PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : در گوشی با دخترا و پسرا



sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۳۵ بعد از ظهر
در این قسمت میخوام راه هایی که میشه با هاشون با دختر یا پسر ارتباط خوب برقرار کرد رو بیان کنم.افراد متاهل هم میتوانند از این قسمت استفاده کنند.در آخر میگویم که نه مرد نه زن هیچ کدوم بهتر از دیگری نیست و هر دو مخلوق خدا هستند و باید به همدیگر عشق بورزند.دوستان گرامی و نازنین میتونن دراین قسمت تجربیات خودشونو بگند.و بازم ممنون از هم دوستان:گل رز::گل رز:

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۳۶ بعد از ظهر
چگونه جذاب شویم؟؟؟؟بیایید ، از لبخند زدن شروع كنیم .
افراد موفق می دانند یكی از قوی ترین سلاح ها لبخندشان است ، به همین دلیل كاری می كنند ، با این شیوه بیشترین تأثیر را بر بیننده بگذارند .
لبخندهای كوتاه و مصنوعی ، امروزه كاربرد چندانی نداردو در هزارتوی دنیای امروزدیگر هیچ تأثیری را بر جای نمی گذارد .به رهبران بزرگ دنیا ، كسانی كه سخنرانی های اساسی ، ایراد می كنند ، یا صاحبان شركت های معتبر و مشهور نگاه كنید . هیچ یك از آنها را در حال لبخند زدن نمی بینید . افراد با نفوذ و نامی نیز در همة طبقات اجتماعی ، این چنین اند ، ولی وقتی خطوط لبخند بر چهره های شان نقش می بندد ، آن قدر قدرتمند عمل می كند .و كه دنیا را به لبخند زدن وا می دارد .
راهكار 1:لبخند اثر بخش :وقتی می خواهید با كسی سلام و احول پرسی كنید ، ابتدا لبخند نزنید ، چون ارزش لبخندتان را از بین می برید . سعی كنید ،لحظه ای به صورت او خیره شوید ، سپس مكث كنید .
وضعیت روحی او را به طور كامل بررسی نمایید .

آن گاه با لبخندی عمیق ، گرم و سرشار از توجه و علاقه به او نگاه كنید ، لبخندی كه چشمان تان را هم فرا گیرد .


این لبخند مانند موجی گرم و گیرا ، مخاطب شما را دربر می گیرد .
با این تأخیر كوتاه مخاطب شما احساس می كند كه این لبخند ، صادقانه و فقط متعلق به اوست .
زبان نگاه
چشمان شما مانند مواد منفجره ، می توانند احساسات مردم را به تكاپو و هیجان وا دارند . افراد موفق می دانند كه نگاه های عمیق و طولانی می توانند بسیارمفید باشند ، بخصوص میان دو *** مخالف . در كارهای اداری ، حتی زمانی كه طرف مقابل از احساسات عاشقانة شما آگاه نیست ، زبان و نگاهی نیرومند می تواند تأثیری عمیق و نافذ بر زن و مرد بگذارید . این نوع نگاه توأم با ادراك و احترام ، احساسات درونی شما را القاء خواهد كرد .

راهكار 2 ( برای زنان ):زبان نگاه :
فكر كنید ،چشمان تان با شیرینی لذیذ و دلنشینی به چشمان مخاطب تان چسبیده است .
حتی بعد از پایان سخنان تان نیز به نگاه های تان ادامه دهید . لازم است سویی دیگر را بنگرید ، این كار را به آهستگی و بدون جلب توجه انجام دهید ، آخرین چسبندگی های شیرینی را آن قدر بكشید تا سرانجام تمام شود

راهكار 3 ( برای مردان ):زبان نگاه :هنگام حرف زدن با مردان ، ازروش نگاه های پرنفوذ استفاده كنید . ولی زمانی كه می خواهید دربارة مسائل شخصی صحبت كنید ، از نگاه های كوتاه تری استفاده كنید . تا مخاصب تان احساس نكند مورد تهدید قرار گرفته یا منظور شما را به درستی درك نكرده است .
ولی در برخوردهای روزمره ، ارتباط چشمی خود را به تدریج افزایش دهید و وقتی با زنی همكلام شدید ، ازاین شیوه بیشتر استفاده كنید .
اینك روش مهمی را مطرح می كنیم كه باعث می شود شما فرد پر منزلتی جلوه كنید .

از دندان های خود بیاویزید
افراد موفق در زندگی با اطمینان عمل می كنند . با عتماد به نفس حركت می كنند . همیشه لبخندی توأم با غرور بر لب دارند . هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند . طرز رفتار شما نشان می دهد كه شما مرد یا زنی هستید كه برجشته و ممتاز بودن ، عادت ذاتی شماست . به این روش تجسمی ، كه طرز سلوك شما را همچون فردی موفق آشكار می سازد ، توجه كنید . من آن را با این عبارت می خوانم : با دندان های خود بیاویزید .

راهكار 4 :با دندان های خود بیاویزید :فرض كنید ، یك گیرة آهنین كه در سیرك با دندان از آن آویزان می شوند به چهار چوب دری كه می خواهید از آن عبور كنید آویخته باشند . آن را با دندان می گیرید ، و در حالی كه محكم در میان دندان های خود نگاه داشته اید ، شما را به بالاترین نقطه می رساند . وقتی از دندان های خود آویزان باشید ، همة عضالت شما در بهترین حالت خود كشیده می شوند .
حالا آماده اید تا مردم را در جایی كه می خواهید به خود جذب كنید ، یا كارهای روزانة خود را انجام دهید ، یا آن جا كه تنها فرد مهمی به نظر برسید ، فرود بیایید .
تكیه گاه بچه های بزرگ باشید
نخستین واكنش شما در برابر فردی كه برای اولین بار او را ملاقات می كنید ، ذهنیتی به وجود می آورد كه تمامی روابط شما در ان شكل می گیرد . اگراز كسی كه تازه با او آشنا شده اید چیزی می خواهید ، باید به او ثابت كنید كه خاص بودنش رادرك می كنید .
شیوه ای كه در این جا به آن اشاره می كنیم ، به شما قدرتی می بخشد تا بتوانید هر چه را از دیگران می خواهید ، به سادگی به دست آورید . من این روش را تكیه گاه بچه های بزرگ می نامم .

راهكار5:تكیه گاه بچه های بزرگ شوید
این نقطة اتكا را در اختیار هر كسی كه ملاقات می كنید ، قرار دهید . درست در لحظه ای كه به شخص جدیدی معرفی می شوید
به او پاداش دهید . همان لبخحند گرمی را كه به بچة بازیگوشی كه از روی پاهای شما جست و خیز می كند ، می زنید و همان توجهی را كه نسبت به او دارید ، در مورد آشنای جدید خود دلنشین دهان بی دندان بچه را از او تحویل بگیرید . وقتی فرد جدید ، بتواند كاملاً به شما تكیه كند ، یعنی شما خاص بودن او را درك كرده اید !
در ده ثانیه نشان دهیم كه برای خود كسی هستیم ، درون هر كسی كودكی نهفته و برای این كه شما قدر و منزلت او را درك كنید ، گهوارة خود را به لرزه در آورد .ادامه ....

دوست قدیمی سالم
اگر می خواهید مردم به شما علاقه مند شوند ، باید به آنها نشان دهید ، چه قدر دوست شان دارید ! وقتی به دوستی ، قدیمی می رسیم ، بدون كمترین تأملی ، سرشار از گرمی و محبت با او روبه رو می شویم . ناخودآگاه خنده بر لب هایمان می نشیند . حلوتر می رویم . نگاه های مان مهربان و دوستانه می شود . و سرانجام برای در آغوش گرفتنش ، به ویش می شتابیم . ولی اغلب وقتی با فردی نا آشنا روبه رو می شویم ، با خجالت یا بی تفاوتی احساس ناخوشایندی را به او منتقل می كنیم كه باعث سردی رابطه می شود .
به این شیوة تجسمی ، توجه كیند . با بكارگیری این روش مطمئناً ، در نخستیم ملاقات با هر كسی ، برخورد گرمی را با او خواهید داشت .

دوست قدیمی سلام :وقتی با كسی برخورد می كنید تصور كنید دوست قدیمی شماست و ازاین كه فرازو نشیت زندگی ، شما رامدت ها از هم دور كرده ناراحت بوده اید ، ولی حالا خدا را شكر می كنید كه این دیدارسبب شده تا به دوست خود برسید !

تجسم این تجربة لذتبخش ، زنجیره ای از واكنش های مطلوب را درشما ایجادمی كند ، از باز شدن ناخودآگاه گرة ابروها گرفته تا حالت قرار گرفتن انگشت های پا ویا هر چیزی كه سبب بروز عكس العمل می شود .
اینك روش هایی را كه به شما كمك می كنند تا بتوانید درنظر همه جلب توجه و خوش برخورد جلوه كنید را یاد گرفته اید ، ولی كار هنوز تمام نشده است . علاوه براین كه می خواهید مورد علاقه و اقع شوید ، باید مورد اعتماد ، باهوش و دارای اعتماد به نفس باشید . سه شیوة بعدی به شما كمك می كنند تا با این اهداف دست یابید .

ادامه ی دوست قدیمی سلام : حركات حاكی از بی قراری بروز ندهید .در برخورد با دیگران ، اگر می خواهید مورد اعتماد واقع شوید ، همة حركات ناشیانه و غیر ضروری خود را سركوب كنید .

حركات حاكی از بی قراری این احساس را درمخاصب شما ایجاد می كند ، كه در جایی ، مرتكب اشتباه شده اید یا دروغ می گویید .
این شیوه ، شما را یاری می دهد ، تا كاملاً قابل قبول و مورد اعتماد به نظر برسید .

مخصوص : حركات غیر ضروری را حذف كنید :وقتی با كسی صحبت می كنید به خارش بینی تان كه می خارد ، وزوز گوش تان كه صدا میكند یا درد پای تان ، توجهی نكنید . وول نزنید ، به خود نپیچید ، و یا جایی از بدن تان را نخارائید . از همه مهم تر این كه دست هایخود را از صورت تان دور نگاه دارید . حركات دست در نزدیگی صورت و حركاتی ازاین قبیل موجب می شود شنونده در صحت حرف های شما تردید كند.

مخصوص :كانال سكوت را انتخاب كنید -1:اگر می خواهید در نظر مردم فردی باهوش جلوه كنید ، به دقت به آنها بنگرید ، سعی كنید احساس شان را دربارة حرف هایی كه می زنید ، درك كنید و پاسخ خود را مطابق با آن فراهم كنید .


نیازی نیست كه زبان اشارات را به طور كامل بیاموزید . شما از طریق كسب تجربه و گذر زمان با مهارت های رفتاری و دیداری آشنا خواهید شد . اغلب مردم می دانند ، اگر مخاطب بی توجهی كند یا جای دیگری را نگاه كند ، به این معنی است كه حرف های گوینده برایش جالب نیست . وقتی مخاطب قادر به تحمل حضور شما نباشد ، با دست كشیدن به پشت گردن خود واكنش نشان خواهد داد . وقتی مخاطب به شما احساس برتری كند . با دست هایش بازی خواهد كرد . پس یاد بگیرید ، هر وقت مخاطب تان خسته شد و شروع به بروز عكس العمل كرد ، بی درنگ ، كانال سكوت را انتخاب كنید .





مخصوص : كانال سكوت را انتخاب كنید . سعی كنید همیشه در دو جهت سخن بگویید : احساس خود را بیان كنید ، در حالی كه مراقب واكنش مخاطب تان نیز هستید . به این ترتیب ،
حركت بعدی خود را مطابق با آن طراحی كنید و همه خواهند فهمید كه شما حواس تان جمع است و از هیچ چیزی غافل و بی خبر نیستید و در نتیجه آدم باهوشی به نظر خواهید رسید .
همه چیز را قبلاً تجربه كنید
كارشناسان معتقدند اگر قبل از انجام كاری ، رفتار خود را در ذهن مجسم كنیم ، صداها را در ذهن خود بشنویم و نوع حركات را مرور كنیم ، می توانیم آن فعالیت را بسیار مؤثرتر انجام دهیم . استفاده از قوة تخیل و تجسم در كارها ، در انجام هر عملی مؤثر خواهد بود ، از جمله در حرفه های ارتباطی . به این روش تجسمی كه در انجام همة فعالیت ها مؤثر است ، توجه كنید . این روش را قبل از رقتن به مهمانی ها ، سمینارها یا جلسات مهم به كار ببندید . همة آنچه را كه قرار است ، اتفاق بیفتد قبلاًَ در ذهن خود مجسم كنید .

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۳۸ بعد از ظهر
اهمیت دوستی با *** مخالف چیست؟؟؟؟؟اگه از یه پسر بپرسیم که تاحالا دوست دختر (با تاکید روی کلمه دختر) داشتی؟ ممکنه جواب مثبت بده. اما اگه از اون بپرسیم که تابحال دوست دختر (با تاکید روی کلمه دوست) داشتی؟ امکان نداره معنی سوال رو متوجه بشه... حرفهایی مثل "دخترها رو باید کرد و رفت" و یا "پسرها رو باید تشنه لب جوب برد و برگردوند" باعث شده تا معنی دوستی بین دختر و پسر به چیزی در حد داد و ستد و تجارت *** تبدیل بشه. در این میون بیشترین ضرر رو خود پسرها و دخترها میبینن که از دوستی واقعی با فردی از *** مخالف خودشونو محروم میکنن.


اصلا چرا باید با یک دختر یا پسر دوست بشیم؟ این سوال خوبیه, شما تاحالا n تا دوست دختر یا پسر عوض کردین و از زندگی راضی هستین و با دوستای هم*** خودتون هم کلی حال میکنین پس چرا باید (ظاهرا) بیدلیل با یه غیر هم*** دوست بود؟ من میتونم 1000 تا دلیل بیارم که دوستی صرف با یه غیر هم*** از رابطه ***ی با هزارتاشون میتونه جذاب تر باشه, میگین نه؟ نگاه کنید!


1 - آشنایی با یه دنیای جدید : نوع نگاه یه غیر هم*** به دنیا با نگاه شما کاملا متفاوته. دخترها (یا پسرها) چیزهایی رو میبینن که شما یا نمی بینید و یا اگه میبینید, متوجه نمیشید! نکته منفی اینه که دخترها به هیچ وجه چیزهایی رو که میبینند رو با غیر از دوستان خودشون در میون نمیزارن و اینها رو جزو اسرار حرفه ای خودشون نگه میدارن. تنها راهی که میشه از درون ذهن یه دختر سر درآورد و دنیا رو از دید اون دید, دوست بودن با اونه! هزاران نکته جالب وجود داره که یه دختر میدونه و به پسرها نمیگه! مثلا اینکه دخترها وقتی اولین بار پسری رو میبینن اول به کفشهاش نگاه میکنن و یا اینکه دخترها از چه مدل مویی در پسرها خوششون میاد و ... خلاصه درک کردن دخترها و شناخت اونا رازیه که تو هیچ کتابی نوشته نشده و فقط از طریق دوستی با یکی از اونها به دست میاد.


2 - مشاوره بدون قصد و غرض : پسرها وقتی مخشون زده میشه, حدود 80% بینایی و عقلشونو از دست میدن و اصلا نمیفهمن اینی که دارن براش میمیرن, ممکنه دختر دروغگو, بیوفا و یا حقه بازی باشه. حرف دوستان پسر خودشونو هم که اصلا گوش نمیدن, چون فکر میکنن که بقیه پسرها دارن بهش حسادت میکنن و میخوان دوست دخترشو از چنگش دربیارن! تو این موارد یه دوست مونث لازمه تا به داد شما برسه و یکی بزنه تو سرتون تا چشماتون باز شه و ببینید دارین تو چه چاهی می افتین! (همه این حرفهای من برعکسش هم برقراره! شما خودتون جای کلمات دختر و پسر رو عوض کنید!)


3 - چشمه محبت : خاصیت خیلی خوبی که دخترها دارن و پسرها اصلا ندارن, دلسوزی و محبت بدون چشمداشته (فقط نسبت به دوستانشون)! شما مثلا میتونید به دوست مونث تون زنگ بزنید و بگین که میخواین برین و لباس بخرین (از نوع دختر کش) و احتیاج به راهنمایی دارین, اون بیچاره هم از صبح تا شب دنبال شما اینور اونور میاد تا شما خوش تیپ بشین و برین مخ یکی دیگه رو بزنین! (نامردین اگه ناهار نبریدش رستوران و یه کادو هم براش نخرین!) -- (البته بعضی پسرها هم در انتخاب لباس دخترونه شاهکارن, دخترها هم از راهنمایی پسرها غافل نشن!)


4 - مربی و راهنما : شما میتونید روشهای مختلفی رو که تو ذهنتون برای تور کردن *** مخالف دارین با اون درمیون بزارین و اون روشهای شما رو اصلاح میکنه. اینجوری شما قبل از استفاده عملی از یه روش خاص, قبلا امتحانش کردین! اگر در رابطه خود با دوست دختر اصلی خود دچار مشکلی شدید, فقط یک زنگ به دوست مونث خود بزنید و مشکل رو بهش بگین. راه حلی که بهتون میده معمولا بهترین راه حل ممکنه! (حتما تمام جکهایی رو که بلدین رو قبلا با استفاده از دوستتون, ***** کنید. اونوقت تبدیل میشین به با مزه ترین آدم دنیا از نظر دخترها)


5 - مامور مخفی : فرض کنید یه دختر یا پسری هست که شما شماره تلفونش یا آدرسش یا هر چیز دیگشو لازم دارین. اگه از هر راهی رفتین و تیرتون به سنگ خورد, دوست مونث (مذکر) شما میتونه کمکتون کنه! چون یا از طریق یک یا دو واسطه میتونه اطلاعات لازم رو کسب کنه و یا اینکه به عنوان جاسوس نفوذی به سوژه شما نزدیک بشه! دختری که ممکنه به هیچ پسری شماره نده, دلیلی نداره به یه دختر که همین امروز هم باهاش آشنا شده شماره نده!!!!


6 - صرفه جویی : پسرا این حرف منو قبول دارن که آشنا شدن با یه دختر جدید احتیاج به صرف وقت, انرژی و معمولا پول زیادی داره و تا رسیدن به مرحله دوستی وقت زیادی میبره... اما دوست مونث شما دوستان دختر بسیار خوبی داره که اولا شما رو تقریبا میشناسن, چون دوستتون در مورد شما قبلا باهاشون حرف زده. ثانیا بهتون اعتماد دارن, چون میدونن که شما معنی دوستی رو میدونید. ثالثا همشون دلشون میخواد شما رو ببینن و با شما آشنا بشن!!!


7 - کمک اضطراری : فرض کنید که دوست پسر یا دوست دختر شما, شمارو سر قرار قال گذاشته! شما دارین به زمین و زمان بد و بیراه میگین و عصبانی هستین! خوب, میتونید به دوستتون زنگ بزنین, اون بیچاره هم قرار خودشو کنسل میکنه تا بیاد با شما مثلا بره سینما تا شما تنها نباشین, تازه پول کافی شاپ بعدش رو هم خودش میده!

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۳۹ بعد از ظهر
راه های اذیت کردن دخترا چیه؟؟؟؟- تو خیابون خیلی با احترام از یه دختر آدرس بپرسید بعد از جواب دادن جلوی چشماش از یکی دیگه بپرسید.

۲- پشت چراغ قرمز راننده جلویی اگه دختر بود قبل از سبزشدن چراغ دستتون رو بذارید رو بوق.

۳- توی اتوبان جلوی ماشین یه دختر خانوم با سرعت 50 کیلومتر حرکت کنید.

۴- توی جمع دخترای فامیل وقتی همشون دارن یه سریال می ببینن هی کانال تلویزیون رو عوض کنید.

۵- توی یه رستوران که چند تا دختر هم نشستن سوپ رو با صدای بلند هورت بکشید و نوش جان کنید.

۶- توی یه بوتیک که فروشندش دختره وادارش کنید شونصد رنگ لباس رو براتون باز کنه و در آخر بگید میرید یه دور بزنید برگردید!

۷- توی جشن تولد یکی از دخترا تا اومد شمع ها را فوت کنه بادکنک بترکونید.

۸- اگه یه دختر یه جا یه جک تعریف کرد شروع نشده بگید شنیدید.

۹- سوتی های لغوی و کلامی و دیکته ای و ادبی و.. دخترا رو درگوشی بگید بخندید.

۱۰- توی جمع دانشجویی و رسمی هنگام عکس گرفتن واسه دخترا شاخ بذارید.

۱۱- عید نوروز تمام پسته ها و فندق های سر بسته را بذاریید توی ظرف دختر مورد نظرتون.

۱۲- روزهای بارونی تا یه دختر دیدید و یه چاله پر آب و شما با ماشین بودید یه لحظه درنگ نکنید.

۱۳- اگه کلاس موسیقی می روید قبل از اجرای دختر خانوم مورد نظر پیچ های کوک گیتارش رو به چند جهت بچرخونید.

۱۴- تو دانشگاه از دختر مورد نظر یه جزو 1000 صفحه ای بگیرید و بعد از اینکه تمام صفحاتش رو جا به جا کردید بهش بگید صفحه مورد نظرتونو پیدا نکردید!!

۱۵- همواره از زیبای ها و تناسب اندام مادربزرگ خدابیامرزتون(!) در مقابل دختر چاق مورد نظرتون بگید.

۱۶- به دختری که دماغش رو تازه عمل کرده بگید دکترش بد بوده و دماغش کوفته شده.

۱۷- شیشه نوشابه دختر مورد نظر رو حسابی تکون بدید و بذارید خودش درش رو باز کنه.

۱۸- زمستون وقتی همه جا یخ زده با دیدن زمین خوردن یه دختر با صدای بلند بزنید زیر خنده.

۱۹- از یه دختر ساعت بپرسید بعد از جواب دادن به ساعتتون نگاه کنید و بگین ساعتش عقبه.

۲۰- توی ساندویچی موقعی که چند تا دختر نشستن طوری که اونا هم بشنوند از حال بهم خوردن چند روز پیشتون تعریف کنید

۲۱- توی یه جمع که چند تا دختر نشستن در گوشی صحبت کنید و بلند بلند بخندید

۲۲- توی خیابون به یه قسمت از لباس یه دختر خیره بشید و بزنید زیر خنده (نمی دونید چه حالی می شه).

23- هر دختری از جمله باشخصیتش ازتون پرسید ساعت چنده یه کاغذ یه متری دربیارید شماره موبایلتونو بنویسید بگید .سر ساعت 9 زنگ بزنه.

24-جلو یکی از دوست دخترهاتون مدام از قشنگی های اون یکی بگید.

25- با دوست دخترتون برید درکه پرتش کنید تو آب بگید سورپریز تولدت بود.

۲۶- از یه دختر که ساعت نداره ساعتو بپرسید بعد که گفت نداره بگید اشکال نداره خودم دارم

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۴۱ بعد از ظهر
ویژگی مردهاچیه؟؟-در عروسی میتونید لباسی رو که بارها به تن کردید رو دوباره بپوشید .

2-میتونید هر صد سال یه بار هم موهاتون رو شونه نکنید و بعد بگید مد روزه .

3-از ترس اینکه کسی سن شما رو بفهمه شناسنامتون رو قایم نمیکنید .

4-مطمئنا استهلاک فک شما به مراتب کمتر است .

5- مدل لباس دختر شمسی خانم چشمهاتون رو داخل دهانتون سرنگون نمیکنه .

6-در موقع استرس هیچوقت ناخنهای خود را نمیجوید .

7-هفته ای دو بار شکست عشقی نمیخورید!

8-لازم نیست از 18 سالگی موهای سرتون رو رنگ کنید چون موهای جوگندمی خیلی هم به شما میآد .

9- فقط شما میتونید برید استادیوم .

10- خودتون پنچری ماشینتونو میگیرید.


11-لازم نیست با قرار دادن انواع جکهای هیدرولیک و غیر هیدرولیک در پاشنه کفش قدتون رو افزایش بدید .

12- میتونید تمام روز بادوستانتون برید کوه و وقتی برمیگردید خونه برای خانمتون تعریف کنید که چه روز پرکاری داشتید .

13- موقع خواستگاری به هیچ وجه نگران بر هم خوردن تعادل سینی چای نیستید .

14- از دیدن کله پاچه دچار تشنج نمیشید .

15- هیچ کس از اینکه دست پخت افتضاحی دارید به شما ایراد نمیگیره .

16- فقط شمایید که لذت تماشا کردن فوتبال یوونتوس- بارسلونا را با گزارش عادل فردوسی پور درک میکنید

17- فقط شمایید که میتونید لذت تکچرخ زدن با cg رو تجربه کنید .

18- میتونید با خط ریشتون بیش از 12000 اثر هنری خلق کنید .

19- به طلا و جواهرات دیگران در حالی که دارید از حسادت منفجر میشید نگاه نمیکنید

20- تو عروسی ها لازم نیست چند تن زنجیر از خودتون آویزون کنید که تازه دیگران ازتون بپرسند بدلییییییه ؟

21- سر سفره عقد لازم نیست برید گل بچینید و گلاب بیارید و نون بگیرید و اینا...

22- در حالی که خواهرتون باید بمونه خونه و آشپزی یاد بگیره شما میرید بیرون و گل کوچیک بازی میکنید .

23- لازم نیست آدرس تمام مزون ها، پاساژها ،بوتیک ها و مراکز لاغری شهرتون رو حفظ باشید .

24- اگه تو خیابون تویوتا کمری جلوی پاتون نگه نداشت به راحتی سوار یه پیکان میشید .

25- لازم نیست همیشه جای جورابهای همسرتون رو حفظ باشید .

26- فقط شما میتونید سه ساعت تمام برنامه نود رو با دوستاتون تفسیر کنید .

27- لازم نیست روزی چهار بار مثل آمپول ب کمپلکس سریالهای بی سر و ته وطنی رو تماشا کنید .

28- لازم نیست سالی یه بار زاویه دماغتون رو نسبت به افق تغییر بدید.

29- میتونید حتی تا محل کارتون رو هم با دوچرخه طی کنید و کسی اونجوری به شما نگاه نکنه .

30- میتونید راحت رو صندلی های جلوی اتوبوس بشینید و در عقب دود نخورید(البته این اتوبوس های brtاین قضیه رو خرابش کرد) .

31- میتونید با شلوارک و رکابی راحت تا سر کوچه برید .

32- خیالتون راحته که هرگز یک خواهر شوهر (و ایضا جاری) که مدام رو اعصابتون رزم آیش برقرار کنه ندارید .

33- لباسهاتون ظرف 48 ساعت دلتون رو نمیزنه .

34- در زیر گرمای نابود کننده تابستون خیلی راحت با یه آستین کوتاه میایید بیرون .

35- نیازی ندارید هر روز که از خواب پا میشید تا ساعت 6 بعدازظهر رو جلوی آیینه با خودتون ور برید .

36- نیازی نیست سه چهارم عمرتون رو توی کلاسهای آشپزی ،خیاطی، گلدوزی، آموزش فال شیرموز و تقویت اعتماد به نفس در 3/0 ثانیه بگذرانید .

37- نیازی نیست داخل کیفتون به تعداد رنگهای یک lcd لنز چشم داشته باشید(رنگهای lcd معمولا بالای 16 میلیون میباشد) .

38- اگه به انواع فنون حرکات موزون آشنا نبودید هیچ اشکالی نداره .

39- فقط شما میفهمید که یک 206 اسپرت ~~~~~~~~~~~~ چقدر زیباست .

40- بدون اینکه کسی بهتون چیزی بگه میتونید ساعتها پلی استیشن بازی کنید.

41- با دیدن سوسک و موش و امثالهم اجدادتون از گور در نمیایند و جلوتون رژه نمیروند .

42- فرق cd رو با بشقاب میوه خوری متوجه میشید .

43- با یک سرماخوردگی سه ماه در ccu بیمارستان بستری نخواهید شد .

44- میتونید یه جوک بامزه تعریف کنید بدون اینکه خودتون قبل از همه دو ساعت تمام بهش بخندید .

45- روی در هیچ مغازه ای ننوشته اند که از پذیرفتن آقایانی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند معذوریم(بس که محجوب هستند آخه) .

46- داشتن ریش پروفسوری از ویژگی های بسیار ممتاز است که مخصوص شما آقایان میباشد .

47- فقط شما میتونید کت و شلوار بپوشید و کروات بزنید و کلی خوشتیپ بشید .

48- بیش از 60 درصد رشته های مهندسی رو شما به خودتون اختصاص دادید(دیگه از این با کلاس تر؟) .

49- و در نهایت اینکه میتونید تو خیابون از هر کس که دلتون خواست بپرسید ساعت چنده؟! (این یکی دیگه ته ویژگی بود)

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۱:۴۵ بعد از ظهر
حقایقی تلخ در مورد مردان

1- مردان خوب، زشت هستند.

2- مردان خوش قیافه، خوب نیستند.

