئین، می-تواند خطر ابتلا به دیابت ملیتوس را تا 50 درصد کاهش دهد. اگر چه این بیماری در ابتدا در بیمارانی مشاهده می-شد که مقدار زیادی قهوه (7 فنجان در روز) مصرف می-نمودند، اما امروزه به این نتیجه رسیده-اند که کافئین سبب بهبود بیماری دیابت می-شود.

سوء استفاده و اعتیاد به کافئین
کافئین در اشکال مختلف، معمولاً به منظور اثرات محرک خود مورد استفاده قرار می-گیرد. امروزه، این ماده را می-توان در مقادیر بسیار زیاد تهیه نمود و در فرآورده-های مختلف آن را بکار برد. کافئین خالص که در تهیه قرصهای کافئین از آن استفاده می-شود، به راحتی در دسترس می-باشد. از این نوع قرصها معمولاً کارگرها یا دانشجویانی که می-خواهند برای کار یا مطالعه، تمام شب را بیداری بکشند استفاده می-کنند. استفاده از قرصهای کافئین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، چون بسیاری از متخصصین این قرصها را دلیل مرگ دانش آموزان می-دانند. به این دلیل که اغلب دانش آموزان، بدون آن که از اثرات مضر این قرصها خبری داشته باشند، کافئین زیادی مصرف می-کنند و جان می-سپارند.

امروزه در ایالات متحده آمریکا، میزان کافئین موجود در این قرصها را به 200 میلی-گرم کاهش داده-اند و تمام تولید کنندگان موظفند این قانون را برای تهیه قرصهای کافئین رعایت نمایند. البته باز هم چندین مورد مرگ به دلیل مصرف تعداد زیادی قرص به چشم می-خورد. اولین بار یک شیمیدان آلمانی به نام فردریک فرداناند رانج توانست در سال 1819م کافئین را از مواد حاوی آن جداسازی نماید. البته گفته-ها حاکی از آن است که او این کار را به تحریک فردی به نام ژوهان وولف گنگ وان گوته انجام داد.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۰, ۰۹:۵۷ بعد از ظهر
اين مكمل در همه شماره هاي هفته نامه البرز تبليغ ميشه
http://www.persian-gym.com/attachments/18d1272703118-novalean11%5B1%5D-gif
بر اساس آخرین تحقیقات انجمن سلامت آمریکا، چاقی خود به تنهایی یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماریهای قلبی می باشد.
بالا بودن وزن خود به تنهایی می تواند سبب ابتلا به آرتروز، بیماریهای عصبی،کاهش میل **** و بیماریهای قلبی و عروقی گردد .
برای داشتن بدنی سالم و عاری از چربیهای اضافی و همچنین رسیدن به اندامی متناسب Novalean™( نُوالین ) میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد .
Novalean™ مکملی است گیاهی و صد در صد طبیعی و عاری از اِفِدرا ( Ephedra ) که به بهبود سیستم سوخت و ساز بدن ( متابولیسم ) کمک می کند و بدون تخریب عضلات سبب سوخت چربیهای اضافی ( چربیهای قهوه ای ) میشود .
Novalean™ را میتوان بهترین تنظیم کننده اشتها و ترکیبی از مرغوبترین گیاهان استاندارد شده، آمینو اسید ها، ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها با خواص دارویی دانست .
Novalean™ علاوه بر سوزاندن چربیهای قهوه ای می تواند بدن را در برابرسموم و بیماریهای مزمن محافظت نماید.

چگونگی عملکرد Novalean™ :
بر خلاف محصولات کاهش وزن موجود در بازار دارویی امروز، Novalean™ ترکیبی است گیاهی و عاری از افدرا که با سوخت چربیهای موجود در غذا و ذخائر چربی انباشته شده در بدن سبب بازگشت انرژی از دست رفته بدن و احساس نشاط در فرد می گردد .
ترکیب منحصر به فرد Advantraz® موجود در Novalean™ سبب تحریک سیستم سمپاتیک می شود که در اغلب افراد چاق این تحریک به خوبی انجام نمی گردد که این عملکرد موجب بالا رفتن متابولیسم و کاهش اشتهای فرد می گردد .
مهمترین وجه تمایز Novalean™ با دیگر محصولات لاغری، وجود دو ترکیب طبیعی زیر میباشد :
ChromeMate® : که میزان گلوکز خون را تنظیم می کند .
Super-Citrimax® : که مانع از تبدیل کربو هیدرات به چربی می گردد.
مکانیسم Novalean™ :
افزایش میزان سوخت ساز
کاهش اشتها
تنظیم گلوکز خون
جلوگیری از تبدیل کربوهیدرات به چربی
یکی از مهمترین ویژگیهای Novalean™ علاوه بر کاهش وزن ایجاد کاهش تدریجی سایز بدن می باشد .
ترکیبات:
ویتامین C، B1، B2، B3، B6،B12 ، بیوتین ( ویتامین H )، اسید فولیک و مواد معدنی مفید نظیر منیزیم ، روی و ید. همچنبن آمینواسید (L-phenylalanine و L-tyrosine) سبب تولید سلولهای عضلانی می شود که بدن برای تولید فرا رسانهای عصبی به آنها نیاز دارد تا بتواند سوخت و ساز و اشتها را در بدن کنترل کرده و سبب ایجاد روحیه ای شاداب در فرد گردد .
L-carnitine یک آمینو اسید طبیعی بدست آمده از ماده Camipure® می باشد که برای رساندن چربی به بافتهای ماهیچه ای جهت تامین انرژی ضروری می باشد .
کافئین طبیعی موجود در Novalean™، بدست آمده از چای سبز، مغز kola و Guarana است که مطالعات نشان می دهد مصرف مقدار بسیار کمی از کافئین طبیعی ضمن نشاط آوری و انرژی زایی سبب کاهش اشتها و همچنین چای سبز خود یک آنتی اکسیدان قوی جهت دفع رادیکالهای آزاد در بدن می باشد.
دو ترکیب انحصاری دیگر Super Citrimax® وChromeMate® موجود در ™Novalean موثر برای کاهش وزن و تنظیم میزان قند خون می باشد .
شرکت InWellness در اقدامی بی نظیر برای سلامت کلی مبادرت به تولید Novalean™ جهت ایمن سازی بدن و دفع سموم و تقویت سیستم **** و عروق در پیشرفته ترین لابراتوارهای مورد تائیدFDA نموده است.
™Novalean با رژیم غذایی سالم و ورزش میتواند توانایی فکری و جسمی شما را همراه با بالا بردن سوخت و ساز بدن افزایش می دهد.(inwellness)

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۰, ۱۰:۰۱ بعد از ظهر
Hot-Rox
http://www.fisionutrition.cl/tienda/catalog/images/hot%20rox.jpghttp://lib.store.yahoo.net/lib/vitadigest/hot-rox.gif

اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «Biotest» تهيه و به بازارهاي جهاني عرضه کرده است. کمپاني سازنده اين مکمل ، تاثيرات آن را به شرح زير بيان کرده است:

· افزايش ميزان سوخت و ساز چربي هاي زايد
· به حداقل رساندن ميزان ذخيره شدن چربي در بدن
· افزايش ميزان هورمونهاي T3 وT4
· عدم افزايش فشار خون و خطرات حمله قلبي
· تقويت افزايش حجم خشک عضلاني

«ترموژن» در لغت به معناي گرمازاست. مکملهايي که در اين دسته قرار مي گيرند، باعث افزايش دماي بدن شده و بدين ترتبي فراين سوخت وساز چربي ها را تشديد مي کنند. البته اشاره به اين نکته نيز ضروري است که سوخت و ساز چربي ها نيز با توليد انرژي همراه بوده و دماي بدن را به طور محسوسي بالا مي برد.
اين مکمل به صورت کپسول و در بسته هاي 110 تايي عرضه مي شود که در هر بار مصرف حداکثر مي توان 2 کپسول از آن را مصرف کرد.

طريقه مصرف: قبل از ميل کردن صبحانه، 1 الي 2 کپسول از اين مکمل را مصرف کنيد و 6 ساعت بعد نيز 1 الي 2 کپسول ديگر را بخوريد.

اين مکمل را با معده خالي و به همراه 250 ميلي ليتر آب ميل کنيد. اگر براي اولين بار از اين مکمل بهره مي گيريد، مصرف آن را با روزانه 2 عدد شروع کرده و پس از 3 روز، دز مصرفي روزانه را به 4 عدد در روز برسانيد. دز مصرف روزانه را بالاتر از 4 کپسول در روز نبريد. براي کسب حداکثر نتيجه از مصرف اين مکمل ، مصرف آن را حداقل 1 ماه تمام ادامه دهيد.

هشدار: قبل از اقدام به مصرف اين مکمل و هر چربي سوز ديگر با پزشک و يا افراد متخصص مشورت کنيد. مصرف اين مکمل براي سنين زير 18 سال و براي زنان باردار و شيرده ممنوع است. در صورتي که با مصرف اين مکمل دچار عارضه بي خوابي و يا بروز حلتهاي عصبي شديد، مصرف آن را متوقف کنيد.(vazne)

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۰, ۱۰:۰۴ بعد از ظهر
Hydroxycut Ephedra Free
http://www.supplement-reviews-for-you.com/images/fat-burners/ephedra-free-hydroxycut.jpg
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «MuscleTech» تهيه و عرضه کرده است. کمپاني سازنده اين مکمل نيز بر عدم وجود ماده افدرين در ترکيب اين مکمل تاکيد مي کند. ماده افدرين ماده اي محرک مي باشد که خواص چربي سوزي بسيار قدرتمندي نير دارد اما به دليل عوارض جانبي ناگواري که بر جاي مي گذارد از سالها قبل ممنوع اعلا م شده است.

مکملي که در اين قسمت معرفي مي شود بدون اينکه از ماده شيميايي افدرين بهره بگيرد، با افزايش متابوليسم و تشديد سوخت و ساز در بدن، از ميزان چربي موجود در بدن مي کاهد. اين مکمل همچنين از ذخيره شدن چربي در بدن نيز جلوگيري مي کند. اين خاصيت و ويژگي مخصوصا براي کساني که نمي توانند رژيم غذايي کم چرب را رعايت کنند، از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين مکمل همچنين با تشديد فرايند چربي سوزي و تشديد فرايند تبديل چربي به انرژي، بر ميزان انرژي موجود در بدن نيز مي افزايد.

کمپاني سازنده ، اين محصول را بهترين چزبي سوز موجود در دنيا معرفي کرده است. اما شما مصرف کنندگان عزيز به جاي اينکه توجه خود را معطوف به تبليغات کنيد، به واقعيتها و آنچه که خود تجربه مي کنيد، ايمان داشته باشيد.

اين مکمل به صورت کپسول و در بسته بنديهاي 70 ، 140 و 210 تايي عرضه مي شود. هر سروينگ ار اين مکمل شامل حداکثر 3 کپسول مي باشد. به عبارت ساده تر، شما بايد در هر بار مصرف ، 3 کپسول از اين مکمل را همزمان ميل کنيد.

طريق مصرف: روزانه 3 وعده و در هر وعده نيز 3 کپسول از اين مکمل را به همرا 1 ليوان آب مصرف کنيد. کپسولها را ترجيحا بين 30 الي 60 دقيقه قبل از هر وعده غذايي مصرف کنيد. بيش از 9 کپسول در روز مصرف نکنيد و 6 ساعت فاصله زماني بين مصرف اين مکمل و خواب شبانه را رعايت کنيد. براي در امان ماندن از عوارض گذرا و سطحي که ممکن است با مصرف اين مکمل ايجاد شود ، هفته اول مصرف را با 1 کپسول در هر وعده آغاز کنيد و در هفته دوم، دز مصرف هر وعده را به 2 کپسول و در هفته سوم نيز آن را به 3 کپسول در هر وعده افزايش دهيد.

براي کسب نتيجه مطلوب از اين مکمل، رژيم غذايي کم قند و کم چربي و برنامه تمريني هوازي مناسب را فراموش نکنيد. در دوره مصرف اين مکمل از خواب بعد از ظهر پرهيز کنيد و آب مصرفي روزانه را نيز افزايش دهيد.