3- مردان خوب و خوش قیافه به *** موافق تمایل دارند.

4- مردان خوب، خوش قیافه و علاقمند به *** مخالف، متاهل هستند.

5- مردانی که آنچنان خوش قیافه نیستند، ولی خوبند، پولدار نیستند.

6- مـردانی که آنچنان خوش قیافه نیستند، ولی پولدار و خوبند، تصور می کنـنـد مـا (خانمها)بـه دنبال مال آنها هستیم.

7- مردان خوش قیافه و بی پول، بدنبال پول ما (خانمها)هستند.

8- مردان خـوش قـیافه، که آنچنان خوب نیستند و تا حدی به *** مخالف علاقمندند، تصور نمیکنند که ما (خانمها)به اندازه کافی زیبا هستیم.

9- مردانی که تصور می کـنـنـد مـا (خانمها)زیـبـا هستـیم، به *** مخالف علاقمندند، تا حدی خوش قیافه و پولدار هستند، آدمهایی ترسو و بزدل میباشند.

10- مردانی که تا حدی خوش قیافه هستند، تاحـدی خـوب هستند، مقداری پول دارند و سپاسگزار خدا هستند، به *** مخالف علاقمندند، خجالتی هسـتند، و هرگز اولین قدم را برنمی دارند ( برای آشنایی پیش قدم نمی شوند).

11- مردانی که هرگز قدم اول را برنمیدارند، زمانی که ما پیش قدم می شـویم، اتوماتیک وار علاقه را در ما (خانمها)از بین میبرند

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۰۸ بعد از ظهر
ده خواسته جهانى زنان از همسرانشان؟


این دستورات مختص به زوج خاصی نیست ؛ اینها ده چیزی است که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می‌خواهند.


توجه کنید اینها خواسته‌های آنهاست نه نیاز زوحی شان . از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز‌های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند .ما معتقدیم 4 نیاز روحی اساسی وجود دارد :نیاز به دوست داشتن ودوست داشته شدن ، نیاز به تعلق داشتن ، نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود و نیاز به آزادى .و اما خواسته‌های همسرتان از شما:

1.هر روز به او بگویید که دوستش دارید :

هر کسی دوست دارد تایید شود و بداند که اطرافیان او را دوست دارند .بهترین راه برای تایید همسرتان – که برایش بسیار مهم است –این است که خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید . گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی که شما را بدرقه میکند بگویید .

2. درک کردن و بخشش داشتن :

روزهایی هست که همسرتان اشتباهاتی انجام دهد و یا کمتر به شما رسیدگی کند . همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست . در این مواقع خواسته همسرتان این است که او را درک کنید و او خود را سزاوار بخشش شما می‌داند . بدانید که هیچ رابطه ای بدون بخشش دوام ندارد.

3. گفتگو کنید :

نگذارید کار به جایی برسد که هیچ حرفی با همسرتان نداشته باشید درباره بچه‌ها کارتان و حتی آب و هوا با هم صحبت کنید.چرا که گفتگو نکردن اولین جرقه‌های یک رابطه سرد است.

4. وقتی برای همسر و فرزندانتان اختصاص دهید :

این زمان به دست شما محقق می‌شود و باید کیفیت با هم بودن را بالا ببرید یعنی تمام طرح‌ها و برنامه‌های آن روز را به میل آنها هماهنگ کنید . فقط خالی کردن برنامه روزانه برای با هم بودن کافی نیست بلکه باید برای این زمان برنامه ریزی کنید و به خود ثابت کنید که برای عزیزترین‌های زندگی تان عشق و احترام قائلید.

5.بیشتر بگویید بله به جای نه:

عادت به منفی نگری و مخلفت شما را از عزیزانتان دور میکند . سعی کنید دربرابر بعضی خواسته‌ها نه نگویید .با گفتن همین کلمه ساده بله همسرتان را متعجب و خوشحال کنید.

6.خوب گوش دهید:

همسرتان را با این مهارت میتوانید عاشق تر کنید . همسر شما فقط گوش‌های شما را برای شنیدن نمیخواهد بلکه باید با قلبتان به او گوش دهید و او را بفهمید .

7. دلبستگی و مهربانی:

چقدر در طول روز به همسرتان میگویید لطفا یا متشکرم یا اورا میبوسید . متاسفانه بعضی از زوجین فراموش میکنند با هم مهربان باشند و این کلید موفقیت را در زندگی از دست میدهند .

8. بعضی از وظایف خانه و کودک را با هم تقسیم کنید:

یکی از مهمترین دعواهای زناشویی بر سر همین مساله جزئی است.خرده کاری‌های خانه و بچه‌ها تنها مسائل همسرتان نیستند چه خوب است کمی غرور و سبقه خانودگی خود را کنار بگذارید و با این کار زندگی شیرین تری داشته باشید . شاید اوائل سخت باشد اما خود کم کم معجزه اندک کمک به همسر را خواهید دید .

9.اوغات فراغت و برنامه ریزی:

اگر همسر شما شاغل است ساعات بیکاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید . این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه‌ها ، شما ؛ خانه ؛ و .. نباشد . بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته‌های شخصی اش برسد .

10.به او سفارش کنید و خود نیز مراقب سلامت روحی و جسمی خودتان باشید:

بساری از مردان مراقب سلامتی خود نیستند و این برای همسرانشان مشکل بوجود می‌آورد و این افراد به سلامتی طرف مقبل هم اهمیت نمیدهند و لی به خاطر داشته باشد همسرتان نمیتواند مدام دنبال شما باشد. چرا که او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نیاز به توجه دارد ؛ پس به سلامتی خود و او اهمیت دهید .

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۰۹ بعد از ظهر
سی نکته برای پیروزی در قرارهای ملاقات عاشقانه



1- در آنها شک ایجاد کنید و هیچ گاه به طور قطعی نظر مثبت خود را به زبان نیاورید. مردها عاشق بازی های تعقیب و گریز هستند پس این امتیاز را به آنها بدهید.

2- هر طوری شده ببینید که آیا او با خانم های دیگر به عنوان یک دوست ساده ارتباط برقرا می کند یا خیر. با این کار شما متوجه میشوید که به زنها به عنوان شیئی برای برقراری رابطه ***ی نگاه می کنند یا نه.

3- هیچگاه از مشروبات الکلی استفاده نکنید. یکی از دوستان من در قرار ملاقاتش بسیار عصبی شده بود و بی رویه مشغول نوشیدن بود. هنگام برگشت آقا با ماشین مدل جدید خود او را به خانه می رساند که ناگهان حال خانم بد شد، اما او جرات نکرد به آقا بگوید تا ماشینش را نگه دارد و اصلا هم دلش نمی خواست که ماشین جدید او را کثیف کند به همین دلیل مجبور شد داخل کیف دستی اش...! لازم به گفتن نیست که آنها دیگر هیچ گاه دوباره با هم قرار نگذاشتند.
4- اگر به هر شکلی شما را به یاد پدرتان می انداختند، بهتر است هر طور شده از دستشان فرار کنید.

5- اگر معیارهایتان را پایین بیاورید می توانید همین فردا ازدواج کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام ندهید. به جای اینکه وقت خودتان را بر روی ارتباطی که دوامی ندارد صرف کنید، بهتر است برای پیدا کردن مرد ایده آل خود منتظر بمانید.

6- اگر با مردی برخوردید که می خواست از شما مراقبت کنید، خیلی زود از او فرار کنید! چون آخر کار شما مجبور می شوید که از او مراقبت کنید.

7- انتقاد پذیر نباشید به ویژه در مورد مسائل مربوط به غذا. یک خانم حق دارد هر زمان هر غذایی که دوست داشت بخورد.

8- ظاهر بین نباشید. من خانم هایی را می شناسم که به این دلیل که ظاهر آقا خوب نیست ( سرش خیلی بزرگ است) بوی خوبی نمی دهند (به تازگی حمام نکرده) و یا حتی درست نفس نمی کشند ( صدای تنفسشان بلند است) آنها را رد می کنند و اصلا اجازه آشنایی بیشتر را به آنها نمی دهند.

9- از خودتان بازی در نیاورید. ( دروغ گفتن و کلک زدن) در روز ملاقات به اندازه کافی مشکل وجود دارد و دیگر جایی برای انجام چنین کارهایی باقی نمی ماند.

10- برقراری ارتباط ***ی را قبل از ازدواج محول کنید.

11- لازم نیست در همان اولین ملاقات سفره دلتان را باز کنید و در مورد تمام مسائل صحبت کنید. به هر حال در قرارهای ملاقات بعدی نیز باید چیزی برای گفتن داشته باشید.

12- خودتان را از مردهایی که تصور می کنند شخصیت های کارتونی زن دارای جاذبه ***ی می باشند دور نگه دارید.

13- به جای اینکه قیافه او را تحلیل و بررسی کنید، ببینید که آیا او مرد خوبی است و با شما رفتار خوبی دارد یا خیر .

14- در یک زمان با بیش از یک مرد قرار ملاقات نگذارید، هر چند هر دوی آنها از موضوع با خبر باشند. این کار خسته کننده و اغتشاش آور است. شاید زمانی فرا رسد که بخواهید از شر دیگران خلاص شوید و فقط با یکی از آنها ارتباط داشته باشید.

15- شما در صورتی می توانید مرد ایده آل خود را پیدا کنید که که بدانید به دنبال چه هستید و سپس در خودتان جسارت جستجو پیرامون این امر را ایجاد کنید.

16- اگر یک مرد را تنها بر اساس جاذبه های ***ی اش ارزیابی می کنید، متاسفانه هنوز به مرحله ای نرسیده اید که بتوانید ارتباط خود را پیچیده تر کنید.

17- اگر بخواهید منتظر فردی بمانید که دوستش دارید، صرفا در حال تلف کردن وقت خود هستید و خودتان را خسته می کنید. اگر واقعا از کسی خوشتان آمده خیلی راحت موضوع را با او در میان بگذارید.

18- ببینید که ایا لباس هایش را خودش می شوید یا مادرش برای او این کار را انجام می دهد. یک مرد باید متکی به خودش باشد.

19- اگر جذب او نشده اید ( حالا او هر چقدر هم که می خواهد زیبا باشد) رابطه شما موفق نخواهد بود.

20- زمانی مرد ایده آل خود را پیدا می کنید که خودتان نیز خانم ایده آلی باشید ( به این معنا که اعتماد به نفس داشته و از خودتان راضی باشید)

21- نقش بازی نکنید. من زمانی عاشق نامزد فعلی ام شدم که خیلی راحت جلو آمد و گفت : "سلام، چطوری؟" به همین سادگی و بدون هیچ آلایشی.

22- به دنبال مردهایی که تنها از پول صحبت می کنند نروید. این عمل معمولا نشانه ای از نا امنی است.

23- در اولین قرار ملاقات به هیچ وجه در مورد ازدواج صحبت نکنید.

24- زمانی که کنار یکدیگر نشستید به مردهای دیگر توجه نکنید و مطمئن شوید که او نیز خانم های دیگر را زیرنظر نگرفته است!

25- چیزی را حدس نزنید. با این کار فقط ضربه می خورید. یکی دوبار بیرون رفتن به این معنا نیست که با کسی مچ شده اید و در یک رابطه قرار دارید.

26- واقع گرا باشید. مادرم همیشه به من می گفت باید با مردی ازدواج کنم که قد بلند، خوش تیپ و موفق باشد. اما حقیقت این است که خود من قیافه بدی ندارم، قدم کوتاه است و جزء قشر متوسط جامعه هستم. من باید واقع گرا باشم. زمانی که اینطور شد توانستم عشق حقیقیم را در زندگی پیدا کنم.

27- عشق بورزید. زمانیکه از طرف مقابل خوشتان آمد می توانید با او شوخی کنید، ارتباط مکرر چشمی برقرار کنید و بازوانش را بگیرید. البته این کار را باید زیرکانه انجام دهید ( همه چیز را یکدفعه آشکار نکنید) تا او تصور نکند که شما دچار عقده های پنهان روانی هستید.

28- وقتی نمی خواستید در کنار او باقی بمانید شروع کنید به صحبت کردن در مورد مسائل خسته کننده مثل کامپیوتر. این کار تاثیر خاصی دارد.

29- قبل از اینکه بر سر قرار حاضر شوید دندانهایتان را مسواک کنید. هیچ چیز انزجار آور تر از این نیست که هنگام خندیدن سبزی اسفناج لای دندان هایتان گیر کرده باشد.

30- قرار نگذاشتن خیلی بهتر از باختن در قرارهای ملاقات است.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۲ بعد از ظهر
چگونه دیگران را جذب کنیم ؟؟؟



مهارت جذب افراد در دنیای امروز یکی از توانایی های مهم است. به طور حتم همه ما به حمایت و همراهی دیگران نیاز داریم تا به اهداف خود دست یابیم.

توصیه های مفیدی برای تأثیر گذاشتن بر افراد بیان میشود.

1- مهربان و صمیمی باشید:

برای اینکه روز خوبی داشته باشید لبخند بزنید. تحسین واقعی و صادقانه برای روحیه دادن به افراد ارزش بالایی دارد. به آنها ثابت کنید که هر جا احتیاج به کمک دارند ، حضور دارید ، بدین ترتیب به طور حتم افراد مورد نظر پذیرای شما خواهند شد.

2- برای آن ها دلایل قانع کننده فراهم کنید:

به آن ها توضیح دهید که چگونه عقاید و پیشنهاد های شما می تواند بترین روش برای اجرا کردن باشد.

نمونه های عینی و انکار ناپدیر را به آن ها نشان دهید و کار خود را با دیگر رقابت کننده ها مقایسه نمایید.

حتما توضیح دهید که همه گفته های شما درست و واقعی است تا اعتبار خوبی داشته باشید.

3- احتیاجات و خواسته های آن ها را بدانید:

افراد ، خود مرکز هستند و اول از همه به سعادت و موفقیت خود می اندیشند، اگر ثابت کنید که پیشنهاد شما سود بیشتری برای آن ها دارد ، به طور حتم پذیرای شما هستند.

اگر علایق و انتظاراتشان را بدانید اشتیاق آن ها بیشتر میشود تا به طرف شما بیایند . علاوه بر آن اعتماد و احترام دو جانبه بر قرار می شود.

4- وارد دنیای آن ها شوید:

با در نظر گرفتن دیدگا ها و نظرات شخصی آن ها شرایط را درک نمایید. علایق شخصی خود را کنا ر بگذارید و تمام فکر خود را متمرکز آن ها کنید. تصور کنید اگر به جای آن ها بودید چه کاری انجام می دادید؟ و یا این که عقیده شما چه بود؟ سپس کار درست را که به سود آن هاست انجام دهید. رفتار مورد نظر را کپی نمایید ؛ به طرز

صحبت کردن و حتی فکر کردن او دقت کنید، اگر در هنگام تفکر با دستانش پیشانی خود را میمالد شما هم این کار را انجام دهید، اگر آرام صحبت می کند ، مانند خودش رفتار نمایید.

در حقیقت شما مانند یک آینه عمل میکنید ؛ با این کار افراد به طور ناخودآگاه با شما احساس راحتی بیشتری می کنند چرا که خودشان را در شما میبینند ، به عبارت دیگر رفتار خود را در شما مشاهده میکنند. البته با دقت کامل رفتار کنید. طوری که متوجه نشوند از آن ها کپی میکنید شاید این کار به نظر فرد مورد نظر مسخره کردن باشد و دیدگاهش

نسبت به شما منفی شود.
همیشه به خاطر داشته باشید که مهمترین عامل برای جذب کردن دیگران این نیست که چقدر به آن ها نزدیک هستید و یا این که کار های چشمگیری انجام می دهید ، اگر رفتار شما برای آن ها رضایت بخش نباشد مسلما موفق نبودید.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۲ بعد از ظهر
تا حالا عاشق شدید ؟؟؟




مشاهده می شود که تعداد بسیار زیادی از افراد فاقد قابلیت های لازم به منظور رشد و ارتقای عزت نفس خود هستند، از اینرو بر آن شدیم تا لیستی تهیه نماییم که به واسطه آن راحت تر بتوانید عزت نفس و به مثابه آن علاقه به خود را افزایش دهید.

برای داشتن یک زندگی پربار و مملو از روابط موفق، ابتدا باید از خودتان شروع کنید؛ اگر خودتان را دوست نداشته باشید چگونه می توانید دیگران را دوست بدارید؟ زمانی که قادر نیستید با شخصیت درونی خود ارتباط برقرار کنید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید با اطرافیان تان ارتباط موفقی پایه ریزی نمایید. دلیل عمده شکست های عاطفی عشق ناکافی افراد نسبت به خودشان است.

فراموش نکنید که تا وقتی خودتان با اراده ی شخصی تصمیم به انجام کاری نگیرید ، نمی توانید انتظار رخ دادن آن را داشته باشید. زمانیکه شما خودتان را دوست ندارید به کائنات می گویید که من بی ارزش هستم و لیاقت عشق و محبت را ندارم و هیچ نتیجه مثبتی از آن من نخواهد بود. با زبان بی زبانی به عالم هستی می گویید که عشق و محبت را به سوی من روانه نساز! زمانیکه به طور ارادی تصمیم می گیرید خودتان را دوست داشته باشید، آنوقت تبدیل به یک فرد شاد و خوشحال می شوید و به سمت داشتن یک زندگی مفرح و کامل هدایت خواهید شد. اگر خودتان را دوست نداشته باشید از عزت نفس پایینی برخوردار خواهید بود و هیچ گاه نمی توانید استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت برسانید.

"اگر می خواهید همه شرایط زندگی تان درست شود از عشق ورزیدن به خویشتن شروع کنید"

در واقع هنگامیکه تصمیم می گیرید خودتان را دوست داشته باشید ، با این تفکر به خود می گویید: "می خواهم زنده باشم و زندگی کنم". با بکارگیری این طرز تفکر خود را مسئول اتفاقاتی می کنید که در زندگی برای تان رخ می دهد و دوست دارید از زندگی خود نهایت استفاده را بکنید، از لحظه های تان لذت برده و بدرخشید. حال اگر تصمیم گرفته اید که خودتان را دوست داشته باشید، اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، ما 6 شیوه متفاوت که به شما کمک می کند تا بتوانید بیش از پیش خودتان را دوست داشته باشید و عزت نفس از دست رفته خود را دو باره باز جویید، معرفی می کنیم.



1- عاشق خودتان بشوید. شما باید روح خود را تغذیه کنید. خودتان را به خاطر استعدادها و کارهایی که به درستی انجام می دهید تشویق کنید، اشتباهات و کاستی های خود را بپذیرید، و قبول کنید که انسان جایز الخطاست. این بدان معنا نیست که نباید از اشتباهات خود درس بگیرید، بلکه فقط باید برخورد خوبی در زمان بروز اشتباه با خودتان داشته باشید.

"عاشق خود شدن شروع یک زندگی رمانتیک مادام العمر است."
2-انتقاد فردی را کنار بگذارید. آیا اغلب خودتان را به خاطر کوچک ترین مسائل سرزنش می کنید و قادر نیستید حتی از بی ارزش ترین اشتباهات خود بگذرید؟ آیا صدای درونیتان همواره به شما می گوید که آدم بی فکری هستید و هیچ کاری را نمی توانید به خوبی انجام دهید؟ اگر دائماً در حال سرزنش کردن خودتان هستید، باید جلوی این کار را بگیرید.

"عبارت "من می توانم" عملکرد شما را خیلی بیشتر از هوش و استعداد ذاتی تقویت می کند."



3- مهربان و مثبت باشید. زمانیکه سعی می کنید با مهربانی و دید مثبتی به خود نگاه بیندازید، عشق ذاتی شما نسبت به خودتان رشد پیدا می کند. هر روز از خودتان تشکر کنید تا این کار تبدیل به یک عادت شود. روبروی آینه بایستید و با دید مثبت به خود بنگرید، با گذشت زمان به صورت طبیعی افکار نیرو بخشی در وجود شما آشکار می شوند که به شما قدرت می بخشند.



4- برای زحماتی که می کشید ارزش قائل شوید. تمام تلاش های شما لزوماً به برنده شدن ختم نمی شود، قرار نیست در هر کاری که انجام می دید به موفقیت دست پیدا کنید.متوجه باشید که هر تلاشی که از دست تان بر می آمده را انجام داده اید، حال حتی اگر ببازید و یا به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید.



5- نگرانی را رها کنید. لازمه ی دوست داشتن فردی این است که نگرانی ها را از وجود خود دور کنید. تنها واکنش های عاقلانه هستند که شما را به اهدافتان نزدیک می سازند. به همین دلیل به جای اینکه دائما وقت خود را با نگرانی تلف کنید به کاری فکر کنید که با انجام آن منبع ایجاد نگرانی را از بین ببرید.

"تنها یک راه به سوی خوشبختی وجود دارد و آن هم متوقف کردن نگرانی در مورد مسائلی است که در خارج از حیطه خواست و اراده شخصی شما می باشند."
6- به توانایی های خود اعتماد داشته باشید. بدانید که توانایی آن را دارید که بزرگترین تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید و اگر قلباً تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید می توانید.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۳ بعد از ظهر
به متولدین هر ماه چه هدیه‌ای بدهیم؟



متولد فروردین
گلنخود شیرین، دوربین، نقره، cd بازی، بادکنک، تابلو پرتره، اسباب بازی، آلبوم عکس، گوشی موبایل، تجهیزات ورزشی، ماشین حساب، سِتِ آینه و شانه، ثبت نام کلاس‌های چتربازی، سبدی از گل‌های ابریشمی



متولد اردیبهشت
زمرد سبز، گل زنبق دشتی، کیف پول، وسایل مذهبی، دوربین شکاری، آلبوم تمبر، کتاب جیبی، کتاب‌های رومیزی، سبد پیک نیک، روغن و وسایل حمام، انواع سی دی، نرم افزارهای کامپیوتر، وسایل تزئینی سرخپوستی



متولد خرداد
مروارید، گل رز، بادبادک، کتاب آشپزی، لوازم مانیکور، یخدان، صفحه دارت، چمدان، شکلات، بلوز ابریشمی، کتاب آموزش رانندگی، بلیط مسابقات اسبدوانی، ثبت نام کلاس ورزش‌های رزمی



متولد تیر
یاقوت، گل زبان در قفا (دلفینیوم)، پیراهن ابریشمی، تخته موج سواری، ظروف کریستال، جعبه جواهر، صدف دریایی تزئینی، کتاب‌های خودآموز، حیوانات خشک شده، چتر مخصوص کنار دریا، عینک فتابی، کتاب‌های عشقی، تابلو نقاشی با منظره دریا



متولد مرداد
زبرجد، گل سوسن، خودکار طلا، کارت بازی، کتاب جُک، لباس، ابزار باغبانی، نوارهای ویدیویی ورزشی، دستگاه قهوه ساز، ظروف چینی، بازوبند تنیس، دستگاه ضبط صوت، جعبه سوغاتی



متولد شهریور
یاقوت کبود، گل مینا، کتاب، جدول، ساعت رومیزی برنجی، کامپیوتر، پَر گردگیری، گلدان، ساعت مچی طلا، کُت، پارچه رومیزی، بالش‌های تزئینی (کوسن)، چرخ خیاطی



متولد مهر
عقیق، گل همیشه بهار، قاب پنجره، بلیط باله، کتاب و رمان‌های جدید، رومیزی ابریشمی، بلیط کنسرت، عطر، ستِ آبرنگ، عطرپاش، لباس ورزشی، تُستِر، قفس پرنده، سیگار، ماساژُر بدن، لوازم نقاشی



متولد آبان
یاقوت زرد، گل داوودی، لوازم آرایش، چوگان گلف بازی، ماساژُر پا، روغن‌های رایحه درمانی، بلیط سفرهای دریایی، کتاب‌های ستاره شناسی، ملحفه و روتختی ابریشمی، عطر



متولد آذر
فیروزه، گل نرگس، راکت تنیس، اطلس یا کره زمین، آکواریوم، کتاب‌های هنری، کتاب شعر، کتاب راهنمای سفر، لوازم چادر زدن، گیره سر، بلیط سینما، مجله‌های دایره المعارفی، بلیط پارک حیوانات وحشی


متولد دی
لعل، گل میخک صدپر، پرده دیوارکوب، لوازم آشپزخانه، مجسمه، سی دی موسیقی، ظروف سفالی و سرامیکی، قاب عکس، کفش راحتی، لحاف، خوراک پرنده، جارختی، تلویزیون، بلیط نمایشگاه



متولد بهمن
یاقوت ارغوانی، گل بنفشه، الات موسیقی، ستِ شطرنج، جدول کلمات متقاطع، بخور خوشبو، بلیط کنسرت موسیقی سنتی، وسایل اسکی، ثبت نام کلاس‌های رقص، ستِ بازی کروکت، بلیط گالری‌های هنری



متولد اسفند
زمرد کبود، گل نسترن، ستِ قهوه خوری، کتاب‌های تاریخی، لوازم حمام، دستمال توری، روتختی ابریشمی، ست چای خوری نقره، بلیط تئاتر، شمع، گل خشک، کتاب‌های اسطوره‌ای

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۴ بعد از ظهر
اسم شما چه رنگیه ؟




به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود
واقعیمون رو با این رنگها نشون می دیم.برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود
داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.اینکه شما بدونید برای اسمتون رنگ
مخصوصی وجود داره و می تونید راز شخصیتی خودتون رو از لابلای اون پیدا
کنید می تونه بسیار جالب باشه؛پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا
توجه کنید :




الف

س

ج

ش

1

قرمز


ب

ک

ث

ت

2

نارنجی


ض

ص

ل

ی

3

زرد


ژ

د

م

و

4

سبز


ظ

ط

ن

چ

5

آبی


_

ف

خ

ح

6

نیلی


_

غ

پ

ع

7

بنفش


_

ه

ق

ز

8

صورتی


_

گ

ذ

ر

9

طلایی



برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا بشید یه مثال میزنم :



اسم و فامیل خودتون رو روی برگه ی کاغذ بنویسید تا بر اساس حروف و اعداد
ذکر شده در بالا



برای هر کودوم،به رنگ مربوطه دست پیدا کنید؛مثال:



مهدی قاسمیان



م4 ه8 د4 ی3 ق8 الف1 س1 م4 ی3 الف1 ن5



حالا اعداد رو با هم جمع می کنیم: 42=4+8+4+3+8+ 1+1+4+3+1+ 5



باز دوباره این دو عدد رو با هم جمع میکنیم: 6=2+4



عدد شش مربوط به رنگ نیلی هست.اگه عدد بدست اومده از 9 بیشتر بود،



باز دوباره اون دو عدد رو با هم جمع کنین.



حالا میتونین مشخّصات خودتون رو بخونین...





صورتی



دارای قدرت جسمی بالایی هستید.به خاطر اراده ی بالایی که دارید می توانید
رؤیاهایتان را به راحتی به واقعیّت تبدیل کنید.با مسؤلیتها به راحتی کنار
می آیید و می توانید دیگران را در حلّ مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر
عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران برایتان سخت
است.



قرمز



بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران
نیز مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا
به فعّالیت بپردازید و مورد توجّه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و به
سادگی تحریک می شوید.ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین
بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که
از انرژی فوق العادّه تان در جهت مثبت استفاده کنید.



زرد



بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعّال دارید.هرگز در ابراز
آنچه می خواهید بر زبان بیاورید،کم نمی آورید.به خاطر زنده دلی،ابتکار و
مستعد بودنتان،در برقراری ارتباطی خوب با دیگران،همیشه دور و برتان پر از
دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید،هرگز احساس
رضایت نخواهید کرد؛مگر اینکه شادی هایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها
ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیّل و تجسّم بیش از اندازه تان
است که گاهی شما را در خود غرق می کند.اگر نتوانید انرژی و توانتان را در
مسیر درستی هدایت کنید، در آخر خواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی
مشخّص شروع کرده اید،ناتمام مانده اند.



طلایی



در هر چیزی،فقط حدّ بالای آن می تواند رضایت خاطر شما را برآورده کند.از
طرف دیگر،رفتار و کلامتان چنان جذّابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با
شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود!دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر
قابل توصیف است.به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید.می توانید
معلّم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید. شرایط
منفی را می توانید به بهترین موفّقیّت ها تبدیل کنید.



نیلی



زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد.با عشق و علاقه ای که به
پاکی و زیبایی های دنیا دارید،می توانید توان و شادی فوق العادّه ای به
افراد افسرده ببخشید.علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که
دارید،از یک حسّ ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می توانید
به راحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.



سبز



برای شما خیلی مهم است که برنامه ی روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برای
شما اهمّیّت ویژه ای دارد.به ندرت ممکن است زندگیتان آشفته و بی هدف
باشد.دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی های جدّی نزد شما می آیند.برای حلّ
مشکلات دیگران به شدّت حرص می خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائز
اهمّیّت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی
دارید.ترجیح می دهید به جای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن،روی هدف
ثابتی به فعّالیّت بپردازید.