هشدار:مصرف اين مکمل در دوره بارداري و شيردهي براي زنان باردار ممنوع است. مصرف اين مکمل براي سنين زير 18 سال نيز ممنوع است. قبل از مصرف اين مکمل با پزشک خود مشورت کنيد. در صورتي که از بيماري و يا عاضه خاص از قبيل: فشار خون بالا، قند خون، بيماريهاي قلبي، نارسايي کليه، بيماري کبدي و يا بيماريهاي رواني نظير: افسردگي رواني، اضطراب و .. رنج مي بريد، قبل از مصرف اين مکمل از پزشک خود کسب تکليف نماييد. اين مکمل باعث افزايش نسبي دماي بدن مي شود بنابراين از مصرف آن در محيطهاي بسيار گرم خودداري کنيد. در حين فعاليت و کار شديد و يا قبل از آن از مصرف اين مکمل خودداري کنيد.(vazne)

پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۳-۱۲, ۱۰:۴۸ بعد از ظهر
بسيار تاپيك فوق العاده اي هستش . جا داره از زحمات دوست خوبم مصطفي جان تشكر فراوان كنم .
داداش گلم بسيار ممنونم كه انقدر براي سايت زحمت ميكشي و مطالب تخصصي و زيبا و به درد بخور ميزاري .
ممنونتم .

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۳, ۰۹:۱۱ بعد از ظهر
http://4.bp.blogspot.com/_mV09DTGSTNY/SXb64j59TLI/AAAAAAAAAhM/cBT1JgTDj4I/s400/293589734_5934c16bbf_o.jpg
سریعترین و در دسترس ترین سوخت ذخیره شده در ماهیچه ها فسفاژن است که در تمرینات قدرتی و غیر هوازی به مصرف می رسد و تا حداکثر حدود ۱۰ ثانیه به اتمام می رسد بعد از آن عضلات از ذخائر گلیکوژنشان استفاده می کنند...

این سوالی است که برای اکثر بدنسازان خصوصا در دوران تفکیک پیش می آید بارها دیده شده که بدنسازی به دلیل رعایت نکردن اصول صحیح تمرین و تغذیه در دوران کات یا همان تفکیک با کاهش حجم و افت عضلانی مواجه شده و زحمات چند ساله اش را طی دو ماه از دست داده و دچار افت عضلانی در این دوره می شوند در این مبحث قدری کلی در ارتباط با چربی سوزی و تخصصی تر در مورد کات کردن عضلات توضیح می دهم .
همان طور که قبلا توضیح دادم ابتدا باید نحوه سوخت رسانی عضله و تفاوت آنها را در ورزشهای هوازی طولانی و تمرینات قدرتی کوتاه مدت بدانیم .
سریعترین و در دسترس ترین سوخت ذخیره شده در ماهیچه ها فسفاژن است که در تمرینات قدرتی و غیر هوازی به مصرف می رسد و تا حداکثر حدود ۱۰ ثانیه به اتمام می رسد بعد از آن عضلات از ذخائر گلیکوژنشان استفاده می کنند که بر اثر سوخت ناقص گلیکوژن و به دور از اکسیژن اسید لاکتیک تولید می شود که با بالا رفتن درصد اسید لاکتیک خون از حد مشخص درد عضلانی حادث می شود و کارائی فرد به شدت پائین می آید که این حدود ۱ تا ۲ دقیقه بستگی به توانائی و تحمل افراد طول می کشد با اتمام ذخائر گلیگوژن در عضلات بدن به سراغ ذخائر کبد می رود . ( گلیکوژن از سنتز گلوکز – قند خون – تو لید و در کبد و عضلات ذخیره می شود ) در صورتی که بدنتان کاملا از ذخائر گلیکوژن تخلیه شود بعد از آن به سراغ ذخائر لیپید ها ( چربی ) و شکستن آنها به گلیسرول و تولید انرژی می شود که این حالت در تمرینات بدنسازی به ندرت اتفاق می افتد با توجه به بارگیری های کربو هید راتی که در رژیم غذائیشان وجود دارد . ( منابع کربو هیدرات – سیب زمینی - برنج . نان– بعد از گوارش به قند تبدیل می شود)
نکته مهم اینکه در تمرینات هوازی و طولانی مدت ۹۹ در صد انرژی از منابع چربی تامین میشود و در تمرینات شدید – قدرتی و کوتاه مدت بدن از ذخائر گلیکوژن استفاده می کند
بنابراین تنها راه کاهش چربی بدن دویدن – دوچرخه و تمرینات مشابه با شدت کم و مدت زمان زیاد می باشد یک تست ساده برای میزان شدت تمرین صحبت کردن است باید تقریبا طبیعی و بدون قطع شدن صدا برای تنفس بتوانید صحبت کنید نکته دیگر در شدت تمرین میزان ضربان قلب است که نباید از ۷۰ – ۸۵ % درصد ماکزیمم مجاز ***** کند برای به دست آوردن این حد ماکزیمم سن خود را از عدد ۲۲۰ کم کنید .
یک مورد مهم دیگر اینکه در حین تمرینات هوازی نباید دچارسوزش عضلانی شوید زیرا به این معنی است که بدن به سراغ ذخائر گلیکوژن رفته و به عبارت دیگر تمرین از دایره هوازی به سیستم غیر هوازی پیش می رود و باید شدت آنرا کم کنید اما مدت زمان بهینه چقدر است نیم ساعت تا حداکثر ۴۰ دقیقه (۴ روز در هفته ) مناسب است دلیل مشخص کردن حد بالا هم این است که دویدن های طولانی واستقامتی موجب شکستن پروتئین و تجزیه بافتهای عضلانی می شود .
اما بهترین زمان چه موقع است پاسخ این است که هر قدر که بدن بیشتر از ذخائر گلیکوژن تخلیه شده باشد سریعتر به سمت مصرف چربی های ذخیره شده می رود و صبحها قبل از صبحانه یا بعد از تمرینات با وزنه بدن در این حالت قرار دارد .
اما رژیم ما چه گونه باشد تا با حفظ و حتی ساخت عضله کمترین میزان ذخیره چربی را در بدن داشته باشیم و مقدار مازاد آنرا بسوزانیم برای چربی سوزی باید در بالانس منفی کالری باشید و برای عضله سازی باید در بالانس مثبت کالری و نیتروژن !(پروتئین )
یک اصل مهم در رژیم غذائی این است که برای کاری که می خواهید انجام دهید غذا بخورید نه کاری که انجام داده اید . به عبارت دیگر بعضی ورزشکاران این اشتباه را مرتکب می شوند که چون نیم ساعت دویده ام (مثلا ساعت ۱۰ صبح ) پس در وعده ناهار می توانیم غذای بیشتری بخورم و بعد از آن هم دو ساعت می خوابند ! وعده صبحانه بیشتر پرو تئین خصوصا اگر کار شما پشت میز نشستن تا ظهر است وعده قبل از خواب نیم روز حداکثر ۲۰۰ کالری باید باشد و وعده قبل از تمرین حدود ۱۰۰۰ کالری ( هنگام خواب ۲۰درصد کمتر کالری می سوزانیم و هنگام تمرین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کالری نیاز داریم ) اما هنگام رژیم و مصرف کم کربو هیدرات بدن متابولیسم ( سوخت وساز ) و هورمونهای چربی سوز را در وضعیت پائینی قرار می دهد بدنسازان حرفه ای کربو هیدرات ها را به صورت دوره ای مصرف می کنند به دو دلیل:
۱) هر چند وقت یک بار با خوردن خوراکیهای ازاد کننده انسولین از قبیل – مربا – شیرینی – بدن را به این اشتباه بیندازید که دوران رژیم پایان گرفته است .

۲) یک یا دور روز در هفته ( معمولا اخر هفته و تعطیلات ) مصرف کربو هیدرات خود را دو برابر می کنندو در بقیه ایام هفته از یک رژیم کم کربو هیدرات پیروی می کنند و بدین شکل سطح انرژی خود را افزایش می دهند تا بتوانند به سختی تمرین کنند و بدن از ذخائر گلیکوژن کاملا تهی نشود .

در چند سطر بالا کلیاتی در مورد مصرف کالری در صبح و قبل از تمرین توضیح دادم ۵ وعده غذائی برای بدنسازان حداقل مطلق است و و بهتر است تا ۷ و ۸ وعده هم برسد . مصرف کربو هیدرات دیر هضم ( نان جو –نان گندم حبوبات و برنج قهوه ای) قبل از تمرین توصیه می شود تا سطح گلوکز خون به سرعت بالا نرود و فرآیند چربی سوزی در حین تمرین را به حداکثر برسانیم اما بعد از تمرین کربو هیدراتهای سریع الهضم به بالا بردن سطح انسولین خون کمک می کند و بدن را در حالت آنابولیک قرار می دهد . ( بعد از تمرین بدن در یک حالت کاتابولیکی شدید قرار دارد و باید سریع ذخائر گلیکوژن عضلات احیا شود ) – من از ۱۰ گرم گلو تامین محلول در اب میوه کربو هیدراتی شیرین ( معمولا اب انگور سیاه ) به همراه خرما بلافاصله بعد از تمرین استفاده می کنم . نان های شیرینی- کلوچه - سیب زمینی و برنج سفید را بعد از تمرین استفاده کنید و نگران افزایش چربی بدن نباشید . زیرا این مواد مغذی بیشتر به فرآیند ریکاوری افزایش سطح انسولین و ذخیره انرژی و حفظ عضلات کمک می کند .
وقتی که در دوران کات هستید حتی بیشتر از دوران حجم باید پروتئین مصرف کنید . بدن می تواند تقریبا نیمی از پروتئین مازاد بر نیازش را برای انرژی مصرف کند . بر خلاف تصور عموم تمرین شکم به تنهائی موجب کاهش چربی ها نمی شود زیرا هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی می کند به شکل منظم و از همه جای بدن و بدون تمرکز بر یک قسمت خاص انجام می دهد و تمرینات شکم فقط عضلات شکم را تقویت می کند و شکل مناسبی به آن می دهد و منتهای آن همین است عضلات شکم را باید دو یا سه بار تمرین داد و من خودم اعتقادی به ستهای طولانی و تکرار های زیاد دراز نشست ندارم ستهای ۲۵ تکراری اما آرام و کنترل شده که در بخش منفی حرکت کمر تا نزدیک تخته پائین بیاید ولی با آن تماس پیدا نکند . برای تقویت وتوسعه بخش بالائی عضلات شکم تخته شیبدار مناسب است و بالا کشیدن پاها در حالت آویزان بهترین حرکت برای تقویت عضلات پائین شکم است .
چند نکته دیگر اینکه کمبود ویتامین C چربی سوزی را کند می کند و چای سبز یک آنتی اکسیدان عالی و چربی سوز طبیعی به شمار می رود همچنین خوردن یک فنجان قهوه غلیظ قبل دویدن به سوختن بهتر چربی ها کمک می کند .
دیگر چیزی نیاز ندارید جز قدری هم مکمل صبر و اراده که آن را هم در هیج کجا به جز وجود خودتان نمی توانید پیدا کنید این موارد را رعایت کنید تا شکمی صاف و ۸ خط و تفکیک شده داشته باشید

sonyericsson
۱۳۸۹-۰۳-۱۴, ۰۸:۲۸ بعد از ظهر
با اجازه جناب مصطفی خان و جناب صادقی محتویات کل صفحات رو در یک فایل DOC با پسورد به پیوست ارسال میکنم که در صورت اجازه این عزیزان پسورد برای اعضاء اعلام خواهد شد.
(فکر میکنم از عوارض هیدروکسی کات حواس پرتی هم باشه چون اینروزا اشتباهات تایپیم زیاد شده!!!:پوزخند:)


دانلود (http://www.4shared.com/file/JRXpeCV8/___online.html)