بنفش



عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین
دلیل،عشق به علوم ماوراءالطّبیعه در شما به حدّ کافی رشد کرده است.این
باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید.هیچ اتبفاقی را به راحتی قبول
نمی کنید مگر آنکه خودتان شخصا آن را تجربه کرده باشید.برای حلّ مشکلات
نیز راه حل را در درون خود می جویید.عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با
دیگران کمی برایتان مشکل است.



آبی



به احتمال قوی،دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می دانند و
شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجّه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی
دارد و هرگز نمی توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم می شود و یا
زیر نظر قرار دارید.اگر این همه دنبال تنوبع هستید،به این دلیل است که
اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و برای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی
هایش برای شما ارزشی فوق العادّه دارد.



نارنجی



شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید،باعث شده محبوب
دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذّت برده و انرزی مثبت می گیرند.سعی
می کنید همیشه لیوان را از نیمه ی پر آن ببینید و با بذله گویی خاصّ
خود،محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده ی کمک به دیگران
هستید.رنگین کمان زندگیتان ر

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۵ بعد از ظهر
جمله ی وحشتناک بین دخترو پسرها


بــطور حتم موارد بسیار زیادی وجود دارند که یک پسر هیچ وقـت نـمی خـواهـد از زبان دوستش بشنود. "بریم کافی شاپ" یـکی از آنهاست. با شنیدن چنین عباراتی متوجه خواهید شـد کـه کل بعدازظهرتان در کنار او تلف خواهد شـد. "تــو مـثـل من هسـتـی" یـکی دیـگر از این عبارات نـا گـوار اسـت و بـدتـر از آن شنـیـدن " تـو مـثـل پـدرم رفتارمـی کـنـی" اسـت که می تواند به طور جدی مردها را آزاردهـد. در ایـن قـسـمـت چـنـد نـمـونـه از وحـشتـنـاک ترین،مــهیب ترین، دلخراش ترین و آزاردهنده ترین کلماتی را که یـک دختر می تـوانـد در بـرابـر دوستش بـر زبان بیاورد را ذکر کرده ایم.





10- من داشتم فکر می کردم که ...

اگر او به شما بگوید که " من فکر می کنم..." شما واقعا
باید با مسئله جدی برخورد کنید. من با شما شرط می بندم که
موضوع بحث چیزی جز ازدواج، هدیه تولد یا والنتاین و یا
یک پایان تلخ نخواهد بود. خانم ها معمولا چنین مسائلی را
به روش های مختلف بیان می کنند مثلا: "تو چرا منو دوست داری؟"
و یا "آیا تا حالا در مورد آینده فکر کردی؟". در برخورد با این
مسائل شما باید همیشه یک راه فرار زیرکانه در سر داشته
باشید و چه کاری بهتر از تغییر موضوع بحث.

9- مرد باش

هیچ چیز به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آقایون دردآور
نیست. شما می توانید به راحتی مردانگی خود را با سبیلتان!
اثبات کنید و از این طریق او را شرمنده کنید. اما اگر نمی
خواهید کار به این جا کشیده شود می توانید موضوع بحث را
عوض کنید. به عنوان مثال "آیا تو خودت یک زن کاملی؟ شاید
به خاطر همینه که اینقدر غر میزنی"

8- پدر و مادرم می خواهند تو را ببینند

مفهوم این عبارت از دو مورد خارج نیست:
- رابطه شما کاملا جدی می شود و اتفاقات مهمی در حال
وقوع است.
- قرار است تا مشکلات روانی شما در زیر میکروسکوپ
روان شناسی خانواده مورد بررسی قرار گیرد.
تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که امیدوار
باشید تا پدر خانواده به یاد تعمیر آن چند سیم چین قدیمی
که دارد نیفتد.

7- سرم درد میکنه

عبارت مذکور به این معناست که امروز ابراز عشق و علاقه
تعطیل است، رفیق. اما شما در این مورد هم می توانید او را
گول بزنید. اگر احساس می کنید که او اصلا دوست ندارد که
امروز با شما باشد، می توانید یک عدد آسپرین برای
سردردش به او بدهید. این کارخود به خود همه چیز را روبه
راه می کند.

6- دوست پسر قبلیم این کار رو نمی کرد

چون شما هیچ وقت در مورد روابط قبلی خود با او صحبت نمی
کنید به همین دلیل انتظار ندارید که او هم در این مورد با
شما صحبت کند. در چنین شرایطی او شما را علنا با شخصی
مقایسه می کند که خودش او را به زباله ها سپرده! اوه، خدای
من، خیلی سریع از خودتان دفاع کنید.

5- به چی فکر می کنی؟

دخترخانم ها خیلی کنجکاو هستند. آنها باید از تمام افکار، احساسات، علایق، عقاید، گمان ها و اشارات شما سر دربیاورند. از سوی دیگرپسرها اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. سکوت آنها را بیشتر راضی نگه می دارد.

4- به نظرت اون خوشگله؟

مطمئنا او شما را دیده که در حال نگاه کردن به آن خانم
زیبا که عقل و هوش را از سر میبرد بوده اید. اصلا مهم نیست که تا چه حد زیرکانه و پنهانی نگاه می کردید، در هر حال او متوجه شده است. بنابر این
اگر بگویید "نه" او می داند که شما دروغ می گویید
و بحث و جدل آغاز خواهد شد. پس باز هم زمان استفاده
از حقه های هنرمندانه است: "یک کم، ولی خیلی
چاقه" و بعد هم برای اتمام قضیه دعا کنید.

3- چه تغییری کردم؟

به طور حتم اگر نتوانید تشخیص دهید گرفتار درد سر بزرگی می شوید. و هر چه مدت زمان بیشتری را برای جواب دادن صرف کنید او نا امید تر شده و شما را احمق تر فرض می کند. زمانی که شما بالاخره فریاد می کشید " اوه، مدل موها تو عوض کردی!"
او از عصبانیت منفجر می شود و گوشواره های جدیدش را به زمین پرتاب می کند و میرود.

2- دوستم نامزد کرده !

شاید این عبارت در نگاه اول بی خطر به نظر برسد البته تا زمانیکه صدای او نازک نشده و نا امیدی در آن موج نزند. شما باید بدانید که منظور واقعی او چیست: " کی ما نامزد می کنیم ؟" مسیر انحرافی فوق العاده در این
قسمت این است که به ظاهر وانمود کنید که همه چیز را قبول می کنید. اما متاسفانه هیچ کاری از دست شما بر نمی آید .

1- ما باید با هم صحبت کنیم

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز مثبتی در مورد این عبارت وجود ندارد. شما باید انتظار بر هم خوردن رابطه و یا شرکت
در یک بحث طولانی که چطور نمی تواند نیازهای او را براورده
کنید را داشته باشید. به هر حال هیچ یک از موارد ذکر شده
خوشایند نیستند و نمی توانید کار چندانی نسبت به آن انجام
دهید. این عبارت یک ضربه شست واقعی است. حال تصور کنید که
او از شما سوال کند " تو فکر می کنی من چاقم؟" هیچ چیز
بدتر، نیشدارتر و آزاردهنده تر از این وجود ندارد. به هر
حال همه چیز به خودتان بستگی دارد.

راه فرار ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ
در حالیکه هیچ یک از پسرها دوست ندارند که عبارات مذکور را بشنوند، ولی متاسفانه مجبور هستند. بعضی از آنها را می توان تا حدودی تحمل کرد اما تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را برای شنیدن آنها آماده کنید.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۶:۱۶ بعد از ظهر
راه برای بالا بردن کیفیت یک رابطه

ایجاد روابط موثر یعنی بالا بردن کیفیت رابطه امری مهم در زندگی شخصی و اجتماعی محسوب می شود زیرا که دنیای امروز بر اساس ارتباطات بنا شده است . از طریق ادب و نزاکت وتواضع ، مهربانی وتوجه ، صداقت ، احساس تعهد و خوش قول بودن می توانیم پشتوانه عاطفی معتبری برای روابط خود ایجاد کنیم . و از 6 طریق می توان کیفیت هر رابطه ای را - با همسر و فرزندان و کارمندان و همکاران و مشتریان و مراجعان یا هر کس دیگر - اعتبار و تعالی بخشید . و این 6 طریق عبارتند از :
1- مهربانیهای ساده کوچک
تشکر و قدردانی و احوالپرسی و تحسین و نزاکت و ادب . بعضی از اشخاص با غریبه ها و رهگذران بهتر از نزدیکان و عزیزان خویش رفتار می کنند و با عدم نزاکت و مهربانیها در مورد نزدیکان خود حساب عاطفی خویش را خالی می کنند در صورتی که با کارهای بسیار ساده مثل هدیه یک شاخه گل . یا گفتن یک جمله ساده مثل : دوستت دارم ، می توانند به راحتی به حساب عاطفی خودشان اضافه کنند
2- صداقت به همین سادگی ، کافی است انسان صادقی باشید . صداقت به معنای وفا کردن به عهد خویش و بر سر قول خود ایستادن است . شاید هیچ چیز زننده تر از این نباشد که به کسی قولی بدهید که برای او حائز اهمیت باشد و انگاه زیر حرف خود بزنید . زیرا دفعه بعد آن شخص نمی تواند حرفتان را باور کند و آن را جدی بگیرد
3- تصریح و تشریح توقعات: یا مدیریت انتظارات علت بیشتر مشکلات مربوط به روابط ، ناشی از توقعات و انتظارات متناقضی در رابطه با نقشها و هدفهاست
4- وفاداری فرض کنید همکار هستیم و داریم درباره سرپرست خود حرف می زنیم و من پشت سر او بد گویی می کنم. آیا این فکر برایتان پیش نخواهد که در غیاب شما نیز همین کار را خواهم کرد ؟ کسانی که نسبت به غایبان وفادارند ، به حاضران نیز وفادار خواهند بود. قابل احترام بودن بسیار مهمتر از آن است که شخص مورد توجه و محبت قرار گیرد.
5- تمامیت وجود
یعنی حس تعهد نسبت به اصول ، انطباق اندیشه و گفتار ، با قصد و عمل و توجه مدام به استحکام منش خویش و در نظر گرفتن همه جنبه های روابط خود. تمامیت وجود اعتماد ایجاد می کند و اعتماد پایه و اساس روابط سالم و پایدار است .
تمامیت وجود فراتر از صداقت است .صداقت یعنی انطباق کلام با واقعیت ، اما تمامیت وجود یعنی انطباق واقعیت با گفتارمان . به عبارت دیگر یعنی عمل کردن به کلام خود و برآوردن انتظارات
6-صمیمانه پوزش بطلبید
هرگاه یکی از 5 مورد بالا را رعایت نکردید ، بیاموزید به اشتباه خود اقرار و عذرخواهی کنید . همه ما اشتباه می کنیم اما آنچه دیگران نمی توانند فراموش یا عفو کنند، این است که بخواهیم اشتباهمان را انکار یا پنهان کنیم




شاد باشید و پیروز

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۱, ۰۷:۵۷ بعد از ظهر
آنچه خانمها دوست دارند که مردان بدانند


1.هنگامي که مردان تلاش نمي کنندتازن خودرادرک کنند به رفتارهاي نامطلوبي ازجانب اودامن مي زنندکه تحملش راندارند.
۲.زنها به عشق به عنوان شغلشان مي نگرند و عشق رابرهرچيزمقدم ميدانند.
نکته :هنگامي که زنها عشق رابرهرچيزمقدم بدارندچه مي کنند؟
الف:دوست دارند بطور مداوم همه چيز را بهتر کنند و در رابطه شان نزديک ترو صميمي ترشوند.
ب:دوست دارند از مشکلات آگاه شوند و آنهارا برطرف کنند.
ج.دوست دارند زماني که احساس مي کنند مردشان ازآنان راضي نيست ازاحسسات اوباخبرشوند.(ممکن است مردان ازاين رفتارخانمهاسوءبرداشت کنند)
سوءبرداشت مردان:
فکر مي کنند خانمها بيش ازحداحساساتي هستند و بيش ازحداز خود واکنش نشان ميدهند.
فکر مي کنندخانمها مدام ازآنها انتقاد مي کنند.
فکر مي کنندخانمها سعي دارندآنهارا کنترل کنند و به آنهادستور دهندکه کارها را چگونه بايدانجام دهند.
۳.چون عشق مهمترين بخش زندگي زنهاست و در قبال آن احساس مسوليت مي کنند لذا همواره مواظبند تا مشکلي براي آن پيش نيايد.
۴.تمام ترس خانمهاازاين است که مبادا چيزي رابطه آنهارابامردشان موردتهديدقراردهد.
۵.خانمها دوست دارند مردان بخاطر اهميت آنهابه کيفيت رابطه شان با ايشان وسعي دررفع مشکلات وتنش هاازآنان سپاسگذارباشند.(خانمهادوست دارنداين تلاش را مردان به معناي عشق به خود تعبير کنند نه وسواس يااشتغال ذهني ياپرتوقع بودن ويا...
۶.جشن گرفتن بعضي ايام ومناسبتهاي ويژه يکي ازراههايي است که زنهابه آن احساس خوشبختي مي کنند.
۷.سلام هاوخداحافظي هاو...براي خانمهااهميت ويژه اي دارد.(صبح بخيروشب بخيربگوييد سلام وخداحافظي کنيد)
۸.خانمهانيازدارنداحساس ارزشمند بودن بکنندوازمردان بشنوندکه نقش مهمي درزندگيشان دارندواين مسئله رادرعمل نيزببينند.
*چهارروش براي دادن احساس امنيت دادن به خانمها:
الف:به اوثابت کنيدخوشحالي اواولويت اول شماست.
ب:به اونشان دهيدبه زندگيش علاقمنديد.
ج:به اونشان دهيدکه به اونيازداريدوبراي نظرات وافکاراوارزش قائليد.
د:به اوثابت کنيدهرگزبرايتان عادي نشده.
۹.بسياري ازرفتارهای ناخوشایند خانمهاریشه دراحساس ناامنی آنهادارد.
*احساس ناامنی بیشترخانمهابه محض دریافت اندکی عشق ومحبت،توجه وآسودگی خاطرسریعاازبین میرود .....

روشهای ابراز علاقه به همسر .....

به او بگوييد که دوستش داريد
اطمينان پيدا کردن از اين موضوع که به اندازه کافي براي او احترام و ارزش قائليد
بوسيدن هنگاميکه ديگران در حال نگاه کردن به شما هستند
بوسيدن زمانيکه مردم شما را نگاه نمي کنند
به او بگوييد که برايش ارزش قائل هستيد
دست هاي يکديگر را بگيريد
رفتن به يک دوچرخه سواري طولاني مدت
تهيه يک هديه ويژه
هر زمان که نياز به يک دوست خوب داشت، شما در دسترس باشيد
وقت گذراندن در کنار يکديگر
رفتن به سينما
قدم زدن در جنگل، شانه به شانه هم
ضبط کردن يک نوار پر از آهنگ هاي عاشقانه
صحبت کردن در مورد احساساتتان
روياهايتان را با يکديگر در ميان بگذاريد
يکديگر را با تمام وجود در آغوش بگيريد
با هم روي نيمکت پارک بنشينيد
با هم قدم بزنيد
براي صرف غذا بيرون برويد
پيک نيک برويد
با هم فريزبي بازي کنيد
از هم تعريف کنيد
با هم داخل جکوزي ريلکس شويد
استخر برويد
با هم به خريد وسايل خانه برويد
فقط نزديک هم باشيد
با کمک هم غذا درست کنيد
يکديگر را با عشق و علاقه لمس کنيد
تکاليفتان را با هم انجام دهيد
براي يک سفر تفريحي برنامه ريزي کنيد
با هم به مهماني برويد
کيک بپزيد
به کتابخانه برويد
داخل موزه بچرخيد
فقط در کنار او باشيد
ببينيد چه چيز براي دیگری جالب است - و آنرا انجام دهید
با هم ورزش کنید
به یکدیگر خیره شوید
اتومبیل های یکدیگر را بشویید ( یا دوچرخه!)
با هم به ماهیگیری بروید
با هم صحبت کنید
به نگرانی های یکدیگر گوش دهید
ناخن انگشت پای یکدیگر را بگیرید
آهنگ مورد علاقه او را انتخاب کنید
به شادی های هم گوش دهید
یکدیگر را در نزدیکی خود نگه دارید
با چشم های او صحبت کنید
برای هم نامه بنویسید
تماس تلفنی داشته باشید
به هم اعتماد کنید
به او یک حلقه، کادو بدهید
خانواده های یکدیگر ملاقات کنید
با هم به کوهپیمایی بروید
در حق هم از خودگذشتگی نشان دهید
برای هم شکلات بفرستید
به هم احترام بگذارید
زیر نور ماه قدم بزنید
یادداشت عاشقانه ای بنویسید و آنرا را در جایی پنهان کنید که او پیدا کند
نگاه های تحریک کننده به هم کنید
شعر بنویسید
گل بفرستید
شام را در روشنایی شمع صرف کنید
کنسرت بروید
طلوع خورشید را با هم نگاه کنید
سالگرد ها را فراموش نكنید
روی یکدیگر اسم های مستعار بگذارید
به دیدن مناظر زیبا بروید
یک فیلم اجاره کنید و با هم به تماشای آن بنشینید
بدون سؤال برای هم کاری انجام دهید
برنامه ازدواج بریزید
یک جمله زیبا در گوش دیگری زمزمه کنید
دوستان خوبی برای هم باشید
با هم خوش بگذرانید
برقصید
موزیک گوش کنید
با هم شوخي كنيد
با هم به یک چیز بامزه بخندید
نسبت به هم با وفا باشید
همدیگر را تحت تاثیر قرار دهید
لیستی از چیزهایی که در مورد یکدیگر دوست دارید، تهیه کنید
کتاب بخوانید و در مورد آن با هم بحث کنید
دوستان یکدیگر را ملاقات کنید
اسب دوانی کنید
غذای مورد علاقه دیگری را برای او درست کنید
ببنید چه چیزی او را خوشحال می کند
برای هم هدیه درست کنید
موهای او را بشویید
غروب خورشید را تماشا کنید
با اتوبوس به سفر بروید
درخواست کنید تا آهنگ مورد علاقه او را از رادیو برایش پخش کنند
یک کارت جالب و بامزه برایش بفرستید
رویاهای آینده را با او در میان بگذارید
با هم بازی کنید
برای هم جوک تعریف کنید
به هم فکر کنید
ببینید چه چیز اورا عصبانی می کند
با هم اسکیت کنید
حلقه رد و بدل کنید
با هم از یک بستنی بخورید
عکس دو نفری بیندازید

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۴۷ بعد از ظهر
سارا ناصر زاده
پژوهشگر ، روان درمانگر ***ي و مشاور زوجها