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۴, ۱۱:۲۴ بعد از ظهر
سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان
سوني اريكسون جان اين تايپيك همچنان ادامه داره و من سعي دارم اينقدر اين تايپيك رو ادامه بدم تا ديگه هيچي از قلم نيافته اما همين جا يه گله كوچيك بكنم چون با اينكه من آمدم اينهمه مطلب درباره اين موضوع مهم تو تايپيك گذاشتم ولي از استقبال راضي نيستم و دوست داشتم كه بچه هاي سايت حداقل عضوهاي كلوپ كاربران فعال و مديران محترم به تاپيكي كه من زدم توجهي هم داشته بودند و بنده رو از نظرات خودشون بي بهره نمي گذاشتند البته همينجا از استاد خودم پيمان جان واقعاً تشكر مي كنم چون نظرات ايشان دلگرمي و نيرويي مضاعف به من مي ده .
كاري كه كردي بسيار زيباست اما اجازه بده تا كه يه خورده ديگه مطالب بيشتر بشه تا خودم بهت اعلام كنم و شما فايلي از نوع PDF زحمت بكش تهيه كن البته بدون پسورد چون بايد براي عموم آزاد باشه تا براي سايت بسيار ارزشمند تر بشه . ممنون ممنون ممنون :گل رز:

پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۳-۱۵, ۱۲:۵۳ قبل از ظهر
جا داره از مصطفي جان تشكر ويژه اي بابت اين تاپيك ارزشمند و كامل كنم كه انقدر كامل در مورد تمام چربي سوزها داره مينويسه و همچين چيزي در هيچ سايتي نيست .
البته بنده بيشتر موافق بودم كه هر چربي سوز يه تاپيك جدا داشته باشه تا كاربران براي خواندن مثلا يه چربي سوز خاص راحت تر بتونن از روي فهرست چربي سوز مورد نظر رو پيدا كنند . اما در كل دستت درد نكنه مصطفي جان . همين گلگي كه شما داريد بنده سه سال هست كه دارم . به عنوان مثال كاربران اكثرا به دنبال تاپيك هاي عكس و ... ميرن كه هيچ ارتباطي به بدنسازي نداره . ما با تاپيك هاي غير بدنسازي در كل در اين سايت از اولش مخالف بوديم اما با صرار دوستان كه سايت احتياج داره و .... قبلو كرديم كه اين تاپيك ها هم زده شه اما زده شدن اين تاپيك ها باعث شده كه دوتان از بحث كلي سايت كه در مورد بدنسازي هست خارج بشن و فقط به سمت اين تاپيك ها گرايش پيدا كنند .
از ديگر كاربران فعال هم خواهش ميكنم كه تاپيك هايي راه بياندازند كه سوال و پاسخ در مورد بدنسازي داشته باشه . با خودتان گروهي تشكيل بدهيد مخصوص نوشتن مثلا عكس هاي بدنسازان ايراني . عكس هاي بدنسازان خارجي . زندگي نامه بدنسازان ايراني . زندگي نامه بدنسازان خارجي و ....... در كل مطالبي كه كاربران را به سمت علم بدنسازي بيشتر و بيشتر سوق بده .
بنده متاسفانه هر وقت صحبتي كردم كه بابا سايت بدنساز يعني سايتي در مورد بدنسازي . حالا ميان توي سايت در مورد گل و بلبل مينويسند كه بنده به هيچ عنوان موافق نبوده ام اما به دليل مخالفت ها سكوت كرده ام و مجبورم باز هم سكوت كنم .
مثلا تاپيك دختران بدنساز تاپيك خوبيه . بد نيست چون با بدنسازي در ارتباطه اما تاپيك مثلا قتل در فلان جا هيچ ارتباطي با بدنسازي نداره و بنده موندم كه چرا بايد استقبال و فعاليت بچه ها بيشتر روي اين تاپيك ها باشه .
خدارو شكر فروم بدنساز جو دوستانه اي داره . بيايم يه تاپيك بسازيم مثلا خاطرات ورزشي بگيم . از زندگي ورزشي و چه شد كه بدنساز شديم و خيلي چيز هاي ديگر تا اين كه بيايم بگيم فلان قاتل دستگير شد .
بنده اشخاص زيادي را ميشناسم كه از دوستان خوب خودم هم هستند و ادعا ميكنند كه ميخواهند يه روز قهرمان شوند خوب قهرمان شدن كار راحتي نيست اگر بود همه مردم كره زمين قهرمان بودند . يه كسي كه ميخواد قهرمان شه بايد مثل يه قهرمان هم رفتار كنه . يعني مطالعات بدنسازي كنه . مسابقات بدنسازي را بره ببينه . براي ديدن حتي سي دي هاي مسابقات خرج كنه . رك و رو راست بگم كه اگر كسي ميخواد قهرمان شه تا تمام فكر و ذكرش رو روي اين ورزش نذاره نتيجه اي نميگيره . اين ورزش اينجوريه .
بنده ميگم اگر ما يه دونه تاپيك غير بدنسازي داريم كه فعال هست و اعضا ازش استقبال ميكنند حداقل بايد به ازاي آن 10 تاپيك فعال بدنسازي داشته باشيم اما متاسفانه اينگونه نيست . بنده خيلي از دوستان را ميشناسم كه هنوز با اين كه من خودم را جر داده ام تا فرق مكمل و دارو را بگويم به مكمل ميگن دارو . خوب اين خيلي زشته كه ما كه ادعاي بدنسازي داريم خودمان هنوز به مكمل بگيم دارو .
به خدا خيلي دلم ميگيره وقتي ميبينم دوستانم در راه پيشرفت نيستند . چه خوب بود اهدافمان را واقعا دنبال ميكرديم .
بنده در مسابقات قزوين با فرزاد جان (bodybuilder) آشنا شدم . از رفتاري كه از ايشون در مورد بدنسازي ديدم مطمئن هستم ايشون يه روز يكي از قهرمانان كشور خواهند شد چون واقعا زندگيش و روياش بدنسازيه و داره به سمت هدفش ميره و اين خيلي براي من ارزشمنده و كيف ميكنم وقتي اين افراد رو ميبينم . خوب مسلما خدا هم هواي اين افراد رو در رسيدن به هدف بيشتر داره تا كساني كه حتي حاضر نيستند يه روز وقت بزارن و مسابقات استانيشون رو برن ببينن و يا اين كه وقت مطالعه چهار تا مقاله درست حسابي را نميزارن .
آقاي محمود صاحب اختياري (mahmoud ) از ديگر كاربران سايت هست كه بنده به طور حتم مطمئنم يه روز در اين رشته نامدار ميشه چون از خيلي چيزها به خاطر بدنسازيش گذشته كه بنده از آن باخبر هستم . من و محمود جان تقريبا هر دو سه روز يه بار با هم تلفني در مورد بدنسازي صحبت داريم .
اين ها يعني علاقه .
كاش دوستان تاپيك شما رو و تاپيك هاي علمي را كمي مطالعه ميكردند و بيشتر در آن مشاركت داشتند .

imanfitness
۱۳۸۹-۰۳-۱۵, ۰۲:۴۰ بعد از ظهر
مصطفی جان واقعا دستت درد نکنه که این همه مطلب برای سایت میزاری.کار شما واقعا تحسین برانگیزه.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵, ۰۵:۱۴ بعد از ظهر
رژيم اصولي

با استفاده از چهار تکنیک ارائه شده در این مقاله سطح چربی-سوزیتان را یک پله ارتقاء دهید.
به-نظر آسان می-آید. کمتر چربی و کربوهیدرات بخورید تا ماهیچه شوید. اما این کل داستان نیست. چون اگر قضیه به همین راحتی بود خیلی-ها دارای بدن ماهیچه-ای و با عضلات تفکیک شده بودند برای نمایان ساختن راز تفکیک عضلات سراغ ۵ نفر از بدنسازان و فیتنس-کاران (تناسب اندام-کاران) حرفه-ای رفتیم تا رمز و راز این کار را از آنها جویا شویم.

۱) روزهای با کربوهیدرات بالا و کربوهیدرات پائین را در برنامه غذایتان بگنجانید

کاهش کالری دریافتی از طریق کم کردن میزان کربوهیدرات دریافتی و کاستن از درصد چربی بدن مفید می-باشد.

اما خوردن کربوهیدرات در حد خیلی کم می-تواند نتیجه-ای معکوس داشته باشد. که از جمله می-توان به کاهش سطح انرژی بدن و هم-چنین کاسته شدن از سرعت متابولیسم بدن نام برد. بنابراین بدنسازان حرفه-ای چه-طور بدون کاستن از سطح انرژی بدن این کار را انجام می-دهند.
جی کاتلر بعضی اوقات از تکنیک کربوهیدرات کم و زیاد استفاده می-کند. برای مثال او می-گوید ممکن است ۴ تا ۶ روز از مقدار کربوهیدرات دریافتی-ام و میزان کربوهیدرات دریافتی-ام را ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم در روز کاهش می-دهم. به این رویه تا زمانی ادامه می-دهم که متوجه شوم یا عضلاتم در حال کوچک-تر شدن هستند و یا این-که روند تفکیک عضلاتم دیگر به-حد بالاتری دست نمی-یابند. آن موقع است که برای یک تا دو روز کربوهیدرات دریافتی-ام را دو برابر کرده و آن را به ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم روز می-افزایم.

جی به خوبی می-داند که خیلی از رژیم-گیرها با یک چنین افزایش سریع. بر حجمشان افزوده می-شود. جی می-گوید خورد ن کربوهیدرات کمتر به بدنساز کمک می-کند تا به تفکیک عضلانی دست یابد. اما برای تمرین کردن و حفظ عضلات به کربوهیدرات نیاز است.

جی توضیح می-دهد افزودن روزهای با کربوهیدرات بالا به-صورت هر ۴ تا ۶ روز یک-بار به فرد اجازه می-دهد که با وجود کاهش مجموع کالری دریافتی روزانه باز تمرینات را سخت و با شدت اجرا کند. جی به ازاء هر پوند (هر پوند ۴۵۳ گرم است) وزن بدن، یک گرم را برای روزهای با کربوهیدرات پائین و ۲ گرم به-ازاء هر پوند از وزن بدن را برای روزهای با کربوهیدرات بالا پینشهاد می-کند.

بنابراین یک بدنساز با وزن ۱۸۰ پوند برای ۴ تا ۶ روز متوالی روزانه ۱۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کرده و سپس یک روز با کربوهیدرات بالا (حدود ۳۶۰ تا ۵۴۰ گرم) را در برنامه رژیم غذائی خود می-گنجاند.

کلی رایان فیتنس-کار حرفه-ای می-گوید در طول هفته ۴ تا ۵ روز رژیم جدی می-گیرم و در طول روز تنها ۱۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف می-کنم. در طول این روزها به عینه تفکیک بیشتری را در عضلاتم مشاهده می-کنم و سپس در آخر هفته کربوهیدرات دریافتی-ام را افزایش می-دهم. این کار در قیاس با رژیم گرفتن دائمی نه-تنها باعث افزایش سطح انرژی می-شود بلکه به روند ماهیچه-ای-ت� � شدن نیز کمک می-کند.

وعده-های غذائی او به-صورت ۵ تا ۶ وعده مختصر در روز می-باشد.

۲) قبل از تمرین، کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک پائین بخورید
کربوهیدرات-ه ای دیرسوز که از آنها به-عنوان کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک پائین-تر نام برده می-شود، در به حداکثر رسانی چربی-سوزی کمک شایانی می-کنند. بنابر اظهارات یک فیتنس-کار حرفه-ای دیگر کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک پائین باعث می-شوند که برای مدت طولانی-تری احساس سیری وجود داشته باشد. بنابراین تمایل به خوردن، کمتر می-شود. انسولین هورمونی است که موجب ذخیره شدن کربوهیدرات به-صورت چربی می-شود. میزان ترشح این هورمون در پاسخ به کربوهیدرات دریافتی تعیین می-شود. هرچه ترشح این هورمون در موج-های شدیدتری باشد به همان نسبت متابولیسم اسیدهای چرب از سلول-های چربی با مشکل بیشتری مواجه خواهد شد. خیلی از ورزشکاران طراز اول بر این عقیده-اند که وقتی قبل از تمرین کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک پائین مصرف شود، سطح انسولین پائین باقی خواهد ماند و بدن تشویق می-شود که به-عنوان سوخت، چربی بیشتری برای تولید انرژی بسوزاند.
خوردن کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک پائین در وعده غذائی قبل از تمرین به-خصوص برای آن دسته از افراد که با کاهش چربی مشکل دارند سودمند است.