----------------------------------------------------------- • همسريابي

^^^^^^^ هفت راهکار موثر براي يافتن همسر مناسب براي خانم ها و آقايان: 1. قدم اول اين است که خودتان را درست بشناسيد و مطمئن باشيد که واقعا تصميم داريد ازدواج کنيد يا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دليل؟ بخاطر پول ؟ ظاهر طرف مقابل ؟ شخصيتش ؟ يا صرفا براي اينکه از خانه پدري فرار کنيد ؟ کسي که خودشناسي مي کند، براي زندگي خودش هدف قائل مي شود، برنامه ريزي مي کند، آرزوهايش را روي کاغذ مي آورد و جاهاي خالي زندگي اش را شناسايي مي کند. کسي که خودش را خوب مي شناسد، کمتر تحت تاثير حرف ديگران مسير زندگي اش را تغيير مي دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگي اش چه کار مي کند. به عنوان مثال، يک دختر 17 ساله دوست دارد در سن 30 سالگي جراح زنان و زايمان باشد، در شيراز زندگي کند و يک بچه داشته باشد. اولا اين که کسي که مي خواهد پزشک متخصص بشود، بايد همسري انتخاب کند که شرايط بخصوص شغلي او را درک کرده و بتواند او را حمايت کند. از سوي ديگر شايد لازم نباشد او هم جراح باشد اما بايد از تحصيلات دانشگاهي برخوردار باشد. در ضمن، براي چنين دختري که زودتر از 30 سالگي نمي خواهد بچه دار بشود، ازدواج زودرس يا حاملگي زودرس مزيت خاصي ندارد. در ضمن اينکه دوست دارد در شيراز زندگي کند، تا حدي تکليف خواستگاري که مي خواهد او را به تبريز يا کانادا ببرد را مشخص مي کند. با خودتان رو راست باشيد، و در تصميمتان راسخ باشيد. 2 . مرحله دوم اين است که همسر آينده تان را بر اساس خواسته ها و موقعيت فعلي خود تصور کنيد. تصور کردن همسر ايده آل با توجه به آرزوهايتان نسبتا راحت است. هميشه از خودتان اين سوا ل را بپرسيد: «آيا من براي شخصي که به عنوان همسر ايده آل خودم تصور کرده ام، همسر ايده آلي هستم؟» خيلي ساده است. هر ترازويي دو کفه دارد. اگر مي خواهيد کفه طرف مقابلتان سنگين باشد، ابتدا بايد کفه طرف خودتان را سنگين کنيد. کسي که مي خواهد با يک فرد تحصيل کرده هنردوست ازدواج کند، بهتر است خود نيز تحصيل کرده و هنر دوست باشد. 3. در مرحله سوم بايد يکسري معيارهاي غربالگري اوليه براي همسريابي انتخاب کرده و آنها را آزمايش کنيد. رايجترين معيارهايي که براي اين منظور به کار مي روند عبارتند از: تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصيلات، تفاوت طبقاتي، تفاوت قومي، تفاوت زباني و در نهايت تفاوت ديني. نکته مهم اين است: اين شما هستيد که تعيين مي کنيد يک ويژگي برايتان مهم است يا خير. مثلا براي يک نفر ممکن است ازدواج درون قومي خيلي مهم باشد ولي براي کس ديگر اصلا اهميت نداشته باشد. نکته ديگر اين است که تفاوت آدمها در يک قالب نسبي مطرح مي شود تا مطلق. مثلا به نظر يک نفر قد 170 کوتاه است و به نظر شخص ديگري ايده آل است. پژوهش ها نشان دادند که کساني که حرف مردم برايشان مهم است بيشتر به ظاهر طرف مقابلشان اهميت مي دهند. 4. مرحله چهارم عبارتست از «ديدن» و «ديده شدن» براي ايجاد جاذبه اوليه. در کشورهايي که محيطهاي مختلط کمتر است، پسرها ممکن است به کمک مادر و خواهرانشان براي پيدا کردن همسر مناسب متوسل شوند. ولي متاسفانه چنين امکاني براي اکثر خانمهاي جوان کمتر وجود دارد. به همين دليل توصيه من اين است که محيط کار، تحصيل يا تفريح خود را به گونه اي انتخاب کنيد که حداکثر احتمال ممکن را براي ديده شدن توسط همسر احتمالي آينده تان به شما بدهد. به عنوان مثال کسي که مي خواهد با يک موسيقيدان ازدواج کند، يا در کلاسهاي متعدد موسيقي شرکت مي کند يا عضو انجمني مي شود که موسيقي دانان معمولا عضو آن مي شوند. کار ديگري که مي توانيد بکنيد اين است که چند خصوصيت اصلي که براي همسر آينده تان در نظر داريد به نزديکان و دوستان بگوييد ممکن است آن ها فردي را با اين مشخصات بشناسند و يا در آينده اگر با چنين کسي برخورد کنند بلافاصله به ياد شما مي افتند و مي توانند نقش معرف را داشته باشند. 5. مرحله بعد يا دوست شدن با کسي است که فکر مي کنيد ممکن است با او ازدواج کنيد يا خواستگاري کردن از اين فرد است. در بسياري از جوامع (چه شرقي و چه غربي) معمولا خواستگاري توسط *** مرد صورت مي گيرد و معمولا يک زن نمي تواند از يک مرد تقاضاي دوستي و يا ازدواج بکند وگرنه به سبکي متهم مي شود. به هر حال، فراموش نکنيد وقتي با کسي به قصد ازدواج دوست شديد يا از او خواستگاري کرديد، فکرتان فقط مشغول ظواهر امر (مانند کافي شاپ رفتن و کادوهاي رمانتيک دادن يا نحوه چاي آوردن عروس خانم موقع خواستگاري و مراسم عروسي) نباشد. به اصل موضوع دقت کنيد.
6. مرحله ششم که به نظر من مهمترين مرحله انتخاب همسر است، بردن نهايت استفاده از فرصتها براي شناخت بهتر همسر احتمالي تان از طريق برقراري ارتباط کلامي يا غير کلامي مي باشد. امروزه حتي خانواده هاي نسبتا سنتي و مذهبي با حرف زدن و معاشرت زوجهاي آينده در طول دوران نامزدي شان مخالفت چنداني ندارند. در طول اين جلسات، از طرف مقابل خود بايد سوال بپرسيد. سوالهاي تعيين کننده. اين سوالها از هر فرد به فرد ديگر فرق مي کند اما به عنوان نمونه چهار تا پنج مورد از آنها را برايتان مي گوييم:
الف - مي توانيد بپرسيد: «هدف شما در زندگي چيست؟ سه تا از بزرگترين آرزوهاي زندگي تان را بگوييد». ب - مثلا: «هدف شما از ازدواج چيه؟ چرا مي خواهيد با من ازدواج کنيد؟» پ - «من شغلم ايجاب مي کند که در خارج از منزل کار بکنم. مي خواستم بدانم راجع به اين موضوع چي فکر مي کني؟» ت - « در خانه پدر و مادري شما تقسيم کارهاي منزل به چه صورت بوده؟ دوست داريد در زندگي ما چطور باشد؟» پرسيدن اين سئوال ها کمک کننده است، اما فراموش نکنيد که ما در دنياي ايده آل زندگي نمي کنيم، بنابراين اگر تصميمتان بر اين شد که با فردي ازدواج کنيد (بخصوص براي خانم ها) فراموش نکنيد حتما شرايطي را که برايتان مهم است سر عقد مطرح کرده و تعهد لازم را از همسر آينده تان بگيريد. اين تنها سندي است که مي تواند در صورت عدم سازش همسرتان در موارد ياد شده از شما حمايت کند. از سوال مهمتر، ارتباطات غير کلامي است. مثلا اينکه آيا رفتارش طوري که مي خواهيد با مهرباني و عاطفه هست يا نه؟ آيا آداب اجتماعي را در حدي که براي شما مهم است بلد هست اگر نه، آيا در اين حد با او احساس صميميت مي کنيد که اين مورد را با او در ميان بگذاريد؟ علاوه بر آن بايد از خودتان بپرسيد: از هم صحبتي با او خسته شديد يا لذت برديد؟ اينکه اگر اختلاف نظري پيش آمد مي توانيد با صحبت کردن مسئله را حل کنيد و يا بر سرش به تفاهم برسيد؟ آيا مي ترسيد مسئله اي را با او در ميان بگذاريد؟ از عکس العمل هايش در مقابل حرف ها و رفتار شما نگران مي شويد؟ آن چيزهايي را که شنيديد يا ديديد وقتي به خانه برگشتيد، روي کاغذ بياوريد، زيرا براي مرحله آخر يا هفتم بايد از آنها استفاده کنيد. 7. مرحله آخر جمع بندي وضعيت و گرفتن تصميم مناسب است. در زندگي هر کسي حداقل يک فرد معتمد وجود دارد. نسبت آن شخص مهم نيست. عقل و تجربه اش مهم است. باهم صحبت کنيد و مجموع شرايط را برايش بگوييد و بخواهيد وضعيت را از ديد خودش ارزيابي کند. سعي کنيد در ارائه مشاهدات و شنيده هايتان منصف باشيد و به اصطلاح سانسور نکنيد. بعد با خودتان خلوت کنيد. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم بچينيد و جنبه هاي مثبت و منفي ازدواج با اين فرد را کنار هم مقايسه کنيد. آيا جنبه هاي مثبت به جنبه هاي منفي مي چربند؟ آيا چيزي در نکات منفي هست که خيلي برا يتان مهم باشد و بخاطرش بخواهيد از طرف بگذريد؟ ممکن است چيزهايي را که شنيديد قبول نداشته باشيد که ايرادي ندارد. هرکسي نظر خودش را دارد، ولي در نهايت اين زندگي شماست. تصميم آخر را خودتان بگيريد و آن را به پدر و مادرتان اعلام کنيد. مي توانيد وقتي نتيجه تصميمتان را به پدر و مادرتان مي گوييد دلايل خودتان را هم بگوييد که بدانند اين تصميم را عاقلانه گرفتيد و جوانب آن را سنجيده ايد. مراحل بالا توصيف يک فرايند عقلاني و منطقي بود. ازدواج در زندگي فرد يک تصميم خيلي مهم است. ازدواج موفق مي تواند تمام توانايي هاي بالقوه فرد را شکوفا کند و ازدواج نا موفق ميتواند منابع غني درون وجود يک نفر را به صفر برساند. هستند کساني که فقط از روي احساسشان ازدواج کردند و خوشبخت شدند ولي تعداد کساني که خوشبختند و اين تصميم را با چشمهاي باز و با در نظر گرفتن همه جوانب گرفتند بيشتر است.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۵۰ بعد از ظهر
به حال شده کسي فقط با چند کلمه يا بدتر با سکوت سنگين خود ، قلبتان را در سينه بشکند ؟ شما چي ؟ تا به حال اينکار را با کسي کرده ايد؟ هميشه راهي براي خنديدن و عشق ورزيدن دوباره وجود دارد. • مراحل • 1. سعي کنيد دليل ناراحتي خود را بفهميد. دقيقاً چه موقع اين حس ناراحتي در شما به وجود آمد ؟ 2. به اين فکر نکنيد که تقصير که بوده است . همه اشتباه مي کنند . اصلاً خودتان را نگران آن نکنيد. 3. براي اينکه حس راحت تر و بهتري پيدا کنيد، يک فعاليت تسکين بخش و ريلکس کننده انجام دهيد. يک حمام داغ، مديتيشن، خواندن کتاب يا هر کاري که آرامتان کند. 4. بعد از يکي دو ساعت، يعني هر زمان که احساس کرديد آمادگي آن را داريد، به اين فکر کنيد که آيا مي توانيد احساسات آن فرد را بپذيريد يا نه. 5. اگر توانستيد خود را بقبولانيد، به او زنگ بزنيد، برايش يادداشت بگذاريد يا هر کاري که لازم باشد را انجام دهيد. شايد دوست داشته باشيد که رو در رو با او صحبت کنيد. البته اين امکان وجود دارد که آنها نخواهند شما را ببينند يا با شما حرف بزنند، اما بايد تلاش خود را بکنيد. حتي اگر از شما رو برگرداندند، حداقل با خودتان مي گوييد که تلاشتان را کرديد. شايد آنها هم متوجه تلاش شما بشوند. 6. پيش برويد. وقتي حس کرديد که مي توانيد دوباره دريچه قلبتان را رو به ديگران باز کنيد، کس ديگري را براي خود پيدا کنيد. 7. لبخند بزنيد. جدي مي گويم. لبخند زدن به شما کمک مي کند که حس بهتري پيدا کنيد و اگر چند تا دوست خوب و نزديک پيدا کنيد و با هم بخنديد و اوقات خوشي را بگذرانيد، مطمئناً دوباره يادتان مي آيد که زندگي بدون آن فرد هم چقدر زيباست. 8. قانون دو ساله را به خاطر آوريد. ياد گرفتن يک کار، عادت کردن به يک شهر جديد، و همچنين التيام قلب شکسته دو سال زمان مي برد. اگر قبل از اينکه اين فکر به خاطرتان بيفتد، مراحلي که در اين مقاله عنوان مي شود را دنبال کنيد، بيش از اندازه خوشبين و دلسرد خواهيد شد. نتيجه واقعي زماني حاصل مي شود که انتظار معقولي داشته باشيد. 9. لحظه اي که آن فرد اخرين قطره خون را هم از قلب شما که هنوز مي تپد، بيرون مي کشد، دست از بحث کردن با او برداريد و به هيچ وجه سر اينکه حق با کيست و با کي نيست جدل نکنيد. هر موقع که مي خواهيد از حق به جانب بودن خودتان دفاع کنيد، دست نگه داريد و روي يک چيز کاملاً متفاوت تمرکز کنيد. 10. همه يادگاري هاي آن فرد را جمع کرده و داخل يک جعبه بگذاريد—اين يادگاري ها احتمالاً شامل يک قاب عکس، يک خوراکي، يک عطر و شايد يک سي دي موسيقي باشد. بعد در موقعيت بعدي مثلاً شب جمعه اي که هميشه با او مي گذرانديد، سي دي را داخل دستگاه بگذاريد، از آن عطر به خودتان بزنيد و آن خوراکي را بخوريد، چراغ ها را خاموش کنيد و تا مي توانيد گريه کنيد. بهترين زمان براي اينکار وقتي است که تنهاي تنها در خانه هستيد. 11. خاطره ها را کنار بگذاريد. وقتي در مرحله 2، آرامش خودتان را دوباره به دست آورديد، موسيقي را خاموش کنيد، شکلات هديه را کنار بگذاريد، و يادگاري هاي ديگر داخل جعبه بگذاريد. قاب عکس را بيرون نگه داريد. · هر روز هفته بعد را وقتي از کنار قاب عکس رد مي شويد، بلند با خود بگوييد "تو و همه خاطره هاتو فراموش کرده ام" و دست از فکر کردن به او برداريد. · هر روز دو هفته بعد را وقتي از کنار قاب عکس رد مي شويد بلند بگوييد، "دلم برات تنگ شده" و باز دست از فکر کردن به او برداريد. · هر روز سه هفته بعد را وقتي از کنار قاب عکس رد مي شويد بلند رو به عکس بگوييد، "من واقعاً متاسفم". 12. عکس عشق سابقتان را با يکي از عکس هاي خودتان جايگزين کنيد. اما آن عکس را همانجا نگه داريد و فقط يکي از عکس هاي خودتان را کنار آن قرار دهيد. بعد هر روز که از کنار آن رد مي شويد، باز به عکس درون قاب بگوييد که متاسفيد. بله، براي خودتان متاسفيد که اين همه وقت را با کسي سپري کرديد که ارزش و قيمت شما را ندانست و ديگر به هيچ وجه برايتان مهم نيست. 13. بگذاريد زمان قلب شکسته تان را التيام دهد. تا الان يک ماه از تاريخ قطع رابطه شما گذشته است. با يکي از دوستانتان به جايي برويد که هميشه با عشق قديميتان مي رفتيد (يادتان باشد که به هيچ وجه تنها آنجا نرويد). يکبار و فقط يکبار به دوستتان بگوييد که هميشه با دوست قبليتان به اين رستوران يا براي خريد به اين فروشگاه مي آمديد. بعد چيزي بخوريد يا همان کاري که قبل ها با عشقتان مي کرديد، را بکنيد، فقط با يک فرد جديد. دوستي که با او راحت باشيد و بتواند مکالمه را خوب پيش ببرد. 14. هر روز با خودتان تمرين کنيد که با خودتان صادق باشيد. 15. هر شب قبل از خواب کتاب بخوانيد. ممکن است تا آن موقع اصلاً کتاب خواندن را دوست نداشته ايد اما هيچ چيز بهتر از خواندن کتاب شما را از درياي تفکراتتان بيرون نمي کشد. کتاب خواندن به التيام قلب شکسته شما کمک مي کند. 16. سعي کنيد با آدم هاي جديد آشنا شويد بعد از دو ماه کم کم کسي را جايگزين عشق از دست رفته کنيد. 17. با ديگران حرف بزنيد. بادوستانتان حرف بزنيد. آنلاين با افرادي که نمي شناسيد چت کنيد و آنوقت است که مي فهميد هزاران نفر مثل شما وجود دارند که خيلي خوب مي توانند به شما کمک کنند. • نکات • · ديگر به هيچ عنوان با کسي که قلبتان را شکسته است قراري نگذاريد. اينکار به هيچ وجه به درمان و التيام شما کمک نمي کند. · وقتي مي خواهيد قب شکسته تان را التيام بخشيد، ديگر تلفن ها و پيام هاي فرد مورد نظر را جواب ندهيد. اين کار هم هيچ سودي به حالتان نخواهد داشت و نه تنها التيامتان نمي دهد بلکه دردتان را بيشتر مي کند. · قلب شکسته شما به خاطر اين التيام پيدا نمي کند که دوباره مجذوب آن فرد شويد و دوباره او را به دست آوريد. وقتي خودتان را وارد اين پروسه فکري مي کنيد، بستني بخوريد (بستني را مي توانيد جايگزين يک پياده روي طولاني يا شنا هم بکنيد). به تنها چيزي که نبايد فکر کنيد بودن دوباره با آن فرد است. فکر کنيد هيچ راهي براي برگشت وجود ندارد. · يکبار درمورد اين اتفاق با دوستانتان صحبت کنيد. اگر نتوانستيد صحبت کردن درمورد اين موضوع با دوستانتان را به يک جلسه ختم کنيد، حرف زدن درمورد جزئيات مطلب را جداً بيشتر از يک ساعت طول ندهيد. بعدها به دوستانتان نياز پيدا مي کنيد پس بهتر است آنها را به درددل هاي گاه و بيگاهتان اذيت نکنيد. · به هيچ وجه براي فراموش کردن عشق از دست رفته، به خوردن، نوشيدن مشروب بيش از حد، سيگار کشيدن يا موادمخدر روي نياوريد. اگر بتوانيد در دوسال آينده خودتان را با اين موضوع وفق دهيد مطمئن باشيد که کسي را پيدا خواهيد کرد که هميشه دوست داشتيد داشته باشيد. همه چيز به گذر زمان برمي گردد. · داشتن دوست هاي خوبي که مراقبتان باشند و جلو فکر کردن ها مداوم و غصه خوردن هاي شما را بگيرند فوق العاده است. • هشدارها • · اگر آنقدر احساس افسردگي مي کنيد که به خودکشي تمايل پيدا کرديد، سريعاً به پزشک روانشناس مراجعه کنيد. · اگر بعد از گذشت دو سال هم قب شکسته تان التيام پيدا نکرد، مي توانيد شهر محل سکونتتان را تغيير دهيد. · افراد باهوشي که روانشناس هستند مي گويند سرعت التيام هر کس با بقيه فرق دارد. آن حس مراقبت از خود و تعهد به خود است که به شما کمک مي کند هر چه سريعتر قلب شکسته تان را ترميم کنيد.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۵۱ بعد از ظهر
اين مطلب را اختصاص داده ايم به: اولين چيزي که بايد به يک خانم بگوييد، چگونه مي توانيد از مردهاي ديگر الگوبرداري کنيد، و چگونه مي توانيد جلوي خجالت کشيدن خود را بگيريد. يک مرد در اولين ملاقات با يک خانم بايد در مورد چه موضوعاتي با او صحبت کند؟ اکثر آقايون تصور مي کنند که وقتي با يک خانم ملاقات مي کنند بايد گفتگوي منصفانه اي داشته باشند. اما من فکر مي کنم که اکثر مردها چيزي در مورد گفتگوي منصفانه نمي دانند. آنها حتي نمي توانند تشخيص دهند که چه موقع نوبت آنهاست که صحبت کنند. من اعتراف مي کنم که ياد گرفتن اين کار حداقل براي خودم خيلي دشوار بود. اما چيزي که ياد گرفتم اين بود: زماني که شما براي اولين بار با خانمي ملاقات مي کنيد نبايد در مورد چيزي صحبت کنيد. تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که شماره اش يا ايميلش را بگيريد! موفقيت شما در مورد خانمي که شماره و يا راه ارتباطي با او داريد حتمي است. پس به خاطر خدا هم که شده قبول کنيد که تنها کاري که در اولين ملاقات بايد انجام دهيد اين است که شماره تلفن و يا e-mail او را بگيريد. بله، به همين سادگي! شما مي توانيد اين کار را فقط در چند دقيقه انجام دهيد، البته اگر بدانيد چطور و چگونه. گفتگوهاي طولاني مدت شرط لازم گرفتن شماره تماس و يا قرار هاي ملاقات در آينده نيست. شما قبلا گفته بوديد که آقايون بايد با ساير مردهايي که در ارتباط خود با خانم ها موفق هستند ارتباط برقرار کرده و راه و رسم همسر داري را از آنها ياد بگيرند. يک مرد چگونه مي تواند اين کار را انجام دهيد؟ به نظر من بد نيست که هر چند وقت يکبار به مکان هاي تفريحي پر رفت و آمد برويد و رفتار افراد را زير نظر بگيريد. واضح تر بگويم بهتر است که به خانم هاي زيبايي که با همسرانشان به تفريح آمده اند نگاهي بيندازيد تا ببينيد که آقايون چگونه برخوردي را از خود در مقابل آنها نشان مي دهند. خيلي خوب است که با رفتار ساير مردها با زنها آشنا شويد. با اين کار پي به نکات زير مي بريد:
زبان غير کلامي (حرکات بدن) را که باعث جذب خانم ها مي شود را بهتر ياد مي گيريد.
شما ژست هاي آقا و طرز صحبت کردن او را مي بينيد و همچنين شاهد عکس العمل خانم نيز هستيد. همچنين مي توانيد با مردهايي که رفتار خوبي با خانم ها دارند، ملاقات کنيد و پس از مدتي با آنها دوست شويد. کار آساني است. فقط کافي است که بگوييد "تو واقعا فوق العاده اي، بذار برات يه نوشيدني بخرم، يک چيزهايي هست که بايد ازت ياد بگيرم" يک ليوان نوشيدني براي ايجاد هوش و ذکاوت کار پرخرجي نيست. يک مرد چگونه مي تواند در زمان گفتگو با يک خانم "منجمد" نشود؟ در اين قسمت من به آقايون پيشنهاد مي کنم که از قبل حرف هايي را آماده کرده و در ذهن خود داشته باشند. مي توانم به شما چند پيشنهاد کلي بدهم.... " تو منو دوست داري " " من فکر مي کنم رابطمون به جايي نمي رسه " " زياد به خودت مغرور نشو، باشه ؟ " اين 3 مورد مي تواند براي هميشه شما را به سمت جلو هدايت کنند. نکته جالبي که در هر 3 نکته بالا وجود دارد اين است که شما تقريبا در هر موقعيتي مي توانيد از آنها استفاده کنيد. مثلا فرض کنيد که شما دختري را اذيت مي کنيد و او هم مي خندد و به شما ضربه ميزند. شما خيلي جدي به او نگاه کنيد و بگوييد " تو دوستم داري " خيلي عاليه. شما به سادگي مي توانيد از تمام "معيار" هايي که در بالا ذکر شده، استفاده کنيد. نکته اين جاست که در هر موقعيتي بايد 2 - 3 پاسخ آماده داشته باشيد. 3 مورد بالا را آنقدر تمرين کنيد تا بتوانيد به راحتي از آن استفاده کنيد. اگر بر روي موضوعات مختلف تمرکز کنيد به راحتي مي توانيد به موارد جديدي نيز دست پيدا کنيد. به خاطر داشته باشيد: هميشه نبايد حرف هاي قشنگ تحويل خانم ها بدهيد. پيش از هر چيز بايد شماره تماس و يا mail خود را به او بدهيد. اصلا نگران بامزه بودن نباشيد، فقط به اين فکر کنيد که بايد وارد مراحل بعدي بشويد.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۵۲ بعد از ظهر
يل بسيار زيادي وجود دارد که چرا آقايون نمي توانند نظر خانم ها را به خود جلب کنند، اما من مي خواهم از زاويه اي به اين مسئله بپردازم که شايد شما تا کنون به آن فکر نکرده باشيد. زماني که صحبت از بازي جاذبه و جلب نظر به ميان مي آيد، بسياري از آقايون به سرعت نيازمند طرف مقابل مي شوند و خودشان را وابسته و فريفته نشان مي دهند. اين بدان معناست که خودشان استقلال فردي شان را زير پا مي گذارند. در اين حالت خانم احساس مي کند که طرف مقابل بيش از اندازه نسبت به او وابسته شده است و اين اصلاً نشانه ي خوبي نيست. زمانيکه تصور کرديد احساساتتان کنترل زندگي شما را بدست گرفته اند، در وهله ي اول بايد ببينيد که اين عواطف از کجا مي آيند و چگونه مي توانيد آنها را با حقايق زندگي جور کنيد. بسياري از آقايون در چنين شرايطي شکست مي خورند، چراکه توانايي کنترل افکار خود را از دست مي دهند و نمي دانند که چگونه بايد در مقابل يک خانم زيبا از خود عکس العمل نشان دهند. فقط به اين دليل که شما به او علاقمند هستيد، لزوماً به آن معنا نيست که او هم به شما علاقمند است. خانم ها در درک حرکات فيزيکي و فهم زبان حرکتي استعداد زيادي دارند. آنها اصلاً با اين قابليت به دنيا آمده اند و به راحتي هرگونه نشانه اي از استرس و عصبي بودن را مي توانند در شما تشخيص دهند. هر واکنش کنترل نشده اي که از خود بروز بدهيد، يا سعي تان بر آن باشد که فقط "خوبي" هاي او را ببينيد، و برايش بميريد، به آن معناست که شما در حال از دست دادن قدرت خود هستيد و به زودي استقلالتان از بين خواهد رفت. زمانيکه چنين اتفاقي روي دهد، بايد مطمئن باشيد که خانم نميتواند جذب شما شود. پس آقايوني که اين مقاله را مي خوانيد و تصور مي کنيد با روي خوش نشان دادن بيش از اندازه مي توانيد نظر خانم ها را به خود جلب کنيد و فکر مي کنيد که خود حقيقي تان را نبايد در مقابل او آشکار کنيد، مطمئن باشيد که در رابطه شکست مي خوريد. بايد با خودتان و با احساساتتان صادق باشيد. شايد ديگر لازم نباشد که تکرار کنم تعداد زيادي از خانم اين روزها دوست ندارند توسط آقاون اسکورت شوند و نمي خواهند احساس کنند که بايد تعهد کامل نسبت به يک مرد داشته باشند. آنها بيشتر ترجيح مي دهند که آزاد باشند و اجازه دهند که هر اتفاقي که قرار است بيفتد به طور طبيعي و به خودي خود روي دهد. بسياري از آقايون در مقابل خانمي که دوستش مي دارند آنقدر عصبي و دست پاچه مي شوند که رابطه را به جايي مي کشانند که ديگر نمي توان اميدي به نجات آن داشت. خانم در يک چنين شرايطي علاقه ي خود نسبت به طرف مقابل را از دست مي دهد؛ اما متاسفانه آقا متوجه نيست و باز هم مي خواهد تلاش کند و صميمت و هواخواهي خود را به خانم اثبات کرده و رابطه را به اوج قله هاي موفقيت برساند. از سوي ديگر بايد در نظر داشت که همه ي آقايون با قدرت ذاتي به منظور خشنود ساختن خانم ها به دنيا مي آيند. اين امر اگر در حدود طبيعي انجام پذيرد، رضايت خانم را جلب خواهد کرد و حتي از پول و ثروت هم براي او پر اهميت تر است. خانم فقط بايد مطمئن شود که فردي را که انتخاب نموده يک مرد واقعي است و از تمام زوايا مي تواند به او اعتماد کند. خانم ها منتظر هستند تا مرد واقعي زندگي شان از راه برسد. کسي که به آنها و به جسمشان -بدون اينکه يک کلمه حرف بزند- احترام بگذارد. حقيقت اينجاست که اين روزها يک چنين مردهايي خيلي کم پيدا مي شوند. فقط کافي است که با قدرت طبيعي خود ارتباط برقرار کنيد تا بتوانيد به قلب همسرتان نفوذ کنيد.
اين قدرت حتي از "شخصيت" مستقل شما و يا حتي شخصيت اجتماعي تان نيرومند تر است و اگر واقعاً قصد داريد که نظر کسي را به خود جلب کنيد و به آنها چيزي را که طلب مي کنند و به دنبالش هستند بدهيد، بايد مطابق با آنچه پيشتر گفته شد از خود عکس العمل نشان دهيد. مي بايست تلاش کنيد تا تبديل به مردي شويد که "در پوست خود آرام" است. سعي کنيد که اين تناسب و تجانس را در همه حال حفظ نماييد؛ آنوقت مي بينيد که خانم مورد نظر با شما متفاوت برخورد مي کند و طور ديگري به شما نگاه کرده و متوجه وجودتان مي شود. اگر او به شما علاقمند شود، يعني شما به موفقيت رسيده ايد چراکه در اين صورت، او کسي است که شما را انتخاب کرده و شما مي توانيد او را به راحتي به سمتي که مي خواهيد هدايت کرده و در کنار او خوشبخت شويد. پسرهاي زن ذليل به اين دليل نمي توانند نظر خانمي را که مي خواهند به خودشان جلب کنند چراکه به طور غريزي و طبيعي با خانم برخورد نمي کنند و مي خواهند خود واقعي شان را پنهان کرده و خودشان را کس ديگري نشان دهند. آيا اگر مردي در فضايي بزرگ شده باشد که به او ياد داده باشند حقيقت اين است که بايد قدرت حقيقي و تاثير مردانه ي خود را مخفي کني، گناه اين آموزش غلط بر دوش خودش مي افتد؟ به هيچ وجه. اما آيا مسئول رفتار فعلي و وقايعي که در آينده برايش اتفاق مي افتد نيست؟ چرا، هست. درک چنين مسائلي به او اجازه مي دهد تا مرز موفقيت کلي پيش رود، درست همان موفقيتي که هميشه آرزويش را داشته. اجازه دهيد خيلي راحت با شما صحبت کنم، دوست دارم به قضيه اينچنين نگاه کنيد: همانطور که قرار گذاشتن با يک دختر زشت و چاق براي يک مرد واقعه ي وحشتناکي است، يک خانم هم نميتواند با مرد بي شخصيت قرار ملاقات بگذارد و او را در زندگي خود راه بدهد. اين روزها خانم ها هم به اندازه ي آقايون از برقراري رابطه ي ***ي لذت ميبرند، اما ترجيح ميدهند که ابتدا به فرد مورد نظر اعتماد کنند. در اين ميان اگر شما بيش از اندازه از خود وابستگي نشان دهيد، بيش از اندازه به او علاقمند شويد، و طرز برخوردتان را با او عوض کنيد، به جايي نخواهيد رسيد. اما خبر خوشحال کننده اينجاست که خانم ها به راحتي متوجه مي شوند که چه زمان شما تبديل به مردي مي شويد که آنها مي خواهند. براي اينکه از هر گونه شکستي در اين زمينه جلوگيري کنيد، بايد شخصيت خود را در 3 حوزه ي طبيعي و ذاتي، استقلا طلبي، و روابط اجتماعي همواره در يک حد مطلوب نگه داريد. با اين کار خانم هميشه مشتاق به ادامه رابطه با شماست و براي قرار گذاشتن با شما هر فرصتي را مغتنم مي شمارد. کل اين مبحث تنها در همين نکته ي ارائه شده، خلاصه مي شود و اينجا دقيقاً همان نقطه اي است که وقتي برخي از آقايون به آن مي رسند، استپ کرده متاسفانه شکست مي خورند؛ چرا که آنها طرز برخورد مناسب در بازي جاذبه و جلب نظر را نميدانند و متوجه نيستند که چگونه مي توانند خود واقعي شان را نشان داده و طبيعي برخورد کنند. چيزي که خانم ها مي خواهند اين است که شما خودتان باشيد! پس بهتر است سعي نکنيد آنها را فريب بدهيد و خودتان را به جاي کسي که نيستيد جا بزنيد. هر مردي بدون در نظر گرفتن وضعيت مالي و قيافه چنين پتانسيلي را در وجود خود دارد. همه چيز به اين بر مي گردد که وقتي او در کنار شماست چه احساسي کند و همه چيز هم ختم مي شود به اين مطلب که شما چه شخصيتي داريد و چه تيپ آدمي هستيد. بنابراين من به شما پيشنهاد مي کنم که با در نظر گرفتن مسائل ذکر شده راه هر گونه شکستي را مسدود کنيد، و خودتان باشيد تا بتوانيد در دنياي قرارهاي ملاقات به موفقيت دست پيدا کند.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۵۳ بعد از ظهر
چه زماني متوجه حضور کسي در قلب خود ميشويد؟ عشق در کيمياي ذهنتان باعث چه رويدادي ميگردد؟ و آيا عاشق شدن صرفاً طريقه اي طبيعي براي حفظ بقاي نوع بشر است؟ ما نام عشق را بر آن مي نهيم. عشق به مانند روشناي آفتاب حس ميگردد. اما روح بخش ترين احساسات انسانها شايد همين راه حل زيباي طبيعت براي بقاي نسل آدميان و توليد مثل آنها باشد. مغر توسط مجموعه اي از مواد شيميايي اثر بخش، ما را در دام عشق گرفتار مي آورد. تـصور بر اين است که در حال گزينش شريکي براي خود هستيم، در حالي که ممکن است طعمه اي دلباخته براي دام دوست داشتني طبيعت بيش نباشيم. آنگونه که شما تصور ميکنيد نيست... روان پژوهان نشان داده اند در حدود 90 ثانيه تا 4 دقيقه زمان لازم است تا شما درباره عشق کسي تصميم گيري نماييد. تحقيقات گوياي اين مطلب مي باشند: %55 از طريق زبان جسماني علاقه پديد مي آيد %38 از طريق لحن صدا و سرعت سخن گفتن فقط %8 از طريق گفتگو عاشق ميشوند 3 مرحله عشق روانشناسان براي عشق سه مرحله پيشنهاد نموده اند: شهوت، مجذوبيت و تعلق. هر کدام از اين مراحل بدليل وجود هورمونها و مواد شيميايي خاصي ايجاد ميشوند. مرحله 1: شهوت اين اولين مرحله عشق بوده و در هر دو *** زن و مرد بدليل وجود هورمونهاي ***ي استروژن و تستسترون پديد مي آيد. مرحله 2: مجذوبيت زماني شگفت انگيز، هنگاميکه به عشقي حقيقي مبتلا شده ايد و بسختي ميتوانيد به ديگران فکر کنيد. دانشمندان بر اين باورند که سه انتقال دهنده عصبي اصلي در اين مرحله دخيل ميباشند: آدرنالين، دوپامين و سروتونين آدرنالين مراحل ابتدايي علاقمندي به يک فرد باعث فعال شدن واکنشهاي استرس زا و افزايش سطح آدرنالين و کرتيزول در خون مي گردد. اين فرآيند تاثير فريبنده اي در فرد ايجاد ميکند: وقتي او را براي اولين بار مي بينيد بدنتان عرق مي کند، قلبتان سريعتر ميتپد و دهانتان خشک ميگردد. دوپامين يک زوج تازه ازدواج کرده تحت معاينه مغزي قرار گرفتند و مشخص گرديد که ميزان سطح دوپامين که نوعي انتقال دهنده عصبي بشمار ميرود در آنها بالا است. اين هورمون از طريق رهاسازي حس شديدي از لذت، باعث تحريک 'ميل و رغبت' در شخص ميگردد. اين دقيقاً همان تاثيري است که بعد از مصرف کوکائين در مغز بوجود مي آيد! نتايج آزمايشات دال بر وجود مقدار قابل توجهي از دوپامين در اغلب زوجين ميباشد: افزايش انرژي، کاهش نياز به خواب و غذا، حواس متمرکز و لذتي مطبوع در کوچکترين جزئيات رابطه. سروتونين و در انتها سروتونين، يکي از مهمترين هورمونها، که باعث ميگردد بسيار زياد به معشوقتان فکر کنيد. آيا عشق شيوه تفکرتان را تغيير مي دهد؟ در يک بررسي علمي مشخص شد که در مراحل اوليه ايجاد عشق ( مرحله مجذوبيت ) نحوه فکر کردن دچار دگرگوني شگرفي مي شود. از بيست زوج جوان که ابراز علاقه بسيار شديدي نسبت به هم مي نمودند، دعوت بعمل آمد تا مشخص گردد که آيا مکانيزم تفکر دائمي به معشوق در مغز با مکانيزمي که باعث بروز اختلال وسواس فکري-عملي ميشود ارتباطي دارد يا خير. با تحليل نمونه هاي خوني گرفته شده معلوم گرديد که ميزان هورمون سروتونين در زوجهاي جوان با سطوح پايين اين هورمون در بيماران وسواس فکري-عملي برابري ميکند. عشق نياز به ناپيدايي دارد افرادي که بتازگي عاشق هم شده اند صورتي خيالي، شاعرانه و ايده آل به شريک زندگيشان مي بخشند، محاسنشان را بزرگ نمايي نموده و عيوبشان را مي پوشانند. همچنين زوجهاي جوان، خودِ رابطه را نيز متعالي جلوه مي دهند و تصور ميکنند که رابطه شان از هر زوج ديگري صميمي تر و زيباتر است. روانشناسان معتقدند که ما به چنين نگرش خالصانه اي نيازمنديم. اين نگرش باعث ميگردد، تا زمان وارد شدن به مرحله بعدي عشق، يعني تعلق، در کنار يکديگر باقي بمانيم. مرحله 3: تعلق تعلق ضمانتي است که زوجين را متعهد ميکند براي بچه دار شدن و پرورش آنها به اندازه کافي در کنار هم زندگي کنند. دانشمندان تصور ميکنند که دو هورمون اصلي در رابطه با ايجاد حس تعلق دخيل هستند: اکسيتوسن و واسوپرسين. اکسيتوسين - هورمون نوازش اکسيتوسين هورموني قدرتمند است که توسط زنان و مردان در حيم ارگاسم ترشح ميشود. اين هورمون احتمالاً حس تعلق را عميق تر نموده و باعث ميگردد زوجين بعد از اتمام رابطه ***ي بيش از پيش نسبت به هم احساس نزديکي کنند. مطابق با اين نظريه، هر قدر زوجين بيشتر رابطه ***ي برقرار کنند، پيوستگي و صميميت بين آنها نيز بيشتر خواهد شد. اکسيتوسين هنگام زايمان نيز ترشح شده و به ايجاد پيوند عاطفي قوي بين مادر و کودک، کمک شاياني مي نمايد. يکي ديگر از وظايف اين هورمون خروج اتوماتيک شير از سينه مادر در هنگام گرسنگي کودک است. يک استاد روانشناسي نشان داد که اگر ترشح طبيعي هورمون اکسيتوسين در گوسفندان و موشها متوقف شود، آنها تازه متولدين خود را پس خواهند زد. بطور عکس، تزريق اکستوسين به موشهاي ماده اي که هيچگاه رابطه ***ي نداشتند، باعث دوستي کردن آنها با نوزادان موشهاي ديگر گرديد. موشهاي ماده اين نوزادان را گونه اي مراقبت ميکردند که گويي متعلق به خودشان است. واسوپرسين واسوپرسين يکي ديگر از هورمونهاي مهم در مرحله تعهد بلند مدت است و بعد از رابطه ***ي ترشح ميگردد. واسوپرسين (هورمون ضد ادرار) به همراه کليه ها جهت کنترل تشنگي کار ميکند. نقش بالقوه اين هورمون در روابط بلند مدت زماني که محققان مشغول مشاهده رفتارهاي موشهاي صحرايي بودند مشخص گرديد. موش هاي صحرايي در روابط ***ي که لزوماً براي توليد مثل نبود، بيشتر شرکت ميکردند. آنها همچنين - همانند انسانها - رابطه زوجيت مستحکم تر و پايدارتري را بنا مي نمودند. زمانيکه به اين موشها داروي متوقف کننده اثر واسوپرسين خورانده مي شد، بدليل از بين رفتن صميميت و عدم مراقبت احساسي از جفت، ارتباط آنها با جفتشان بسرعت قطع مي گشت. و در نهايت... چگونه عاشق شويم شخصي کاملاً غريبه را بيابيد. به مدت نيم ساعت اطلاعاتي صميمي درباره زندگيتان در اختيار يکديگر قرار دهيد. سپس به مدت چهار دقيقه بدون اينکه حرفي بزنيد عميقاً به چشم هاي هم خيره شويد. يک روانشناس مشهور که در حال مطالعه دلايل عاشق شدن انسانها ميباشد، از چندين زن و مرد درخواست کرد تا سه مرحله بالا را انجام دهند و متوجه گرديد که بسياري از زوج ها بعد از يک آزمون 34 دقيقه اي عميقاً احساس مجذوبيت مي نمودند. دو زوج مورد مطالعه وي بعدها با يکديگر ازدواج کردند.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۰۲:۵۳ بعد از ظهر
گفتن "دوستت دارم" معمولاً براي افراد بسياري دشوار بوده و نيازمند يک زمان مناسب است؛ اما حتماً لازم نيست که عبارت "دوستت دارم" را بر زيبان بياوريد تا طرف مقابل متوجه احساسات دروني شما بشود. هر چند اين عبارت مي تواند گوياي احساسات بديهي باشد، اما مي توان از راههاي ديگر نيز عشق را اظهار نمود، که چه بسا ميتواند تاثيرگذار تر بوده و رابطه را بيش از پيش شاداب، سرزنده و سالم نگه دارد. راههاي ساده اي وجود دارند که مي توانند بدون اينکه حرفي به زبان بياوريد، به همسرتان ثابت کنيد که دوستش داريد. و علاوه بر همه اين موارد: آيا شما در بوسيدن تبحر داريد يا خير؟ 1- تاييد کرده، تشکر کنيد و قدردان باشيد يکي از خصلت هاي طبيعي هر انساني اين است که به دنبال تاييد از طرف کساني است که دوستشان مي دارد. به همين دليل کاملاً معقول مي باشد که تا جايي که مي توانيد تلاش کنيد تا مطمئن شويد که شريک زندگيتان مي داند که تا چه اندازه او را دوست مي داريد و برايش ارزش و احترام قائل هستيد. در ميان گذاشتن اين امر که چه احساسي نسبت به همسرتان داريد، اصلاً نيازي به صرف وقت آنچناني ندارد. اگر هم احساس مي کنيد که او در حال حاضر مي داند که شما چه احساسي نسبت به او داريد، بد نيست گاه و بي گاه يادآوري هاي کوچکي داشته باشيد تا او هم بيشتر ترغيب به عشق ورزي نسبت به شما شود. همه ما دوست داريم تا به خاطر کارهايي که انجام مي دهيم، مورد تاييد و پذيرش سايرين قرار بگيريم. حال چه اين کار تامين مالي خانواده باشد، چه پرورش مناسب فرزندان باشد، نحوه انجام کارهاي فردي، نحوه نگاه ما به مسائل مختلف، و يا ساير موفقيت هايي که در زندگي بدست مي آوريم. بنابراين اگر دائماً بخواهيد نقد کنيد و فقط جنبه هاي منفي شريک زندگي خود را ببينيد، گفتن "دوستت دارم" نمي تواند کاري را از پيش ببرد. در حقيقت با اين کار بدتر ارزش خود را زايل کرده و به راحتي او مي تواند متوجه شود که حرف هايتان از ته دل نخواهد بود. متاسفانه بيشتر ما چنين کاري را انجام مي دهيم. در قدم اول ابتدا بايد آسيب هايي را که به طرف مقابل وارد آورده ايد را شناسايي کنيد و سعي کنيد تا انتقادهايتان آزار و اذيتي را به طرف مقابل وارد نسازد. بايد راه نبرد خود را به درستي انتخاب کنيد و با شيوه هاي مسالمت آميز از او انتقاد کنيد. به جاي اينکه تمام توجه خود را بر روي اشتباهات و عيوب طرف مقابل متمرکز نماييد، بايد سعي کنيد در مسائلي که او توانايي بيشتري دارد را تاييد، و تصويب کرده و از او قدرداني نماييد. به عنوان مثال زمانيکه همسرتان مثلاً با بيرون بردن زباله ها قصد دارد تا به نوعي، عشق و محبت خود را به شما نشان دهد و يا روغن ماشين شما را تعويض مي نمايد، يادتان نرود که از عباراتي به اين شرح استفاده کنيد.: " مرسي از اينکه.....را انجام داي " " از تو سپاسگزاري مي کنم که..... " " من تو را تحسين مي کنم که........ " سعي کنيد محدوده استفاده از اين کلمات و عبارات را افزايش دهيد. 2- کاري کنيد که احساس کند شماره يک است سرسپردگي و تعهد اساس يک رابطه را تشکيل مي دهد به ويژه در روابط خانوادگي. هر چند در يک زندگي مشترک زن و شوهر مسائل مربوط به روابط زناشويي خود را بايد در اولويت کارهاي خود قرار دهند، اما هيچ شکي وجود ندارد که هر يک از افراد کارهاي بسيار زياد ديگري نيز براي انجام دادن در دست دارند. شغل، فرزندان، دوستان، ساير افراد فاميل و قوم و خويش و ساير مسئوليت هاي اجتماعي معمولاً وقت بسيار زيادي را از شما گرفته و اجازه نمي دهند آنطور که بايد و شايد به مسائل زناشويي توجه کنيد. با انجام ساير کارها به راحتي توجه تان مي تواند از زندگي گرفته شده و زماني هم که بچه ها را به زندگي مشترک اضافه کنيم، ديگر صحنه دشوار تر از هر زمان خواهد شد. شرکاي زندگي، به ويژه مادرها زمانيکه بچه دار مي شوند، فکر مي کنند که تنها الزامي که در زندگي دارند چيزي نيست جز مراقبت و نگهداري از فرزندانشان. تحت اين شرايط طرف ديگر زندگي مشترک به کنار زده مي شود. مي بايست به اين مطلب توجه داشته باشيد که همسرتان هم مانند ساير التزام هايي که در زندگي داريد، پر اهميت است و بايد مانند ساير مسائل به او توجه کنيد. و اين امر ميسر نخواهد شد مگر با صرف وقت و مهر و علاقه. تنها گفتن "دوستت دارم" کاري را از پيش نمي برد و کافي هم نيست. اين امر نيازمند عمل کردن از جانب شما مي باشد. بايد سعي کنيد که وقتي را براي همسر خود در نظر گرفته و در آن زمان توجه و تمرکز خود را به طور کامل در اختيار او قرار دهيد. به نيازهاي او بي توجهي نکنيد و به خاطر مسائل جزئي با ساير خواست هاي او مخالفت نکنيد. به خاطر اشتباهاتي که انجام مي دهد، او را اينگونه تنبيه نکنيد که وقتتان را با او صرف نکنيد. اگر تصميم بگيريد که هر شب با دوستانتان بيرون برويد، اين امر به هيچ وجه به او ثابت نمي کند که شما دوستش مي داريد و قصد داريد وقت بيشتري را با او صرف کنيد. اين بر عهده شماست که يک تعادل مناسب ميان کارهايتان برقرار کنيد. 3- کارهاي کوچک خيلي به چشم مي آيند با ملاحظه بودن و ابتکار عمل به خرج دادن براي وارد کردن شادي به زندگي يکي ديگر از راهکارهاي ساده اي است که مي تواند "دوستت دارم" را به طرف مقابل اثبات کند. مهرباني و توجه، به ويژه زمانيکه فردي بوده و نشئت گرفته از صميميت موجود ميان دو نفر باشد، نشان مي دهد که شما براي طرف مقابل ارزش قائل هستيد. سعي کنيد تا جايي که مي توانيد به خواست ها و نيازهاي همسرتان با روي باز برخورد کنيد و پيش از آنکه چيزي را از شما درخواست کند، نيازهايش رامرتفع سازيد. با به ياد آوردن رويدادهاي مهم زندگي، سعي کنيد که هميشه يک قدم جلوتر باشيد. سعي کنيد نيازهاي او را پيش از آنکه آنها را ابراز کند، پيش بيني نموده و او را در کارهايش کمک وهمراهي نماييد. به عنوان مثال اگر قرار بوده در محل کار در مورد مسئله ي مهمي سخنراني کند، دست پيش بگيريد و به او زنگ بزنيد تا ببيند نتيجه کارش چطور شده. کاري را که از شما درخواست نکرده برايش انجام دهيد. منتظر نباشيد تا از شما درخواست کند تا شانه هايش را پس از يک روز سخت کاري بماليد. پيش از اينکه فرصت مطرح کردن اين درخواست را پيدا کند، شما بايد آنرا انجام داده باشيد. ياد بگيريد که شنونده خوبي باشيد، حتي اگر در مورد چيزي صحبت مي کرد که براي شما اصلاً اهميتي نداشت. و سعي کنيد که نصيحت هاي غير معقول را براي خودتان نگه داريد. 4- همه چيز او باشيد چه در دوران نامزدي به سر مي بريد، چه ازدواج کرده ايد، موقعيتتان خيلي مهم تر از عنواني است که بر روي شما گذاشته اند. شما بايد دوست، معشوقه و محرم اسرار او باشيد. حتي اگر فرزند دارد، مي توانيد مادر فرزندانش هم باشيد. سعي کنيد که همه اين نقش ها را به طور 100% انجام دهيد. دوستي باشيد که شاد و صادق است. معشوقه اي باشيد که پراحساس و صميمي است و و محرم اسراري باشيد که قابل اعتماد است. بايد يک گوش شنوا براي او باشيد و فردي باشيد که هر موقع خواست، بتواند به شما تکيه کند. در صورت داشتن همسر، اگر بتوانيد يک مادر متعهد باشيد، او متوجه مي شود که به اندازه کافي دوستش داريد که از بچه هايي که با هم آنها را به وجود آورده ايد مراقبت و نگهداري کنيد.
اگر بخواهيد همه چيز او باشيد، بايد تلاش کنيد و زمان و انرژي صرف نماييد؛ اما اين تلاش هاي شما بيش از گفتن هر گونه "دوستت دارمي" به او اثبات ميکند که دوستش مي داريد. زمانيکه چنين شيوه هاي متفاوت گفتن دوستت دارم را در زندگي روزانه خود تمرين مي کنيد، مطمئن باشيد که پاسخ مثبتي را از سوي شريکتان دريافت خواهيد کرد و حتي چه بسا او واکنش هاي بهتري در مقابل شما انجام خواهد داد. خوب بنابراين همين حالا دست به کار شويد و به شريک زندگيتان ثابت کنيد که چقدر او را دوست مي داريد.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۱۱:۴۳ بعد از ظهر
http://download.novintabligh.com/wp-content/uploads/2009/12/man.gif