۳) بعد از تمرین کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک بالا بخورید
کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک بالا معمولاً کربوهیدرات-ه ای تصفیه شده هستند. بدین معنا که به نوعی بر روی آنها فرآیندهائی انجام شده است و بدین-ترتیب در قیاس با گونه-های تصفیه نشده آنها باعث ترشح موج انسولین بیشتری می-شوند. سیب-زمینی پودر شده، برنج سفید، کلوچه، بیسکویت همگی جزء کربوهیدرات-ه ای با گلایسمیک بالا حساب می-آیند.
با وجود این-که این قبیل مواد غذائی به-نظر نمی-آیند که مواد غذائی رژیمی باشند ولی بدنساز حرفه-ای میلوس سارسف قسم می-خورد که این قبیل مواد غذائی یکی از اسرار رژیم غذائی-اش به حساب می-آیند.

کربوهیدرات-ه ای تصفیه شده ایده-آل-تری� � نوع کربوهیدرات- برای وعده غذائی پس از تمرین به-شمار می-آیند. به دلیل این-که باعث ترشح موج بزرگی از انسولین می-شوند و بدین-ترتیب باعث معکوس شدن شرایط کاتابولیک حاکم پس از تمرین می-شوند.

کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک بالا احتمال از دست رفتن عضلات را در این مقطع به حداقل می-رسانند و نگه داشتن بافت عضلانی به منزله افزایش نرخ سوخت و ساز بدن می-باشد. یکی از مزایای دیگر این قبیل کربوهیدرات-ه ا در وعده غذائی پس از تمرین عوض کردن سریع شرایط بدن از وضعیت کاتابولیک به آنابولیک از طریق حمل آمینو اسیدها به داخل عضلات می-باشد.

میلوس خاطرنشان می-سازد: با وجودی که خوردن کالری کمتر از کالری مورد نیاز بدن به-طور حتم نقش مهمی در تفکیک عضلانی ایفا می-کند اما به همان اندازه می-طلبد که رژیم غذائی را مد نظر قرار دهید که شما را قادر سازد تا عضلاتتان را حفظ کنید. کات عضلانی و ماهیچه-ای شدن تنها در از دست دادن چربی خلاصه نمی-شود بلکه نگه داشتن حداکثر عضله نیز موضوع بسیار با اهمیتی می-باشد. کراتین، گلوتامین، آمینو اسیدهای زنجیره-ای و پروتئین وی (Whey) مکمل-هائی هستند که می-بایست در این دوران از آنها در رژیم غذائی استفاده شود. کربوهیدرات-ه ای با شاخص گلایسمیک بالا باعث تشدید ترشح موج بزرگی از انسولین می-شود و همین امر باعث روانه شدن مواد مغذی به داخل عضلات می-گردد. در این شرایط ۱۰ تا ۱۵ گرم گلوتامین به بدن کمک می-کند تا خیلی سریع گلیکوژن عضلانی را بازسازی نماید میزان نیاز به کربوهیدرات-ه ا پس از اجرای یک جلسه تمرین سنگین چه-مقدار است؟

برای یک شروع خوب و یک گرم کربوهیدرات به-ازاء هر پوند (۴۵۳ گرم) وزن بدن نیاز می-باشد. برای نمونه یک بدنساز ۱۸۰ پوندی حدوداً به ۹۰ گرم کربوهیدرات نیاز دارد. که به-طور معمول می-توان آن را از طریق ۳۵۰ گرم برنج سفید و یا دو عدد کلوچه تأمین کرد.
میلوس توضیح می-دهد که اصلاً نگران این نباشید که با خوردن کربوهیدرات شاخص گلایسمیک بالا بعد از تمرین باعث افزایش درصد چربی بدن می-شوید. چون کربوهیدرات دریافتی در این زمان مستقیماً به-منظور ریکاوری عضلانی به عضلات فرستاده می-شود. افزایش سطح انسولین نیز در این زمان به ذخیره انرژی و دوباره-سازی عضلات کمک می-کند.

۴) در دوران رژیم-گیری پروتئین بیشتری بخورید

زمانی-که با حذف چربی مازاد و خوردن کربوهیدرات کمتر در صدد کاهش میزان کالری دریافتی از رژیم غذائی پُر کالریتان بر می-آئید نیازتان به پروتئین-ها افزایش می-یابد. پروتئین از کاهش حجم عضلانی جلوگیری می-کند و در جواب نرخ سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را در سطح بالا نگه می-دارد. شان-ری یکی از پرعنوان-ترین بدنسازان حرفه-ای IFBB این-طور خاطرنشان می-سازد که من در دوران رژیم-گیری در قیاس با دوران افزایش حجم پروتئین بیشتری می-خورم. با وجودی که شان-ری چربی کم می-خورد اما عقیده دارد که خوردن گوشت قرمز در دوران رژیم گرفتن سودمند می-باشد.
از ۶ وعده غذائی روزانه-ام بخش عمده یک تا دو وعده آن را به خوردن گوشت چرخ کرده لخم گاو به-عنوان منبع تأمین-کننده پروتئین اختصاص می-دهم. شای-ری می-گوید گوشت قرمز حاوی کراتین و هم-چنین آهن و روی می-باشد که به روند ریکاوری بیشتری در قیاس با تکیه کامل به گوشت پرندگان، ماهی و سفیده تخم به-عنوان منبع تأمین-کننده انرژی می-نماید. رمز کار در این قسمت در پیروی از قاعده طلائی یک گرم پروتئین به-ازاء یک پوند وزن بدن و افزایش ۵۰ تا ۷۰ گرم به این مقدار در دوران رژیم گرفتن می-باشد. برای تأمین آن هم تنها نیاز به افزودن یک وعده غذائی به-صورت یک محلول پروتئینی می-باشد. که می-توان آن را در فرصت طلائی ۳ ساعته پس از تمرین میل کرد.

در صورتی-که قادر به انجام این کار نیستید می-توانید با افزودن مقداری پروتئین به هریک از وعده-های غذایتان بر این مسئله فائق آئید.

▪ کربوهیدرات-ه ای دیرسوز
قدرت کربوهیدرات-ه ای دیرسوز را با اضافه کردن مواد غذائی ذیل به رژیم غذایتان تجربه کنید.
لوبیا ـ نان گندم کامل ـ نان جو دو سر ـ حلیم ـ سیب ـ شلیل ـ هلو ـ آرد سبوس-دار ـ سیب-زمینی شیرین.

▪ کربوهیدرات های زودسوز

کربوهیدرات-ه ای زودسوز را در وعده- غذائی بعد از تمرین بخورید. در ادامه نام تعدادی از بهترین-های آنها آورده شده است.

سیب-زمینی آب-پز ـ برنج سفید ـ کیک برنجی ـ کلوچه ـ بیسکویت ـ آب پرتغال ـ هندوانه ـ پاستا ـ آب انگور

محمد حسینی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶, ۰۹:۰۸ قبل از ظهر
مصطفی جان واقعاً ممنون ومتشکر از این همه زحمتی که برای سایت خودت میکشی
این مطالب این قدر زیابا هستن که به نظر من بچه ها بعد از خوندنشون محو اون میشن و یادشون میره که تشکر کنن
اما خواهش من از شما اینه که بیشتر به این کارت ادامه بدی
من به شخصه واقعاً لذت می برم

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶, ۰۱:۰۳ بعد از ظهر
تغذيه تغذيه تغذيه
خيلي خيلي ممنون اما منظور من اصلاً تشكر نيست اصلاً تشكر نكنيد :لبخند:من بيشتر از آمار نمايش گله مند هستم كه انشالله دوستان بجاي مراجعه افراطي و بيش از حد به تايپيك ها غير تخصصي به تايپيك ها اختصاصي هم سري بزنند.

یکی از پرسشهای همیشگی مطرح در باشگاههای سراسر جهان، "چگونگی ایجاد حداکثر تفکیک عضلانی" است. به امید برجسته کردن تکه های عضلات شکم، می توان تا سرحد مرگ روی تردمیل، دوچرخه ثابت یا سایر دستگاههای هوازی آنقدر تمرین کرد که پاها بی حس شوند یا آنقدر گرسنگی کشید که غش کرد. با این حال، هیچ یک از این روشها بتنهایی یا حتی در کنار هم، چربیهای اضافه بدنتان را نمی سوزانند و آن تفکیک عضلانی مورد نظرتان را ایجاد نمی کنند.

همچون هر یک از جنبه های دیگر بدنسازی، تفکیک کامل عضلانی هم مستلزم ترکیبی متعادل از سختکوشی فراگیر است. با مهمترین عامل این ترکیب، یعنی تغذیه، آغاز می کنیم.


1. تغذیه ورزشی:

اگر هنگام بازگشت به منزل، از فرط گرسنگی، یک کیک پنیر را درسته قورت دهید، همه تمرینات هوازی دنیا هم کفاف نیازتان را نخواهند داد. رژیم غذاییتان باید به سختی تمرینتان در باشگاه باشد. هنگامی که تفکیک عضلانی مد نظر باشد، تغذیه خوب، حداکثر اهمیت را پیدا می کند.

بعبارت دیگر، باید کابینتهای آشپزخانه خود را حسابی پاکسازی کنید و هله هوله ها را دور بریزید. این گونه خوراکیها، "کالریهایی خالی" هستند که بدن نمی تواند به هیچ زخمی بزند. بنابراین، هرچقدر هم که آن کیک پنیر هوس انگیز و خوشمزه بنظر بیاید، نتیجه ای غیر از ذخیره چربی عایدتان نخواهد شد.


2. مصرف پروتئین کافی

اگر تابحال بدنسازی کرده باشید، حتما یک نکته مسلم را می دانید: پروتئین، بنیاد هر برنامه غذایی جدی بدنسازی است. بسیاری از متخصصان، مصرف حدودا یک گرم پروتئین در ازای هر پوند (0.450 کیلوگرم) وزن خشک (بدون چربی) بدن را توصیه می کنند. برای بدنسازان جدی که ضمن تفکیک عضلانی، افزایش حجم هم می خواهند، یک و نیم گرم پروتئین در ازای هر پوند وزن، به تسهیل بهبود و بازسازی لازم برای رشد عضلانی و ایجاد احساس سیری در مدتی طولانیتر کمک می کند. هنگامی که شکمتان پر باشد، کمتر به سراغ یخچال و هله هوله هایی که مانع پیشرفت هستند، خواهید رفت.

شاید بسیاری از خوانندگان ندانند که در افزایش شدت سوخت و ساز (متابولیسم)، گوارش مقادیر زیاد پروتئین، تاثیری مشابه انجام تمرینهای هوازی دارد. جالب است بدانید که مقدار انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز پروتئین، دو برابر میزان مشابه برای هیدرات کربن است. بنابراین، با گنجاندن مقدار مناسب پروتئین در برنامه غذاییتان، می توانید ضمن خوردن کالری بیشتری بسوزانید!


3. اهمیت هیدرات کربن

اغلب مردم فکر می کنند که با مصرف هیدرات کربن چاق می شوند. اما برخلاف تصور عامه، واقعیت چیز دیگری است. هیدراتهای کربن، برای پر نگه داشتن ذخایر گلیکوژن و تامین انرژی مورد نیاز بدن به هنگام تمرین، اهمیتی حیاتی دارند.

اگر این ذخایر خالی شوند، بدن برای ایجاد انرژی مورد نیاز خود، شروع به سوزاندن بافت عضلانی می کند. هنگامی هم که بافت عضلانی بیشتری سوزانده شود، کالری مصرفی روزانه بتدریج کاهش می یابد و فرایند تولید انرژی دشوارتر می گردد. محدود کردن مصرف هیدراتهای کربن نشاسته ای (جو دو سر، سیب زمینی و ...) به ساعتهای آغازین روز و هیدراتهای کربن ساده (دکستروز، مالتودکسترین) به فقط پس از تمرین، به پیشگیری از ذخیره این هیدراتهای کربن بصورت چربی در بدن کمک می کند.


4. چربی: دوست یا دشمن؟

همه چربیها مثل هم نیستند.

چربیها به دو دسته چربیهای خوب و چربیهای بد تقسیم می شوند. همبرگر، گوشت خوک، سوسیس و کالباس و بستنی، سرشار از چربیهای بد هستند. این گونه چربیها را چربیهای اشباع شده می نامند. اما ماهیهایی مثل سالمون، انواع مغزها (خشکبار)، روغن تخم کتان و زیتون، تنها چند نمونه از خوراکیهای حاوی چربیهای غیر اشباعی هستند که باید در برنامه غذایی هر بدنسازی گنجانده شوند. این چربیها، به تقویت متابولیسم سالم و تفکیک عضلانی کمک می کنند.