باورهای اشتباه مردها درباره زنها

شناخت صحیح و درک زن ها
روان شناسان عقیده دارند که اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود. این باورهای اشتباه به دلیل عدم شناخت صحیح زنان و عدم درک روحیه لطیف آن هاست و چند نمونه از این باورهای اشتباه را برای شناخت بیش تر آقایان از همسرانشان بیان می کنیم:
باور اشتباه۱ - زنها سیری ناپذیرند
مردها،تمایل و گرایش همیشگی زنان برای بهبود و اصلاح کارها را با پر توقع بودن و سیری ناپذیری مزمن آنها اشتباه گرفته اند. طبیعت زن اینگونه است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز می باشد.
زنها- دست کم بیش تر آنها- بسیار کم توقع هستند و می توان به راحتی با کوچک ترین چیز آنها را خوشحال کرد. با یک لبخند، اظهار محبت و دلتنگی در آغوش گرفتن و … خواهید دید چطور از شادی لبریز خواهند شد.
باور اشتباه ۲- حفظ و نگهداری زن ها مشکل است
حفظ و نگهداری روابط صمیمی کار مشکلی است. زن ها می خواهند رابطه خود را با همسرشان سالم و صمیمی نگه دارند و به همین دلیل ازمردها توقع دارند برای این منظور وقت بگذارند و بر روی صمیمیت رابطه تلاش کنند.
زنها استانداردهای بالایی برای روابط صمیمی خود دارند، نه از آن رو که ایرادگیر و پرتوقع هستند، بلکه به این دلیل که عمیقاً متعهد و پایبند هستند و می خواهند که موفق باشند.
باور اشتباه ۳-زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند
مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می نمایند.
واقعیت امر این است که زنها می خواهند کمک کنند، ایفای نقش کنند، بهبود بخشند، ارتقاء دهند و به حساب آورده شوند.
از مهم ترین و رایج ترین شکایت های زن ها از مرد زندگی شان این است که بیش تر مردها، به هنگام تصمیم گیری خود، زن ها را دخالت نمی دهند. از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند، بنابراین تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد نمایند. یعنی که سوال می کنند و راه حل ارایه می دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معنای تلاش برای مداخله و سلطه جویی معنا می کند.
مهمترین مسئله در زندگی یک زن محبت است. اگر همسرش را ناراحت ببیند، دوست دارد که به او کمک کند. اگر او را دچار مشکل ببیند، می خواهد راه حلی ارایه دهد، همه اینها به خاطر این است که همسرش را دوست دارد و به او عشق می ورزد.
باور اشتباه ۴-زن ها حسود هستند
زن ها محافظ و نگهبان روابط صمیمی و نزدیک خود هستند و می خواهند از رابطه ی خود با مردی که دوستش دارند محافظت نمایند. نه به این دلیل که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غریزی و فطری، زنان از هر چه برایشان ارزشمند باشد، مراقبت می کنند.
باور اشتباه ۵-زن ها زیادی احساساتی هستند
از زیباترین ویژگی ی زنها این است که می توانند حس کنند و احساس داشته باشند و این احساسات را نشان دهند و ابراز کنند و این موهبتی بس گران بهاست. اما باور غلط این است که نشان دادن احساسات ،کیفیتی ضعیف تر و ناخواستنی تر از پنهان کردن احساسات می باشد. این همان پیامی است که اغلب مردها در کودکی وهنگامی که پسربچه ای بودند دریافت کرده اند. این که گریه نکردن، بهتر از گریه کردن است. خشن و قوی بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نیازمند بودن است.
بنابراین مردها، اغلب احساسات طبیعی زن ها را به غلط ،ضعف نفس تلقی می کنند و توانایی آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به زیاده روی احساسی تعبیر می نمایند.
مردها به زن به عنوان موجودی بیش از حد احساساتی نگاه می کنند. برای اینکه مسئولیت گفتار یا رفتار نامهربانانه و احیاناً خشونت آمیز خود را نپذیرند.
باور اشتباه ۶- زن های قوی نیازی به توجه و مراقبت ندارند
برخی از مردان قدرت و توانایی را با خودکفایی اشتباه می گیرند. صرف این که زنی قوی و با اعتماد به نفس است به این معنی نیست که دیگر هیچ نیازی به شخص توانمند و نیرومند دیگری نیاز ندارد و این طور نیست که هیچگاه خسته، ترسیده، وحشت زده و بی رمق نمی شوند.
اگر زنی به تنهایی هم بتواند همه کارها را انجام دهد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمایت و مراقبت مردش را احساس کند. هر قدر هم زنی قوی و مستقل باشد،باز هم نیاز دارد که احساس کند که از او مراقبت می شود.
زن هایی بیش تر نیاز به توجه، حمایت و مراقبت دارند که از دیگران بیش تر حمایت و مراقبت می نمایند.
باور اشتباه ۷- زن ها آزادی مرد را مختل می کنند
مردها درخواست های طبیعی و منطقی زن ها را برای شرکت در رابطه، با تلاش زن برای گرفتن آزادی مرد اشتباه می گیرند. زن ها دوست دارند روابطی متعهدانه و صمیمانه ایجاد نمایند.
هر فردی زمانیکه وارد رابطه ای می شود، مقداری از آزادی های شخصی خود را از دست می دهد. زیرا از حالا به بعد فردی که با او رابطه برقرار کرده اید، به آنچه می گویید یا رفتار می کنید، واکنش نشان می دهد.
آزادی واقعی به این معنا نیست که چه کارهایی می توانید بکنید و چه کارهایی نمی توانید بکنید. بلکه به معنای آزادی در محبت ورزیدن آن هم بدون ترس و دریافت کردن بدون مقاومت و دادن و بخشیدن بی دریغ است.
زن ها نمی خواهند چیزی را از مرد سلب کنند. برعکس می خواهند محبت، فداکاری، از خودگذشتگی، تعهد، پایبندی و وفاداری خودشان را به مرد هدیه دهند. تلاش خانم ها برای ایجاد رابطه با همسرشان و صمیمیت و حل مشکلات است نه برای سلب آزادی مردشان.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۱۱:۴۷ بعد از ظهر
عوامل تهدید کننده پایداری خانواده

-اختلاف فرهنگی و طبقاتی
در بیشتر موارد فرهنگ زن یا مرد به دلیل عدم تناسب یا تضاد، باعث به خطر انداختن بنیان خانواده می شود. برای مثال ناهماهنگی فرهنگی و طبقاتی زن و شوهر ( مانند فرهنگ شهری در مقابل فرهنگ روستایی یا فرهنگ دو شهر متفاوت ) گاهی باعث تهدید بنیاد خانواده می گردد.. گاهی دختر یا پسر فرهنگ و عقیده و طبقه خود را جدا و متفاوت از خانواده خود و شهری که در آن بزرگ شده اند نشان می دهند و یا اینگونه تظاهر می کنند. اما مدتی بعد از ازدواج این پرده کنار می رود و شخص به اصل خودش باز می گردد .بنابراین فرهنگ خانواده و طبقه خانواده تاثیر مستقیم بر شخصیت فرد دارند و به هنگام ازدواج طرفین باید سطح و فرهنگ خانواده یکدیگر را به دقت بررسی کنند و در مورد آن شناخت پیدا کنند .
گاهی زن و شوهر در ظاهر زیر یک سقف با یکد یگر زندگی کنند، اما روح آنها از همدیگر فاصله دارد.زیرا اختلاف فرهنگی و فکری بین آنها در کلیه مراحل زندگی آنها تاثیر می گذارد و فضای روانی و عاطفی نامساعدی برای آنها به وجود می آورد و طرفین را از یکدیگر متنفر می سازد.
-دخالت دیگران
تحقیقا ت انجام شده در ایران درباره علل طلاق ، این حقیقت را نشان می دهد که دخالت دیگران در زندگی زوجین مانند اقوام و آشنایان ، خانواده شوهر یا زن باعث به وجود آوردن اختلافات بین زن و شوهر میشود و در نهایت به طلاق و جدایی منجر می گردد. شوهر یا زن مخصوصا در اوایل زندگی مشترک توسط دیگران به صورت ناشیانه راهنمایی و یا تحریک می گردند. گاهی اوقات اطرافیان علیرغم میلشان ، در زندگی مشترک زوجین اختلاف به وجود می آورند. در استحکام و انحلال بنیاد خانواده ، عوامل متعدد دخالت دارند و هر یک از عوامل اثرات گوناگون آنی یا تأخیری در زندگی طرفین به جای می گذارد . به عنوان مثال دیدگاه و انتظاراتی که خانواده مرد از عروسشان دارند و یا حس رقابت و حسادت نسبت به عروس و اینکه به او به چشم شخصی که پسرشان را از آنها گرفته است می نگرند . سپس با راهنمایی و تحریک پسرشان زمینه ساز ، مخالفت بین او و همسرش می شوند و در درازمدت سلامت خانواده او را تهدید می کنند و در نتیجه تأثیر عمل آنها به شکل طلاق و جدایی پدیدار می شود..
-مسائل اقتصادی و مالی
زندگی زناشویی بر پایه اشتراک بنا شده است . وقتی که زندگی مشترک آغاز می شود یعنی اینکه زن و مرد در همه چیز با هم مشترکند .به همین دلیل به کار بردن عباراتی مانند «مال من» ، «مال تو» و نظایر آن پایه اشتراک را متزلزل و به تفرقه و جدایی مبدل می سازد .. زن و شوهر جوان ، آگاه باید روی این عبارات را خط بطلان بکشند و آنها را به « مال ما »، « مسئله ما » و « مشکل ما» تبدیل کنند.
ازدواج هایی که بر پایه انگیزه های مادی و ثروث زن یا شوهر پی ریزی شده باشد، بعد از مدتی از هم می پاشد و بنیاد خانواده را متلاشی می نماید. به قول قدیمی ها : «آدم نان خالی بخورد، اما دلش خوش باشد.» این جمله بدین معنی است که اگر نیازهای مادی انسان در حد متوسط تأمین شود ، برای زندگی کافی است، اما نیازهای روانی باید در حد بالا مورد توجه قرار بگیرد.
همه افراد نیازهای مادی دارند که باید در حد تعادل برطرف شود، اما مسائل مادی نباید همه ی امور را تحت الشعاع خود قرار دهد. زندگی زناشویی نشیب و فراز زیادی دارد و زن و شوهر باید با رعایت صرفه جویی، و با برنامه ریزی صحیح مخارج زندگی مشترک خود را تنظیم و اداره نمایند.


-هوسرانی و ازدواج مجدد
تنوع طلبی ، هوسرانی و ازدواج مجدد مرد یا زن باعث از هم پاشیدگی زندگی مشترک می شود. مرد یا زن به فرمان احساسات خود ، با زن یا مرد دیگری ارتباط برقرار می کنند و رابطه خود را با همسر شان سست می نماید . در این شرایط عواملی مانند ثروت،موقعیت اجتماعی، مقام ، زیبایی طرف مقابل باعث گرایش به روابطی خارج از چهارچوب خانواده یا بر قراری روابط پنهانی می گردد. این وضعیت موجب می شود روابط زن و شوهر مخدوش گردد، بنیاد خانواده سست شود و سرنوشت فرزندان به خطر افتد.


-سوء تفاهم ها و سوء ارتباطات
سوء تفاهم از موارد دیگر آسیب پذیر ردن بنیان خانواده است .. بنابراین هر یک از زن و شوهر به سهم خود مسئولیت دارند که از به وجود آمدن سوء تفاهم ها و سوء ارتباطات جلوگیری کنند و در اولین فرصت ممکن به حل و فصل آنها بپردازند. هر یک از طرفین به جای پیشداوری و محکوم کردن طرف خود در مورد مسئله ای که نسبت به آن مردد شده اند، بهتر است با صحبت کردن و طرح مسائله با یکدیگر مشکل را رفع کنند. گاهی یک سوء تفاهم ساده در صورت حل نشدن مانند یک گلوله برفی کوچک که به تدریج به یک بهمن بزرگ تبدیل می گردد ، بنیان زندگی زناشویی را از متلاشی می سازد.
- انتقام گیری و بهانه جویی
انتقام گیری، بهانه گیری و عیب جویی از مهمترین عوامل آسیب زایی خانواده و روابط زن و شوهر به شمار می آیند . طرح مکرر « دلخوری ها » ، نقاط ضعف و نارسایی ها ، روابط زناشویی را تهدید و تخریب می کند. بنابراین به هنگام اختلاف و خطا سعی کنید تا همدیگر را عفو کنید ؛ نقاط مثبت یکدیگر را ببینید و «کهنه قباله ها» را زنده نکنید ! همچنین سعی کنید از «کاه» ، «کوه» نسازید و با دیده اغماض به رفتار و گفتار همدیگر نگاه نکنید .
-سلطه گری شوهر یا زن
گاهی شوهر یا زن در زندگی مشترک ، احساس سلطه جویی و سلطه گری دارند و نظرات خود را به خانواده تحمیل می کنند و فضای خانواده را به یک فضای استبدادی و نامطلوب تبدیل می کنند در چنین فضایی شوهر یا زن مرتب به دیگران دستور می دهند، امر و نهی می کنند ، اعضای خانواده را تهدید می کنند و یا اجازه اظهار نظر به دیگران نمی دهند . این وضعیت سلامت خانواده را به خطر می اندازد و اعضای خانواده احساس حقارت می کنند. نتیجه این وضع ، سرکشی ، نافرمانی و لجاجت در رفتار اعضای خانواده خواهد بود. در چنین خانواده ای مشارکت و مشاورت معنا ندارد و شوهر یا زن تنها تصمیم گیرنده و همه کاره است . بنابراین« مرد سالاری» یا « زن سالاری» اساس خانواده را متزلزل می کند و باعث ایجاد اختلافات خانوادگی شدیدمی شود.
چنانچه تجربیات و نظریاتی در مورد موارد ذکر شده فوق دارید لطفا در بخش نظرات ثبت نمایید تا دیگران نیز از تجربیات و یا نظرات شما استفاده نمایند.به این امید که آمار طلاق در کشور کاهش یابد

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۱۱:۵۴ بعد از ظهر
http://download.novintabligh.com/wp-content/uploads/2009/12/man-and-woman.jpg

کارهایی که مردان می توانند برای بهبود زندگی زناشویی انجام دهند

ممکن است برخی از آقایان ندانند که زندگی با *** مخالف، قاعده و قانون دارد.
فراموش کردن یه سالگرد عروسی، گناه کبیره زندگی زناشوییه.
اگه بشه با رعایت یک سری نکات یک کانون پر مهر و مصفا ساخت، چرا تنش؟ که زندگی به کام هر دو تلخ بشه.
ضرب المثل قدیمی می گوید “آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند”
وقتی کار اشباهی انجام می دهید عذر خواهی کنید.
کنترل تلویزیون نشانه مردانگی شما نیست
مردان عاشق قدرت هستند .اما معنی زندگی زناشویی سهیم شدن با یکدیگر است و به این معنی است که گاهی بذارید کنترل در دست همسرتان باشد و او تصمیم بگیره چی تماشا کنید.
مانند روزهای اول آشناییتان باشید.
گاهی در ماشین را براش باز کنید، در بدو ورود ببوسیدش و یه شاخه گل به او بدهید، متوجه آرایشی که برای شما کرده است، باشید.
بگذارید تا ابزار قدرت شما را ببیند
یک کار فنی منزل را انجام دهید. شیر آبی را که چکه می کند درست کنید، ترانس مهتابی رو که پرت پرت می کند را عوض کنید. خیلی خوب است که کفایت و مردانگی خود را هر از گاهی نشان دهید وتا همسرتان شما را باور کند.
مهمان کنید.
یک روز جمعه، بساط منقل کباب پز را به راه بیندازید و محیط خانه را با صفا کنید.

کلیشه ای نباشید
همیشه سر سفره آماده ننشیید. غذاها خود به خود سر میز ظاهر نمی شوند، یک نفر هست که آنها را آنجا می گذارد و گاهی آن یک نفر می تواند خود شما باشد.
همکاری کنید
زمانیکه می خواهید از خانه بیرون بروید، قبول کنید که او بیشتر از شما کار داره که انجام دهد. پس اونطوری قدم نزنید، در پوشاندن لباس بچه ها کمکش کنید، کولر و چراغها رو خاموش کنید…
مرتب دوش بگیرید
وقتی که عرق می کنید و بوی بد می دهید. دوش بگیرید تا بوی عرق شما فضای خانه را پر نکند.