در صورتی که علاقمند به افزایش قابلیت چربی سوزی بدنتان هستید، حدودا بیست درصد کالری دریافتیتان باید از طریق چربیهای خوب باشد.


5. نوشیدن آب:

تصور عامه مردم از نوشیدن آب، دقیقا بر عکس واقعیت است؛ هر چه آب بیشتری بنوشید، جریان تخلیه آب بدنتان هم بیشتر خواهد شد. واقعیت آن است که بدن، برای حفظ خود از بی آبی، همیشه مقادیری آب را احتباس می کند.

اما هنگامی که مقدار زیادی آب می نوشید، بدن بدلیل عدم نگرانی از بی آبی، آنرا تخلیه می کند. روزانه 3 تا 4 لیتر برای ورزشکاران تفریحی و 6 تا 8 لیتر برای ورزشکاران جدی توصیه می شود.


6. کسر تراز کالری:

صرف نظر از محاسبه های مربوط به درشت-مغذیها، نکته نهایی، منفی شدن تراز کالری است. به عبارت دیگر اگر روزانه فقط دو هزار کالری انرژی مصرف می کنید، درحالیکه سه هزار کالری دریافتی دارید، هرگز نخواهید توانست بدنتان را خشک کنید.

قانون اول خشک کردن، اطمینان از تراز منفی کالری است. البته شدت این وضعیت نباید به حدی باشد که بدنتان در وضعیت بحرانی سوزاندن بافت قرار بگیرد. تمرین سنگین و انجام فعالیتهای هوازی، کالریهای اضافه را بخوبی می سوزانند و برای خشک شدن، نیازی به حذف مواد غذایی از رژیم که منجر به از دست دادن بافت عضلانی می شود هم نیست.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۲, ۱۱:۰۰ قبل از ظهر
اين سوالي است كه براي اكثر بدنسازان خصوصا در دوران تفكيك پيش مي آيد بارها ديده شده كه بدنسازي به دليل رعايت نكردن اصول صحيح تمرين و تغذيه در دوران كات يا همان تفكيك با كاهش حجم و افت عضلاني مواجه شده و زحمات چند ساله اش را طي دو ماه از دست داده و دچار افت عضلاني در اين دوره مي شوند در اين مبحث قدري كلي در ارتباط با چربي سوزي و تخصصي تر در مورد كات كردن عضلات توضيح مي دهم .

همان طور كه قبلا توضيح دادم ابتدا بايد نحوه سوخت رساني عضله و تفاوت آنها را در ورزشهاي هوازي طولاني و تمرينات قدرتي كوتاه مدت بدانيم .

سريعترين و در دسترس ترين سوخت ذخيره شده در ماهيچه ها فسفاژن است كه در تمرينات قدرتي و غير هوازي به مصرف مي رسد و تا حداكثر حدود 10 ثانيه به اتمام مي رسد بعد از آن عضلات از ذخائر گليكوژنشان استفاده مي كنند كه بر اثر سوخت ناقص گليكوژن و به دور از اكسيژن اسيد لاكتيك توليد مي شود كه با بالا رفتن درصد اسيد لاكتيك خون از حد مشخص درد عضلاني حادث مي شود و كارائي فرد به شدت پائين مي آيد كه اين حدود 1 تا 2 دقيقه بستگي به توانائي و تحمل افراد طول مي كشد با اتمام ذخائر گليگوژن در عضلات بدن به سراغ ذخائر كبد مي رود . ( گليكوژن از سنتز گلوكز – قند خون – تو ليد و در كبد و عضلات ذخيره مي شود ) در صورتي كه بدنتان كاملا از ذخائر گليكوژن تخليه شود بعد از آن به سراغ ذخائر ليپيد ها ( چربي ) و شكستن آنها به گليسرول و توليد انرژي مي شود كه اين حالت در تمرينات بدنسازي به ندرت اتفاق مي افتد با توجه به بارگيري هاي كربو هيد راتي كه در رژيم غذائيشان وجود دارد . ( منابع كربو هيدرات – سيب زميني - برنج . نان– بعد از گوارش به قند تبديل مي شود)

نكته مهم اينكه در تمرينات هوازي و طولاني مدت 99 در صد انرژي از منابع چربي تامين ميشود و در تمرينات شديد – قدرتي و كوتاه مدت بدن از ذخائر گليكوژن استفاده مي كند .

بنابراين تنها راه كاهش چربي بدن دويدن – دوچرخه و تمرينات مشابه با شدت كم و مدت زمان زياد مي باشد يك تست ساده براي ميزان شدت تمرين صحبت كردن است بايد تقريبا طبيعي و بدون قطع شدن صدا براي تنفس بتوانيد صحبت كنيد نكته ديگر در شدت تمرين ميزان ضربان قلب است كه نبايد از 70 – 85 % درصد ماكزيمم مجاز تجاوز كند براي به دست آوردن اين حد ماكزيمم سن خود را از عدد 220 كم كنيد . يك مورد مهم ديگر اينكه در حين تمرينات هوازي نبايد دچارسوزش عضلاني شويد زيرا به اين معني است كه بدن به سراغ ذخائر گليكوژن رفته و به عبارت ديگر تمرين از دايره هوازي به سيستم غير هوازي پيش مي رود و بايد شدت آنرا كم كنيد اما مدت زمان بهينه چقدر است نيم ساعت تا حداكثر 40 دقيقه (4 روز در هفته ) مناسب است دليل مشخص كردن حد بالا هم اين است كه دويدن هاي طولاني واستقامتي موجب شكستن پروتئين و تجزيه بافتهاي عضلاني مي شود . اما بهترين زمان چه موقع است پاسخ اين است كه هر قدر كه بدن بيشتر از ذخائر گليكوژن تخليه شده باشد سريعتر به سمت مصرف چربي هاي ذخيره شده مي رود و صبحها قبل از صبحانه يا بعد از تمرينات با وزنه بدن در اين حالت قرار دارد .

اما رژيم ما چه گونه باشد تا با حفظ و حتي ساخت عضله كمترين ميزان ذخيره چربي را در بدن داشته باشيم و مقدار مازاد آنرا بسوزانيم براي چربي سوزي بايد در بالانس منفي كالري باشيد و براي عضله سازي بايد در بالانس مثبت كالري و نيتروژن ! (پروتئين )

يك اصل مهم در رژيم غذائي اين است كه براي كاري كه مي خواهيد انجام دهيد غذا بخوريد نه كاري كه انجام داده ايد . به عبارت ديگر بعضي ورزشكاران اين اشتباه را مرتكب مي شوند كه چون نيم ساعت دويده ام (مثلا ساعت 10 صبح ) پس در وعده ناهار مي توانيم غذاي بيشتري بخورم و بعد از آن هم دو ساعت مي خوابند ! وعده صبحانه بيشتر پرو تئين خصوصا اگر كار شما پشت ميز نشستن تا ظهر است وعده قبل از خواب نيم روز حداكثر 200 كالري بايد باشد و وعده قبل از تمرين حدود 1000 كالري ( هنگام خواب 20درصد كمتر كالري مي سوزانيم و هنگام تمرين حدود 700 تا 800 كالري نياز داريم ) اما هنگام رژيم و مصرف كم كربو هيدرات بدن متابوليسم ( سوخت وساز ) و هورمونهاي چربي سوز را در وضعيت پائيني قرار مي دهد بدنسازان حرفه اي كربو هيدرات ها را به صورت دوره اي مصرف مي كنند به دو دليل 1- هر چند وقت يك بار با خوردن خوراكيهاي ازاد كننده انسولين از قبيل – مربا – شيريني – بدن را به اين اشتباه بيندازيد كه دوران رژيم پايان گرفته است .(مصطفی جان با اجازت این مطلبو اینجا گذاشتم اگر دوست نداری میتونی اطلاع بدی تا من حذفش کنم)))

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۳-۲۴, ۰۵:۳۸ بعد از ظهر
به یاد داشته باشید چاقی می‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی، دیابت، پرفشاری خون و... را افزایش دهد. در ضمن تحقیقات سال 2008 میلادی لانست نیز نشان داده بین چاقی و 20 نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بیضه رابطه‌ای وجود دارد. از شما می‌خواهیم هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید. تنها در کنار آنها به این 8 توصیه عمل کنید.
1. صبحانه را شاهانه بخورید:
نتایج تحقیقاتی که در انگلیس روی 6764 زن و مرد 40 تا 75 ساله انجام شده است، نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزن متعادل‌تری دارند. این به آن معنی است که از میان 3 وعده اصلی غذای روزانه، صبحانه مهم‌ترین است، پس آن را کامل بخورید.

2. در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست آورید:
وقتی به رستوران می‌روید، قبل از آنکه سفارش دهید از گارسون در مورد نحوه پخت غذا سوال کنید. برای مثال، اگر در منو نوشته شده «ماهی قزل‌آلا» بپرسید ماهی کبابی است یا سرخ شده. فراموش نکنید انواع سس‌ها هم که به غذای شما افزوده می‌شوند کالری بالایی دارند، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نیفزایید.

3. مصرف نمک را تا حد ممکن کاهش دهید:
طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هلسینکی افزایش میزان چاقی در آمریکا رابطه مستقیمی با افزایش مصرف نمک در این کشور دارد. بررسی‌ها نشان داده است مصرف سرانه مردم آمریکا بین سال‌های دهه 1980 تا 1990 میلادی حدود 55 درصد افزایش داشته است. جالب است بدانید مصرف نمک و تشنگی ناشی از آن مردم را به سمت مصرف نوشیدنی‌های قنددار جلب می‌کند و همین امر خود سبب چاقی می‌شود.

4. کالری مصرفی روزانه را حساب کنید :
در صورتی که تمامی مواد غذایی که در بشقاب غذای‌تان هست را ببینید و در حین خوردن به میزان کالری هر یک فکر کنید، لاغر شدن آسان می‌شود. در این حالت خواه ناخواه بشقاب پر غذایی را جلوی تلویزیون فورا تمام نمی‌کنید.

5. غلات کامل مصرف کنید:
طبق تحقیقاتی که در سال 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه‌ای نه تنها بر کاهش وزن و آب شدن چربی‌های ناحیه دور کمر تاثیر می‌گذارد، بلکه از التهاب عروق خونی و بروز انواع ناراحتی‌های قلبی هم پیشگیری می‌کند.

6. بین مصرف و سوزاندن انرژی تعادل ایجاد کنید
چند بار در هفته ورزش می‌کنید؟ آیا می‌دانید در روز چه‌قدر کالری مصرف کرده‌اید و در یک جلسه ورزشی چه‌قدر سوزانده‌اید؟ توصیه ما به شما این است که به کمک یک متخصص تغذیه و یک متخصص طب ورزش میزان کالری مصرفی روزانه و میزان کالری که در جلسات ورزشی می‌سوزانید را محاسبه کرده و بین آنها تعادل ایجاد کنید.