وسایل شخصی خود را جمع و جور کنید.
خیلی زشته منظره پیژامه ای روی زمین با دو جای پا، یا پیراهن روی مبل.
راه را بپرسید.
گم شدید، خوب بپذیرید. درسته که بالاخره می رسید؟ درست، ولی بالاخره برای رسیدن زمان دیری است.
در صورت تأخیر تلفن بزنید.
همسرتان شما را دوستت داره و غذا نخورده و منتظر است تا در کنار شما باشد!
واقعا گوش کنید.
این کار یعنی گوش دادن و فهمیدن به حرفهایی که همسرتان می گوید. نمی خواهد زیاد راه حل به او نشان دهید یا انتقاد کنید ، احساساتش را فقط از کلامش متوجه شوید.
تاریخ های کلیدی مثل تولد ،ازدواج را به خاطر بسپارید.
در تقویمتان یادداشت کنید و نشان دهید که به یاد دارید.
خرید های منزل را هفتگی یا ماهیانه ، با هم و تفریحی انجام دهید.
عذر مردانه نیاورید.
نگویید«من یه مرد هستم، پس نمی تونم…فلان کار را بکنم» مثلا بچه بیارم، حمام زایمان بگیرم، بچه شیر بدهم.خیلی خوب، کسی هم از شما انجام این کارها را نخواست. اما می توانید که هدیه ای هنگام زایمان برایش انتخاب کنید، یا شب شیر کمکی را با شیشه به بچه بدهید.
تقسیم کردن کارهای منزل
این نیست که آشغالها را بیرون ببرید و منتظر شنیدن «ممنون» باشید.
از جاتون بلند شوید.
فکر نکنید وقتی از روی لیست خانم خرید می کنید، خریدهای مغازه رو جابجا می کنید، آشغالها را دم در می گذارید …، لطف می کنید. اینها اسمشون زندگیه. شما هم یه بازیگری نه یه تماشاگر. این طور نباشد که فقط کف بزنید.
سیگار نکشید
یا لااقل بیرون از منزل بکشید ، در ضمن بوی سیگار دهان شما را چکار می کند!بسیار بد بو
گاهی اوقات باید یک دوست را، روی محراب ازدواج قربانی کرد
ممکن است کسی باشد که شما بهش توجه دارید اما رفتار او همسر شما را می رنجاند.
بیش از حد انتظار او، به خودتان رسیدگی نکنید.
حتی یک شوخی بیجا با زنان دیگر نکنید.
اگر نمی توانید بفهمید که این کار چقدر خانم شما را می رنجاند می توانید یبرای یکبار نقشتان را در این مورد عوض کنید. تا ببینید چقدر این عادت ناپسند و مخرب است.
دلیل عاشق شدنتان را به خاطر بسپارید
هر از چند گاهی، وقتی از دست او ناراحت و عصبانی هستید، یه قدم به عقب بردارید. زنی که عاشقش شدی را بخاطر بیاورید. همان زن، تو اتاق بغلی ناراحت و گریه کنان نشسته، همان که باهاش ازدواج کردی. او منتظرته.
سعی نکنید زنتان را تغییر دهید
همسر شما یک شخص است نه یک شیء. سعی نکنید یک کمی به او اضافه، یا کم کنید.شما با تغییر خودتان می توانید به کمال او کمک کنید.

فی البداهه باشید.
او را با چیزهای کوچک غافلگیر کنید: شام، هدیه، یه کارت ناقابل. اون فقط می خواهد بداند که به او فکر می کنید و احساسش می کنید.
دست او رابگیرید و در چشم هایش با مهربانی نگاه کنید
و از اینکه در کنار شما ست احساس رضایت کنید.این کار احساس خوبی به هر دوی شما می دهد.

از الفاظ خودمانی استفاده کنید
او را با اسامی عاشقانه مثل عزیزم، خانومم صدا کنید.
زیادی یا کم هدیه ندهید.
گاهی اولین ملاقاتتان را یاد آوری کنید.
روزهای شیرین آغاز ازدواج را .شیک و پیک کنید، در ماشین را براش باز کنید، با هم به رستوران بروید، بهش بگویید که چقدر دوستش دارید.
برایش ارزش قائل باشید.
چرا که نه؟ این را به تمام دنیا بگید. یا لااقل تو جمع خانواده پدری خودتان طوری رفتار کنید که آنها نیز برای همسرتان ارزش قائل باشند.
از همان اول حقیقت رو بگویید.
صادق و راستگو باشید.
هماهنگ شوید.
گاهی روابط زناشویی ناهماهنگ میشود. کمی موضع خودتان را عوض کنید. شما می خواهید کاری کنید اما او نمی خواهد. در موردش به تفاهم برسید.مهم انجام هر کاری است که با هم انجام
دهید.
دعوا پیش می آید.
دعوا بین کسانی اتفاق می افتد که به همدیگر اهمیت می دهند. دعواها آخر دنیا نیستند.
وقتی دعوا میکنی می بازید.
برای برنده شدن در دعواهای زناشویی پاداشی وجود ندارد. در حقیقت، بُرد بدتر از باخت است .
عصبانی نمانید.
فردا که بهش فکر کنید می بینید آنقدرها هم ارزش عصبانیت رو نداشته است.
آشتی کنید.
این تنها بخش خوب دعوا کردنه. این لذت رو از دست ندهید.
بوسه شب بخیر رو فراموش نکنید.
این کار رو بدون استثنا انجام بدهید.
بچه داشته باشید.
به زندگی معنا می دهد. پیش بچه ها از مادرشون قدردانی وتشکر کنید و بگویئد که چقدر خانم خوبی دارید. احساستون را به بچه هاتون نشون بدید.
عکس بگیرید.
یادآوری گذشته بهتر از آنچه که واقع شده بود، هست. شاید واقعا خوب بوده است و شما قدر ندانسته اید.
تکامل پیدا کنید.
به گذشته نچسبید، تغییر کنید، با هم ادامه بدید، تکامل پیدا کنید. بگذارید او از شما راحت انتقاد کند. اگر اشتباه کند چیزی از شما کم نمی شود و اگر درست بگوید بر شما افزوده میشود.
پرستار خوبی باشید.
در بیماری ها هر مراقبتی را که او از شما می کرده است حال شما از او بکنید.
با هم مسن شوید.
یه روز که خیلی زود هم می رسد، احساس پیری خواهی کرد. کی دلش می خواد این دوران رو به تنهایی پشت سر بگذارد؟
“ما” باشید نه “من”.
زندگی زناشویی آسان نیست، سعی کنید.
تسلیم شدن آسان است. باید سعی کنید. چرا؟ چون ارزشش رادارد.
تفریح کردن را فراموش نکنید. در کشاکش زندگی گم نشو ید

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۳, ۱۱:۵۷ بعد از ظهر
http://download.novintabligh.com/wp-content/uploads/2009/12/ban-marriage-big.gif

ازدواج با چه اشخاصی صلاح نیست؟

بر اساس تحقیقات جفری اچ لارسن (Jeffry H Larson) محقق و کارشناس مسائل خانوادگی در هر فردی ،ویژگی های شخصیتی خاصی وجود دارد که می شود آن ها را پیش از ازدواج شناسایی کرد و از طریق آن ها موفق یا ناموفق بودن یک ازدواج را پیش بینی کرد.
اما این خصوصیات چه هستند و چه افرادی در لیست «کسانی که نباید با آن ها ازدواج کرد» قرار دارند:
طبق تحقیقات نشان داده شده، افرادی که بیش از حد افسرده، کمرو، مضطرب، متخاصم، تکانشی (کسی که بدون فکر کردن عمل می کند) و یا در برابر فشارهای روحی آسیب پذیر هستند، فرد مناسبی برای ازدواج نیستند، همچنین در صورت وجود چنین مواردی این شخص باید روان درمانی شود.
در زیربه چند نونه از ویژگی های نه چندان مثبت اشاره شده و بهترین توصیه در چنین شرایطی، ازدواج نکردن است!
زمانی که طرفین با هم هستند مثلا برای تفریح اما بیشتر وقت آنها به جر و بحث و مخالفت با یکدیگرمی گذرد. رابطه بین عشق و تنفر)
چنانچه طرفین زمان زیادی را با هم گذرانده باشند مثلا چندین ماه یا سال با هم آشنا باشند اما واقعاً همدیگر را به عنوان یک فرد نمی شناسند یا با افکار یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند.
چنانچه یکی از طر فین به طور مداوم و آزاردهنده ای سوالاتی از این قبیل را مطرح کند: «مطمئنی که دوستم داری؟» یا «واقعاً برایت اهمیت دارم؟» (تیپ تأیید خواه)
اگر با پدر و مادر خود رابطه خوبی ندارید و همسر آینده شما «درست شبیه» این والد نامطلوب شما است.
اگر دلیل ازدواج یکی از طرفین، یافتن کسی باشد که برایشان “مادری” یا “پدری” کند.
اگر تصمیم به ازدواج از جانب پدر یا مادریا همسر آینده به فرد تحمیل شود.
اگر به این فکر کنید که: (شاید همه چیز بعد از ازدواج درست می شود)
چنانچه یکی از طرفین از دیگری بخواهد که همه دوستان قدیمی خود را ترک کند و یک زندگی اجتماعی تازه را شروع کند. (تیپ مالکیت طلب)
چنانچه یکی از طرفین همه تصمیم های مهم در رابطه با دیگری را به تنهایی اتخاذ می کند و (تیپ فرمانده)
اگر یکی از طرفین به راحتی و بارها «از کوره در می رود» و در کنترل خلق و خوی خود ناموفق می باشد.
اگر احساس کنید برای ازدواج، توسط فرد مورد نظرتان تحت فشار قرار گرفته اید.
چنانچه یکی از طرفین دیگری را از نظر روحی و عاطفی آزار دهد.
درپایان چند پیشنهاد برای جلوگیری از ازدواج ناموفق:
-تصمیم گیری برای ازدواج بهتر است از روی عقل باشد تا عشق، و بیاموزید ویژگی های خود و طرف مقابل خود را خوب تشخیص دهید و تا پیش از ازدواج، درپی درمان آن باشید زیرا ازدواج نتنها مشکلات شخصیتی را حل نمی کند بلکه در بسیاری از موارد آن ها را شدیدتر هم می کند.
-قبل از ازدواج به خوبی با شخص مورد نظر با افکار و روحیات و شرایط آن آشنا شوید.

Yakuza6236
۱۳۸۹-۰۳-۲۴, ۰۸:۰۶ قبل از ظهر
کارهایی که مردان می توانند برای بهبود زندگی زناشویی انجام دهند

کنترل تلویزیون نشانه مردانگی شما نیستگاهی در ماشین را براش باز کنیدهمیشه سر سفره آماده ننشیید. غذاها خود به خود سر میز ظاهر نمی شوند، یک نفر هست که آنها را آنجا می گذارد و گاهی آن یک نفر می تواند خود شما باشد.همسرتان شما را دوستت داره و غذا نخورده و منتظر است تا در کنار شما باشد!سرتان شما را دوستت داره و غذا نخورده و منتظر است تا در کنار شما باسیگار نکشیدممکن است کسی باشد که شما بهش توجه دارید اما رفتار او همسر شما را می رنجاند.بییش از حد انتظار او، به خودتان رسیدگی نکنید.اگر نگر نمی توانید بفهمید که این کار چقدر خانم شما را می رنجاند می توانید یبرای یکبار نقشتان را در این مورد عوض کنید. تا ببینید چقدر این عادت ناپسند و مخرب استسعی نکنید زنتان را تغییر دهیدآشتی کنید.
خلاصه مطلب : زن ذلیل شوید :پوزخند::پوزخند::پوزخند:

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۰۷:۳۰ بعد از ظهر
چگونه ظاهرمان را ایده ال کنیم ( یا چگونه باشیم ؟ )

براتون یک چک لیست می نویسم و ازتون می خوام دونه دونه مواردش رو بخونید و ببینید شما در وضعیتی قرار دارید:
1. آرایش مو: آیا واقعا وضع موهاتون مناسبه قیافتونه؟ یا مثله یه جنگل می مونه که سال هاست نه شونه شده نه شسته شده!! حتی اگر دوست دارید تیپ هنری داشته باشید مطمئنا داشتن یه جنگل به جای مو کمکی نمی کنه.
راهنمایی: همیشه موهاتون رو تمیز نگه دارید. موی چرب خیلی ضد حاله بزرگیه. اگر شوره دارید حتما از یه شامپوی ضد شوره استفاده کنید. دفعه دیگه هم لطفا اجازه ندید موهاتون خواهرتون یا مامانتون که حدود 5 جلسه کلاس آرایشگری رفته کوتاه کنه. پیش حسن آقا روپیتی هم نرید. بگردید یه آرایشگر خوب پیدا کنید که هم بتونه موهاتونو خوب کوتاه کنه و هم بتونه تشخیص بده چه مدل مویی بیشتر به شما می آد. اگر موهای اصغر آقا سلمونی رو که نگاه می کنید حالتون به هم می خوره و می گید عجب اشکولیه این اصغر آقا، مطمئن باشید اگر اصغر آقا موهاتونو کوتاه کنه ، بقیه راجع به شما همین رو خواهند گفت. مگر این که خودتون آنقدر زرنگ باشید که دقیقا بدونید چی بهتون میاد و اصغر آقا همآانقدر حالیش باشه که بتونه اون چیزی که شما می خواید رو ارائه بده.



2. وضع ابرو، موی بینی و گوش: این هم از چیزهاییه که خیلی ها بهش توجه نمی کنن.مخصوصا موی بینی و گوش. اصلا ممکنه شما یا رفقاتون نبینین وضع موهای بینی یا گوشتون رو ، ولی برای یک دختر خیلی فرق می کنه که شما به این موارد اهمیت بدید یا نه. مگر اینگه دختره .....
ابرو هم خیلی داستانه جالبیه برای پسر ها. خیلی ها دستش نمی زنن و خیلی ها هم مدل کمونی ابروشونو بر می دارن.
راهنمایی: موهای بینی و گوشتون رو حتما اصلاح کنید. اگر ابروی خیلی پر مویی دارید که زشتتون کرده ، زیادی هاشو بر دارید. ولی معمولا مرد ها نباید ابروشونو مدل بدن. سعی نکنید ابروتونو مدل دختر ها بردارید (مگر این که دنباله دوست پسر می گردید نه دوست دختر) ولی ابروتونو به اصطلاح تمیز کنید با حفظ مدل خودش.
3. عینک: اگر عینکی هستید یه موقیت خوب دارید که می تونید باهاش قیافتونو بهتر کنید یا بهش گند بزنید. یادتون باشه عینک فقط برای این نیست که چشاتون بهتر ببینه، روی قیافتون هم خیلی اثر می گذاره.
راهنمایی: فریمی (قابی) رو انتخاب کنید که به صورتتون میاد. برای این کار وقت بگذارید و و اقعا سعی کنید عینکی بگیرید که قیافتونو بهتر کنه. اگر خودتون تشخیص نمی دید از یکی کمک بخواید و ترجیحا نه از فروشنده عینک مخصوصا اگر دختر خوشگلی بود. چون می ره بدترین عینک مغازه رو که هیچ کس نمیخره میاره میده بهتون. و شما هم براش عشوه میاید میگین چطوره ؟ اون هم میگه وای عالی خیلی بهتون میاد. و آخرش تو رو درواسی یا خر شدن می خریدش و مسخره ی بقیه میشد.



4. تف و اختف!!! شاید این براتون عجیب باشه ولی خیلی از پسرهارو دیدم که عادت دارن تف بندازن روی زمین و خیلی وقت ها جلوی دخترها هم حواسشون نیست و این کارو می کنن. بعضی ها فکر می کنن خیلی کاره مردونه ای کردن و داش آکل مرد لوطی توی فیلم این کارو کرد، خیلی ها هم مشکل غلیظ بودن آب دهن دارن. نکنید این کارو.
راهنمایی: اگر با بزاق دهنتون مشکل دارید احتمالا یا آب کم می خورید یا به لاکتوز شیر حساسیت دارید. برید دکتر یه فکری به حالتون بکنه.
5. ریش: اول این بهتون بگم بر خلاف اون چیزی که اکثر پسرها فکر می کنن که ریش خیلی باحاله و خیلی خوش تیپشون می کنه، اکثر دختر ها خیلی طرفدار پسرهای ریشو نیستن. نمی دونم چرا پسرها وقتی میرن جلوی آینه فکر می کنن ریششون خیلی بهشون میاد ولی دختر ها این نظر رو ندارن. اگر واقعا قیافتون بی ریش بهتره، بی خود ریش نذارید، هیچ کمکی به باحال بودنتون نمی کنه. بی خود خودتونو بی ریخت نکنید.
راهنمایی: اگر واقعا فکر می کنید قیافتون بی ریش مسخره اس و حتما به ریش احتیاج دارید، یه مدل قشنگ انتخاب کنید و تمیز نگهش دارید. اگرهم مایلید از یه نرم کننده هم استفاده کنید که ریشتون نرم شه.
6. لب ها. توضیحی ندارم. خودتون قضاوت کنید، لبهای نرم و قشنگ یا لبهای قاچ قاچ که نصفه پوستشون کنده شده؟
راهنمایی: و در روز ششم خداوند "لیپ استیک" را آفرید.
7. دندون: اگر از دو متری جلوتر نمی شه باهاتون صحبت کرد از بوی بد دهنتون چطور انتظار دارید دختر بدبخت وایسه جلوی دهنتون!! چقدر بد و کریه هست منظره ی دندون های کثیف و مسواک نزده همراه با بوی بد دهن. یادتون باشه آدامس راه حل نیست پس سعی نکنید به جای مسواک زدن آدامس بندازید بالا.
راهنمایی: به بهداشته دهنتون خیلی توجه کنید، اقلا روزی یه بارو مسواک بزنید و مواظب باشید روی دندوناتون جرم نباشه. هر از گاهی هم برید دکتر بدید براتون دندوناتونو جرم گیری کنه و سفید کنه.
8. پوست: پسرهایی که پوست دستشون رو میشه جای سنباده استفاده کرد یا پوست صورتشون رو می شه روی دمبک کشید چندان مورد توجه دخترها نیستن.
راهنمایی: کرم فقط برای مصارف زیر شکمی نیست. میشه به دست و صورت هم مرطوب کننده زد! باور کنید!!
9. بو - این یکی هرجند به چشم نمیاد ولی به جرات می تونم بگم 70 تا 80 درصد پسر ها باهاش مشکل دارن و گند می زنن در این زمینه. منظورم اینجا از بو، بوی دهن، - بوی زیر بقل یا پا - بوی چربیه بدن - بوی اودکلن یا افتر شیوه. کارهایی اشتباهی که میشه در این زمیه کرد رو براتون دسته بندی می کنم:
اول پسرهایی که اصلا حالیشون نیست که دهنشون یا زیر بقلشون بو میده و مدام در تعجبن که چرا دخترها ازشون فرارین. یادتون باشه ممکنه بی اونکه خودتون حس کنید بو بدید.
دوم پسرهایی که می دونن بو می دن و به جای نظافت عطر و اودکلن به خودشون می زنن. باور کنید ترکیب این بوها همدیگر رو خنثی نمی کنن!!!!!!
سوم پسرهایی که بوی بد نمی دن ولی زیادی بوی خوب میدن. این اون گروهیه که اکثرا در موردش دچار سو تفاهم هستن. درسته که بوی خوب چیزه خوبیه ولی زیاده روی در اودکلن و افترشیو و ... کاملا اثر معکوس داره و حال دخترها رو می گیره. انقدر به خودتون افترشیو و اودکلن و ... نزنید که طرفتون سر درد بگیره.
راهنمایی: در مورد بوی دهن گفتم ولی یک نکته ی مهم این که اگر دهنتون با وجوده تمیز بودن بو میده و می خواید از قرص یا اسپری نعنا استفاده کنید، این کارو جلوی دختر ها نکنید. نمی دونم چه رازیه که تا پسری از این چیزا استفاده می کنه دخترها نسبت بهش یه جورایی بد بین و منفی میشن.
سعی کنید افترشیو و اوکلونتون خیلی ملایم باشن و کم استفاده کنید. در ضمن اگر از هر دو استفاده می کنید از یک مارک بخرید که بوهاشون با هم قاطی نشه یا اینکه از افترشیو بی بو استفاده کنید. حواستون به نظافت باشه و نگذارید کسی بتونه شخصیتتون رو زیره سوال ببره با این که پاتون یا زیره بقلتون بو میده. خیلی ها برای این که از خجالت این کار در بیان خودشون اعلام می کنن این قضیه رو که آره الان کفشا مو در میارم و پام بو گند میده. ا، خوب مرده حسابی این افتخار داره؟ اگر می دونی بو می ده یه فکری به حالش کن. یه اسپری ضد بو برای پات بگیر و پاهاتو هرشب بشور اگه حموم نمی ری هر روز. در ضمن به هیچ کس مربوط نیست که شما روزی 29 ساعت باید پاتون تو کفش باشه. این اصلا بهانه ی خوبی نیست که پا تون بو بده. یادتون باشه بهترین بو برای یک دختر بوی یک بدن تمیز و شسته شده اس که با یک کم اودکلن قاطی شده باشه.

انقدر که اگر دختری بخواد بدونه چه اودکلنی زدید باید بیاد نزدیک گردنتون و بو کنه. بد هم نیست خیلی، هان؟
10. جیب: این یکی خیلی باحاله. خیلی از پسر ها بهترین لباس ها رو می پوشن و بهترین شلوار جین یا غیره جین رو می خرن و خیلی راحت کاری می کنن که از یه لباسه آشغالی چارراهه سداسمال هم بد تر به نظر بیاد. چه جوری؟ اگر شما هم علاقه مند به گند زدن به لباساتون هستید خیلی آسونه، کافیه هر چی گیرتون اومد بچپونید تو جیبه لباساتون. یه دفعه با دقت به جیبه یکی از دوستاتون نگاه کنید تا متوجه شید چی می گم. داره از زوره آت و آشغال می ترکه. موبایل و کلینکس و پول خورد و هر چی که بخوای اون تو پیدا میشه. باور کنید این کار باعث میشه شیک ترین لباستون هم شبیه لباس عمله ها بشه.
راهنمایی: تا حالا دقت کردید که دختر ها با خودشون کیف دارن؟ از بس زرنگن. راه حل ما بی کیف های بد بخت اینه که تا اون جایی که می تونیم کم چیز میز با خودم بر داریم. سخته ولی سعی خودتون رو بکنید.
11. کمربند و کفش: یکی از راه های از بین بردن جلوه ی یک دست لباس قشنگ، استفاده از یک کمر بنده زشته. به دلایل ناشناخته ی علمی دخترها به کفش و کمربند خیلی توجه می کنن. پس در انتخابشون دقت کنید.

راهنمایی: از کمر بندهای هزارسال پیشتون با اونهایی که دیگه زوارشون در رفته استفاده نکنید. یکه کمربند خوشگله شیک بخرید. به تمیزیه کفشتون اهمیت بدید. همین طور به مناسب بودنش با بقیه ی لباساتون . اگر لباس اسپرت می پوشد باهاش کفش ورنی نپوشید. رنگ کفش و کمربندتون هم سعی کنید با هم یکی باشه. با کفشه مشکی کمر قهوه ای نبندید.
12. حالت بدن: هنوز یه شانس برای خراب کردن همه ی کارها دارید حتی اگر همه ی موارد بالا رو هم رعایت کنید !!و اون فرم ایستادن و راه رفتن و به طور کلی حالت بدنتونه. بهترین لباسها رو هم میشه با حالت بد ایستادن بد جلوه داد. تصور کنید یه مانکنی رو که همه چیش عالیه ولی غوز کرده و سرش رو انداخته پایین و حالت بدبختارو به خودش گرفته! خیلی جذاب نیست ، باور کنید.
راهنمایی: استوار راه برید و با حالتی که اعتماد به نفستون رو به نمایش بداره.

مطمئن باشید با توجه کردن به موارد بالا اعتماده به نفستون هم بالا خواهد رفت.

sajjad 1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۰۷:۳۱ بعد از ظهر
ست کردن لباس

توجه داشته باشید ما در دنیایی زندگی میکنیم که ارتباطات جزئی از زندگی ماست

توجه کردن به جزییات در برخورد ما با مردم میتونه خیلی مفید باشه ! به عنوان مثال میتونیم با رعایت نکاتی مانند انچه ذکر میشه اصولی رو در مورد لباسمون رعایت کنیم

لباس نشان دهنده شخصیت ادمیه اما لزوما ربطی به *** و مارک نخواهد داشت

اغــلـب افــراد در انــتــخـاب لـبـاسـي كـه مـنـاسـب جـثــه
آنـها بوده و همچـنـيـن چـگـونـگي سـت كـردن آنـهـا دچـار
سردرگمي مي باشنـد. در زيـر بـه اصـول كـلـي انتـخاب و
هماهنگ كردن لباسها با يكديگر ميپردازيم:



اصول كلي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


1- همواره لباسي را بپوشيد كه كاملا اندازه شما باشد.
2- پوشيدن لباسهاي بزرگ تنها اندام شما را اغـراق آمـيـز تـر جـلوه داده و آنـها را پنهان نميكند.
3- بيشتر سعي كنيد تنها در زماني كه كمر باريكي داريد از كمر بند استفاده كنيد.
4- پارچـه هـاي سـنگين مانـند پـشمـي، بافـتني و چرمي شما را سنگين وزن تر جلوه ميدهند.
5- پارچه هاي سبك وزن مانند كتان، نخي شما را لاغر تر جلوه ميدهند.
6- رنگهاي تيره شما را لاغر تر و كوچك تر ميكنند.
7- رنگهاي روشن شما را بزرگتر و حجيم تر ميكنند.
8- لباسهاي بالا تنه و پايين تنه يكرنگ شما را لاغر تر جلوه ميدهند.
9- لباسهاي بالا تنه و پايين تنه با رنگهاي متفاوت شما را بلند قد تر ميكند.
10- لباسهاي يقه بلند گردن را كوتاه تر ميكند.
11- گردن بند كوتاه نيز گردن را كوتاه تر ميكند.
12- روسـري كـه به سـمت پـايين آويزان شـده باشد، قـد
شما را بلند تر جلوه ميدهد.
13- خالكوبي پـيـرامـون گـردن و روي شــانـه هـا سبـب
چهار شانه تر شدن شما ميگردد.
14- لـبـاس بـا خطوط افقي شما را چاق تـر و بـا خـطـوط
عمودي شما را لاغر تر جلوه ميدهـد.

بـراي لاغر تر و بلند قد تر بنظر رسيدن نكات زير را رعايت
كنيد:

1- لباسهاي كاملا اندازه بپوشيد لباسهاي خيلي كوچـك
و خيلي بزرگ تنها شما را چاق تر نشان ميدهند.
2- لباسهاي يكدشت يكرنگ بپوشيد. تـرجيـحا يـكرنـگ از
سر تا نوك پا.
3- از پـوشيـده لبـاسـهاي با طرح برجسته و پارچـه هـاي
زمخت خود داري كنيد.
4- لباسهاي تيره رنگ با پارچه هاي نازك و نرم بپوشيد.
5- شلوار را در ناحيه كمر بالا بياوريد نه پايين تر.
6- كراوات با پهناي متوسط پوشيده و حتما طول آن تا كمر برسد.
7- از پوشيدن لباسهاي با نقش و نگار شلوغ خودداري ورزيد.
8- لباس با طرح راه راه عمودي بپوشيد.
9- از داشتن ملزومات بيش از حد خود داري كنيد.
10- كفش پاشنه بلند به پا كنيد.

براي كوتاه تر و چاق تر بنظر رسيدن نكات زير را رعايت كنيد:

1- لباسهاي با رنگ متفاوت بپوشيد.
2- رنگهاي روشن و پر رنگ بپوشيد.
3- كراوات پهن تر بپوشيد.
4- لباسهاي چند لايه به تن كنيد.
5- كفش بدون پاشنه و ظريف بپوشيد.
6- شلوار تمام قد بپوشيد.
7- از پوشيدن لباسهاي سرتاسر يكرنگ بپرهيزيد.
8- لباس با طرح راه راه عمودي و كراوات باريك نپوشيد.

چگونه ست كنيم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- رنگ جوراب بايد همرنگ و يا تيره تر از شلوار باشد.
2- رنگ كمربند با رنگ كفش بايد يكسان باشد.
3- كـت و شلـوار خــاكستـري و سرمه اي با كفش مشكي، و كـت و شـلـوار قـهـوه اي و زيتوني با كفش قهوه اي ست است.

نكات ست كردن لباس براي زنان...