7. تلویزیون را خاموش کنید :

تحقیقات اخیر مرکز Disease control & prevention آمریکا نشان داده است افرادی که 4 ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون نگاه می‌کنند یا پشت رایانه می‌نشینند بیش از سایرین در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند، پس تلویزیون را خاموش کرده و کمی تحرک داشته باشید.

ironbaby_markazi
۱۳۸۹-۰۴-۱۴, ۱۱:۲۰ قبل از ظهر
:تشویق:خيلي عالي بود ممنون

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۴-۱۴, ۱۲:۰۵ بعد از ظهر
مصطفی جان اگه قرار باشه 5تا مطلب ویژه و بهترین سایت انتخاب بشه این تایپیک شما جزو اون پنج تا مطلبه متاسفانه قدر امثال شما رو که مطلب حرفه ای میذاری نمیدونن و حرفم که بزنی میگن اغتشاش کردی در سایت .امیدوارم روزی قدر شمارو بدونن اعضای سایت:گل رز:

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۴-۱۴, ۰۱:۲۷ بعد از ظهر
خیلی ممنون سجاد جان البته که بعد از بی شمار مطالب مفید شما برای سایت .
هر وقت قدر شما رو دونستن انشاالله قدر ما هم می دونند ازت یه خواهش دارم بخاطره اینکه قراره از کل مطالبی که در این تایپیک نوشته شده فایل PDF ای به اسم سایت خارج بشه مطالبی که در مورد چربی سوزها و کلاً چربی سوزی می خوای ارائه بدی بیا تو همین تایپیک قرار بده البته اگر دوست داشته باشی البته و فقط خودت تصمیم گیرنده هستی . :گل رز:

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۴-۱۵, ۰۸:۱۸ بعد از ظهر
رژیم ۱۰ هفته‌ای برای کات کردن عضلات بدون تمرین هوازی

رژیم ۱۰ هفته‌ای برای کات کردن عضلات بدون تمرین هوازی



شاید وقتی رقابت‌های سطح بالای بدنسازی را تماشا می‌کنید و قهرمانانی را می‌بینید که با ۳ درصد چربی با یکدیگر رقابت می‌کنند به آنها حسرت بخورید و تصمیم بگیرید عضلات خود را کات کنید. یا شاید در آینه رختکن باشگاه نگاهی به خود کرده باشید و با خود فکر کرده‌اید، خوب به اندازه کافی بر حجمم افزوده شده و حالا وقتش رسیده که عضلاتم را بیرون بکشم.
ولی لحظه‌ای پس از آن وقتی به ذهن تان می‌آید که برای قرار گرفتن در مسیر کات کردن بدن، باید زمان زیادی را روی دوچرخه ثابت، تردمیل یا دستگاه استپ بگذرانید به سرعت خواست شما مبنی بر دست یافتن به عضلاتی شش تکه در شکم از ذهن تان خارج می‌شود.
البته شاید شما جزو این دسته‌بندی قرار نگیرید، ولی اغلب بدنسازان از تمرینات هوازی تنفر دارند. و البته تا حدی هم طبیعی است، چون اساساً افرادی که از فعالیت‌های بدنی شدید ولی کوتاه مدت لذت می‌برند به سمت ورزش‌های غیرهوازی و قدرتی از جمله بدنسازی روی می‌آورند، و بنابراین طبیعت تمرینات هوازی از جمله دوچرخه، تردمیل و امثال آن برای بدنسازان خوشایند نیست.
اما، همه تمرینات هوازی هم مثل هم نیست. برداشت غالب از تمرینات هوازی، این است که تمرین طولانی، یکنواخت و خسته‌کننده را اجرا کنید تا ذخایر چربی خود را بسوزانید، ولی راه‌های دیگری هم برای تأمین انرژی بدن از ذخایر چربی وجود دارد، راه‌هائی که برای بدنسازان هم قابل قبول باشد.
تمرینات با وزنه، چنانچه با استراحت‌های کوتاه انجام شود، می‌تواند در چربی‌سوزی بسیار مؤثر باشد، با انجام تکرارها در تعدادی نسبتاً زیاد و استراحت کوتاه بین آنها می‌توانید ضربان قلب را در حدی حفظ کنید که بدن به‌طور عمده از ذخایر چربی استفاده کند به‌جای ذخایر کربوهیدرات، به‌عنوان منبع اصلی سوخت.
با استفاده از رژیم مناسب غذائی، به همراه چنین استراتژی تمرینی یک بدنساز پرتلاش می‌تواند هفته‌ای حداقل نیم کیلوگرم چربی بسوزاند که معادل ۵ کیلو چربی در طول ۱۰ هفته خواهد بود، و کاهش ۵ کیلوگرم چربی خالص تفاوت زیادی در بدن شما ایجاد خواهد کرد و در این‌صورت دست یافتن به شکمی شش تکه چندان هم رویائی نخواهد بود

ما برنامه تمرینی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که طی آن تمام بدن را تحت تمرین قرار می‌دهید که نه‌تنها کمک می‌کند به سوختن ذخایر چربی و تقویت سیستم قلبی عروقی، بلکه عضله‌سازی هم می‌کند. در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. اساس تمرین استفاده از تکرارهای زیاد و استراحت کوتاه است، که معمولاً ارتباطی با رشد عضلانی ندارد. اما، چون این سیستم متفاوت با روشی است که در حال حاضر در تمرینات به‌کار می‌گیرید، بدن شما در عکس‌العمل به این فشار جدید باید خود را تقویت کند و این کار با رشد بیشتر عضلانی انجام می‌گیرد

● تمرین

اساساً، کاری که انجام می‌دهید، دوره‌ای کردن تمرینات است، تاکتیکی که طی آن روش تمرینی خود را تغییر می‌دهید برای این ‌که فاز جدیدی از رشد را بر بدن اعمال کنید. هرچند مجبور خواهید شد برای افزایش تکرارها و کاهش زمان استراحت، از مقدار وزنه‌های مورد استفاده خود بکاهید، ولی باعث می‌شود تا عضلات شما مجبور شوند تا از طریق متفاوتی با شدت جدید وفق یابند. نمایان شدن رگ‌های بیشتر و چگالی بیشتر عضلانی، دو موردی هستند که می‌توانید شاهد شکل گرفتن آنها در طول این برنامه باشید.
ما پیشنهاد می‌کنیم برای ده هفته به این برنامه پایبند بمانید، سپس به برنامه معمول خود برگردید. تغییر کلی روش تمرینات هر ۸ تا ۱۲ هفته یک‌بار ایده خوبی است، مهم نیست که هدف شما از تمرین چیست. به هرحال نباید اجازه دهید که بدن با فشاری که روی آن اعمال می‌کنید وفق یابد و در طول تمرین احساس راحتی کنید. همواره باید به دنبال محرکی باشید تا عکس‌العمل بدن برای وفق یافتن را برانگیزد، ولی به‌محض این‌که به تمرین وفق یافتید باید شیوه خود را تغییر دهید. لازم است دقت کنید که استراحت شما بین ست‌ها بیش از ۶۰ ثانیه نشود. اگر می‌توانید پس از ۳۰ ثانیه ست بعدی را اجرا کنید، خیلی خوب است. اگر یک ست را تمام کردید و احساس کردید پس از ۱۵ ثانیه توان لازم برای اجرای ست بعد را به‌دست آورده‌اید این کار را بکنید. قانون کلی این است که وقتی بتوانید پس از اتمام یک ست به راحتی با بینی خود تنفس کنید زمان اجرای ست بعدی فرا رسیده. به‌عبارتی وقتی نفس نفس زدن شما تمام شد، زمان اجرای ست بعدی است

همان‌طور که اجرای تمرینات به‌صورت دوره‌ای روش خوبی است، لازم است تا رژیم غذائی خود را هم به‌طور مرتب تنظیم کنید. یکی از اشتباهاتی که اغلب افرادی که تحت رژیم هستند مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند با یک رژیم غذائی ثابت چربی‌های بدن خود را کم کنند. این کار شاید از نظر تئوری پاسخگو باشد، ولی بدن در نهایت سیستم خود را با مقدار کالری ثابتی که دریافت می‌کنید تنظیم می‌کند برای این ‌که خود را از خطر در امان نگه دارد. به‌عبارتی اگر بدن حس کند که تحت گرسنگی قرار گرفته، فعل و انفعالات شیمیائی در آن انجام می‌شود که نتیجه‌اش کاهش سرعت سوخت و ساز و حفظ ذخایر چربی برای تاب آوردن در برابر گرسنگی برای مدت طولانی‌تر است

● رژیم غذائی
با قرار دادن روزهائی با مقدار کربوهیدرات بالا در رژیم غذائی که برایتان در نظر گرفته‌ایم، بدن فریب می‌خورد و تصور می‌کند که کالری زیادی در اختیارش قرار خواهد گرفت، در نتیجه در برابر کاهش کالری به دنبال آن عکس‌العمل متابولیکی از خود نشان نمی‌دهد. روزی که طی آن کربوهیدرات زیادی دریافت می‌کنید، هر سه تا چهار روز یک‌بار در نظر گرفته شده.
در طول فازی از رژیم که طی آن کالری کمی مصرف می‌کنید، مقدار کربوهیدرات دریافتی خود را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهید. تکنیک کاهش کربوهیدرات روشی است که مدت زیادی تحت آزمایش و تجربه قرار گرفته و اساس بسیاری از رژیم‌های غذائی است. در کوتاه مدت، این روش اثربخش است، ولی تنها وقتی با فازهای با کربوهیدرات بالا تنظیم شود.
در مقابل، در فاز با کربوهیدرات بالا لازم است تا مقدار کربوهیدرات دریافتی خود را حدود ۵۰ درصد افزایش دهید. برای مثال، فردی که به‌طور معمول ۴۰۰ گرم کربوهیدرات روزانه مصرف می‌کند باید این مقدار را برای سه یا چهار روز به ۲۰۰ گرم کاهش دهد. سپس یک روز مقدار کربوهیدرات دریافتی خود را به ۶۰۰ گرم افزایش دهد.
این روز تقلب، چند مزیت به دنبال دارد. نه‌تنها باعث می‌شود تا از کاهش سرعت سوخت و ساز شما اجتناب شود، هم‌چنین مانع خستگی ذهنی شما از رژیم می‌شود و در ضمن می‌تواند باعث تقویت ترشح تستسترون، هورمون رشد و ۱ ـIGF هم بشود، که می‌تواند به تلاش شما جهت رشد عضلانی کمک کند.
متخصص تغذیه، کریس استو وعده‌های غذائی مناسب را برای پوشش دادن روزهای کم کربوهیدرات و پر کربوهیدرات طراحی کرده که در ادامه نمونه‌ای از آن را خواهید دید. البته در جایگزین کردن غذاهای مورد علاقه‌تان با موارد ذکر شده آزاد هستید، به شرطی که موادی که جایگزین می‌کنید حدوداً حاوی همان ارزش‌های غذائی، غذاهای موجود در لیست باشد

● برنامه غذائی نمونه‌ای که در ادامه خواهید دید برای یک بدنساز ۹۵ کیلوئی در نظر گرفته شده که به‌طور معمول روزانه ۴۰۰ گرم کربوهیدرات مصرف می‌کند

● برنامه غذائی روزهای کم کربوهیدرات.
برای این‌که برنامه را متناسب با وزن خودتان تنظیم کنید، به وسیله تناسب ریاضی می‌توانید مقادیر مناسب با وزن خودتان را به‌دست آورید و با کم کردن درصدهائی که از مقادیر درشت مغذی‌های ذکر شده در انتهای لیست چاپ شده (اگر کمتر از ۹۵ کیلوگرم وزن دارید) یا افزودن بر مقادیر درشت مغذی‌ها (اگر بیش از ۹۵ کیلوگرم وزن دارید) و تنظیم نیازهای تغذیه‌تان متناسب با آن به نتیجه مطلوب برسید


●نمونه برنامه غذائی با کربوهیدرات بالا
●نمونه برنامه غذائی با کربوهیدرات پائین

چربی/ پروتئین/ کربوهیدرات/ کالری
ـ وعده اول

یک تکه نان کامل گندم/ ۰/ ۶/ ۴۴/ ۲۰۴
۱۰۰
مقادیر موجود در وعده اول/ ۰/ ۳۴/ ۵۶/ ۳۶۴

ـ وعده دوم
۳۶۰
یک و نیم پیمانه پروتئین وی/ ۰/ ۳۰/ ۲/ ۱۲۸
دو سوم فنجان آناناس/ ۰/ ۱/ ۱۳/ ۵۲
مقادیر موجود در وعده دوم/ ۰/ ۴۳/ ۱۳/ ۳۰۵

ـ وعده سوم
۱۸۰
دو پیمانه اسپاگتی پخته/ ۱/ ۲/ ۲۲/ ۹۴
یک فنجان سس گوجه بدون چربی/ ۰/ ۳/ ۱۸/ ۹۰
۲
مقادیر موجود در وعده سوم/ ۳/ ۳۷/ ۴۰/ ۲۰۴

ـ وعده چهارم
یک تکه نان جو/ ۲/ ۶/ ۳۵/ ۱۷۰
۱۵۰
دو ورقه پنیر بدون چربی/ ۰/ ۹/ ۶/ ۶۲
یک قاشق مایونز بدون چربی/ ۰/ ۰/ ۲/ ۱۱
یک تکه گوجه/ ۰/ ۰/ ۲/ ۸
مقادیر موجود در وعده چهارم/ ۱۰/ ۳۹/ ۲۸/ ۳۷۰
مجموع مقادیر دریافتی روزانه/ ۲۳/ ۱۹۴/ ۲۰۵/ ۱۸۷۳

نمونه اول گرم پنیر بدون چربی/ ۰/ ۲۸/ ۱۲/ ۱۶۰ میلی‌لیتر شیر بدون چربی/ ۰/ ۱۲/ ۱۸/ ۱۲۵ گرم صدف/ ۲/ ۲۸/ ۰/ ۱۵۰ قاشق پنیر پامزان/ ۳/ ۴/ ۰/ ۳۷۷ گرم روست بیف/ ۸/ ۲۶/ ۰/ ۱۹۵

● چربی/ پروتئین/ کربوهیدرات/ کالری

● وعده اول
یک تکه نان شیرمال/ ۴/ ۵/ ۳۳/ ۱۸۹
یک عدد تخم‌مرغ کامل/ ۵/ ۶/ ۰/ ۷۴
۷
یک چهارم پیمانه سس سیب/ ۰/ ۰/ ۷/ ۲۹
مقادیر وجود در وعده اول/ ۹/ ۳۹/ ۴۱/ ۴۱۱

● وعده دوم
یک و یک سوم فنجان ماست بدون چربی/ ۰/ ۱۲/ ۴۰/ ۲۰۷
یک و نیم پیمانه پروتئین وی/ ۰/ ۳۰/ ۲/ ۱۲۸
مقادیر موجود در وعده دوم/ ۰/ ۴۲/ ۴۲/ ۳۳۵

● وعده سوم
شش تکه راویولی/ ۱۰/ ۱۲/ ۲۹/ ۲۵۴
۱۸۰
یک سوم پیمانه سس گوجه بدون چربی/ ۰/ ۲/ ۹/ ۴۵
مقادیر موجود در وعده سوم/ ۱۴/ ۵۰/ ۳۸/ ۴۸۷

● وعده چهارم
۲۱۰
یک فنجان برنج قهوه‌ای/ ۲/ ۵/ ۴۶/ ۲۱۸
۲
یک دوم سیب‌زمینی کوچک/ ۰/ ۰/ ۳/ ۱۳
یک سوم پیمانه پیاز/ ۰/ ۰/ ۳/ ۱۳
مقادیر موجود در وعده چهارم/ ۱۳/ ۵۱/ ۵۴/ ۵۳۱

● وعده پنجم
۲
نیم لیتر آب/ ۰/ ۰/ ۰/ ۰
یک عدد موز متوسط/ ۰/ ۱/ ۲۷/ ۱۰۵
مقادیر موجود در وعده پنجم/ ۰/ ۴۱/ ۳۱/ ۲۸۲
مجموع مقادیر دریافتی روزانه/ ۳۶/ ۲۲۳/ ۲۰۶/ ۲۰۴۶
نمونه دوم عدد سفیده/ ۰/ ۲۸/ ۱/ ۱۱۹ گرم ماهی/ ۴/ ۳۶/ ۰/ ۱۸۸ گرم فیله گوساله/ ۱۱/ ۴۲/ ۰/ ۲۶۶ قاشق سس سویا/ ۰/ ۴/ ۲/ ۲۲ پیمانه پروتئن وی/ ۰/ ۴۰/ ۲/ ۱۷۰
● پس از سه یا چهار روز رعایت رژیم غذائی با کربوهیدرات پائین، یک روز را به رعایت رژیمی با کالری بالاتر (به‌خصوص کربوهیدرا بیشتر) اختصاص دهید

● برنامه غذائی: روزهای با کربوهیدرات بالا
در ادامه شاهد دو نمونه از چنین رژیمی خواهید بود

● نمونه برنامه غذائی با کربوهیدرات بالا
چربی/ پروتئین/ کربوهیدرات/ کالری

● وعده اول
یک عدد تخم‌مرغ کامل/ ۵/ ۶/ ۰/ ۷۴
۵
یک عدد نان شیرین متوسط/ ۲/ ۱۱/ ۵۶/ ۲۸۹
۳۶۰
مقادیر مجموع وعده اول/ ۹/ ۴۰/ ۹۵/ ۶۱۳

● وعده دوم
۱۲۰
۲
یک سوم پیمانه لوبیای پخته/ ۰/ ۱/ ۴/ ۱۷
مقادیر مجموعه وعده دوم/ ۱/ ۳۶/ ۱۱۸/ ۶۲۷

● وعده سوم
۱۲۰
۴
دو تکه نان کامل گندم/ ۲/ ۶/ ۲۶/ ۱۴۰
۲
یک عدد کلوچه بدون چربی/ ۱/ ۲/ ۴۸/ ۱۹۵
مقادیر مجموع وعده سوم/ ۴/ ۳۷/ ۸۶/ ۵۲۷

● وعده چهارم
۱۲۰
۱۰۵
یک و یک چهارم پیمانه سس گوجه/ ۰/ ۴/ ۲۳/ ۱۱۳
مقادیر مجموع وعده چهارم/ ۱۴/ ۴۲/ ۹۷/ ۶۶۵

● وعده پنجم
یک عدد کیوی/ ۰/ ۱/ ۱۱/ ۴۶
یک عدد موز متوسط/ ۰/ ۱/ ۲۷/ ۱۰۵
نصف فنجان بستنی بدون چربی/ ۲/ ۲/ ۵۹/ ۲۶۰
۲۴۰
یک پیمانه پودر پروتئین وی/ ۰/ ۲۰/ ۱/ ۸۵
مقادیر مجموع وعده پنجم/ ۲/ ۳۲/ ۱۱۰/ ۵۷۹

● وعده ششم
۹۰
یک و نیم فنجان نخود سبز/ ۰/ ۹/ ۵۴/ ۲۶۴
۱
یک عدد سیب متوسط/ ۰/ ۰/ ۱۹/ ۷۲
مقادیر موجود در وعده ششم/ ۱/ ۳۷/ ۱۰۳/ ۵۸۵
مجموع مقادیر دریافتی روزانه/ ۳۱/ ۲۲۵/ ۶۱۳/ ۳۶۴۶
نمونه اول عدد سفیده/ ۰/ ۲۰/ ۱/ ۸۵cc آب پرتقال/ ۲/ ۳/ ۳۸/ ۱۶۵ گرم سینه بوقلمون/ ۱/۲۸/ ۰/ ۱۲۶ فنجان برنج سفید/ ۰/ ۸/ ۱۰۶/ ۴۸۴ گرم کنسور تن ماهی در آب/ ۱/ ۲۹/ ۰/ ۱۳۲ قاشق سس مایونز بدون چربی/ ۰/ ۰/ ۸/ ۴۴ تکه گوجه‌فرنگی/ ۰/ ۰/ ۴/ ۱۶ گرم ماهی آزاد/ ۱۲/ ۲۳/ ۰/ ۲۰۸ گرم پاستا با آرد کامل گندم/ ۲/ ۱۵/ ۷۴/ ۳۴۴ میلی‌لیتر شیر بدون چربی/ ۰/ ۸/ ۱۲/ ۸۳ گرم سینه مرغ کباب شده/ ۱/ ۲۴/ ۰/ ۱۱۶ فنجان ذرت/ ۰/ ۴/ ۳۰/ ۱۳۳

● چربی/ پروتئین/ کربوهیدرات/ کالری

● وعده اول
نصف فنجان فرینی/ ۰/ ۶/ ۵۲/ ۲۴۰
نصف فنجان کشمش/ ۰/ ۲/ ۵۱/ ۲۱۵
۱
۵
مقادیر موجود در وعده اول/ ۵/ ۳۴/ ۱۰۴/ ۶۱۴

● وعده دوم
سه چهارم پیمانه پنیر ریکوتا بدون چربی/ ۰/ ۲۱/ ۹/ ۱۲۰
یک و نیم فنجان برنج قهوه‌ای/ ۳/ ۸/ ۶۹/ ۳۲۷
۲
مقادیر موجود در وعده دوم/ ۳/ ۲۹/ ۱۱۳/ ۵۷۵

● وعده سوم
۴۸۰
دو سوم پیمانه پروتئین وی/ ۰/ ۱۳/ ۱/ ۶۴
یک فنجان بستنی بدون چربی/ ۰/ ۶/ ۴۱/ ۱۸۹
یک عدد کلوچه بدون چربی/ ۰/ ۵/ ۲۳/ ۱۱۰
مقادیر موجود در وعده سوم/ ۰/ ۴۰/ ۸۹/ ۵۲۹

● وعده چهارم
۱۲۰
۳۶۰
دو عدد پای سیب کوچک/ ۸/ ۴/ ۳۴/ ۲۱۲
مقادیر موجود در وعده چهارم/ ۱۱/ ۳۵/ ۹۲/ ۵۹۱

● وعده پنجم
۲۴۰
نصف فنجان لوبیا/ ۱/ ۱۰/ ۲۱/ ۱۱۴
یک و نیم فنجان برنج قهوه‌ای/ ۴/ ۶/ ۶۹/ ۳۲۷
۶
یک سوم فنجان سبزیجات پخته/ ۰/ ۲/ ۸/ ۳۹
مقادیر موجود در وعده پنجم/ ۱۱/ ۳۷/ ۱۰۴/ ۶۳۸

● وعده ششم
یک فنجان جو پخته/ ۵/ ۱۲/ ۵۱/ ۲۹۰
۴۸۰
دو سوم پیمانه پروتئین وی/ ۰/ ۱۳/ ۱/ ۶۴
یک و یک چهارم پیمانه آناناس/ ۰/ ۲/ ۲۵/ ۹۸
مقادیر موجود در وعده ششم/ ۵/ ۴۳/ ۱۰۱/ ۶۱۸
مجموع مقادیر دریافتی روزانه/ ۳۵/ ۲۱۸/ ۶۰۹/ ۳۵۹۸
نمونه دوم عدد تخم‌مرغ کامل/ ۵/ ۶/ ۰/ ۷۴ عدد سفیده/ ۰/ ۲۰/ ۱/ ۸۵ قاشق عسل/ ۰/ ۰/ ۳۵/ ۱۲۸ میلی‌لیتر شیر بدون چربی/ ۰/ ۱۶/ ۲۴/ ۱۶۶ گرم ماهی/ ۳/ ۲۴/ ۰/ ۱۲۵ گرم سیب‌زمینی پخته/ ۰/ ۷/ ۵۸/ ۲۵۴ گرم استیک/ ۶/ ۱۸/ ۰/ ۱۳۲ قاشق سس گوجه/ ۰/ ۱/ ۶/ ۲۶ میلی‌لیتر شیر بدون چربی/ ۰/ ۱۶/ ۲۴/ ۱۶۶

● حرکت/ تکرار/ ست
● روز اول و پنجم: ساق، پا و سرشانه
ساق پا ایستاده/ ۲۰/ ۳
ساق پا نشسته/ ۱۵/ ۳
ساق پا خرک/ ۱۵/ ۳
اسکوات هالتر/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۴
لانگ راه رفتنی با دمبل/ ۱۵/ ۳ تکرار برای هر پا
پشت پا با ماشین خوابیده/ ۱۵ـ ۱۲/ ۳
سوپرست با سی سی اسکوات/ ۱۵ـ ۱۲/ ۳
پرس پا/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۴
نشر طرفین با دمبل/ ۱۰ـ ۱۲ـ ۱۶ـ ۲۰/ ۴
نشر خم با دمبل/ ۱۵/ ۳
پرس سرشانه با دمبل/ ۱۵/ ۳
نشر روبه‌رو با هالتر/ ۱۵/ ۳

● روز دوم و ششم: پشت، جلوبازو و شکم
بارفیکس/ حداکثر/ ۴
کشک سیمکش قایقی/ ۱۵/ ۴
کشش سیمکش از بالا دست باز/ ۱۵/ ۴
شراگز/ ۱۵/ ۳
فیله کمر/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۴
جلوبازو دمبل چکشی/ ۱۵/ ۳
جلوبازو هالتر لاری/ ۱۵/ ۳
جلوبازو هالتر دست برعکس/ ۱۵/ ۲
بالا آوردن پاها در حالت آویزان/ ۲۰/ ۳
کرانچ/ ۲۵/ ۳
کرانچ با سیمکش تک‌دست/ ۱۵/ ۳

● روز سوم و هفتم: سینه، پشت بازو، ساق و شکم
پرس بالا سینه دمبل/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۴
قفسه سینه دمبل/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۴
کراس‌اور/ ۱۵/ ۳
پارالل/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲ـ ۱۰/ ۳
پشت‌بازو هالتر خوابیده/ ۲۰ـ ۱۶ـ ۱۲/ ۳
کشش پشت‌بازو سیمکش/ ۱۵/ ۳
پشت‌بازو دمبل تک‌دست/ ۱۵/ ۳
ساق پا نشسته/ ۲۰/ ۳
ساق پا ایستاده/ ۱۵/ ۳
بالا آوردن پا در حالت آویزان/ ۲۰/ ۳
کرانچ/ ۲۵/ ۳

محمد حسینی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶, ۱۲:۱۳ بعد از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/65069.jpg
همه ما می‌دانیم، اگر بیش از لازم كالری بگیریم، چاق می‌شویم در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌كنیم.
1- سیب
یك ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یك سیب در روز، دكتر را از شما دور می‌كند".
در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دكتر، بلكه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌كند.
سیب سرشار از پكتین است كه همان فیبر خوراكی است و از بین برنده چربی می‌باشد.

طی تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و كاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.

2- سیر
این ماده غذایی با داشتن تركیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باكتریال است و سطح كلسترول و چربی‌های غیر سالم را كاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.


3- گوجه فرنگی
سعی كنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه‌تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلكه ضد سرطان بوده و به كاهش فشار خون بالا نیز كمك ‌می‌كند.


4- هویج
استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، كمك خوبی برای كاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.


5- پرتقال
پرتقال‌ها دارای ویتامین C فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.
6- انبه
انبه ‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار كالری آن‌ها بسیار كم است.
7- اسفناج
اسفناج سرشار از آهن می‌باشد و سطح كلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۴-۱۷, ۰۳:۲۳ بعد از ظهر
3قرص های چربی سوز

با اینکه برای داشتن اندامی متناسب و کاهش وزن چیزی بهتر از تمرینات منظم ورزشی و برنامه های مناسب غذایی نیست، قرصها و مکملهای غذایی فراوانی جهت کاهش وزن وجود دارد.
متاسفانه امروزه دربازار انواع و اقسام قرصهای لاغری یافت می شود که برخی از آنها نه تنها تاثیری در اندام و وزن شما نداشته، بلکه دارای عوارض جبران ناپذیر در سلامت بدن می باشند. در اینجا چند نمونه داروی تایید شده جهت کاهش وزن معرفی میگردد.

سایتودین زنادرین (Cytodyne Xenadrine) اغلب مکملهای غذایی حاوی ماده گرما زای "افدرا و "کافئین" میباشند که ترکیب این دو باعث ایجاد یک چربی سوز قوی میگردد. در فرمول زنادرین بجز این دو ماده از چربی سوز قوی دیگری بنام "سینفرین" استفاده شده که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد.
یک تحقیق پزشکی نشان داده زنادرین علاوه بر کاهش وزن، باعث حفظ وضعیت عضلات در حین رژیم می گردد.

متابولیفت (Metabolift) این دارو یکی از اصلیترین داروهای چربی سوز بوده و از "افدرا"، "کافئین" و افزودنی های مجاز مانند "فلفل قرمز"، "پیکولینات" و "کروم" تشکیل شده است.
توصیه میشود برای: رژیم گیرننده گانی که یک مکمل غذایی ساده و درعین حال موثر می خواهند. قیمت مناسب این دارو، میل به استفاده از آنرا برای افرادی که دارای بودجه کم بوده و یا تمایل دارند برای اولین بار ازداروهای لاغری استفاده نمایند، افزایش میدهد.

بتالین (EAS Betalean) این دارو نیز از "افدرا" و "کافئین" ساخته شده است. برخی گیاهان دارویی نیز برای بهبود عملکرد و نیز کاهش عوارض جانبی این دارو، بکار رفته است.
توصیه میشود برای: کسانی که بدنبال یک مکمل غذایی لاغری قوی میگردند و نمی خواهند بیشتر از یک بار در روز آنرا مصرف کنند.

توئینلب (Twinlab 7 Keto DHEA) این مکمل غذایی یک از موثرترین داروها در نوع خود می باشد. یک مطالعه نشان داده که مصرف روزانه 200 میلی گرم از این دارو بمدت 8 هفته، 3 برابر مکملهای معمولی دیگر باعث کاهش وزن در افراد شده است.
مصرف این دارو باعث افزایش فعالیت غده تیروئید و در نتیجه کاهش وزن میگردد. غده تیروئید میزان سوخت و ساز بدن را کنترل میکند. آزمایشات نشان داده است که این دارو برخلاف نوع قبلی آن باعث تغییرات در سطوح هورمونی نمیگردد.
توصیه می شود برای: افرادی که مایل به استفاده از داروهای گرما زا نیستند ولی درعین حال خواستار افزایش متابولیسم بدن خود میباشند. این دارو برای کسانی که مدتی در رژیم بسر برده و می خواهند وزنشان ثابت بماند بسیار موثر است

Lifter
۱۳۸۹-۰۴-۱۹, ۰۵:۱۷ بعد از ظهر
اقا دمت گرم

Senior Manager
۱۳۸۹-۰۴-۲۰, ۱۲:۲۵ قبل از ظهر
اقا دمت گرم

این دومین تذکر هست که به شما میدم دوست عزیز
این پست شما اضافی هستش
تکرار نشه لطفا

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰, ۰۲:۰۸ بعد از ظهر
چربی سوز لیپو6 بانوان



http://www.muscleandstrength.com/store/images/lipo6hers.jpg



پیشرفته ترین چربی سوز مخصوص بانوان در دنیاست که در ساخت آن از تکنولوژی Superior Liquid Multi Phare استفاده شده است.

خاصیت چربی سوزی و ضد اشتها بودن این چربی سوز به قدری قوی است که شما پس از دقایقی کوتاه از مصرف این قرص متوجه عملکرد آن خواهید شد.

برعکس چربی سوز های معمول و استاندارد که انرژی سریع دارند ولی زود از بین می روند این چربی سوز انرزی بسیار طولانی دارد.




http://fatburner.net/wp-content/uploads/2008/12/lipo-6-hers-fat-burner.jpg






Lipo6 Hers تنها چربی سوز مخصوص بانوان در دنیاست. مواد اولیه این چربی سوز متناسب با متابولیسم بدن خانم هاست.
Methylsynephrine HCL به طور قوی یک اثر تولید دمایی را با آزاد کردن که باعث آزاد کردن اسید چرب آزاد از منابع چربی می شود

Synephrine HCL شکست چربی ه در بدن شما را تسریع کرده و سوخت و ساز را افزایش می دهد. این دارو یک ضد اشتهای قوی است.




http://www.europeansupplements.com/images/lipo6hers_label.jpg






Caffeine

کافئین تامین کننده انرژی است و به شما اجازه می دهد که سخت تر تمرین کنید.

تمرین را برای خود آسان تر کنید و متابولیسم خود را بهبود بخشید.



Yohambine HCL

چربی سوز را ارتقا می بخشد و این کار را به گونه ای بی نظیر انجام می دهد بدن اینکه اپر جانبی مانند افزایش جریان قلب، افزایش فشار خون و استرس را ایجاد کند.



Hoodia Gordoni توانایی از بین بردن اشتها را دارد و باعپ جلوگیری از پرخوری می شود که پر خوری باعث کاهش پیشرفت پروسه کم کردن وزن می شود.

Folic Acid به سالم باقی ماندن موها، ناخن ها و پوست کمک می کند زیرا رژیم های کم چربی ممکن است باعث خشک شدن پوست و ناخن و نازک شدن موها شود.



Biotin

بیوتین نقش حیاتی در متابولیسم کربوهیدراتها، چربی ها و آمینو اسیدها بازی می کند، همچنین در فرایند تولید قند که از چربی صورت می گیرد برای تولید انرژی دخالت دارد.

به علاوه بیوتین در تقویت مو و ناخن نقش دارد.

reza mokaram
۱۳۸۹-۰۵-۲۲, ۱۲:۲۲ قبل از ظهر
تازگیا چربی سوزی بنام super slim اومده که تقلبیه.
هیچ روشی برای تشخیص اصل و تقلبی این چربی سوز نیست زیرا این محصول از پایه و اساس تقلبی بوده و توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف آن منع شده است .

حداقل عوارض این دارو :
عقیمی
سرطان
نوزاد ناقص
............................................................................................................................................

حتی قرصهای
Butram -REDACT قرص‌های لاغری بوترام و ریداکت ری داکت بوت رام دارای عوارض سهمگین می‌باشند .

Butram 15 :محصول کشور آلمان (ارجینال) با تاثیر فوق العاده در کاهش وزن .. بدون بازگشت 100% تضمینی.... برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب پایین صفحه را مطالعه کنید.
از خرید و مصرف چربی سوزهای ریداکت و بوترام خودداری نمایید این چربی سوزها دارای عوارض بلند مدت بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب بروز انواع سرطان ، مرگ ، تولد نوزاد ناقص و........... شود
مراتب فروش این داروها را به وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت اطلاع دهید تا نسبت به دستگیری این افراد سودجو اقدام شود

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۶-۱۱, ۱۰:۵۲ بعد از ظهر
چربی سوزی به چه قیمت : SAN T3


http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ozbpU3LML._SL500_AA300_.jpg


بعد از این همه تعریف و تمجید از عملکرد مثبت چربی سوز ها در گذشته حالا نوبت این شده که حقایقی را برای شما فاش کنم .
در بین چندین شرکت سازنده مکمل های ورزشی گاهی اوقات شرکت های برای تامین منابع اقتصادی و سود بیشتر دست به تهیه مکمل های غیر منصفانه میزنند که در ساخت آن کمترین میزان فایده برای مشتری در نظر گرفته میشود .
مکمل T3 محصول شرکت سان حاوی دو ماده تقریباً خطرناک برای بدن در بسته بندی های 90 تایی و 180 تایی است که میزان فعالیت غده تیروئید رو بالا بده و با این کار باعث چربی سوزی میشود .
مثلماً هیچ یک از مربیان بدنسازی و مشاوران تغذیه این مکمل ها رو تجویز نمی کنند چون بیشتر از همه مطلع هستند که چه ضرر هایی برای مصرف کنندگان دارد .
مصرف این نوع مکمل ها باعث میشود که سطح ترشح هورمون های T3 در بدن افزایش یابد که بدترین نوع چربی سوزی به حساب می آید چون می توان عوارضی همچون آسیب های پوستی – ریزش مو – بیماری تیروئید – تکرر ادرار – دفع بیش از حد ویتامین ها – افزایش سریع وزن – ریزش عضلات و ...
در پایان این مقاله صرفاً برای افزایش اطلاعات شما خواننده عزیز تهیه شده بود و هیچگونه جنبه تجویزی به همراه ندارد .

تهیه و تنظیم : بادی شاپ BODYSHOP

از مدیران محترم صمیمانه تقاضا دارم با حمایت های خودشون از همچین تایپیک هایی زمینه منبع شدن و تکمیل تر شدن این تایپیک ها رو با مدیریت صحیح خودشون روی موضوعات مربوط فراهم آورند .

amir26
۱۳۸۹-۰۷-۲۶, ۱۲:۱۷ بعد از ظهر
دوستان یه مقایسه بین لیپو 6ها میکنید که چه فرقی با هم دارند؟

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۶, ۰۹:۲۹ بعد از ظهر
بله چرا که نه اما ریز نمیشه شد :

از نظر چربی سوزی لیپو بلک عالیه فقط باید رژیم غذایی مناسب و اصولی رعایت بشه بهمراه یک آمینو کامل که از حجم عضله کمتر کاهش بده البته هر که طاوس خواهد باید سر درد ، تکرر ادرار ، بی خوابی در صورت رعایت نکردن اصول اولیه چربی سوزی و تمرین باید تحمل کنید ولی ارزش داره و برای تیپ بدنی اکتومورف عالیه .

لیپو 6 هم چند رده از بلک ضعیف تره و عوارض اصلاً نداره قیمتش هم پایین تره

لیپو 6 لیکوئید یا معمولی هم ضعیف تره و رژِیم غذایی سرسخت می خواد که جواب بده .