زنان قد بلند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- از كمر بند پهن استفاده كنيد.
2- از دامن خيلي كوتاه و خيلي بلند پرهيز كنيد.
3- بهتر اسـت پـيـراهن خـود را داخـل شـلـوار و دامـن تــو
بگزاريد تا خط عمودي كمرتان نمايانتر گردد.
4- لباس نقش دار و طرح خطوط افقي بپوشيد.
5- دامن بلند و يا دمپا گشاد بپوشيد.
6- لباسهاي سر تا پا يكرنگ نپوشيد.
7- از گردنبند و گوشواره كوچك استفاده نكنيد.
8- كيف دستي كوچك حمل نكنيد.
9- شلوار راسته بپوشيد.
10- تاپ نپوشيد.
11- كـفش پاشنه بلند نپوشيد و از كفـش انـدكـي لـژ دار
استفاده كنيد.





زنان قد كوتاه و ريز نقش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- لباس با طرح راه راه افقي نپوشيد.
2- از لباس هـاي رنگارنـگ، ملزومات بــزرگ و شلوار دمـپا
گشاد و يا پاچه هاي تا شده استفاده كنيد.
3- دامن كوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشيد.
4- لبـاس هـاي يـكرنـگ و شـلوار راســته و لباس تــنـگ و
ملزومات كوچك استفاده كنيد.
5- خطوط عمودي و لباسهاي يقه هفت بدن را كشيده تر
ميكنند.
6- كفش كمي نوك تيز بپوشيد.
7- كفش پاشنه بلند بپوشيد.
8- از كمر بند باريك استفاده كنيد.







زنان چاق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- لباسهاي يكدست يكرنگ بپوشيد.
2- از كت و ژاكت بلند با دكمه هاي باز استفاده كنيد.
3- از روسري شالي استفاده كنيد.
4- گردنبند دراز شما را لاغر تر ميكند.
5- كفش پاشنه بلند بپوشيد.
6- لـبـاس يقه هفت و قلبي شكل، گـردن را كشـيـده تـر
ميكند.
7- ژاكت بلند بدون اپل بپوشيد.
8- لباسهاي تيره رنگ بپوشيد.

نكات ست كردن لباس براي مردان...

مردان قد بلند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- لباسهاي يكدست يكرنگ نپوشيد.
2- لباسها و شلوارهاي زيپدار نپوشيد.
3- كـت و شـلوار بـا خـطـوط راه راه بـا خـطـوط عـمــودي و
كراوات باريك و ژاكت كه طولش تا روي كمر است نپوشيد.





مردان قد كوتاه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- كفش بوت و ساق بلند نپوشيد آنها شما را قد بلندتر
نميكنند.
2- شلوار پاچه كوتاه و يا پاچه تا شده نپوشيد.
3- لباس آستين دار به تن كنيد.
4- از نقش و نگار عمودي راه راه عمودي و شلوار راسته
و كراوات باريك استفاده كنيد.




مردان لاغر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- كراوات باريك و پيراهن و يا تيشرت يقه هفت نپوشيد.
2- لباسهاي براق و با خطوط عمودي و چسبان نپوشيد.
3- كت و شلوار اپل دار بپوشيد.
4- شلوار بگي بپوشيد.
5- پلوور حجيم و يقه اسكي بپوشيد.





مردان چاق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- ژاكت اپل دار نپوشيد.
2- كراوات زرق و برق دار نزنيد.
3- دكمه پيراهن را تا انتها و بالا نبنديد.
4- ساعت باريك به دست نكنيد.
5- پلوور حجيم و يقه اسكي نپوشيد.
6- بلوز و پيراهن يقه هفت نپوشيد.
7- شلوار تنگ نپوشيد.
8- لباس با خطوط عمودي و كراوات يكرنگ استفاده كنيد.
9- از لباسهاي تيره رنگ استفاده كنيد.





مردان شكم بزرگ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- جليقه و يا هر چيزي كه روي شكم بيافتد و به آن فشار بياورد را نپوشيد.
2- شلوار را روي شكم خود نياوريد.
3- لباسهاي براق و يا روشن نپوشيد.
4- لباسهاي گشاد و تيره رنگ بپوشيد.
5- كراوات پهن بزنيد كه تا خط كمر بلند باشد.
6- ژاكت و شلوار يكرنگ بپوشيد

----------------------------------

منبع سایت مردمان

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۱۱:۰۹ بعد از ظهر


چگونه جذاب (http://khak.blogsky.com/1387/08/23/post-17/) باشیم؟ (هفت راهکار ساده و موثر)

پیش از هر چیز باید گفت که جذابیت چیزی جدای از زیبایی است. شخص می تواند چهره ی زیبایی نداشته باشد ولی فوق العاده جذاب باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی اکتسابی است. اکنون 7 راه ساده برای اینکه ببینیم چگونه می توان جذاب بود؟

1) ظاهری آراسته داشته باشید:
مرتب باشید. تمیز باشید. هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب (http://khak.blogsky.com/1387/08/23/post-17/) می کند.

2) بیشتر سکوت کنید:
سکوت یک تاثیر ذهنی و روانی می گذارد. در سکوت، شما پیرامون خود خلأ ایجاد می کنید و هر خلأیی موجب جذب (http://khak.blogsky.com/1387/08/23/post-17/)می شود.

3) نرم و ملایم سخن بگویید:
جیغ نزنید! داد و هوار نکنید. جذابیت (http://khak.blogsky.com/) به تقلا و تکاپو نیاز ندارد. به آرامش و ملایمت مرتبط است. وقتی نرم و ملایم سخن می گویید محبوب و جذاب (http://khak.blogsky.com/1387/08/23/post-17/) می شوید.

4) فرد محترمی باشید:
بی احترامی به خود، دیگران و بی احترامی و بی ادبی در رفتار و کلام همه از جذابیت (http://khak.blogsky.com/) شما می کاهند. افراد مؤدب و متین بی تردید جذابند و این جذابیت (http://khak.blogsky.com/) از درون موج می زند.

5) زیاد شوخی نکنید اما فراوان تبسم کنید:
در تبسم، سنگینی و متانت است و جذابیت. ولی در خنده و شوخی فراوان، سبکی است و کاهش جذابیت (http://khak.blogsky.com/) .

6) قاطعیت یعنی جذابیت:
کسانی که شخصیت قاطعی دارند، هدف های مشخص و ارزشهای معین و برنامه ی مدونی دارند بی استثنا جذابند. کسانی که قدرت "نه" گفتن دارند و بازیچه ی این و آن نمی شوند جذابند.

7) امیال و غرایز خود را کنترل کنید:
کسانی که بر میل ***ی، شهوت، میل به غذا خوردن و هیجانات و عواطف خود مسلط هستند جذابیت (http://khak.blogsky.com/) دارند، تاثیری روانی می گذارند و از وجود آن ها انرژی سرشاری بیرون می تابد.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۱۱:۱۸ بعد از ظهر
چگونه به شدت جذاب‌تر شویمممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟
شما همان‌قدر جذاب هستید که می‌خواهید باشید. اگر شما احساس جذاب بودن بکنید دیگران هم شما را جذاب خواهند یافت. هم‌چنین اگر خود را غیر جذاب بدانید دیگران نیز شما را جذاب نمی‌بینند. همه‌ی شما علاقه‌‌‌مندید که درباره‌ی خودتان احساس خوبی داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما با دیگران برابرید و جاذبه و آمیزه‌ی جذابیت خاص خود را دارید.
زیبایی و خوش‌قیافه بودن بستگی به ژن‌ها و مسائل ارثی دارد. فکر نکنید که زیبایی و خوش‌قیافگی لازمه‌ی جذاب بودن است این به این معنی است شما می‌توانید برای جذاب شدن کارهایی انجام دهید و نتیجه بگیرید. انسان‌هایی هستند که بسیار زیبا و خوش‌قیافه‌اند ولی احساس جذابیت نمی‌کنند. این در حالی است که شما ممکن است افرادی را ببینید که چندا هم زیبا نیستند اما شما مجذوب آن‌ها شده‌اید. همه‌ی این‌ها یک چیز را ثابت می‌کند: شما همان اندازه جذابید که احساس می‌کنید.
سؤالات زیر را از خودتان بپرسید تا بتوانید افکار و اعتقادات منفی را که در مورد خود دارید ازخود دور کنید و به فراموشی بسپرید.
1- یکی از افکار منفی که من در مورد نمود، ظاهر و قیافه‌ام می‌کنم این است که .... ؟ ( این سؤال را 5 بار تکرار کنید و هر بار پاسخ‌جدیدی به آن بدهید.)
2- مهم‌تر از همه، منفی‌ترین فکری که من در مورد نمود،ظاهر و قیافه ام می‌کنم این است که .... ؟
3- آن چه من در مورد نمود،ظاهر و قیافه‌ام از پدر/ مادر / دیگران شنیده‌ام این است که ...‌؟( این سؤال را 5 بار تکرار کنید و هر بار پاسخ‌جدیدی به آن بدهید.)
4- مهم‌ترین و اصلی ترین چیزی که در مورد نمود،ظاهر و قیافه‌ام از پدر/ مادر / دیگران شنیده‌ام این است که ...‌؟
5- مهم‌ترین پیامی که من در مورد نمود،ظاهر و قیافه‌ام به دیگران می‌دهم این است که .... ؟
6- چیزی که انتظار دارم دیگران در مورد نمود،سیما و قیافه‌ام فکر کنند این‌ است که .... ؟
7- چیزهایی که مرا از این مسئله دور می‌کنند عبارتند از.... ؟ ( این سؤال را 5 بار تکرار کنید و هر بار پاسخ‌جدیدی به آن بدهید.)

این احساسات تنها تا زمانی درست خواهند بود که شما هم‌چنان به آن‌ها اعتقاد داشته باشید و با آن‌ها جلو بروید. در این‌جا می‌توانید تعدادی از اعتقادات و افکار جایگزین شده را ببینید:

1- من دیگر احتیاجی ندارم که فکر کنم خیلی چاق، خیلی لاغر یا زشت هستم.
2- دیگر لازم نیست به افکار منفی پدر و مادر یا دیگران راجع به خودم فکر کنم.
3- من کاملا از قید اکار منفی پدر و مادر و دیگران راجع به من آزادم.
4- حالا دیگر زیبایی طبیعی و جذابیت درونیم را درک می‌کنم.
5- همان قدر شگفت انگیز هستم که باید باشم.
6- من خودم را دوست دارم.
7- من ظاهرم را می‌پسندم و عاشق خودم هستم.
8- حالا دیگر هان طور که هستم خودم را می‌پسندم و دوست دارم.
9- احساس می‌کنم جذاب هستم و می‌درخشم.

سه تا از افکار و اعتقادات بالا را برگزینید. آن‌ها را تغییر دهید یا چیزهایی به آن‌ها بیافزایید تا شخصی تر شوند. از امرو شروع کنید و آن‌ها را ده بار صبح و 10 بار در شب بنویسید. در طول روز مکررا آن‌ها را با خودتان تکرار کنید و به آن‌ها فکر کنید. وقتی ضمیر ناخودآگاهتان را با این افکار تربیت کنید پس از مدتی خودتان را جذاب‌تر خواهید یافت و دیگران نیز شما را جذاب‌تر می‌بینند. این کار را برای سی روز انجام دهید و سپس روی افکار و اعتادات مثبت دیگری کار کنید.

وقتی روی درون و روانتان کار کردید حالا دیگر نوبت کار کردن بر روی برون و ظواهر است تا بهترین شوید. کسانی که معمولا خود را آراسته نمی‌کنند و نمی‌آرایند در واقع خودشان را نابود می‌کنند و به زودی به جمع افراد خسته و دل‌زده می‌پیوندند. خود را با زیبا‌ترین مدل مویی که می‌توانید آرایش کنید. همیشه حتی در تنهایی فقظ لباس‌هایی را بپوشید که دوستشان دارید. و مهم‌تر از همه چیز مطمئن شوید که با ظاهر و تیپتان احساس راحتی می‌کنید.

مطمئن‌تر،‌ راحت‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و شوخ‌تر شوید. از خودتان بخواهید که شاد باشید و هرگز نا امید نشوید. کمی مرموز باشید. بگذارید مردم فکر کنند شما بیش از آن چیزی هستید که با چشمانشان می‌بینند. همین طور ادامه دهید. به خاطر داشته باشید شما همان قدر جذابید که خودتان می اندیشید.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۱۱:۲۹ بعد از ظهر
الفباي زندگي
الف: اشتياق براي رسيدن به نهايت آرزوها

ب: بخشش براي تجلي روح و صيقل جسم

پ: پويايي براي پيوستن به خروش حيات

ت: تدبير براي ديدن افق فرداها

ث: ثبات براي ايستادن در برابر بازدارنده ها

ج: جسارت براي ادامه زيستن



چ: چاره انديشي براي يافتن راهي در گرداب اشتباه

ح: حق شناسي براي تزکيه نفس

خ: خودداري براي تمرين استقامت

د: دور انديشي براي تحول تاريخ

ذ: ذکر گويي براي اخلاص عمل

ر: رضايت مندي براي احساس شعف

ز: زيرکي براي مغتنم شمردن دم ها

ژ: ژرف بيني براي شکافتن عمق درد ها

س: سخاوت براي گشايش کارها

ش: شايستگي براي لبريز شدن در اوج

ص: صداقت براي بقاي دوستي

ض: ضمانت براي پايبندي به عهد

ط: طاقت براي تحمل شکست

ظ: ظرافت براي ديدن حقيقت پوشيده در صدف

ع: عطوفت براي غنچه نشکفته باورها

غ: غيرت براي بقاي انسانيت

ف: فداکاري براي قلب هاي دردمند

ق: قدر شناسي براي گفتن ناگفته هاي دل

ک: کرامت براي نگاهي از سر عشق

گ: گذشت براي پالايش احساس

ل: لياقت براي تحقق اميدها

م: محبت براي نگاه معصوم يک کودک

ن: نکته بيني براي ديدن ناديده ها

و: واقع گرايي براي دستيابي به کنه هستي

ه: هدفمندي براي تبلور خواسته ها

ي: يک رنگي براي گريز از تجربه دردهاي مشترک

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۷, ۱۱:۳۱ بعد از ظهر
در اينجا چهار قانون مهم شادکامي و موفقيت بيان گرديده است. توصيه ما به شما اين است که در طول ماه، هر هفته يکي از قانون ها را به کار ببريد و بعد از اين، هر روز از اين قانون ها استفاده کنيد و آنها را در زندگي تان به کار ببريد.
قانون اول: نعمت هايت را بشمار
نعمت هايي را که در زندگي داري، بشمار. چرا فقط توجهت را بر روي نداشته هايت متمرکز مي کني و فکرهايت را درهم مي ريزي؟ اين اولين قانون است. از هم اکنون کاغذ و قلمي بردار و تمام داشته هايت را که خداي مهربان، تقديمت کرده است، بنويس و به خاطر آنها، خدا را شاکر باش، نعمت شنيدن، صحبت کردن، ديدن و هر چيزي را که داري. تو چيزهاي زيادي داري. نعمت هاي تو از ظرفيتت بيشتر است و تو هرگز به آنها فکر نمي کني و از آ ها بهره نمي بري. خداوند، اين نعمت ها را که با سخاوت به تو اهدا کرده، در نظرت خيلي عادي و معمولي جلوه کرده است.
حتي اکنون، تو از نعمت هايي که مي توانند به تو سربلندي و افتخار ببخشند، برخورداري. اين ها گنجينه هايي هستند که مانند ابزاري براي ساخت، مي توانند آينده بهتر تو را پي ريزي کنند. از امروز شروع کن، ضعف هايي که شکست تو را فراهم مي آورند، فقط در فکر تو زندگي مي کنند.

فهرست نعمت هايت را دوباره مرور کن، دارايي هايت را حساب کن. تو خيلي از چيزها را داري که ديگران از آن محروم اند. روي اين قانون، خوب فکرکن. قانون دوم: بي نظير بودنت را جار بزن
تو خودت را در قبرستان ناکامي ها و فکرهاي منفي، دفن کرده اي و همان طور که دراز کشيده اي، حتي نمي تواني شکست هايت را ببخشي و خودت را با تنفر از خويشتن و متهم سازي خود، نابود سازي و خود را در مقابل ديگران، مقصر مي داني. حالا از قبرستاني که در آن، جز ناکامي و نااميدي نيست، بيرون بيا و به خودت هر روز بگو: من گنجينه با ارزشي هستم، چون خداي يکتا من را آفريده و در دنيا يکي مانند من خلق نشده است. بي نظير بودن و نادر بودنت را جار بزن و به آن افتخار کن.

چرا به کساني که تو را خوار مي پندارند، گوش مي دهي و از همه بدتر، آنان را باور داري؟
من بي نظيرم و به خودم افتخار مي کنم. اين را با فرياد، هر روز بگو.
قانون سوم: يک کيلومتر، بيشتر از آن چه بايد راه بروي، راه برو
تنها عامل دست يابي به موفقيت، آن است که خدمتي بهتر و بيشتر از آن چه از تو انتظار مي رود، ارائه دهي. مهم نيست که وظيفه تو چيست. مطمئن ترين راه براي اين که خودت را به حد متوسط بکشاني، اين است که به اندازه وظيفه اي که برايت مشخص شده است، کار کني. به اين فکر نکن که اگر بيش از دستمزدت کار کني، به تو اجحاف شده است زيرا اگر پاداش کار تو، امروز به تو بازنگردد، فردا به طور حتم، بازخواهد گشت.

يک کيلومتر، اضافه راه برو. نگران خودت نباش، لياقت تو بيش از اين هاست، آن را به سوي خود بکش. هر خدمتي که انجام مي دهي، بي پاداش نخواهد بود و اگر پاداشت را زود دريافت نکردي، نگران مباش زيرا هرچه دير آيد، خوش آيد. تو نمي تواني موفقيت را احضار کني، تو فقط مي تواني لياقت و شايستگي آن را داشته باشي.
قانون چهارم: از نيروي انتخابت، عاقلانه استفاده کن
تو حق انتخاب داري، تو مي تواني بين شکست و نااميدي يا شادماني و کاميابي، يکي را انتخاب کني. انتخاب با توست، انتخاب، منحصر به فرد توست. تو با قدرت انتخابي که داري، مي تواني در شکلي بالاتر، دوباره متولد شوي. به خودت بنگر، به انتخاب هايي فکرکن که تاکنون کرده اي، به لحظه هايي که روي زانو افتاده اي تا فرصت انتخاب دوباره به تو داده شود. آن چه گذشته، گذشته است.
از قدرت انتخابت، عاقلانه سود ببر.
به جاي تنفر، عشق، به جاي ايستايي، پويايي، به جاي تأخير، عمل و به جاي فکرهاي منفي، فکرهاي مثبت را انتخاب کن.
حالا که چهار قانون شادکامي و موفقيت را ياد گرفتي، فراموش نکن که در هر حال آن ها را به کار ببري. ديگر به فکر گذشته نباش، از امروز، امروز لذت ببر و از فردا، فردا. تو توانايي اين را داري که شگفتي هاي عظيمي در زندگي ات به وجود آوري. پتانسيل تو نامحدود است. خودت را هميشه باور کن.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۸, ۱۰:۲۰ بعد از ظهر
http://www.niksalehi.com/public/khabar/2ccpj5t.jpgفنون جذب آقايان اصولی !!!اصولا چه زماني به جلوي آينه مي رويد؟ وقتي از خانه خارج مي شويد. وقتي ميهمان مهمي به خانه تان مي آيد. وقتي قرار است به مهماني برويد.چه زماني زيباترين حرف ها را مي زنيد؟ وقتي با افراد فاميل و کساني
که با آنها رو در بايستي داريد ،ملاقات مي کنيد. زماني که تلفني با فرد غريبه اي صحبت مي کنيد؟
اگر مي خواهيد عشق و جاذبه ي روز هاي نخست آشنايي به قصه ي يکي بود ، يکي نبود تبديل نشود و همچنان همسرتان براي ديدن شما مشتاق باشد و اولين اولويت زندگي همسرتان باشيد ، بهتر است رفتار خودتان را در روز هاي اول به ياد آوريد.
اميدوارم زيباترين حرف هاي زندگي تان را به نزديک ترين فرد زندگي تان بگوئيد و دلنشين ترين رفتار را براي کسي داشته باشيد که موظفيد بيشترين جاذبه را برايش داشته باشيد.

اگر مي خواهيد عشق و جاذبه ي روز هاي نخست آشنايي به قصه ي يکي بود ، يکي نبود تبديل نشود و همچنان همسرتان براي ديدن شما مشتاق باشد و اولين اولويت زندگي همسرتان باشيد ، بهتر است رفتار خودتان را در روز هاي اول به ياد آوريد.
امام صادق(ع) :
بر زن واجب است که خود را از بهترين عطر هايي که دارد براي شوهرش خوش بو کند، براي او بهترين لباس ها را بپوشد و به بهترين وجه آرايش کند.(1)
اينکه شما هر روز همديگر را مي بينيد دليل آن نمي شود که آن قدر براي هم تکراري شويد که ديگر هم ديگر را نبينيد. پس مطمئن باشيد هنوز هم اگر با ظاهري آراسته به استقبال همسرتان برويد و در گفتگو و نشست و بر خواست اصول جذابيت بيشتر را رعايت کنيد ، همسرتان با تمام مشغله و مشکلات بيرون از خانه و با وجود داشتن فرزند ، رفتاري متفاوت از امروز که شما فراموشش کرده ايد خواهد داشت .
به طور قطع آنچه باعث جذب شدن افراد به هم مي شود ، حسن اخلاق و درک متقابل و گذشت و بسياري از مولفه هاي ديگر است.و به قول حافظ هزار نکته در اين کار و بار دلداريست!

واما کار زنان شاغل کمي سخت تر است زيرا آن ها هم ساعتي از وقت خود را در منزل نيستند و هم وظايف خانه داري و رسيدگي به کار بچه ها را دارند اما آن ها هم مطمئنا اگر بخواهند مي توانند هميشه جايگاه همسري خود را به خوبي حفظ کنند.

البته به طور قطع آنچه باعث جذب شدن افراد به هم مي شود ، حسن اخلاق و درک متقابل و گذشت و بسياري از مولفه هاي ديگر است.و به قول حافظ هزار نکته در اين کار و بار دلداريست!
اما بحث ما در اين مقاله خوش پوشي،رعايت جذابيت ظاهر و خلاصه حفظ طراوت روز هاي اول است البته در کنار اخلاق خوش .

اگر دين اسلام به مردان تذکر حفظ حريم نگاه را مي دهد و از زنان مي خواهد تا زيبايي ها و زينت هايشان را از غير محارم بپوشانند ، علت اصلي آن حفظ کانون خانواده است .پس خودتان با دست خودتان موجبات از بين رفتن اين کانون مخصوصا در شرايط امروزي جامعه را فراهم نکنيد.
جذاب ترين زن در خانه باشيد تا معجزه اش را در رفتار همسرتان ببينيد.

sara65
۱۳۸۹-۰۳-۲۸, ۱۰:۲۳ بعد از ظهر
http://www.niksalehi.com/hamechiz/khabar/roses-grand-gala-lge.jpgدانستن این که چه وقت جمله “دوستت دارم” را بیان کنیم، نیاز به مهارت دارد. این عبارت تنها دو کلمه دارد اما وقتی شخصی برای اولین بار این عبارت را در رابطه اش به کار می برد، رویداد عظیمی رخ می دهد. اگر آن را بسیار زود بگویید، خطر کرده و ممکنست شخصی را که دوست دارید،

بترسانید. اگر این جمله را خیلی دیر بگویید، خطر کرده و ممکنست این حس را به طرف مقابل القا کنید که به او توجهی ندارید. اگر بتوانید از رابطه خود یک قدم به عقب بردارید، به احساسات خود فکر کنید و زمان صرف کنید، می توانید این جمله را در بهترین زمان آن اظهار کنید.
اولین قدم این است که در مورد چگونگی احساسات خود فکر کنید. شما می خواهید بدانید که آیا حقیقتا شخصی را که با او هستید، دوست دارید یا خیر. اگر احساس شما یک دوست داشتن ساده بوده و امیدوارید که در آینده عاشق او شوید، اکنون زمان مناسب آن نرسیده که به اشتباه عشق خود را ابراز کنید. هر چند وقت یک بار به طرف مقابل فکر می کنید؟ هدف شما از این رابطه چیست؟ اگر می خواهید رابطه ای متعهدانه با این شخص داشته و عشق نابی به او دارید، زمان گفتن این جمله نزدیک است. ممکنست بخواهید در مورد زمان گفتن این جمله، فکر کردن را آغاز کنید.
به رابطه خود فکر کرده و ببینید که تا چه حد پیشرفت کرده است. آیا پدر و مادر او را ملاقات کرده اید؟ هر چند وقت یک بار او را می بینید و با او حرف می زنید؟ آیا هر دوی شما به رابطه خود متعهد هستید و اغلب در مورد آینده صحبت کرده و برنامه ریزی می کنید؟ شاید وقت گفتن این دو کلمه رسیده باشد.
وقت گذاشته و زمان اظهار این جمله را تعیین کنید و لحظه ای خاص را بیافرینید. شاید می خواهید یک قرار خاص برای این لحظه بگذارید و یا این دو کلمه را بعد از یک لحظه خاص مثل دیدن یک شهاب آسمانی و یا یک مکالمه منحصر بفرد بیان کنید. این را بدانید که ممکنست شما این دو کلمه جادویی را بیان کنید اما دوست یا همسر شما در پاسخ به شما این جمله را نگوید، تمام تلاش خود را بکنید تا از این بابت ناراحت نشوید. شاید او به زمان بیشتری نیاز دارد تا به شما بگوید که دوستتان دارد

sara65
۱۳۸۹-۰۵-۰۱, ۰۴:۰۱ بعد از ظهر
30نکته برای قرار ملاقاتهای عاشقانه به هر حال هر يك از ما در زندگي به نوعي گرفتار اين قرار هاي ملاقات هستيم. سوال اينجاست كه چگونه مي توانيم پيروز ميدان باشيم؟ آيا بايد خوبي هايمان را در حد مبالغه بالا ببريم و يا صرفا حقيقت را باز گو كنيم؟ چه چيزهايي برنده و بازنده را مشخص مي كنند؟ در اين قسمت "قانون هايي" را براي پيروزي در دنياي قرار و ملاقات به شما آموزش مي دهيم. هر كدام از آنها را كه تصور مي كنيد براي شما كارساز واقع خواهند شد را انتخاب كنيد:

1- در آنها شك ايجاد كنيد و هيچ گاه به طور قطعي نظر مثبت خود را به زبان نياوريد. مردها عاشق بازي هاي تعقيب و گريز هستند پس اين امتياز را به آنها بدهيد.

2- هر طوري شده ببينيد كه آيا او با خانم هاي ديگر به عنوان يك دوست ساده ارتباط برقرار مي كند يا خير. با اين كار شما متوجه مي شويد كه به زنها به عنوان شيئي براي برقراري رابطه ***ي نگاه مي كنند يا نه.

3- هيچگاه از مشروبات الكلي استفاده نكنيد. يكي از دوستان من در قرار ملاقاتش بسيار عصبي شده بود و بي رويه مشغول نوشيدن بود. هنگام برگشت آقا با ماشين مدل جديد خود او را به خانه مي رساند كه ناگهان حال خانم بد شد، اما او جرات نكرد به آقا بگويد تا ماشينش را نگه دارد و اصلا هم دلش نمي خواست كه ماشين جديد او را كثيف كند به همين دليل مجبور شد داخل كيف دستي اش...! لازم به گفتن نيست كه آنها ديگر هيچ گاه دوباره با هم قرار نگذاشتند.

4- اگر به هر شكلي شما را به ياد پدرتان مي انداختند، بهتر است هر طور شده از دستشان فرار كنيد.

5- اگر معيارهايتان را پايين بياوريد مي توانيد همين فردا ازدواج كنيد. اما ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه اين كار را انجام ندهيد. به جاي اينكه وقت خودتان را بر روي ارتباطي كه دوامي ندارد صرف كنيد، بهتر است براي پيدا كردن مرد ايده آل خود منتظر بمانيد.

6- اگر با مردي برخورديد كه مي خواست از شما مراقبت كنيد، خيلي زود از او فرار كنيد! چون آخر كار شما مجبور مي شويد كه از او مراقبت كنيد.

7- انتقاد پذير نباشيد به ويژه در مورد مسائل مربوط به غذا. يك خانم حق دارد هر زمان هر غذايي كه دوست داشت بخورد.

8- ظاهر بين نباشيد. من خانم هايي را مي شناسم كه به اين دليل كه ظاهر آقا خوب نيست ( سرش خيلي بزرگ است) بوي خوبي نمي دهند (به تازگي حمام نكرده) و يا حتي درست نفس نمي كشند ( صداي تنفسشان بلند است) آنها را رد مي كنند و اصلا اجازه آشنايي بيشتر را به آنها نمي دهند.

9- از خودتان بازي در نياوريد. ( دروغ گفتن و كلك زدن) در روز ملاقات به اندازه كافي مشكل وجود دارد و ديگر جايي براي انجام چنين كارهايي باقي نمي ماند.

10- برقراري ارتباط ***ي را فقط به بعد از ازدواج محول كنيد.

11- لازم نيست در همان اولين ملاقات سفره دلتان را باز كنيد و در مورد تمام مسائل صحبت كنيد. به هر حال در قرارهاي ملاقات بعدي نيز بايد چيزي براي گفتن داشته باشيد.

12- خودتان را از مردهايي كه تصور مي كنند شخصيت هاي كارتوني زن داراي جاذبه ***ي مي باشند دور نگه داريد.

13- به جاي اينكه قيافه او را تحليل و بررسي كنيد، ببينيد كه آيا او مرد خوبي است و با شما رفتار خوبي دارد يا خير.

14- در يك زمان با بيش از يك مرد قرار ملاقات نگذاريد، هر چند هر دوي آنها از موضوع با خبر باشند. اين كار خسته كننده و اغتشاش آور است. شايد زماني فرا رسد كه بخواهيد از شر ديگران خلاص شويد و فقط با يكي از آنها ارتباط داشته باشيد.

15- شما در صورتي مي توانيد مرد ايده آل خود را پيدا كنيد كه كه بدانيد به دنبال چه هستيد و سپس در خودتان جسارت جستجو پيرامون اين امر را ايجاد كنيد.

16- اگر يك مرد را تنها بر اساس جاذبه هاي ***ي اش ارزيابي مي كنيد، متاسفانه هنوز به مرحله اي نرسيده ايد كه بتوانيد ارتباط خود را پيچيده تر كنيد.

17- اگر بخواهيد منتظر فردي بمانيد كه دوستش داريد، صرفا در حال تلف كردن وقت خود هستيد و خودتان را خسته مي كنيد. اگر واقعا از كسي خوشتان آمده خيلي راحت موضوع را با او در ميان بگذاريد.

18- ببينيد كه ايا لباس هايش را خودش مي شويد يا مادرش براي او اين كار را انجام مي دهد. يك مرد بايد متكي به خودش باشد.

19- اگر جذب او نشده ايد ( حالا او هر چقدر هم كه مي خواهد زيبا باشد) رابطه شما موفق نخواهد بود.

20- زماني مرد ايده آل خود را پيدا مي كنيد كه خودتان نيز خانم ايده آلي باشيد ( به اين معنا كه اعتماد به نفس داشته و از خودتان راضي باشيد)

21- نقش بازي نكنيد. من زماني عاشق نامزد فعلي ام شدم كه خيلي راحت جلو آمد و گفت : "سلام، چطوري؟" به همين سادگي و بدون هيچ آلايشي.

22- به دنبال مردهايي كه تنها از پول صحبت مي كنند نرويد. اين عمل معمولا نشانه اي از نا امني است.

23- در اولين قرار ملاقات به هيچ وجه در مورد ازدواج صحبت نكنيد.

24- زماني كه كنار يكديگر نشستيد به مردهاي ديگر توجه نكنيد و مطمئن شويد كه او نيز خانم هاي ديگر را زيرنظر نگرفته است!

25- چيزي را حدس نزنيد. با اين كار فقط ضربه مي خوريد. يكي دوبار بيرون رفتن به اين معنا نيست كه با كسي مچ شده ايد و در يك رابطه قرار داريد.

26- واقع گرا باشيد. مادرم هميشه به من مي گفت بايد با مردي ازدواج كنم كه قد بلند، خوش تيپ و موفق باشد. اما حقيقت اين است كه خود من قيافه بدي ندارم، قدم كوتاه است و جزء قشر متوسط جامعه هستم. من بايد واقع گرا باشم. زماني كه اينطور شد توانستم عشق حقيقيم را در زندگي پيدا كنم.

27- عشق بورزيد. زمانيكه از طرف مقابل خوشتان آمد مي توانيد با او شوخي كنيد، ارتباط مكرر چشمي برقرار كنيد و بازوانش را بگيريد. البته اين كار را بايد زيركانه انجام دهيد ( همه چيز را يكدفعه آشكار نكنيد) تا او تصور نكند كه شما دچار عقده هاي پنهان رواني هستيد.

28- وقتي نمي خواستيد در كنار او باقي بمانيد شروع كنيد به صحبت كردن در مورد مسائل خسته كننده مثل كامپيوتر. اين كار تاثير خاصي دارد.

29- قبل از اينكه بر سر قرار حاضر شويد دندانهايتان را مسواك كنيد. هيچ چيز انزجار آور تر از اين نيست كه هنگام خنديدن سبزي اسفناج لاي دندان هايتان گير كرده باشد.

30- قرار نگذاشتن خيلي بهتر از باختن در قرارهاي ملاقات است

آقايون يادتون باشه خانم ها چيكار ميكنند.

sara65
۱۳۸۹-۰۵-۰۱, ۰۴:۰۲ بعد از ظهر
چگونه عزيزهم باشيم؟ همه زن ها و مردها دوست دارند براي همسرانشان عزيز باشند و عزيز بمانند. از ابتداي زندگي، حفظ اين عزت و افزايش آن مي تواند به استحكام زندگي كمك كند، اما بسياري از زن ها و مردها با اشتباهات كوچك و بزرگ، عزت خود را در زندگي زناشويي زير سوال مي برند و زندگي را براي خود و همسرشان سخت مي كنند. رعايت بعضي مسائل و دقت به برخي نكات مي تواند شما و همسرتان را براي هم عزيز نگه دارد و حتي در طول زندگي عزيزتر كند. براي اين كه اين نكات را بدانيد، به ياد آوري و توضيح آنها مي پردازيم.



براي اين كه عزيز همسرتان باشيد
هميشه صادق باشيد. صداقت شما هيچ وقت از ياد همسرتان نخواهد رفت و بي صداقتي نيز براحتي مي تواند اعتماد همسرتان را از شما سلب كند و او را به شما بدبين كند و همين باعث از بين رفتن عزت شما شود.
بر اعصاب خود مسلط باشيد. موقع عصبانيت ممكن است متوجه رفتار و گفتار خود نباشيد و حرفي بزنيد كه همسرتان را ناراحت كند و برنجد. شايد عصبانيتش بعد از مدتي فروكش كند و شما آن را فراموش كنيد، ولي همسرتان هيچ وقت حرف هايي را كه شما در عصبانيت به او گفته ايد از ياد نمي برد. زود از كوره در نرويد. افرادي كه زود عصباني مي شوند، براي اطرافيانشان خسته كننده اند چون در پي هر گفتار و رفتاري بايد منتظر عصبانيت شما باشند و اين واقعا زجر آور است كه كسي دائما از دست همه عصباني باشد و با هر چيز كوچكي از كوره در رود.
نقاط مثبت را هم ببينيد و بدبين نباشيد. وقتي هميشه به ايرادهايي كه همسرتان دارد فكر كنيد، روز به روز بيشتر از او دور مي شويد، اما اگر هميشه به نقاط مثبت او بينديشيد آن وقت هر روز بيشتر از ديروز برايتان عزيز مي شود.
در رفتارتان با ديگران دقت كنيد. به بزرگترها احترام بگذاريد و با دوستانتان زياده روي نكنيد و در روابطتان حساسيت هاي همسرتان را در نظر داشته باشيد و او را با يك رفتار نابه جا در جمع نرنجانيد.
نشاط خود را حفظ كنيد و هميشه خسته و افسرده نباشيد. بعضي افراد همين كه به همسر خود مي رسند فكر مي كنند بايد ناله كنند و خسته باشند. شور و نشاط باعث مي شود كه همسرتان در كنار شما احساس شادي كند، اگر روزي در كنارش نباشيد، جايتان خالي مي باشد. اما اگر دائم ابراز افسردگي كنيد، هر كسي در كنار شما احساس دلمردگي مي كند.
هيچ گاه براي كارها و گذشت هايي كه در زندگي كرده ايد، سر همديگر منت نگذاريد. هر كاري كرده ايد براي زندگي خودتان بوده و خودتان خواسته ايد، پس بامنت آن را بي ارزش نكنيد.
به همديگر احترام بگذاريد. خيلي اوقات از بين رفتن عزت همسران در ديد همديگر به خاطر از بين رفتن حريم ها بين آنهاست. سعي كنيد هميشه ادب و احترام را در قبال هم رعايت كنيد تا قبح توهين و بي احترامي بين شما از بين نرود و هميشه همديگر را محترم بشماريد. اين مورد شامل خانواده همسرتان هم مي شود.
با هم به سفر برويد . از هيجان زندگي غافل نشويد و روزهاي شادي را با هم بگذرانيد.

زن ها بخوانند
هر زني كه مي خواهد براي همسرش عزيز بماند، بايد به برخي نكات اهميت بدهد مثل اين كه، به ظاهر خود اهميت بدهد و هميشه لباس مناسب بپوشد. تشخيص ظاهر مناسب براي هر مكان كار سختي نيست و شما مي توانيد با توجه به حساسيت ها و نظرات همسرتان در اين مورد، آنها را پيدا كنيد.
خوب آشپزي كنيد. شايد بعضي از زن ها آشپزي را دوست نداشته باشند و آن را وظيفه خود ندانند، اما تقريبا بيشتر مردها از همسر خود انتظار دارند يك غذاي خوب براي آنها تهيه كند.
خانه را مرتب و آرام نگه داريد. اين به معني كار كردن هميشگي شما در خانه نيست، بلكه صحبت از جو خانه است كه ظاهر مرتب نيز به آرامش آن كمك مي كند. خانه مرتب و آرام خانه اي است كه يك مدير خوب آن را اداره مي كند. مثلا حواستان باشد كه مايحتاج خانه تكميل باشد، جو خانه را از تشنج به دور نگه داريد و فضاي خانه را آرامش بخش بچينيد.
به حرف همسر خود گوش دهيد. كمتر با او سرسختانه مخالفت كنيد. دقت كنيد كه منظور ما، فراموش كردن ديدگاه ها و نظرات خودتان نيست بلكه ابراز آنها به نحوي است كه همسر شما فكر نكند شما حرف او را زير پا گذاشته ايد، مخالفت هاي يكباره، اكثر مردها را عصباني مي كند، در حالي كه وقتي به حرف آنها گوش مي دهيد لذت مي برند. در اين مورد زياده روي هم نكنيد. منطقي و معقول مطيع همسر خود باشيد.
هميشه يك پله پايين تر از همسر خود قرار بگيريد. اين به معني احترام شما به اوست، نه حقير كردن خودتان. غرور خود را در برابر شوهرتان از بين نبريد و نشكنيد، بلكه آن را ناديده بگيريد. اگر مردي حس كند زنش تصميم گيرنده و گرداننده زندگي است، انگيزه خود را براي زندگي زناشويي از دست مي دهد. اين كار باعث مي شود كه مرد خانواده احساس مسووليت نكند، اما وقتي شما بعضي كارها و تصميمات را به عهده او بگذاريد، خود را مسوول درست انجام دادن آنها مي داند، اما اگر مدام توانايي هاي خود را بالاتر بدانيد و به او بگوييد كه تو نمي تواني، علاوه بر بيشتر كردن بار مسووليت هاي خود، انگيزه او را هم از زندگي گرفته ايد.
اگر در كارهاي خانه از شوهرتان كمك مي خواهيد، كارهايي را كه دوست دارد به او بدهيد و تقسيم كار كنيد. دستور ندهيد و ايراد نگيريد. او را به كمك كردن تشويق كنيد نه اين كه با رفتارتان او را از كمك كردن در خانه زده كنيد.

مردها بخوانند
اگر مي خواهيد هميشه براي همسر خود عزيز بمانيد اين نكات را فراموش نكنيد:
زن ها سرشار از احساساتند و اگر مردي بتواند قلب همسرش را هميشه راضي نگه دارد مي تواند هميشه براي او عزيز بماند و راضي شدن قلب با اهميت دادن به احساسات زن اتفاق مي افتد. استفاده از كلام محبت آميز و هر چيزي كه نشان دهد شما به او علاقه منديد، محبت واقعي و پرهيز از افراط و تفريط، مي تواند نتيجه خوبي به همراه داشته باشد.
از او به خاطر كارهايي كه مي كند قدرداني كنيد، چون حتي اگر همسرتان فقط خانه دار باشد، كار مهم و سختي انجام مي دهد آن هم بدون تعطيلي و وقفه. تنها با قدرداني شماست كه خستگي از تنش در مي آيد.از نظر مالي به او اهميت بدهيد و هميشه مبلغي را براي خود او در نظر بگيريد. حتي اگر خودش درآمد دارد، وظيفه شما حكم مي كند او را تامين كنيد. يادتان باشد كه خرج خانه براي خانه است نه همسرتان، پس او را هم مهم بدانيد و از نظر مالي به او اهميت بدهيد.
گاهي به او نيز مرخصي دهيد و كارهاي خانه را خودتان انجام دهيد. اين كار 2 حسن دارد؛ اول اين كه همسرتان استراحت مي كند و دوم اين كه شما مي فهميد همسرتان روزانه چه كارهايي در خانه انجام مي دهد و قدر يكديگر را بيشتر مي دانيد.
هرگز داد نكشيد و تحقير نكنيد. مهرباني و نرم سخن گفتن آنچنان در دل زنان نفوذ مي كند كه تاثيرش هزاران برابر فرياد كشيدن است و برعكس، داد و فرياد و تحقيركردن، آنچنان شما را از چشم همسرتان مي اندازد كه اگر بدانيد ديگر داد نمي كشيد.
اگر همسرتان همه اين نكات را رعايت كند، در چشم شما عزيزتر نخواهد شد؟ پس مطمئن باشيد او هم مثل شما فكر مي كند و دوست دارد شما نيز اين موارد را رعايت كنيد. زندگي باعزت و احترام هميشه پايدار و مقاوم خواهد ماند.

sara65
۱۳۸۹-۰۵-۱۲, ۱۱:۰۸ بعد از ظهر
خانمها توجه كنيد! 5 تيپ مردي که بايد از آنها دوري کنيد (http://www.siterooz.com/jalebha/038154.php)
</B>

پسر ماماني
او احتمالا با مادرش زندگي ميکند و يا آپارتماني گرفته که بـه او خـيـلـي نـزديک باشد تا بتواند براي صرف چاي به او
سري بزند (البته هر شب). طــرز لــبـاس پوشيدن را مادر براي او مشخص ميکند و عکس او بر تـمام ديوارهاي خانه
به چشم مي خورد. او بـايد نهـار روزهاي جمـعه را با مادر خود صرف کند وهميشه چند بسته غذاي آماده در يخچال
او هست که دست پخت مادرش مي باشد.
چرا بايد از او دوري کنيد: شما هيچ وقت نمي توانيد با مادر او کنار بياييد. اگر اين مرد عاشق و شيفته شما هم
باشد، باز هم هميشه طرف مادرش را مي گيرد.
چگونه از شر او خلاص شويد: به او بگوييد که مادرش را دوست نداريد.
بدن ساز
او مردي است که هرجايي را که پيدا کرده، يکي از عکس هاي خودش را چسبانده و آپارتمانش را تبديل به يک باشگاه بدن سازي کرده (هر چند عضو يکي از لوکس ترين باشگاههاي شهر هم هست). او خانه خود را به تمام ابزارها و وسايل سرگرمي مجهز نموده است.
چرا بايد از او دوري کنيد: شما هيچ وقت نمي توانيد او را ببينيد، زيرا او تمام وقت خود را در باشگاه مي گذراند. او مدت زمان بسياري را نيز در حمام به سر مي برد، و هميشه در پي جمع کردن نشان هاي افتخار است، درست مثل آن يکي که روي بازويش به چشم مي خورد.
چگونه از شر او خلاص شويد: به او بگوييد که به خاطر شما از رفتن به باشگاه صرفنظر کند.
خانم باز
او با شما مثل يک پرنسس برخورد مي کند و يک معشوق بي نظير است. خوش لباس بوده و تنها براي جلب نظر خانم ها به بيرون مي رود و در اين کار موفق است. (او تقريبا به هر خانمي که مي رسد، ارتباط برقرار مي کند.) با اين همه خانم که اطراف او را پر مي کنند، شايد به خاطر آوردن نام شما هم برايش کمي مشکل است.
چرا بايد از او دوري کنيد: بهانه هاي او غيرقابل قبول هستند، هيچ گاه نمي توانيد با او تماس برقرار کنيد زيرا تماس ها و پيغام هاي تلفني او بيش از اندازه زياد هستند.
چگونه مي توانيد از شر او خلاص شويد: به او بگوييد ''اخلاق من کمي مردانه است.''
معتاد به کار
اين مرد خيلي جاها مي رود ولي آيا شما را نيز به همراه خود مي برد؟ او فرد شيکپوشي است، ظاهري زيبا دارد و غذاي خود را در بهترين رستورانها ميل مي کند، اما هميشه کارش نسبت به همه چيز ارجعيت دارد.
چرا بايد از او دوري کنيد: براي ديدن او بايد وقت ملا قات بگيريد. شايد شما را به مهماني هاي بي نظيري ببرد، اما زماني که مسئله کاري به ميان مي آيد شما را با غريبه ها تنها مي گذارد.
چگونه از شر او خلاص شويد: به او بگوييد ''من مي خوام يکسال مرخصي بگيرم و شروع کنم به سفر کردن به نقاط مختلف. آيا تو با من مي آيي؟''
مدرس کالج
او احتمالا چند سال از شما بزرگتر است، دنيا ديده بوده و به شما نمره هاي خوبي ميدهد.
چرا بايد از او دوري کنيد: اگر کسي متوجه اين ارتباط شود، نه تنها تصور مي کند که شما اين کار را فقط براي گرفتن نمره هاي بهتر انجام مي دهيد، بلکه ممکن است او شغل خود را نيز از دست داده و از سمت استادي بر کنار شود.
چگونه از شر او خلاص شويد: به او بگوييد که يک فرد ناشناس شما را تهديد کرده و قصد دارد تا گزارش شما را به مديريت ارجاع دهد.
البته در کليه موارد استثنا هم وجود دارد. مثلا اگر يک ''بدن ساز'' همان اندازه که به بدن خود توجه مي کند به شما نيز اهميت بدهد، مي توانيد رابطه خوبي را با هم داشته باشيد. (البته تا زماني که بتوانيد از پس خانم هايي که به او چشم داشت دارند، بر بياييد.) اگر خود شما نيز جزء افراد پر کار هستيد و به دنبال هيچ گونه تغيير و تحولي در زندگي خود نمي گرديد، مي توانيد با فردي که مشابه خودتان است، ارتباط برقرار کنيد. از اين طريق مي توانيد در کنار هم باشيد و توجه بيشتري نسبت به کارتان داشته باشيد و زمان بي کاريتان را نيز در کنار هم سپري مي کنيد. اگر مادر ''پسر ماماني'' نسبت به شما علاقه پيدا کند و پسرش هم به همان اندازه به شما توجه داشته باشد خوب شايد... بتوانيد رابطه خوبي داشته باشيد. لازم به ذکر است که اين تيپ مردها به هيچ وجه قابل تغيير نمي باشند پس بهتر است زمان و انرژي خود را بيهوده تلف نکنيد.
بهترين راهي که مي تواند شما را از ادامه ارتباط با يک چنين افرادي نجات دهد، صداقت است. به ''پسر ماماني'' بگوييد که بيش از اندازه نسبت به مادر خود توجه ميکند. به مردي که هميشه به دنبال خانم ها است، بگوييد که شما مي خواهيد در زندگي خود تنها کسي را داشته باشيد که او نيز فقط شما را داشته باشد. البته آنها به ندرت روش زندگي خود را عوض مي کنند، اما با اين کار شما حداقل آنها را از دليل خود براي عدم علاقه به ادامه ارتباط آگاه کرده ايد.

sara65
۱۳۸۹-۰۵-۱۷, ۰۳:۵۵ بعد از ظهر
ده راز جاذبه که دخترها می دونن اما پسر ها نه:پوزخند:

دختر ها خیلی بهتر از پسرها می دانند که چطور دیگران را به خود جذب کنند.آنها تمرین داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را می دانند. پسرها هم می توانند رمز و راز آنرا یاد بگیرند و به نتیجه ای که می خواهند دست پیدا کنند.
واقع بین باشید ـ دختر ها خیلی بهتر از پسر ها می دانند که چطور دیگران را به خود جذب کنند. اشکال از ما نیست. دختر ها سالهای زیادی را صرف این کرده اند که به چشم دیگران بیایند. آنها تجربه های زیادی از تلاش برای علاقه مند کردن پسر ها به خودشان داشته اند. به عبارت دیگر: آنها تمرین داشته اند. دختر ها رمز و راز جاذبه را می دانند…
اما نکته خنده دار درمورد جاذبه این است که پسر ها هم می توانند رمز و راز آنرا یاد بگیرند و به نتیجه ای که می خواهند دست پیدا کنند.
حالا ۱۰ راز مهم جاذبه را برایتان عنوان می کنیم.
راز ۱: بدانید که چه می خواهید
خیلی از مردها این مشکل را دارند که فقط به همان چیزی که عایدشان می شود راضی می شوند. اما دختر ها ها معمولاً خواستگاران بیشتری دارند به همین خاطر می توانند در انتخاب خود سخت گیر تر باشند.
وقتی بدانید که از طرف مقابل خود چه می خواهید، نه تنها کاندیدهای احتمالی را بررسی می کنید بلکه قطعیت بیشتری هم در کارتان دارید.با این کار نشان می دهید که ناامید و بیچاره نیستید. و این شما هستید که قدرت دارید و انتخاب به عهده شماست. و وقتی قدرت دست شما باشد، این طرف مقابلتان است که دنبالتان می افتد.
راز ۲: با ارزش باشید
اینکه کسی دنبالتان بیفتد یعنی در نظر دیگران ارزش خاصی دارید. آنها شما را می خواهند، به هر دلیلی و این دیگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بیاورند.
برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ارزش خاصی برای خودتان قائل شوید. باید خودتان احساس کنید که ارزش این را دارید که دیگران دنبالتان بیفتند و با رفتارهایتان باید این مسئله را به دیگران بفهمانید.دختر ها معمولاً خیلی مردها را دور و بر خود دارند که سعی می کنند او را تحت تاثیر قرار دهند. اما خودشان فقط می خواهند کسی را تحت تاثیر قرار دهند که مثل خودشان باشد.
راز ۳: خوب لباس بپوشید
دختر ها اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل هستند. این یکی از دلایل مهمی است که می توانند خیلی راحت توجه هر مردی را به خود جلب کنند.
دختر ها این را می دانند که لباس پوشیدنشان می تواند باعث شود به چشم دیگران برسند. درواقع، چون خیلی از مد سر در می آورند راحت می توانند طریقه لباس پوشیدن شما را وارسی کنند.مردی که می داند چطور باید خوب لباس بپوشد معمولاً مورد توجه خانم ها قرار می گیرد. اما دلیل آن فقط این نیست که ظاهر خوبی دارد، بلکه بااین کار خود نشان می دهد که از اهمیت ظاهر برای دختر ها آگاه است.
راز ۴: خوشبو باشید
بیشتر اوقات مردها حس بویایی را فراموش می کنند و یادشان می رود که از عطر و افترشیو استفاده کنند. اما دختر ها می دانند که اگر بخواهید کسی را به سمت خود جذب کنید، باید نظر همه حواس بدن را به خود جلب کنید.
به عطرهایی فکر کنید که خانم ها استفاده می کنند و شما را دیوانه می کند، آنوقت می فهمید که بو چقدر می تواند اهمیت داشته باشد.استفاده از عطرهای خوشبو در مواجهه با خانمها، حضور شما را پررنگ تر می کند.
راز ۵: جالب توجه باشید
باوجود همه ویژگی های ظاهری که در جذب کردن دیگران موثر است، فقط ظاهر خوب خیلی زود تکراری خواهد شد. به همین خاطر است که داشتن شخصیتی جالب اهمیت زیادی دارد.
جالب بودن یعنی بدانید با چه کسی درمورد چه موضوعاتی حرف بزنید که نظر او را جلب کند. باید درمورد وقایع روز، موسیقی، هنر و فرهنگ و هر چیز دیگری که دختر ها را سرگرم کند اطلاعات داشته باشید.اما علاوه بر اینکه بدانید درمورد جه صحبت کنید، باید بتوانید به حرفهای طرف مقابل هم گوش دهید.
راز ۶: کارهای غیرمنتظره انجام دهید
انجام کاری که از شما انتظار نمی رود می تواند در طرف مقابل هیجان ایجاد کند و باعث شود از کنار شما بودن لذت ببرند.
البته نباید کارهای غیرمنتظره مضحک انجام دهید. مثلاً یکدفعه بلند فحش بدهید یا کار مسخره دیگری مثل این انجام دهید.باید برخلاف انتظار دیگران باشید. مثلاً به جای اینکه از ظاهر یک خانم تعریف کنید، درمورد هوش و ذکاوتش تعریف کنید. مطمئناً افراد کمی تابحال دراین مورد از او تعریف کرده اند و این کارتان شما را از بقیه جدا میکند.
راز ۷: هم گرم باشید هم سرد
برای جذب کردن باید احساسات را تحریک کنید. بدون احساس، جاذبه غیرممکن است.
اما زیاد بودن یک احساس درست به اندازه بی احساس بودن بد است. وقتی همیشه خوب باشید یا همیشه بد باشید، از کسی که می خواهید دورتان میکند.
وقتی احساسات گرم و سرد را به تناسب داشته باشید، یک ترن هوایی احساسی می سازید که همه چیز رابرای فرد مقابلتان جالب و جذاب می کند.
دختر ها ها خودشان همیشه همین کار را می کنند. یک روز آنقدر خوب رفتار می کنند که خودشان را به شما علاقه مند نشان می دهند که بهترین احساس را عایدتان می کند، یک روز هم نادیده تان می گیرند و باعث می شود حس بدی پیدا کنید.این ایجاد تغییر بین احساسات خوب و بد باعث می شود طرفشان به آنها جذب شود. مردها هم می توانند همین کار را بکنند.
راز ۸: سخت تلاش کنید تا به دست آورید
هیچکس هیچوقت برای چیزی که آسان به دست بیاورد ارزش قائل نمی شود. دختر ها این را بهتر از هر کس دیگری می دانند. اگر خیلی راحت جلوه کنند این امکان وجود دارد که مرد خیلی زود آنها را ترک کند.وقتی تلاش کنید تا آنچه که می خواهید را به دست آورید باعث می شود برای نتیجه ای که عایدتان می شود ارزش بیشتری قائل باشید.
راز ۹: ماجراجو باشید
ماجراجو بودن با انجام کارهای غیرمنتظره فرق دارد. ماجراجویی یعنی گذشتن از مرزها و انجام کارهای جدید و غیرعادی است.
دختر های ماجراجو مردها را به سمت خود جذب می کنند. آنها باعث می شوند با بودن کنار آن دختر احساس سرزندگی بیشتری کنند.این برای مردها هم صدق می کند. یک مرد ماجراجو خیلی راحت می تواند دخترها را به سمت خود جلب کند.
راز ۱۰: از ***یت خود استفاده کنید
دخترها می دانند که جذاب بودن و استفاده از ***یتشان ابزاری بسیار مهم در جذب مردان است. اما مردها هیچوقت نمی دانند چطور باید س کسی باشند.
مردها تمایلات ***ی را با خانم ها در ارتباط می دانند چون فقط به این صورت است که مفهوم رابطه زناشویی را درک می کنند. اما مردها هم می توانند جذاب باشند و در این صورت هر زنی که بخواهند را می توانند به سمت خود جذب کنند.
تفاوت اینجا این است که اگر مردها بخواهند جذاب باشند باید مردانه رفتار کنند. باید بهترین خصوصیات مردانه را که خانم ها را تحریکمی کند از خود نشان دهند.
استفاده از ***یتتان یعنی قوی باشید، شجاع باشید، خشن باشید و بگذارید که انرژی مردانه از شما منعکس شود.هرچه بیشتر بتوانید از ***یتتان استفاده کنید، دختر ها بیشتر به شما جواب می دهند.
می پرسید ما از کجا این رازها را می دانیم؟ خیلی ساده است:
دختر ها خودشان همیشه اینها را برایمان می گویند
خوانندگان ما با ایمیل هایی که می زنند همه حرفهایشان را با ما درمیان می گذارند. خود خانم ها بارها و بارها این حرف ها را به ما گفته اند و ما اینها را یکجا جمع کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم.
مطمئن باشید که این کارها بی بُر و برگرد جواب می دهد. هرچه که باشد دختر ها خیلی بیشتر از شما از قوانین جاذبه اطلاع دارند.چیزی برای از دست دادن ندارید. پس از همین امروز شروع کنید

مصطفی خانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷, ۰۳:۵۸ بعد از ظهر
یکیش رو یادت رفت همه دخترها می دونند که زمین جاذبه داره

sara65
۱۳۸۹-۰۵-۱۷, ۱۰:۰۱ بعد از ظهر
یکیش رو یادت رفت همه دخترها می دونند که زمین جاذبه داره


خب این جزء بدیهیاته حتی پسرها هم با عقل ... می دونن:نمیبینم: