PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : همه چي درباره سينما و بازيگران



m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۲۴ قبل از ظهر
رقابت آشپزی بین بازیگران


گزارش تصویری از رقابت آشپزی بین بازیگران با حضور هنرمندانی همچون:مهرانه مهین ترابی,سارا خوئینی ها,رابعه اسکویی,فریبا کوثری و افسانه چهره آزاد.
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz04.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz05.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bazigaranashpaz06.jpg (http://salijoon.info/)


آشپزی به سبک چینی در منزل رزیتا غفاری


به منزل رزیتا غفاری بازیگر خوب سینما و تلویزیون ایران می رویم تا با دست پخت این بازیگر کمی آشنایی پیدا کنیم و ببینیم این بازیگر غذاهای ایرانی می پسندد یا خارجی؟
خانم رزیتا غفاری مدتی پیش در کانادا سکونت داشت که البته این سفر تنها برای تفریح بود ولی خوب خیلی مایل بودیم که در مورد سفری که داشتند نیز سوالاتی بپرسیم.
خانم غفاری آیا درست کردن غذاهای ایرانی راحت تر است یا خارجی؟
رزیتا غفاری:من بیشتر دوست دارم غذاهایی که وقت کمتری برای درست کردن آنها صرف می شود را درست کنم برای مثال غذاهای چینی خیلی راحت درست می شوند و رنگ های متفاوتی که در غذاهای چینی وجود دارد را خیلی دوست دارم.
یعنی اینکه فسنجون را به نودلز ترجیح می دهید؟
رزیتا غفاری:نه اصلا,منظور من درست کردن غذاها بود اگر بخواهم غذاهای چینی بخورم که باید فقط نودلز و سبزیجات بخرم.(باخنده).
مدتی بود که در کانادا بودید,آشپزی با مواد غذایی آنجا چطور بود؟
رزیتا غفاری:خیلی خیلی خوب بود,آخه فقط یا دلپذیر می خریدم یا مارک بهروز(باخنده).خوب این مواد به آنجا صادر می شد و خیلی کار را خوب کرده بود.
پس فکر کنیم در کانادا فقط آشپزی می کردید؟
رزیتا غفاری:واقعا همینطور هستش.چون کاری نداشتم و بیشتر در خانه بودم خیلی آشپزی می کردم و به قول همسرم که می گه من در کانادا آشپزی ام بهتر شد(با خنده).باور کنید بیشتر صبح ها در آنجا من کله پاچه درست می کردم چون اکثریت مواد لازمش در دسترس بود مخصوصا خوراک زبان.
غذای مورد علاقه همسرت آقای صالحی چی هستش؟
رزیتا غفاری:همسرم بیشتر فسنجون می پسنده و خیلی دوست داره که ترش درست بشه.البته من هم ترش دوست دارم ولی برای تنوع همیشه هم ترش را درست می کنم و هم شیرین که اگر کسی دوست داشت از شیرین هم بخورد.
http://salijoon.info/mail/891020/bz/rozitaghafari01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/rozitaghafari02.jpg (http://salijoon.info/)


آشپزی با یوسف تیموری در منزلش


در ادامه آشپزی در منزل بازیگران که طرفدار خیلی زیادی هم پیدا کرده این بار به سراغ یوسف تیموری بازیگر عرصه طنز سینما و تلویزیون ایران می رویم.
یوسف تیموری در آشپزی سر رشته ای ندارد اما به اجبار ما باید برای طرفدارانش غذای خاصی درست کند.
زمانی وارد منزل زیبای یوسف تیموری شدیم بوی یک غذای آشنا داخل خانه را برداشته بود و با کمی کنجکاوی متوجه شدیم که غذا آبگوشت هستش.
یوسف تیموری در مورد آشپزی در خانه می گوید:باید حقیقت را بگم که اگر بخواهم غذا درست کنم فقط یک گوجه و یک تخم مرغ را با هم مخلوط می کنم و بعد سرخش می کنم.همین و بس.حالا که شما دوستان تشریف آورید به کمک خانواده ام یک آبگوشتی بار گذاشتم و فکر کنم خوب جا افتاده است.
چیزی از میز غذا وجود نداشت و کمی بعد متوجه شدیم که آقا یوسف غذا را همانند رستوران های سنتی برروی یک تخت که در داخل حیاط بود چیده است.
یوسف تیموری در مورد غذاهای مورد علاقه خود می گوید:آبگوشت را خیلی دوست دارم,عاشق قورمه سبزی هم هستم.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/yousefteimori01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/yousefteimori02.jpg (http://salijoon.info/)


آشپزی به روش ایرانی با پرستو صالحی در منزلش


پرستو صالحی از جمله بازیگرانی هستش که چه در سینما و یا تلویزیون طرفداران خاص خودش را دارد,از این رو طرفداران این بازیگر را به یک غذای ایرانی با دست پخت پرستو صالحی و مادرش دعوت می کنیم.
خیلی وقت هستش که آشپزی می کنید؟
پرستو صالحی:قبلا با دوستانم عادت داشتیم که هر هفته غذا درست کنیم و شام در کنار یکدیگر باشیم ولی مدتی هستش که پروژهای زیادی دارم و نمی توانم زیاد به اینجور مسائل برسم.نمره آشپزی من در خانواده بیست هستش مخصوصا شیرینی ها و کیک های خانگی درست می کنم که خیلی از دوستان بازیگرم عاشق آنها هستند.
چه غذاهایی را بیشتر از همه درست می کنی؟
پرستو صالحی:ابتدا باید بگویم که انگیزه آشپزی و درست کردن غذا را مادرم به من یاد داد و واقعا آن روزهایی که هیچ انگیزه ای نداشتم و اصلا دوست نداشتم غذا درست کنم ,مادرم به سختی آشپزی را به من یاد داد.در بین غذاها ته چین مرغ را خیلی خوب درست می کنم چون اولین غذایی بود که مادرم پخت آن را به من یاد داد.
ممنون می شوم به صورت خلاصه طرز تهیه ته چین مرغ را توضیح دهید؟
پرستو صالحی:مرغ را می ذاریم بپزه.اگر دوست داشته باشی می توانی استخوان هایش را جدا کنی و لای برنج بگذاری.بعد از اینکه برنج را دم کرده و به مرحله آبکش کردن می رسه مواد دیگر مثل ماست و زرده تخم مرغ را با هم قاطی می کنیم و بعد با برنج مخلوط و داخل ظرف می ریزیم.
http://salijoon.info/mail/891020/bz/parastosalehi01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/parastosalehi02.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۲۵ قبل از ظهر
حضور بازیگران در رستوران سامان مقدم


گزارش تصویری از حضور بازیگران همچون:فرهاد آئیش,مرجانه گلچین,هانیه توسلی,نیما شاهرخ شاهی,سروش صحت و امیر حسین رستمی در رستوران سامان مقدم.
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam04.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam05.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samanmoghadam06.jpg (http://salijoon.info/)


رامبد شکرابی و حدیث فولادوند پیوندتان مبارک

مدتی است که رامبد شکرابی بازیگر خوب سینما و تلویزیون ایران زندگی مشترک خود را با حدیث فولادوند بازیگر سینما و تلویزیون آغاز کرده است.
به همین دلیل برای رسانه ای کردن این موضوع برخی از بازیگران سینما جشن کوچکی برای این دو زوج هنرمند در یکی از بهترین رستوران های تهران ترتیب دادند تا پیوند آنها را تبریک بگویند.
رامبد در این رابطه می گوید:من و خانم فولادوند مدتی بود که به فکر ازدواج بودیم و من این کار را برای بعد از سفری که به خارج از کشور داشتم موکول کردم.دوست نداشتیم زیاد رسانه ای بشود ولی خوب از اینکه زندگی با همسرم را آغاز کرده ام خوشحال هستم.
در این جشن بازیگرانی همچون:دانیال عبادی,سیاوش خیرابی,پژمان بازغی,رضا یزدانی,امیر حسین رستمی ,لیندا کیانی و... حضور داشتند.
ما نیز آرزوی خوشبختی و سعادت برای رامبد شکرابی و حدیث فولادوند می کنیم.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/rambodandhadis01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/rambodandhadis02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/rambodandhadis03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/rambodandhadis04.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۲۷ قبل از ظهر
مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از مریلا زارعی
به بهانه اقدامات مریلا زارعی در موسسه مهر آفرینان,به سراغ او می رویم تا دقایقی را با اهدافی که او به عنوان یک سفیر نیکوکار دارد همراه باشیم.
اینکه به عنوان یک سفیر نیکوکار در کنار بازیگری هستید,چه حسی دارید؟
مریلا زارعی:من فکر می کنم این اقدام از بازیگری خیلی سخت تر هستش چون خیلی مواقع جاهایی می روم که هیچ بازیگر و هنرمندی را نمی شناسند و نمی دانند که من هنرمند هستم و باید زمانی که در کنار کودکان و نوجوانان روستا هستم فقط به فکر این باشم که کار خودم را به عنوان یک سفیر نیکوکار به خوبی انجام بدهم و و به حرف های کودکان و اموری که آنها شدیدا به آن نیاز دارند توجه کنم.
اگر ناراحت نمی شوید,آیا ورود شما به این عرصه برای جلب توجه هم بوده؟
مریلا زارعی:سوالی خیلی خوبی بود چون خیلی ها چنین تصوری را دارند,من این را بگویم که خیلی دوست دارم که اقدامات مهر آفرینان پوشش خبری نشود و در سکوت رسانه ها ما اقدامات خود را انجام بدهیم و بعد ببینیم که آیا باز هم کسی هست که بگوید برای جلب توجه چنین کاری می کنید؟من فقط برای رضای خدای خودم این کار را می کنم و فکر می کنم باید خیلی وقت پیش وارد این موضوع می شدم.
سفر اخیرتون به سیستان و بلوچستان چطور بود؟
مریلا زارعی:در این سفر کمک هایی بود که موسسه مهر آفرین برای دهستان کتیج در نظر داشت و من به عنوان سفیر این موسسه ,برای اهدای کمک های مردمی و موسسه مهر آفرین به سیستان و بلوچستان رفتم و از نزدیک به مشکلات این دهستان رسیدگی کردم و گزارشاتم را به موسسه تحویل دادم.
آیا این نوع سفر ها با داشتن شغل پرکار بازیگری خسته کننده نیست؟
مریلا زارعی:نه اصلا اینطور نیست بلکه باعث می شود با دیگر مردم کشور عزیزمان ایران بهتر آشنا بشویم و اینکه بتوانیم مشکلات مردم را رسیدگی کنیم باعث از بین رفتن خستگی می شود و حتی باعث شادابی هم هستش.
این روزها برخی از بازیگران سینمای ایران به سفر حج مشرف شده اند.اما مریلا زارعی بازیگر محبوب سینما سال 86 به سفر حج رفته است.از این رو شما را به خواندن مصاحبه و دیدن تصاویر از مریلا زارعی دعوت می کنیم.
هرکس آرزو دارد که به سفر حج برود.هرکس دوست دارد که سنی را برای این سفر انتخاب کند.چه شد که شما سال 86 را برای این سفر انتخاب کردید؟
مریلا زارعی:بسیار ناگهانی شد.همیشه این آرزو را داشتم که در جوانی به این سفر معنوی بروم.خیلی وقت ها با خدا حرف می زدم که چه زمانی می خواهد من را به خانه اش دعوت کند و خوشحالم که توانستم زمانی که نفس می کشم به حج بروم و خدا را شکر می کنم(کمی بغض و گریه).
چرا اینقدر دوست داشتی که زود به خانه خدا بروی؟
مریلا زارعی:دلیلش را می توانم بگویم که هرکسی می رفت و بر می گشت از آنجا تعریف می کرد.می گفتند:همه جای دنیا یک طرف,دیدن مکه و خانه خدا هم یک طرف.خیلی باعث شد که مشتاق شوم به این سفر به خاطر همین برخی از کارهایم را تعطیل کردم تا به خانه خدا بروم.
آیا ثبت نام کردید؟
مریلا زارعی:نه.سفر حج من داستان دارد.
می توانید برای ما تعریف کنید؟
مریلا زارعی:چند سال پیش مادرم به همراه چند تا از فامیل های نزدیک برای سفر حج ثبت نام کردند و سال 86 نوبتشان شد.حس عجیبی داشتم و دلم می خواست جای مادرم به این سفر بروم.مادرم می گفت تقصیر خودت هستش که ثبت نام نکردی.مادرم به مکه رفت و ما تلفنی در ارتباط بودیم.اولین شب به مادرم زنگ زدم و گفتم که مکه و خانه خدا چه جوری هستش.مادر می گفت انشالله که خودت می آیی و می بینی.از مادرم پرسیدم که اینکه می گویند آرامش می دهد درست است.مادرم در جواب باز هم گفت اگر لیاقتش را داشته باشی و خدا قسمتت کند خودت می آیی و می بینی.آن شب حال دگرگونی داشتم.فردای آن روز یکی از بستگان دور ما به من زنگ زد و گفت که من دو تا فیش مکه دارم و به دلایل کاری نمی توانم بروم و همسرم نیز منصرف شده است.یکی از فیش ها را به بستگان دیگر داده ام و این یکی را نمی دانم چرا به دلم افتاد که به شما بدهم.باور کنید آن لحظه نمی توانستم جلو اشک هایم را بگیرم.به صورت فیش را گرفتم و کارهاینکی را انجام دادم و دوهفته بعد از آن و پس از برگشت مادرم به سفر حج رفتم.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei01_002.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei04.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei02_002.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/merilazarei03_002.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۲۹ قبل از ظهر
سیما تیرانداز و پسرش

سیما تیرانداز همانند اکثریت بازیگران محبوب زن سینما و تلویزیون کشور ایران علاوه بر بازیگری,مادری دلسوز و مهربان برای پسرش رایان می باشد.
سیما تیرانداز تربیت خیلی خاصی را برای پسرش در نظر دارد,خود در این رابطه می گوید:من برای تربیت رایان خیلی مطالعه می کنم و سعی می کنم هر چیز مبهمی که برایم در مورد تربیت پیش بیاد از دکترش و ...سوال کنم.مخصوصا دکتر رایان خیلی به من کمک می کند و هر زمانی که به مشکل رفتاری برخورد کنم حتما با دکترش در میان خواهم گذاشت.
سیما تیرانداز در مورد اینکه چقدر کتاب می تواند در تربیت فرزندان کمک کند می گوید:من واقعا پیشنهاد می کنم برای تربیت بهتر فرزندان از کتاب هایی که روانشناسان و دکترهای دیگر همچون تغذیه و ... کمک بگیرند.
سیما تیرانداز در ادامه در مورد اینکه دوست دارد رایان در آینده یک هنرمند شود می گوید:خوب بله خیلی دوست دارم هنرمند شود ولی مسئله این هستش که در چه هنری؟.من دوست دارم در آینده در انتخاب های این چنینی پسرم دخالت کنم البته باید بگویم که راهنمایی می کنم ولی دخالت نه.ولی خیلی دوست دارم که یک نویسنده خوب شود.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/simatirandaz01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/simatirandaz02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/simatirandaz03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/simatirandaz04.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/simatirandaz05.jpg (http://salijoon.info/)


داستان آشنایی فرهاد آئیش با همسرش مائده طهماسبی

فرهاد آئیش از بازیگران خوب سینما و تلویزیون و همچنین تئاتر ایران می باشد.فرهاد آئیش حرف های جالبی در مورد آشنایی او با همسرش مائده طهماسبی می گوید.
مائده طهماسبی نیز از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون ایران است که 20 سال پیش با فرهاد آئیش ازدواج کرد.خیلی ها برای ازدواج تدارکات بسیار پرخرجی را در نظر دارند اما می خواهیم بدانیم که آیا بازیگرهای سینما نیز برای مراسم ازدواج پرخرج هستند؟
فرهاد آئیش در مورد نحوه آشنایی او با همسرش و مراسم ازدواجشان می گوید:من مدت زمان زیادی را در آمریکا زندگی می کردم.در آنجا بیشتر در تئاتر کار می کردم ویکی از نمایش های من در مورد مشکلات اجتماعی زنان بود.به دعوت گروهی از نان این نمایش را در آلمان اجرا کردم,در آنجا برای اولین بار خانم طهماسبی را دیدم به او گفتم کمی استراحت می کنم و قبل از شروع نمایش من را بیدار کن,دلش به حال خسته من سوخت و یک دقیقه مانده بود به شروع نمایش من را بیدار کرد,از آن موقع مهرش به دلم افتاد(با خنده).بعد از دو سال باز هم همدیگر را در آمریکا دیدیم.همان موقع شماره اش را گرفتم و با او در تماس بودم و احساسم را برایش توضیح دادم.بعد با یک مراسم خیلی مختصر ازدواج کردیم.باور کنی حتی یک عکس از مراسم نداریم ولی همسرم در اینگونه موارد حساسیت نشان نمی دهد و باید بگویم که مهریه همسرم فقط 5 سکه است.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/farhadaeish01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/farhadaeish02.jpg (http://salijoon.info/)


مهدی سلوکی در باشگاه بدنسازی

مهدی سلوکی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که سریال جدید او با نام ستایش که از شبکه سوم سیما در حال پخش است را به یک باشگاه بدنسازی می بریم تا ببینیم این بازیگر چقدر به ورزش علاقه دارد.
مهدی سلوکی برای داشتن اندامی هنری که خیلی به آن اهمیت می دهد در هفته سه روز به مدت سه ساعت ورزش می کند که در این بین بدنسازی از مهم ترین برنامه های ورزشی او است.
اما نکته جالب اینجاست که مهدی سلوکی از یک سال پیش ورزش کردن را به صورت جدی آغاز کرده است!
مهدی سلوکی در مورد اینکه چرا ورزش بدنسازی را انتخاب کرده است می گوید:در یکی از سریال هایی که بازی می کردم به پیشنهاد یکی از بازیگران به باشگاه بدنسازی رفتیم.من برای اولین بار به باشگاه بدنسازی می رفتم ولی خوب از قبل برای داشتن اندام مناسب ورزش می کردم ولی بدنسازی را به تازگی تجربه می کنم.ورزش بدنسازی خیلی سنگین هستش بخاطر همین سعی می کنم با وزن های سبک کار کنم(با خنده).
مهدی سلوکی در مورد اینکه بیشتر به کدام باشگاه می رود می گوید:بهتر هستش که نام باشگاهی را ذکر نکنم چون می ترسم دردسر ساز بشود و طرفداران به باشگاه بیایند.


http://salijoon.info/mail/891020/bz/mehdisoulouki01.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891020/bz/mehdisoulouki02.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۳۲ قبل از ظهر
کمند امیر سلیمانی و خانواده اش

به سراغ کمند امیر سلیمانی از بازیگران خوب عرصه سینما و تلویزیون ایران می رویم که این روز ها بیشتر وقت خود را با همسرش و پسر کوچکش می گذراند.
خانم امیر سلیمانی مدتی است کم کار شده است و شاید خیلی کم او را در فیلم های سینمایی و سریال ها دیده باشیم.
پس از کمی کنجکاوی متوجه شدیم که این بازیگر محبوب مدتی است که همراه با همسرش و پسر کوچکش در دبی سکونت داشته اند.
ورقا عامری همسر خانم کمند امیر سلیمانی در رشته عکاسی تحصیل کرده است و به همین دلیل برای انجام کار عکاسی به دبی رفته است البته این دو زوج هنرمند دو استودیو در تهران دارند که مدیر یکی از آنها خانم امیر سلیمانی می باشند.
در رابطه با این همه کار هنری که در زندگی هستش و آیا مشکلی برای تربیت فرزند به وجود می آورد یا نه از خانم امیر سلیمانی سوال کردیم و ایشون پاسخ دادند:خوب در اوایلی که پسرم ایلیا به دنیا آمد کمی از هنر دور شدم تا بتوانم خیلی راحت تر به فرزندم برسم.پس از مدتی که پسرم بزرگ تر شد همسرم در نگاهی ایلیا کمکم کرد تا من هم بتوانم به کارهایم رسیدگی کنم.من زیاد دوست ندارم زندگی خودم را رها کنم و فقط به فکر سینما و تئاتر و...باشم.حتی باید بگویم که اصلا دوست ندارم پسرم ایلیا یک بازیگر شود چون نمی خواهم از خانواده اش زیاد دور شود.


http://salijoon.info/mail/891020/bz/kamanamirsoleimani01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/kamanamirsoleimani02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/kamanamirsoleimani03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/kamanamirsoleimani04.jpg (http://salijoon.info/)


سیامک انصاری و امیر جعفری در باشگاه بیلیارد

سیامک انصاری و امیر جعفری که از بازیگران خوب سینما و تلویزیون هستند را به یک باشگاه بیلیارد می بریم تا یک مصاحبه متفاوت از این دو بازیگر داشته باشیم.
آیا از موفقیت سریال قهوه تلخ خوشحالی؟
سیامک انصاری:بله خیلی از موفقیت این سریال خوشحالم چون وقتی فهمیدم که سریال در نمایش خانگی عرضه می شود خیلی ناراحت بودم و می ترسیدم که مخاطبان زیادی نداشته باشد.
دوست داشتی این سریال در تلویزیون پخش شود؟
سیامک انصاری:واقعا خیلی دوست داشتم که از تلویزیون پخش شود چون خیلی از مردم هستند که به خاطر مشغله کاری نمی توانند سریال را از نمایش خانگی تهیه و نگاه کنند ولی اگر از تلویزیون و در زمان مناسب پخش می شد مخاطبان خیلی زیادی داشتیم.
اگر آقای مدیری به شما پیشنهاد بازی در این سریال را نمی داد با ایشان قطع رابطه می کردید؟
سیامک انصاری:خیر اصلا هم اینطور نیست چون مهران مدیری خیلی خوب تشخیص می دهد چه کسی برای چه نقشی مناسب است و اگر پیشنهاد بازی به من نمی داد حتما چنین دلیلی داشته است.
اگر امیر جعفری را به جای شما انتخاب می کرد باز هم ناراحت نمی شدید؟
سیامک انصاری:مطمئن هستم که امیر را انتخاب نمی کرد(با خنده).ولی به دور از شوخی اصلا ناراحت نمی شدم.
آقای جعفری از سریال نوروزی امسال برای ما بگویید.
امیر جعفری:خوب یک سریال کمدی و اجتماعی هستش که داستان کاملا متفاوت و جدیدی دارد که مطمئن هستم در ایام نوروز باعث شادی مردم ایران می شه.بازیگر های خیلی خوبی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند که واقعا یک تیم خیلی خوب و قوی می باشد.در مورد داستان نمی توانم زیاد صحبت کنم ولی خیلی سرگرم کننده است.
شنیده بودیم که می خواهید در یک سریال نوروزی دیگر هم بازی کنید.شایعه است یا واقعیت دارد؟
امیر جعفری:نه اصلا اینطور نیست اگر هم پیشنهاد بدهند رد خواهم کرد.چون وجود یک چهره تکراری در دو سریال متفاوت و در زمان پخش هم زمان باعث ناراحتی مردم خواهد شد و بر بیننده سریال ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/amirjafarivasiamak01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/amirjafarivasiamak02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/amirjafarivasiamak03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/amirjafarivasiamak04.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۰-۲۰, ۱۰:۴۵ قبل از ظهر
كدام آبی و کدام قرمز با بازغی,درخشان و دیرباز
این سه بازیگر سه دوست صمیمی هستند اما خوب در بعضی مواقع اختلاف نظر دارند که شدیدترین آنها در طرفداری تیم فوتبال می باشد.
پژمان بازغی طرفدار تیم قرمز هستش(اسم خاصی ذکر نمی کنیم تا جنجال رسانه ای نشود).پژمان در این رابطه می گوید:خیلی وقت های که بازی تیم قرمز را تماشا می کنم پیش خودم می گم کاش الان من تو زمین بودم تا یک گل حسابی به تیم آبی بزنم.ولی خوب این فقط هیجان فوتبال هستش.
کامبیز دیرباز هم اهل قرمز هستش و او هم در این مورد می گوید:من فوتبال را با تیم قرمز شناختم و یادش بخیر وقتی که بازی تیم قرمز و آبی می شد دوستانم به من می گفتند دوست داری امروز چند تا بخورید(باخنده).بعد تا آخر بازی کار ما می شد دعوا و کارشناسی داوری.
سام درخشانی برخلاف دو دوستش طرفدار سرسخت تیم آبی است.سام در مورد تیم مورد علاقه اش می گوید:فعلا که برد با تیم محبوب آبی است و قرمز فعلا کاری جذابی نکرده است(با خنده).ولی به دور از شوخی برای هر دو تیم ارزش یکسانی قائل هستم و امیدوارم که بازی های خیلی خوبی داشته باشند.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman02.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman04.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman05.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/samkambizpejman06.jpg (http://salijoon.info/)




زندگی به سبک بهرام رادان در منزلش

وارد منزل بهرام رادان بازیگر محبوب سینمای ایران می شویم تا با سبک زندگی اش و برنامه هایی که برای آینده می خواهد انجام دهد بیشتر بدانیم.
ساعت زندگی ات را چطور تنظیم می کنی؟
بهرام رادان:من آدم صبح هستم.یعنی مغزم صبح ها خوب کار می کند و سعی می کنم روزها بیشتر کار کنم.و وقتی که باید سکانس های مربوط به شب را فیلمبرداری کنیم فقط تا ساعت 2 شب کار می کنم .
اگر قرار باشد در فیلمی مثلا 20 کیلو وزن اضافه کنی این کار را انجام می دهی؟
بهرام رادان:آره این اتفاق برایم افتاده است.برای فیلم راه آبی ابریشم باید 10 کیلو وزن اضافه می کردم.از 78 کیلو رسیدم به 88.البته بعد از آن با ورزش زیر نظر مربی ام به سرعت به وزن قبلی ام رسیدم.
منزل شما خیلی قدیمی هستش.درسته؟
بهرام رادان:بله کاملا درسته.عمر این منزل به 40 سال می رسد.به خاطر همین بیشتر از دکورهای چوبی استفاده شده که واقعا خیلی دوستش دارم.
آیا تا به الان دچار بحران عاطفی یا درگیر موضوع عاشقانه شده ای؟
بهرام رادان:نه.تا حالا پیش نیامده چون بیشتر تمرکز من برای کارم هستش تا به بهترین نحو انجام بدهم.
چرا رشته دیگری را انتخاب نکردی و بازیگر شدی؟
بهرام رادان:خوب حتی من زیاد به بازیگر شدن فکر نمی کردم ولی خوب فرصتی که برایم ایجاد شده بود را نمی خواستم از دست بدهم.واقعیتش این است که شیفته بازیگری شده ام و دوست دارم تا آخرش ادامه بدهم و مدرک دکترا بگیرم(با خنده).
نمی خواهی کارگردانی را تجربه کنی؟
بهرام رادان:چرا خیلی دوست دارم کارگردانی کنم ولی فکر می کنم هنوز موقعیتش فرا نرسیده است ولی کارگردانی از جمله برنامه های آینده من هستش.
نظرت در مورد حامد بهداد چی هستش؟
بهرام رادان:چطور شد یاد حامد افتادید.
به خاطر اینکه فیلم آدمکش با بازی شما دو نفر در حال اکران است.
بهرام رادان:حامد بهداد یکی از بهترین دوستان من هستش و فکر می کنم که آینده بی نظیری خواهد داشت.اصلا این را بگویم که وقتی پیشنهاد بازی در فیلم آدمکش را به من دادند و وقتی فهمیدم حامد هم در این فیلم حضور دارد,فقط به خاطر حامد نقش را قبول کردم.
اگر بازی در یک سریال را به تو پیشنهاد بدهند مثلا مختارنامه ,بازی در آن را می پذیری؟
بهرام رادان:خیلی دوست دارم که در تلویزیون هم حضور داشته باشم ولی به خاطر نوع شخصیتی که در فیلم های سینمایی داشته ام زیاد نمی توانم با نقش های سریال ارتباط برقرار کنم.سریال هایی همچون مختار نامه یا در چشم باد و.... از آن دسته سریال هایی هستش که باید یک مدتی از سینما دور باشی تا بتوانی نقش خیلی خوبی را بازی کنی.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/bahramradan01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/bahramradan02.jpg (http://salijoon.info/)


نیوشا ضیغمی و شبنم قلی خانی در نمایش مدل لباس

در چند هفته گذشته یک مراسم بسیار زیبایی برای نمایش جدیدترین مدل لباس های فصل پاییز در تهران برگزار شد که نیوشا ضیغمی و شبنم قلی خانی از مهمانان ویژه این مراسم بودند.
در این مراسم که می توان گفت در ایران برای اولین بار به صورت کاملا مدرن انجام شد,شاهد حضور بازیگران سینما و تلویزیون ایران بودیم و همچنین خوانندگان و ورزشکاران نیز در این مراسم حضور داشتند.
در بین بازیگران نیوشا ضیغمی و شبنم قلی خانی به عنوان مهمانان ویژه مراسم بودند و همچنین این دو بازیگر به همراه الهام حمیدی و امید زندگانی در هیات داوران نیز حضور داشتند.
سیروس الوند کارگردان موفق سینمای ایران در این مراسم مدل لباس نیز حضور داشت و در پایان مراسم از این کارگردان و دیگر بازیگران به خاطر حضور پرنگشان تقدیر شد.


http://salijoon.info/mail/891020/bz/fashion01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/fashion02.jpg (http://salijoon.info/)



مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از دانیال عبادی

دانیال عبادی که مدتی است پرکار شده است و چند فیلم از او به زودی اکران خواهد شد,حرف های خیلی جالبی از دوران دانشجویی و فعالیت هایی که قبل از بازیگری انجام می داد می گوید.
قبل از بازیگری به فعالیت دیگری مشغول بودید؟
دانیال عبادی:بله قبل از بازیگری کار آزاد داشتم.همیشه دوست داشتم روی پای خودم بایستم,درآمد داشته باشم و دستم در جیب خودم باشد.زمانی که دیپلم گرفتم این موقعیت را فرآهم کردم.قضیه بر می گردد به سال 78.از پدرم 2 میلیون و 500 هزار تومان قرض گرفتم.به همراه یکی از دوستانم که او همان قدر سهم گذاشت به کار واردات مشغول شدم.دوسال به همین منوال گذشت.از خارج از کشور کالا وارد می کردیم و می فروختیم.سود داشت ولی بعد از مدتی به مشکلات مالی برخوردیم اما کلی تجربه کسب کردم.بعد تصمیم گرفتم که به صورت علمی این رشته را ادامه بدهم و کنکور دادم و سال 81 در رشته مدیریت بازرگانی قبول شدم و تا فوق لیسانس ادامه دادم و در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی و فروش دارم.
در دوران دانشجویی هم کار می کردید؟
دانیال عبادی:بله,در همان دوره دانشجویی هم کار می کردم.ابتدا مشاوره در امور مالی را شروع کردم و بعد در این زمینه شروع به تدریس کردم.درست در ترم پنجم از طرف رئیس دانشگاه مجوز تدریس گرفتم.علاقه فراوانی به تحقیق در مورد موضوعات خاص داشتم.مثلا چه گروه خونی در بازاریابی موفق تر هستند باور کنید به این نتیجه رسیده که گروه خونی B+ در بازاریابی موفق تر هستند.
چه پیشنهادی برای افرادی که می خواهند کار جدیدی را آغاز کنند دارید؟
دانیال عبادی:بنده این پیشنهاد را می کنم,کسانی که می خواهند کاری را آغاز کنند ابتدا باید ریسک پذیر باشند و انتخابشان براساس عقل و منطق باشد.به موفقیت خود ایمان داشته باشد و از تجربیاتی که کسب می کنید به خوبی استفاده کنید.با افرادی که تجربه بیشتری دارند مشورت کنید و همیشه با توکل به خدا کارتان را آغاز کنید.

http://salijoon.info/mail/891020/bz/danialebadi01.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/danialebadi03.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891020/bz/danialebadi02.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۰۲, ۰۹:۱۳ قبل از ظهر
پشت صحنه فیلم اینجا تاریک نیست


پشت صحنه فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست با بازی:مصطفی زمانی,الناز شاکردوست,پولاد کیمیایی,رضا یزدانی,رضا توکلی و...

http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/4.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/5.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/6.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/7.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/8.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/9.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/12.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/13.jpg (http://salijoon.ws/)

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۰۲, ۰۹:۲۹ قبل از ظهر
پشت صحنه فیلم ساندویچ سرد


پشت صحنه فیلم سینمایی ساندویچ سرد با بازی:امین حیایی,محمدرضا گلزار,آناهیتا نعمتی,بیتا فرهی,تانیا جوهری و میر طاهر مظلومی.
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/14.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/16.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/17.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/18.jpg (http://salijoon.ws/)
http://www.salijoon.ws/mail/891102/bz/19.jpg (http://salijoon.ws/)

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۱۱, ۰۸:۱۵ قبل از ظهر
عکس های جدید محمدرضا گلزار در کنار خودروی شخصی اش!!

فیلم شیش و بش پس از جنجال های فراوان بر سر انتخاب اسم و همچنین انتخاب بازیگران فیلم در طی 44 جلسه فیلمبرداری شد.
از جنجال های فراوان فیلم می توان از استفاده خودرو شخصی محمد رضا گلزار در این فیلم اشاره کرد که در برخی از تصاویر نیز مشخص است.



http://www.farscinema.com/images/stories/cinema/irancinema/sheshobesh/shishobesh/shishobesh01.jpg



http://www.farscinema.com/images/stories/cinema/irancinema/sheshobesh/shishobesh/shishobesh02.jpg



http://www.farscinema.com/images/stories/cinema/irancinema/sheshobesh/shishobesh/shishobesh07.jpg

3tare
۱۳۸۹-۱۱-۱۸, ۰۹:۲۴ بعد از ظهر
در گذشت بازیگر سرشناس در آسایشگاه

به گزارش جهان به نقل از فارس، «محسن يوسف بيك» مجري و بازيگر سال‌هاي دهه ۶۰ پيش از ظهر دیروز (یکشنبه 17 بهمن) پس از سپري كردن يك دوره بيماري درگذشت.

بنا بر اين گزارش، محسن يوسف‌بيك در نقش «هشيار» همراه با عليرضا خمسه در نقش «بيدار» اجراي مسابقه «هشيار و بيدار» را برعهده داشتند كه در زمان پخش خود، يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان بود.

زنده‌ياد محسن يوسف‌بيك حضور در چند فيلم سينمايي و تلويزيوني را نيز در كارنامه هنري خود داشت.

http://www.persianv.com/goonagoon/khabar/nf00155817-1.jpg

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۲۳, ۱۱:۳۹ قبل از ظهر
بازیگران سینما و تلویزیون از نمایی نزدیک



http://salijoon.info/mail/891123/bz/81438943bb2ef86afe50ddb28b7.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema7.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema8.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema10.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema11.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema12.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema14.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema15.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema16.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema17.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema18.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema20.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema21.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema22.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema23.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema24.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema1.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema6.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema9.jpg (http://salijoon.info/)

جدیدترین لیست از زوج های سینمایی رامبد شکرابی - حدیث فولادوند
امین تارخ - منصوره شادمنش
جهانگیر کوثری - رخشان بنی اعتماد
پیام صابری - زیبا بروفه
بهمن زرین پور - مینا جعفرزاده
پیمان قاسم خانی - بهاره رهنما
امیر جعفری - ریما رامین فر
عباس صالحی - رزیتا غفاری
سعید تهرانی - لادن طباطبایی
محمود پاک نیت - مهوش صبر کن
جمشید آهنگرانی - منیژه حکمت
حسن جوهرچی - مهناز بیات
اتیلا پسیانی - فاطمه تقوی
حسین عرفانی - شهلا ناظریان
اسماعیل ریاحی - شهلا ریاحی
شهرام اسدی - لادن مستوفی
محسن مخملباف - مرضیه مشگینی
بهروز افخمی - ناهید طلوع
فرخ نعمتی - سهیلا رضوی
کیومرث پوراحمد - مهرانه ربی
میر ولی ا.... مدنی - رویا تیموریان
فرشید نوابی - الهام چرخنده
مسعودجعفری جوزانی - فهیمه سرخابی
نجف دریا بندری - فهیمه راستکار
سروش خلیلی - فاطمه دانش زاد
حمید فرخ نژاد - فروزان جلیلی فر
غلامرضا آزادی - فریال بهزاد
ابوالفضل جلیلی - مریم اشرفی ( عکاس )
محمود کریمی حکاک - یاسمین ملک نصر
بابک نوری - هاله ارجمند کرمانی
شاهرخ فروتنیان - افسانه چهره آزاد
فرشید رحیمیان - کتایون ریاحی
ناصر هاشمی - سیما تیرانداز
نیما فلاح - سحر ولد بیگی
علی دهکری - آفرین چیت ساز
حسن پورشیرازی - مهنار افضلی
حمید سمندریان - هما روستا
محد رضا شریفی نیا - آزیتا حاجیان
علی مصفا - لیلا حاتمی
یوسف مرادیان - سار خوئینی ها
مهدی هاشمی - گلاب آدینه
امین حیایی - نیلوفر خوش خلق
بهرام بیضایی - مژده شمسایی
بهزاد فراهانی - فهیمه رحیم نیا
مجید جعفری - اکرم محمدی
نیما بانکی - لیلی رشیدی
احمد حامد - فاطمه معتمد آریا
جمشید جهانزاده - فرزانه نشاط خواه
عزیز ساعتی - میترا محاسنی
آتش تقی پور - شهین علیزاده
بهروز بقایی - پرستو گلستانی
رفیع پیتز - آتنه فقیه نصیری
هادی مرزبان - فرزانه کابلی
جلال مقامی - ر فعت هاشم پور
مهرداد شکرابی - عاطفه رضوی
عبدالرضا گنجی - فاطمه گودرزی
فریبرز کامکاری - الهام پاوه نژاد
اصغر همت - افسر اسدی
محمد رحمانیان - مهتاب نصیر پور
علی اسیوند - حمیرا ریاضی
داوود رشیدی - احترام برومند

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۳۰, ۱۱:۲۴ قبل از ظهر
برگزیدگان بیست و نهمین جشنوراه فیلم فجر

فیلم سینمایی «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.مراسم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم فجر چهارشنبه شب در سالن همایش‌‌های برج میلاد برگزار و برگزیدگان سه بخش مسابقه سینمای ایران، فیلم‌های اول و ویدیوسینما معرفی شدند.


در بخش مسابقه سینمای ایران جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم به «جرم» ساخته مسعود کیمیایی اعطاء شد و جایزه بهترین کارگردانی به اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین» رسید. هر دو فیلم در 12 بخش نامزد دریافت جایزه بودند.


«جرم» کیمیایی بجز جایزه بهترین فیلم در بخش‌های بهترین بازیگر مرد مکمل (حامد بهداد)، موسیقی (کارن همایونفر)، طراحی صحنه و لباس (ایرج رامین‌فر) و صداگذاری (اسحاق خانزادی و علی ابوالصدق) برنده جایزه شد.


«جدایی نادر از سیمین» هم جوایز بهترین کارگردانی، فیلمنامه (اصغر فرهادی)، فیلمبرداری (محمود کلاری)، صدابرداری (محمود سماک‌باشی) و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.


در بخش مسابقه فیلم‌های اول نیز سفر سرخ» حمید فرخ‌نژاد جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و دیپلم افتخار بهترین کارگردان این بخش نیز به طور مشترک به فرخ‌نژاد و امیر ثفقی «مرگ کسب و کار من است» اعطاء شد.


بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار ‌شد. فهرست کامل برندگان سه بخش مسابقه سینمای ایران، فیلم‌های اول و ویدیوسینما به شرح زیر است:


* برگزیدگان بخش مسابقه سینمای ایران



بهترین فیلم: «جرم» مسعود کیمیایی

جایزه ویژه هیئت داوران: «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی

دیگر نامزدها: «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «آلزایمر» احمدرضا معتمدی، «33 روز» جمال شورجه



بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین»



دیگر نامزدها: مسعود کیمیایی «جرم»، داریوش مهرجویی «آسمان محبوب»، احمدرضا معتمدی «آلزایمر»، محمد بزرگ‌نیا «راه آبی ابریشم»



بهترین فیلمنامه: اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین»



دیگر نامزدها: داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر «آسمان محبوب»، احمدرضا معتمدی «آلزایمر»، مسعود کیمیایی «جرم»، نگار آذربایجانی و فرشته طائرپور «آینه‌های روبرو»، علی رفیعی «آقا یوسف»، علیرضا طالب‌زاده «ندارها».



بهترین بازیگر مرد: مهدی هاشمی «آقا یوسف»



دیگر نامزدها: پرویز پرستویی «سیزده 59»، فرخ نعمتی «برف روی شیروانی داغ»، علی مصفا «آسمان محبوب»، پولاد کیمیایی «جرم»، پژمان بازغی «ندارها»، حسین یاری «پاریس تا پاریس»



بهترین بازیگر زن: ویشکا آسایش «ورود آقایان ممنوع»



دیپلم افتخار: مهتاب کرامتی «آلزایمر»

دیگر نامزدها: لیلا حاتمی «جدایی نادر از سیمین»، لادن مستوفی «گلچهره»، غزل شاکری «آینه‌های روبرو»، هانیه توسلی «ندارها»، فاطمه معتمدآریا «‌‌اینجا بدون من»



بهترین بازیگر مکمل مرد: حامد بهداد «جرم»



دیپلم افتخار: شهاب حسینی «جدایی نادر از سیمین» و محسن تنابنده «ندارها»

دیگر نامزدها: بهروز بقایی «سیب و سلما»، حسین محب‌اهری «گلچهره»، کامران تفتی «مرگ کسب و کار من است»، شاهرخ فروتنیان «آقا یوسف»



بهترین بازیگر مکمل زن: مهناز افشار «سعادت آباد»



دیپلم افتخار: ساره بیات «جدایی نادر از سیمین»

دیگر نامزدها: ریما رامین‌فر «یه حبه قند»، شایسته ایرانی «آینه‌های روبرو»، آنا نعمتی «برف روی شیروانی داغ»، فریده سپاه منصور «آسمان محبوب»، سارینا فرهادی «جدایی نادر از سیمین»



بهترین فیلمبرداری: محمود کلاری «جدایی نادر از سیمین»



دیگر نامزدها: تورج منصوری «جرم»، فرخ مجیدی «آسمان محبوب»، بهرام بدخشانی «راه آبی ابریشم»، مسعود سلامی «سیزده 59»



بهترین تدوین: واروژ کریم مسیحی «ندارها»



دیگر نامزدها: هایده صفی‌یاری «جدایی نادر از سیمین»، مصطفی خرقه‌پوش «جرم»، حسن حسندوست «آسمان محبوب»، حسین غضنفری «برف روی شیروانی داغ»، نازنین مفخم «گلچهره»، حسن ایوبی «33 روز»



بهترین موسیقی: کارن همایونفر «جرم»



دیگر نامزدها: بهزاد عبدی «فرزند صبح»، علیرضا کهن‌دیری «سیزده 59»، حیدر ساجدی «ورود آقایان ممنوع»، محمدرضا درویشی «باد و مه»



بهترین طراحی صحنه و لباس: ایرج رامین‌فر «جرم»



دیگر نامزدها: پروین صفری «راه آبی ابریشم»، سارا سمیعی «گزارش یک جشن»، بابک پناهی «33 روز»، محسن شاه‌ابراهیمی «یه حبه قند»



بهترین چهره‌پردازی: سعید ملکان «فرزند صبح»



دیگر نامزدها: محمدرضا قومی «جرم»، سعید ملکان «آلزایمر»، مهرداد میرکیانی «جدایی نادر از سیمین»، عبدالله اسکندری «یه حبه قند»



بهترین صدابرداری: محمود سماک‌باشی «جدایی نادر از سیمین»



دیگر نامزدها: اسحاق خانزادی «جرم»،‌ آرش برومند «گزارش یک جشن»، بهمن اردلان «یه حبه قند»، طاهر پیشوا «ندارها»



بهترین صداگذاری:اسحاق خانزادی و علی ابوالصدق «جرم»



دیگر نامزدها: محمدرضا دلپاک «باد و مه»، محمدرضا دلپاک «جدایی نادر از سیمین»، حسین مهدوی «33 روز»، محمدرضا دلپاک «آسمان محبوب»



بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امیررضا معتمدی «راه آبی ابریشم»



دیگر نامزدها: امیر سحرخیز، فرخ مجیدی و هادی اسلامی «آسمان محبوب»، امیررضا معتمدی «33 روز»، هدیش بیگدلی شاملو «خیابان‌های آرام»، شهروز وظیفه‌شناس «‌سیزده 59»



بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی «33 روز»



دیگر نامزدها: نجف فتاحی «راه آبی ابریشم»، جواد شریفی‌راد، «سیزده 59»، عباس شوقی «خیابان‌های آرام»، داود یوسفیان «پایان‌نامه»



بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی


* برگزیدگان بخش مسابقه فیلم‌های اول


بهترین فیلم:
سفر سرخ» حمید فرخ‌نژاد
دیگر نامزدها: «آینه‌های روبرو» فرشته طائرپور، «قلب سیمرغ»


بهترین کارگردان:
دیپلم افتخار: حمید فرخ‌نژاد «سفر سرخ» و امیر ثفقی «مرگ کسب و کار من است»
دیگر نامزدها: فردین صاحب زمانی «چیزهایی هست که نمی‌دانی»


بهترین فیلمنامه:
دیپلم افتخار: نگار آذربایجانی و فرشته طائرپور «آینه‌های روبرو»
دیگر نامزدها: حمید فرخ‌نژاد «سفر سرخ»


بهترین بازیگر مرد:
دیپلم افتخار: پژمان بازغی «مرگ کسب و کار من است»
جایزه ویژه: صادق صفایی «سفر سرخ»
دیگر نامزدها: علی مصفا «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، امیر آقایی «مرگ کسب و کار من است»، حبیب دهقان نسب «سفر سرخ»


بهترین بازیگر زن:
دیپلم افتخار: غزل شاکری «آینه‌های روبرو»
دیگر نامزدها: لیلا حاتمی «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، ماه‌چهره خلیلی «پرنده‌باز»، آیلین حسینیان «بی‌انتها»


بهترین دستاورد فنی و هنری:
دیپلم افتخار: وحید نصیریان «قلب سیمرغ»



* برگزیدگان بخش مسابقه ویدئوسینما


بهترین فیلم: مهدی کبیری، صدا و سیما مرکز بوشهر برای فیلم «همسنگار»
دیگر نامزدها: مجید اسماعیلی، مجتبی امینی برای فیلم «آفریقا»، مرکز سیما فیلم، کیانوش عیاری برای فیلم «قصه داود و قمری»


دیپلم افتخار به کودک خردسال هلیا خالقی برای ایفای نقش در فیلم «ماجون»


بهترین کارگردان: هومن سیدی برای فیلم «آفریقا»
دیپلم افتخار: آیدا پناهنده برای فیلم «قصه داود و قمری»
دیگر نامزدها: احسان عبدی‌پور برای فیلم «همسنگار»


بهترین فیلمنامه:
دیپلم افتخار: احمد حامد برای فیلم «فقط بیست»
دیگر نامزدها: پوریا آذربایجانی برای فیلم «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت»، آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای فیلم «قصه داودو قمری»


بهترین بازیگر نقش اول زن:
دیپلم افتخار: آزاده صمدی برای فیلم «آفریقا»
دیگر نامزدها: هلیا خالقی برای فیلم «ماجون»، حدیث میرامینی برای فیلم «قصه داود و قمری»


بهترین بازیگر نقش اول مرد:
دیپلم افتخار: حمید باغکی برای فیلم «همسنگار»
دیگر نامزدها: احمد مهران‌فر برای فیلم «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت»، هومن سیدی برای فیلم «قصه داود وقمری»


بهترین دستاورد فنی و هنری:
دیپلم افتخار: اشکان اشکانی، «سربازان اعدام» (تصویربرداری) و حمید سلیمانی، «اشلو» (جلوه‌های ویژه)
دیگر نامزدها: «همسنگار» (تصویربرداری)، «همسنگار» (طراحی صحنه)، «ماجون» (تصویربرداری)، «همسنگار» (تدوین)

m1982
۱۳۸۹-۱۱-۳۰, ۱۱:۳۴ قبل از ظهر
عكس هايي از مراسم اهداي جوايز



http://salijoon.us/mail/891129/bz1/622034_orig.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/Fajr-Hazeran03-CaffeCinema.jpg (http://salijoon.us/)


http://salijoon.us/mail/891129/bz1/IMAGE634335418106562500.jpg (http://salijoon.us/)











http://salijoon.us/mail/891129/bz1/622070_orig.jpg (http://salijoon.us/)


http://salijoon.us/mail/891129/bz1/634335458220247159.jpg (http://salijoon.us/)




http://salijoon.us/mail/891129/bz1/Multimediapics138911Photo3608.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/Multimediapics138911Photo3616.jpg (http://salijoon.us/)

http://salijoon.us/mail/891129/bz1/ekhtetamiyeh_1_032.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/ekhtetamiyeh_1_034.jpg (http://salijoon.us/)

http://salijoon.us/mail/891129/File_422_7338.jpg (http://salijoon.us/)



http://salijoon.us/mail/891129/bz1/pgimg_image15_26_4734.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/pgimg_image2_26_4735.jpg (http://salijoon.us/)

http://salijoon.us/mail/891129/bz1/ekhtetamie_ekhtesasi2.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/ekhtetamie_ekhtesasi0.jpg (http://salijoon.us/)
http://salijoon.us/mail/891129/bz1/pgimg_image9_26_4735.jpg (http://salijoon.us/)

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۰۷, ۱۰:۳۵ قبل از ظهر
گزارش تصویری از نمایش مدل لباس با حضور هنرمندان سینما همچون:نیوشا ضیغمی,الهام حمیدی,شبنم قلی خانی,امید زندگانی,سیروس الوند,رضا یزدانی و...
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas01.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas02.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas03.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas04.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas05.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas06.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas07.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas08.jpg (http://salijoon.ws/)
http://salijoon.us/mail/891207/lebas/modellebas09.jpg (http://salijoon.ws/)

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۰۸, ۰۸:۳۱ قبل از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/94490.jpg
این بازیگر توانمند گیلانی در حال بازی در تله فیلمی در فومن بود كه از 10 روز گذشته كلید خورده بود و در این مدت همواره در مسیر مذكور در تردد بود.....
عباس امیری بازیگر توانمند كشورمان صبح امروز در سانحه تصادف رانندگی در مسیر رشت ـ فومن جان خود را از دست داد.


http://www.persianv.com/khabar/yoosof/1224527327.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس امیری كه ساعتی پیش از مسیر رشت به طرف فومن در حركت بود، بر اثر واژگونی خودروی پیكان حامل وی و برخورد این خودرو با یك درخت جان خود را از دست داد.


http://pix2pix.org/my_unzip/125058844622_8805230319_L600.jpg

این بازیگر توانمند گیلانی در حال بازی در تله فیلمی در فومن بود كه از 10 روز گذشته كلید خورده بود و در این مدت همواره در مسیر مذكور در تردد بود.
از آنجا كه مادر امیری در رشت زندگی می‌كرد وی برای دیدن مادرش شب گذشته به رشت رفت و صبح امروز در مسیر بازگشت به فومن در منطقه جمعه‌بازار در اثر سانحه رانندگی به دیار باقی شتافت.


http://www.30nema.com/images/pictures/bii_poooli_30nema8_1237.jpg
بی پولی

Senior Manager
۱۳۸۹-۱۲-۰۸, ۰۸:۴۰ قبل از ظهر
واقعا متاسفم.... خدا رحمتش کنه
همیشه نقش خان ده رو داشت....خان دهات های شمال
خدا بیامرزتش :گل رز:

samim
۱۳۸۹-۱۲-۱۱, ۰۸:۱۴ قبل از ظهر
یه مقدار عجیبه توی جشنواره از خانومها نخواستن رعایت حجاب کامل اسلامی را داشته باشن !




بازیگران سینما و تلویزیون از نمایی نزدیک



http://salijoon.info/mail/891123/bz/81438943bb2ef86afe50ddb28b7.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema7.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema8.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema10.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema11.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema12.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema14.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema15.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema16.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema17.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema18.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema20.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema21.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema22.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema23.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema24.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema1.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema6.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891123/bz/cinemaema9.jpg (http://salijoon.info/)

جدیدترین لیست از زوج های سینمایی رامبد شکرابی - حدیث فولادوند
امین تارخ - منصوره شادمنش
جهانگیر کوثری - رخشان بنی اعتماد
پیام صابری - زیبا بروفه
بهمن زرین پور - مینا جعفرزاده
پیمان قاسم خانی - بهاره رهنما
امیر جعفری - ریما رامین فر
عباس صالحی - رزیتا غفاری
سعید تهرانی - لادن طباطبایی
محمود پاک نیت - مهوش صبر کن
جمشید آهنگرانی - منیژه حکمت
حسن جوهرچی - مهناز بیات
اتیلا پسیانی - فاطمه تقوی
حسین عرفانی - شهلا ناظریان
اسماعیل ریاحی - شهلا ریاحی
شهرام اسدی - لادن مستوفی
محسن مخملباف - مرضیه مشگینی
بهروز افخمی - ناهید طلوع
فرخ نعمتی - سهیلا رضوی
کیومرث پوراحمد - مهرانه ربی
میر ولی ا.... مدنی - رویا تیموریان
فرشید نوابی - الهام چرخنده
مسعودجعفری جوزانی - فهیمه سرخابی
نجف دریا بندری - فهیمه راستکار
سروش خلیلی - فاطمه دانش زاد
حمید فرخ نژاد - فروزان جلیلی فر
غلامرضا آزادی - فریال بهزاد
ابوالفضل جلیلی - مریم اشرفی ( عکاس )
محمود کریمی حکاک - یاسمین ملک نصر
بابک نوری - هاله ارجمند کرمانی
شاهرخ فروتنیان - افسانه چهره آزاد
فرشید رحیمیان - کتایون ریاحی
ناصر هاشمی - سیما تیرانداز
نیما فلاح - سحر ولد بیگی
علی دهکری - آفرین چیت ساز
حسن پورشیرازی - مهنار افضلی
حمید سمندریان - هما روستا
محد رضا شریفی نیا - آزیتا حاجیان
علی مصفا - لیلا حاتمی
یوسف مرادیان - سار خوئینی ها
مهدی هاشمی - گلاب آدینه
امین حیایی - نیلوفر خوش خلق
بهرام بیضایی - مژده شمسایی
بهزاد فراهانی - فهیمه رحیم نیا
مجید جعفری - اکرم محمدی
نیما بانکی - لیلی رشیدی
احمد حامد - فاطمه معتمد آریا
جمشید جهانزاده - فرزانه نشاط خواه
عزیز ساعتی - میترا محاسنی
آتش تقی پور - شهین علیزاده
بهروز بقایی - پرستو گلستانی
رفیع پیتز - آتنه فقیه نصیری
هادی مرزبان - فرزانه کابلی
جلال مقامی - ر فعت هاشم پور
مهرداد شکرابی - عاطفه رضوی
عبدالرضا گنجی - فاطمه گودرزی
فریبرز کامکاری - الهام پاوه نژاد
اصغر همت - افسر اسدی
محمد رحمانیان - مهتاب نصیر پور
علی اسیوند - حمیرا ریاضی
داوود رشیدی - احترام برومند

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۱۱, ۱۰:۵۵ قبل از ظهر
بازیگر زن سینما و تلوزیون درگذشت



http://www.havadar.ir/upload_images/images_medium/images_0_34632.jpg (http://www.havadar.ir/upload_images/images_medium/images_0_34632.jpg)

مهری ودادیان ـ بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ـ عصر روز گذشته ـ ‌9 اسفند ماه ـ در سن 74 سالگی از دنیا رفت
این هنرمند چندی قبل به دلیل عفونت شدید ریه بالا بودن قند خون و نارسایی قلبی در بیمارستان «سجاد» بستری بود.

http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1387%5C4%5Cart%5C36.jpg

ودادیان متولد 1315 است و از عمده فیلم‌هایش می‌توان از «شوهر آهوخانم»، «کمیته مجازات» علی حاتمی،«معادله» ابراهیم وحید‌زاده، «مرد آفتابی» همایون اسعدیان، «الوالو من جوجوم» مرضیه برومند، «رابطه» پوران درخشنده، «گل‌های داوودی» رسول صدرعاملی، «شازده احتجاب» بهمن فرمان‌آرا، «صبح روز چهارم» کامران شیردل،«رگبار» بهرام بیضایی و... نام برد.

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۲۱, ۰۸:۲۶ قبل از ظهر
زوج های هنرمند ایرانی

ستون حوادث امروز روزنامه ها خبر دادند كه یك بازیگر معروف سینما وتلویزیون، خانم «ی» از همسر خود به دادگاه شكایت كرد.
خانم «ی» از شوهرش شاكی بوده كه با او بدرفتاری می‌كند، حساسیت‌های الكی دارد و شیشه‌های خانه‌شان و ماشین او را شكسته است. او به بازپرس گفت كه چندی قبل درخواست طلاقش را به دادگاه خانواده داده اما همسرش حاضر به طلاق وی نیست.

گرچه اخبار و شایعات زیادی از این دست هر از چندی در حاشیه وقایع هنری شنیده می شود اما حقیقت این است كه در عالم هنر زوج های هنری خوشبخت كم نیستند؛ حسین دهلوی و سوسن اصلانی، نجف دریابندری و فهیمه راستكار، گلاب آدینه و مهدی هاشمی و حمید سمندریان و هما روستا نمونه هایی از هنرمندان هستند.

در این ایمیل قصد داریم تعدادی از زوج های هنرمند موسیقی و سینما و تئاتر را بر بشمریم قطعا این فهرست بسیار بلندتر از این چند مورد است؛ بنابر این شما هم می توانید نمونه های دیگر را در ذیل این گزارش نام ببرید.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23028_149.jpg
هوشنگ ظریف نوازنده تار و پروین صالحنوازنده كمانچه.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23029_863.jpg
مهدی هاشمی و گلاب آدینه بازیگران سینما و تلویزیون.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23030_536.jpg
لیلا حاتمی و علی مصفا؛ هر دو بازیگر سینما.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23031_537.jpg
حمیدرضا سمندریان نویسنده و كارگردان تئاتر و همسرش هما روستا بازیگر تئاترو سینما.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23032_918.jpg
حسین دهلوی و سوسن اصلانی؛ هر دو نوازنده و آهنگساز موسیقی ایران.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23033_724.jpg
امین حیایی بازیگر سینما و همسرش نیلوفر خوش خلق بازگر سینما.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23034_829.gif
حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و همسرش سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23035_841.jpg
رامبد شكرابی و حدیث فولادوند؛ هردو بازیگر سینما و تلویزیون.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23036_929.jpg
بهرام بیضایی نویسنده و كارگردان و مژده شمسایی بازیگر سینما.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23037_101.jpg
ارسلان كامكار نوازنده عود و ویلن و مریم ابراهیم پور خواننده.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23038_505.jpg
مسعود رایگان بازیگر سینما و تئاتر و رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23039_286.jpg
رخشان بنی اعتماد كارگردان سینما و جهانگیر كوثری تهییه كننده سینما و تلویزیون.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23040_180.jpg
پشنگ كامكار نوازنده سنتور و سودابه سالم یكی از پیشگامان موسیقی كودك در ایران.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23041_621.jpg
پیمان قاسم خانی بازیگر و فیلمنامه نویس و بهاره رهنما بازیگر سینما.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23042_306.gif
محمود پاك نیت و مهوش صبركن؛ هردو بازیگر سینما و تلویزیون.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23043_522.jpg
بیژن كامكار نوازنده دف و رباب و نجمه تجدد حسینی خواننده.

http://salijoon.info/mail/891218/zoj/23044_242.gif
نجف دریابندری مترجم و فهیمه راستكار بازیگر و دوبلور قدیمی سینما.

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۲۱, ۱۱:۳۷ قبل از ظهر
جشن اکران فیلم سینمایی اخراجی‌ها 3 در تالار وزارت کشور با حضور عوامل و بازیگران این فیلم.
پوستر اخراجي ها 3
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/ekhrajiha_3_pooster.jpg (http://salijoon.info/)

[/URL]
(http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/3_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/4_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/7_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/10_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/629162_orig.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/8_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/13_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/15_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/18_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/19_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/22_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/23_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)
http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/25_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/27_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

[URL="http://salijoon.info/"]http://salijoon.info/mail/891221/ekhraji3/29_8912200263_L600.jpg (http://salijoon.info/)

m1982
۱۳۸۹-۱۲-۲۵, ۱۰:۱۵ قبل از ظهر
سينماي ايران در سالي كه گذشت در سوگ 27 هنرمند خود نشست.


سينماي ايران در سالي كه گذشت تعدادي از هنرمندانش را از دست داد و در سوگ آنان نشست كه از جمله آنان مي‌توان به: «مهدي دانش‌رفتار»، «رضا كرم‌رضايي»، «محمود بنفشه‌خواه»، «كيومرث ملك‌مطيعي»، «حميده خيرآبادي»، «نعمت حقيقي»، «طاهره سادات هاشمي»، «علي اصغر اوجاني»، «محمد رضا اعلامي»، «آرام شهيدي»، «قربانعلي ترابي»، «محمود بهرامي»، «محمد باقر آشتياني»، «فرامرز فرازمند»، «بهنام صفري»، «مهين شهابي»، «ناصر اسماعيل‌زاده»، «رضا خندان»، «منوچهر حقاني‌پرست»، «معصومه اسكندري»، «محمد رازدشت»، «اسماعيل رياحي»، «مهدي آريان‌نژاد»، «حسين باغي»، «محسن يوسف‌بيگ»، «عباس اميري» و «مهري وداديان»، 27 هنرمندي هستند كه در سال 1389 از ميان ما رفتند و به ديار باقي شتافتند.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/1.jpg (http://salijoon.info/)

* مهدي دانش‌رفتار

مرحوم «مهدي دانش‌رفتار» دستيار كارگردان پس از 15 روز كما، در 7 فروردين ماه 1389 درگذشت.

زنده ياد «مهدي دانش‌رفتار» روز 22 اسفندماه پس از عمل جراحي باز روي مغزش به كما رفت و پس از 15 روز، در سن 31 سالگي دار فاني را وداع گفت.

بنابراين گزارش، زنده‌ياد «مهدي دانش‌رفتار» در مجموعه‌هاي تلويزيوني نظير «خرده ستمگران» و «عبور از پاييز» به عنوان دستيار كارگردان فعاليت داشت.




http://salijoon.info/mail/891225/bz/2.jpg (http://salijoon.info/)

* رضا كرم‌رضايي

مرحوم «رضا كرم‌‌رضايي» بازيگر تئاتر و سينما در بيمارستان مهر تهران در 14 فروردين ماه1389 و در سن 73 سالگي درگذشت.

مرحوم «رضا كرم‌رضايي» متولد 1316 سنقرآباد كرمانشاه،‌ بازيگر سينما و تلويزيون و مترجم، بازيگر، كارگردان و مدرس تئاتر بوده است.

او فارغ التحصيل از هنرستان هنرپيشگي؛ 1338، فارغ التحصيل از انستيتو فيلم و تلويزيون و تئاتر دانشگاه مونيخ، 1346اخذ عنوان درجه يك هنري مدرك دكترا، روند تجربي از شوراي ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم؛ 1361 بوده است.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/3.jpg (http://salijoon.info/)

* محمود بنفشه‌خواه

شادروان «محمود بنفشه‌خواه» هنرمند عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون ايران 18 فروردين 1389 در سن 67 سالگي درگذشت.

مرحوم «محمود بنفشه‌خواه» متولد 1321 تهران است و فعاليت هنري خود را از سال 1352 و با بازي در نمايشنامه «در اعماق» به كارگرداني «مهين اسكويي» آغاز كرد.

وي داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم حسابداري بوده و گذراندن دوره‌ دوسالانه هنركده «آناهيتا» و فعاليت در تئاتر از ديگر فعاليت‌هاي هنري او بود.




http://salijoon.info/mail/891225/bz/4.jpg (http://salijoon.info/)

* كيومرث ملك‌مطيعي

مرحوم «كيومرث ملك‌مطيعي» بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون در تاريخ 21 فروردين سال 1389 در سن 74 سالگي دار فاني را وداع گفت.
شادروان «كيومرث ملك‌مطيعي» ساكن كرج بود و سال‌ها در زمينه هنرهاي نمايشي فعاليت كرده است.
وي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 شروع كرد.

ايفاي نقش «غلام‌شش‌لول‌بند» در سريال «زير آسمان شهر» و بازي در سريال‌هاي «شاه دزد»، «اشك تمساح»، «شب هزار و يكم»، «مدرسه ما»، «مزرعه كوچك»، «هتل مرواريد»، «گل پامچال»، «پس از باران» و «مسافر» از نقش‌آفريني‌هاي معروف وي در تلويزيون محسوب مي‌شود.
«حسن سنتوري»، «زير گذر لوطي صالح»، «چرا عاقل كند كاري»، «داروي جواني»‌ از بازي‌هاي تئاتري وي به شمار مي‌آيند.

او نويسندگي و كارگرداني‌ نمايش‌هايي مثل: «دختر چوپان»، «خانواده نمونه» و «ويلاي پرماجرا‌» را هم در كارنامه دارد.

از ميان ديگر آثاري كه مرحوم «كيومرث ملك‌مطيعي» در آنها ايفاي نقش كرده، مي‌توان به «گل بارون» (1388)، «پسر آدم، دختر حوا» (1387)، «پوست موز» (1387)، «صبح روز هفتم» (1387)، «كلانتري غيرانتفاعي» (1387)، «خروس جنگي» (تلخ و شيرين) (1386) و «قاعده بازي» (1385) اشاره كرد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/5.jpg (http://salijoon.info/)

* حميده خيرآبادي

شادروان «حميده خيرآبادي» بازيگر سينما و تلويزيون شامگاه 31 فروردين سال 1389 درگذشت.
زنده ياد «حميده خيرآبادي» متولد 1303 در شهرستان رشت بود. وي فعاليت هنري خود را از سال 1326 با تئاتر فرهنگ آغاز كرد.

از آثار وي مي‌توان به فيلم‌هاي «مادر» (زنده ياد علي‌حاتمي)، «سرود تولد» (علي قوي‌تن)، «توكيو بدون توقف» (سعيد عالم‌زاده)، «بازيگر» (محمدعي سجادي)، «سفر به خير» (داريوش مودبيان)، «روزي كه خواستگار آمد» (فريال بهزاد)، «پاك‌باخته» (غلامحسين لطفي)، «مرد آفتابي» (همايون اسعديان)، «سلام به انتظار» (كريم آتشي)، «ماه مهربان» (قاسم جعفري)، «تحفه هند» (محمدرضا زهتابي)، «كلاه قرمزي و پسر خاله» (ايرج طهماسب)، «بازي با مرگ» (حميد تمجيدي)، «روز واقعه» (شهرام اسدي)، «راز چشمه سرخ» (علي سجادي حسيني) و سريال‌هاي پر بيننده «پدر سالار» (اكبر خواجويي) و «خانه‌سبز» (زنده ياد مسعود رسام) اشاره كرد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/6.jpg (http://salijoon.info/)

* نعمت حقيقي

شادروان «نعمت حقيقي» مدير فيلمبرداري باسابقه سينماي ايران در روز 9 ارديبهشت سال 1389 درگذشت.

مرحوم «نعمت حقيقي» از قديمي‌ترين مديران فيلمبرداري سينماي ايران است كه همكاري‌هاي متعددي را در آثار شاخص سينماي ايران و كارگردانان چون «مسعود كيميايي»، «بهروز افخمي» و «ناصر تقوايي» داشته است اما به دليل بيماري وي چندين سال بود كه از دنياي سينما كناره‌گيري كرده بود.

از آثاري كه مرحوم «نعمت حقيقي» مديريت فيلمبرداري آن را بر عهده داشت مي‌توان به فيلم‌هاي: «مارال»، «شوكران»، «جهان پهلوان تختي»، «معجزه خنده»، «عروس»، «مهاجران»، «دزد عروسك‌ها»، «ردپايي بر شن»، «دادشاه»، «اعدامي»، «غزل»، «خانه خراب»، «همسفر»، «گوزن‌ها»، «تنگسير»، «نفرين» و ... مي‌توان اشاره كرد.


* طاهره سادات هاشمي

شادروان «طاهره سادات‌هاشمي» تهيه‌كننده راديو ايران و خواهر «سيدجواد هاشمي» در روز 21 ارديبهشت سال 1389 بر اثر بيماري در بيمارستان درگذشت.

زنده ياد «طاهره سادات‌هاشمي پوراصل تهراني» از اول آبان‌ماه سال 61 با عنوان نويسنده فعاليت خود را در راديو ايران آغاز كرد.

آن مرحومه در سال 72 با عنوان شغلي پژوهشگر به استخدام رسمي سازمان در آمده است. مدرك وي كارشناسي ارشد زبان و ادبيات فارسي بوده است.

«تا انتها حضور» يكي از بهترين برنامه‌هاي او بوده كه هاشمي در اين برنامه ارتباط بسيار خوبي با شهدا و خانواده‌هاي معظم آنها برقرار كرده بود.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/7.jpg (http://salijoon.info/)

* علي اصغر اوجاني

شادوران «علي‌اصغر اوجاني» تهيه‌كننده باتجربه سينما و تلويزيون، در روز 22 ارديبهشت ماه سال 1389 درسن 52 سالگي درگذشت.

از كارهاي اين تهيه‌كننده مي‌توان به فيلم‌هاي سينمايي «همه دختران من» (اسماعيل سلطانيان)، «زمزمه بودا» (حسين قاسمي‌جامي)، سريال «اصحاب كهف» (فرج‌الله سلحشور) و تله تئاتر «خسيس» اشاره كرد.




http://salijoon.info/mail/891225/bz/8.jpg (http://salijoon.info/)

* محمد رضا اعلامي

شادروان «محمدرضا اعلامي» نويسنده و كارگردان سينماي ايران، در روز 7 خرداد در سن 54 سالگي دار فاني را وداع گفت.

زنده ياد «محمدرضا اعلامي» كارگرداني فيلم‌هاي سينمايي چون «رازها» (1383)، «ساقي» (1380)، «آشوبگران» (1377)، «آن سوي آينه» (1376)، «افعي» (1371)، «عشق و مرگ» (1369)، «شناسايي» (1366)، «ترنج» (1365) و «نقطه ضعف» (1362) را در كارنامه هنري خود دارد.

وي مدت‌ها بود كه مشغول تدارك ساخت فيلم سينمايي «ماشاءالله خان دربارگاه هارون رشيد» به تهيه‌كنندگي «مرتضي شايسته» بود كه قرار بود تا يك‌ماه آينده در شهرك سينمايي كليد بخورد اما درگذشت ناگهاني وي مانع ساخت دهمين فيلم بلند سينمايي‌اش شد.


* آرام شهيدي

زنده ياد «آرام شهيدي» فرزند «يدالله شهيدي» تهيه كننده سينما در روز 28 خرداد سال 1389 دارفاني را وداع گفت.

او در چند فيلم سينمايي در گروه توليد فعاليت ‌كرده است.


* قربانعلي ترابي

زنده ياد «قربانعلي ترابي» در روز 28 خرداد سال 1389 در 57 سالگي بر اثر بيماري سرطان از دنيا رفت.
مرحوم «مرحوم ترابي» از فعالان عرصه تهيه و توليد در سينماي ايران بود كه پس از سال‌ها تحمل بيماري سرطان كه باعث كناره‌گيري اجباري او از فعاليت در سينما شده بود، جان به جان آفرين تسليم كرد.
از جمله فيلم‌هاي او مي‌توان به فيلم‌هاي «مرگ سفيد»، «مهماني خصوصي» و «دست‌نوشته‌ها» در دهه 60 اشاره كرد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/9.jpg (http://salijoon.info/)

* محمود بهرامي

شادروان «محمود بهرامي» بازيگر سينما و تئاتر ايران در تاريخ 15 تير ماه 1387 در سن 73 سالگي به دليل عارضه ريوي درگذشت.

مرحوم «محمود بهرامي»، در سال 1316 در شهر تويسركان متولد شد. آغاز فعاليت هنري وي از سال 1334 با قصه‌نويسي در نشريات مختلف بود. همچنين بازي در سينما را از سال 1350 شروع كرد.

«آقاي هفت رنگ»، «اگه مي‌توني منو بگير»، «راننده تاكسي»، «چند مي‌گيري گريه كني»، «قلقلك»، «اسپاگتي در هشت دقيقه»، «بله برون»، «سيزده گربه روي شيرواني»، «گاهي به آسمان نگاه كن»، «بازيگر»، «شهردار مدرسه»، «ماه پيشوني»، «من زمين را دوست دارم»، «جيب‌برها به بهشت نمي‌روند»، «مخترع 2001 »، «رنو تهران ـ 29 »، «بازي تمام شد»، «دستمزد»، «سال‌هاي خاكستري»، «خارج از محدوده»، «مسافران مهتاب»، «مدار بسته»، «پيك جنگل» از كارهاي اين بازيگر در فيلم‌هاي پس از انقلاب به شمار مي‌آيند.

از آخرين فعاليت‌هاي تلويزيوني مي‌توان به تله‌فيلم «جفت پوچ» و سريال‌‌هاي «زن‌بابا»، «متهم گريخت»، «تعطيلات نوروزي» و «بزنگاه» اشاره كرد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/11.jpg (http://salijoon.info/)

* محمد باقر آشتياني

شادروان «محمدباقر آشتياني» تهيه‌كننده سينما در تاريخ 29 تير ماه 1389 در سن 56 سالگي درگذشت.

زنده ياد «محمدباقر آشتياني» تهيه‌كننده سينما سر صحنه فيلمبرداري فيلم تازه‌اش با نام «راز موفقيت» به كارگرداني عباس مراديان كه براي نمايش در جشنواره فيلم كودك همدان آماده مي‌شد،‌ دچار اختلالات تنقسي شد و در يكي از بيمارستان‌هاي همدان تحت مراقبت قرار گرفت.

آشتياني پس از اينكه به دليل حاد شدن مشكلات ريوي به كما رفت، به بيمارستان دي تهران منتقل و در آنجا بستري شد.

از فعاليت‌هاي وي در مقام تهيه‌كنندگي مي‌توان به «گذرگاه»، «بحران»، «حيات»، «بازي» و «دلقك‌ها» اشاره كرد.

آشتياني از سال 85 به عنوان مديرتوليد پروژه فاخر و سنگين «مختارنامه» (داوود ميرباقري) فعاليت داشته است. «تكيه بر خورشيد» (حسين سحرخيز) از آخرين فعاليت‌هاي تلويزيوني اين تهيه‌كننده است.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/12.jpg (http://salijoon.info/)

* فرامرز فرازمند

زنده ياد «فرامرز فرازمند» درتاريخ 23 مرداد ماه در سن 65سالگي درگذشت.

همكاري شادروان «فرامرز فرازمند» با «داريوش مهرجويي» با تهيه فيلم سينمايي «ليلا» آغاز شد و با تهيه آثاري چون «ميكس»، «درخت گلابي»، «سنتوري» و... تداوم يافت.

مرحوم «فرامرز فرازمند» به تازگي قصد داشت فيلم «محمدعلي صفورا» با نام «روي پل» را تهيه كند.


* بهنام صفري

زنده ياد «بهنام صفري» فيلمساز جوان و از فعالان فيلم كوتاه سنندج در تاريخ 31 مرداد ماه سال 1389 در گذشت.
«پاي بوم مه‌اندود» يكي از چند فيلم اين فيلمساز سنندجي است كه در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي موفق به كسب جوايزي براي اين فيلمساز شده بود.
«پاي بوم مه‌اندود» همچنين در دوازدهمين دوره جشن خانه سينما در بخش فيلم‌هاي كوتاه شركت داشت.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/13.jpg (http://salijoon.info/)

* مهين شهابي

شادروان «مهين شهابي» بازيگر تلويزيون و سينما در تاريخ اول شهريور ماه 1389 در سن 74 سالگي درگذشت.

زنده ياد «مهين شهابي» متولد سال 1315 در شهر تهران است و دوره بازيگري را سال 1339 در هنركده آناهيتا سپري كرده است.

او فعاليت خود در راديو را از سال 1337 آغاز كرد و شروع فعاليتش در تلويزيون نيز در سال 1339است.

شروع فعاليت سينمايي او در فيلم «ماجراي جنگل» به عنوان بازيگر در سال 1339 بود و حضور در فيلم «گاو» نيز از جمله فعاليت‌هاي سينمايي او است.

مجموعه تلويزيوني «آينه» يكي از محبوب‌ترين سريال‌هاي دهه 60 سيما است كه با حضور شادوران «مهين شهابي» ساخته شد.

«ترانه مادري» از آخرين كارهاي مرحومه «مهين شهابي» است.

زنده ياد «مهين شهابي» قبل از بستري شدن در بيمارستان، مشغول بازي در مجموعه تلويزيوني «وضعيت سفيد» به تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي و كارگرداني حميد نعمت‌الله بود اما به دليل ضايعه مغزي از اين نقش كناره‌گيري كرد.


* ناصر اسماعيل‌زاده

شادروان «ناصر اسماعيل‌زاده» دستيار كارگردان و برنامه‌ريز سينما وتلويزيون در اثر سانحه تصادف روز 7 مهر ماه درگذشت.
مرحوم «ناصر اسماعيل‌زاده» دستيار كارگردان و برنامه‌ريز فيلم‌هايي چون «استخوان»، «شوك»، «زخم شانه‌ حوا» و... بود.
پيكر او روز گذشته در نظرآباد كرج به خاك سپرده شد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/14.jpg (http://salijoon.info/)

*رضا خندان

شادروان «رضا خندان» بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر در تاريخ 11 مهر ماه در سن 57سالگي از دنيا رفت.

آخرين حضور مرحوم «رضا خندان» در تلويزيون در نقش «سنان بن انس» در سريال «مختارنامه» بوده است. اين بازيگر همچنين در فيلم‌هايي مثل «رأي باز»، «رؤياي جواني»، «شور عشق» و «دو زن» ايفاي نقش كرده است.

مرحوم «رضا خندان» متولد سال 1332 در شوشتر و فارغ‌التحصيل هنرهاي نمايشي از دانشكده‌ هنرهاي دراماتيك دانشگاه تهران بود.

فعاليت هنري خود را از سال 1348 آغاز كرد و سال 1366 به عنوان اولين تجربه‌ سينمايي‌اش در فيلم «گمشدگان» به كارگرداني محمدعلي سجادي به ايفاي نقش پرداخت.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/15.jpg (http://salijoon.info/)

* منوچهر حقاني‌پرست

شادروان «منوچهر حقاني‌پرست» كارگردان و فيلمبردار سينما در تاريخ 13 مهر ماه سال 1389 در محل كارش درگذشت.

مرحوم «منوچهر حقاني‌پرست» متولد 1330 تهران، داراي مدرك كارداني سينما از دانشكده هنرهاي زيباي رم، فعاليت سينمايي را سال 1356 به عنوان فيلمبردار وزارت فرهنگ و هنر آغاز كرد.

وي از سال 59 به ايران آمد و از سال 72 بعد از درگيري با عطاء مهاجراني ديگر در سينما فعاليت نكرد.

حقاني‌پرست در سال 78 نيز دچار سكته قلبي شده بود.

«توجيه» (60)، «جنگلبان» (66) و «مدرك جرم» (64) از فعاليت‌هاي اين هنرمند در عرصه كارگرداني به شمار مي‌روند.
وي همسر «راضيه تجار» نويسنده ايراني بود.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/16.jpg (http://salijoon.info/)

* معصومه اسكندري

شادروان «معصومه اسكندري» بازيگر سينما در تاريخ 20 مهر ماه در سن 85 سالگي به علت كهولت سن درگذشت.

مرحوم « معصومه اسكندري» در سال 1304 در شهر بجنورد متولد شد. وي مادر «محمدرضا سرهنگي»، تهيه كننده فقيد سينما بود و بازي در تئاتر را از سال 1320 به طور پراكنده تجربه كرد.

اسكندري حضور جلوي دوربين را از سال 1363 با فيلم كوتاه «كودك و كبوتر» به كارگرداني «محمدرضا نجفي» آغاز كرد.

«كيسه برنج» (محمدعلي طالبي» مشهورترين نقش‌آفريني وي در سينماي ايران بوده است.

«گوشواره»، «شب‌هاي روشن»،‌ «دنيا»،‌ «سفر به شرق»، «من ترانه پانزده سال دارم»،‌ «شور عشق»، «آسمان پرستاره»، «واهمه‌هاي حضور» (موج و دريا)، «ايران سراي من است»، «ملك خاتون»، «عروس و پاتال و آرزوهاي كوچك» از جمله ديگر فيلم‌هاي وي به شمار مي‌روند.



* محمد رازدشت

زنده ياد «محمد رازدشت» عكاس،تصويربردار و مستندساز كه عصر روز 22 آبان‌ماه بر اثر آمبولي ريه در سن 55 سالگي دار فاني را وداع گفت.

مرحوم «محمد رازدشت» متولد 1334 و از جمله نخستين كساني بود كه در ايران با سيستم‌هاي اوليه‌ ويدئويي كارش را آغاز كرد و از پيشگامان استفاده از تكنيك‌هاي جديد ويدئوي هنري در ايران بود.

رازدشت، عضو هيئت مديره انجمن عكاسان مطبوعات ايران و اعضاي انجمن مستند سازان ايران بود و علاقه‌ او مستندسازي و ساخت فيلم كوتاه بود و در زمينه ويدئوآرت‌ نيز فعاليت‌هايي داشت.

از كارهاي مهم سينمايي او مي‌توان به دستيار تدوين فيلم ABCآفريقاي عباس كيارستمي و نيز تدوين فيلم «داشتن و نداشتن» نيكي كريمي اشاره كرد.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/17.jpg (http://salijoon.info/)

* اسماعيل رياحي

زنده ياد «اسماعيل رياحي» كارگردان سينماي ايران در سال 23 آبان ماه در 90 سالگي درگذشت.

زنده ياد «اسماعيل رياحي»، همسر «شهلا رياحي» بازيگر سينما، سال 1299 در تهران به دنيا آمد. مرحوم «اسماعيل رياحي» دانش‌آموخته رشته ادبيات دانشگاه تهران و دانشسراي عالي است. وي نويسنده سناريو و كارگردان تئاترهاي متعددي بود و ده فيلم سينمايي را نيز نوشته و كارگرداني كرده است.

وي فعاليت هنري را با بازي در تئاتر آغاز كرد. نخستين تجربه سينمايي او نگارش فيلمنامه «جاده مرگ» است كه با فيلم‌هاي زمان خود بسيار متفاوت بود و سال 1351 از دنياي سينما خداحافظي كرد و در يك مؤسسه تبليغاتي به عنوان مشاور به فعاليت پرداخت.

اولين فيلم تبليغاتي در ايران نيز توسط او و براي روغن نباتي «شاه‌پسند» ساخته شد.



[/URL]

* مهدي آريان‌نژاد

زنده ياد «مهدي آريان‌نژاد» بازيگر سينما و تلويزيون صبح 23 آبان‌ماه به دليل بيماري ريوي درگذشت.

اين بازيگر كه در دهه 60 با بازي در مجموعه «هشدارهاي پليس» به شهرت رسيد بازي در فيلم‌هاي سينمايي «از بلور خون»، «تبعيدي‌ها»، «شانس زندگي»، «يكبار براي هميشه»، «روزنه»، «سازمان 4» و «كاني مانگا» را در كارنامه دارد.

مرحوم «مهدي آريان‌نژاد» متولد 1326 در زنجان بود و در سال‌هاي اخير از بازيگري فاصله گرفته بود.



[URL="http://salijoon.info/"]http://salijoon.info/mail/891225/bz/22.jpg (http://salijoon.info/)

* حسين باغي

شادروان «حسين باغي» گوينده تبليغات تلويزيوني و راديويي پس از تحمل يك دوره بيماري در تاريخ 30 آذرماه سال 1389 درگذشت.

حسين باغي كه سال‌ها گوينده تبليغات تلويزيوني بود و مدتي به دليل بيماري التهاب مغز در بيمارستان بستري بود.

مرحوم «حسين باغي» متولد سال 1329 تهران و فارغ التحصيل مدرسه عالي ترجمه بود و در پرونده كاري خود در دوبله آثاري نظير «كارآگاه كاستر»، «ارتش سري»، «راه قدس» (امپراطور رم) و... حضور داشت.

صداپيشگي شخصيت‌هايي مانند: «بابا برقي»، «چهار دست» در كارتون «نيك و نيكو»، «سياساكتي»، «داوود خطر» و «هومن»؛ زنده‌ياد باغي را در ذهن بسياري از مخاطبان ماندگار كرده است.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/23.jpg (http://salijoon.info/)

* محسن يوسف‌بيك

شادروان «محسن يوسف‌بيك» بازيگر نقش «هشيار» در برنامه «هشيار و بيدار» در تاريخ 16 بهمن ماه درگذشت.

«محسن يوسف بيك» مجري و بازيگر سال‌هاي دهه 60 پيش از ظهر امروز پس از سپري كردن يك دوره بيماري درگذشت.

مرحوم «محسن يوسف‌بيك» در نقش «هشيار» همراه با عليرضا خمسه در نقش «بيدار» اجراي مسابقه «هشيار و بيدار» را برعهده داشتند كه در زمان پخش خود، يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان بود.

زنده‌ياد «محسن يوسف‌بيك» حضور در چند فيلم سينمايي و تلويزيوني را نيز در كارنامه هنري خود داشت.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/24.jpg (http://salijoon.info/)

* عباس اميري

زنده‌ياد «عباس اميري» در تاريخ 7 اسفند ماه در گذشت.

زنده ياد اميري متولد سال 1329 بود و فعاليت هنري خود را در سال 1364 با فيلم «آتش در زمستان» ساخته حسن هدايت آغاز كرد.

به گزارش فارس، زنده ياد اميري در آثار سينمايي و تلويزيوني بسياري نظير «حضرت يوسف» (1386)، «جايي در دوردست» (1384)، «سفر به هيدالو» (1384)، «به من نگاه كن» (1381)، «اثيري» (1380)، «تيك» (1380)، «قاعده بازي» (1376)، «هفت سنگ» (1376)، «اعتراف» (1375)، «روز شيطان» (1373)، «روز واقعه» (1373)، «دمرل» (1372)، «عصيان» (1372)،‌ «حمله خرچنگ‌ها» (1371)، «افسانه مه پلنگ» (1370)، «گرگ‌هاي گرسنه» (1370)، «عروس» (1369) ، «اُ - منفي» (1368)، تفنگ‌هاي سحرگاه (1367) و آتش در زمستان (1364) اشاره كرد.

يكي از نقش‌هايي كه بيشتر از ساير نقش‌هايي كه مرحوم «اميري» ايفا كرد و بيشتر در اذهان و خاطره‌ها ماند، نقش كاهن معبد آمون در مجموعه تاريخي «يوسف پيامبر(ع)» بود. زنده ياد «عباس اميري» به قدري در اين نقش منفي قوي ظاهر شد كه كمتر مخاطبي بود كه با نقش كاهن معبد آمون ارتباط برقرار نكرده باشد و نسبت به اين كاهن و كارهايش حس بدي نداشته باشد.
آخرين نقشي كه از اين بازيگر روي آنتن تلويزيون رفت، نقش «عامر بن مسعود» در مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» به كارگرداني «داوود ميرباقري» بود.



http://salijoon.info/mail/891225/bz/25.jpg (http://salijoon.info/)

* مهري وداديان

شادروان «مهري وداديان» بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در تاريخ 10 اسفند ماه سال 1389 دارفاني را وداع گفت.
اين بازيگر در سال 1315 چشم به جهان گشود و حضور در تلويزيون را از حدود سال هاي 1337 با اجرا در تئاتر و بازي در سينما را از سال 1346 با ايفاي نقش كوتاهي در «آشيانه خورشيد» آغاز كرد.
وي در سال‌هاي پاياني حيات مبتلا به بيماري‌هاي پاركينسون و آلزايمر شده بود.
«آتش بدون دود»، «دليران تنگستان»، «پاييز صحرا»، «طالب»، «ماجراهاي آقاي خموشيان»، «برگ‌ريزان»، «آينه عبرت»، «بي‌گناهان» از جمله كارهاي تلويزيوني اين بازيگر بوده‌اند.
«گل‌هاي داودي»، «مدار بسته»، «گمشده»، «پدربزرگ»، «رابطه»، «بگذار زندگي كنم» ، «صعود»، «شكار»، «سايه‌هاي غم»، «عبور از غبار»، «افسانه آهن، «دلشدگان»، «مرد آفتابي»، «كميته مجازات»، «معادله»، «عاشق» و «راننده تاكسي» از نقش‌آفريني‌هاي سينمايي اين بازيگر محسوب مي‌شدند.
شهريور امسال شاه‌كرمي نماينده دفتر رييس جمهور از مرحومه «مهري وداديان» در منزل وي عيادت كرد.

3tare
۱۳۹۰-۰۱-۱۱, ۰۶:۱۲ بعد از ظهر
ازدواج مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

http://up.patoghu.com/images/fm8kuklbxyx7m5s9qpl.jpg

مهدی پاکدل به تازگی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و اعلام کرد با بهنوش طباطبایی ازدواج کرده است.
به گزاش سایت روزنامه ایران،مهدی پاکدل بازیگر جوان سینما و تلویزیون که طی سالهای اخیر در آثاری همچون «دایره زنگی»، «مخمصه» و «شبانه» ایفای نقش کرده است به تازگی در برنامه نوروزی شبکه استانی اصفهان حاضر شده و ضمن گفتگو درباره روند فعالیت سینمایی خود از این مساله سخن گفت که اخیرا با بهنوش طباطبایی دیگر هنرمند جوان ایرانی ازدواج کرده است.
اعلام این خبر در شرایطی از سوی پاکدل اعلام شد که ازدواج این دو هنرمند سینما در سیزدهم اسفندماه سال گذشته صورت گرفت.
پاکدل متولد 1359 اصفهان و دانشجوی انصرافی گرافیک دانشگاه آزاد و بهنوش طباطبایی متولد 1360 تهران و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.

scott
۱۳۹۰-۰۱-۱۴, ۰۹:۵۳ قبل از ظهر
فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی در رده سومین فیلم درام برتر تاریخ از نگاه سایت IMDB:
http://www.imdb.com/chart/drama

m1982
۱۳۹۰-۰۱-۱۵, ۰۹:۰۳ قبل از ظهر
قرمز یا آبی: ستاره های سینما به چه تیمی علاقه دارند؟
بهرام رادان:به شدت فوتبالی است.فرصت گیر بیاورد با رفقایش فوتبال بازی می کند و یک استقلالی دو آتیشه است.هر جایی که صحبت از فوتبال و استقلال و پرسپولیس باشد سینه چاک از استقلال طرفداری می کند.اما استادیوم نمی رود.به خاطر اتفاق های حاشیه ای که امکان دارد در ورزشگاه برایش بیاافتد.

محمدرضا گلزار:خیلی فوتبالی نیست و بیشتر علاقه اش به سمت والیبال است.ولی پرسپولی است.اگر در جمعی باشد و کل کل راه بیا افتد طوری از پرسپولیس طرفداری می کند که انگار هر روز استادیوم است.اما او هم مشکل بهرام رادان را دارد و استادیوم نمی رود.

پرستو صالحی:از آن دختر هایی است که همه جوره فوتبال را دنبال می کند.چه خارجی چه داخلی.اما اگر درباره فوتبال داخلی از او نظر بخواهی متوجه می شوید که دارید با یک طرفدار سینه چاک استقلال حرف می زنید.هیچ ابایی هم ندارد که عنوان کند عاشق فوتبال است و استقلالی است.خوراکش کل کل کردن با پرسپولیسی ها است.

پژمان بازغی:فکر می کنم این یکی را همه بدانید.اگر یک استادیوم بروی حرفه ای باشید حتمن پژمان بازغی را در استادیوم دیده اید.ولی در بازی های پرسپولیس.چون حسابی پرسپولیسی است و با کسی هم شوخی ندارد.با خیلی از بچه های فوتبالی رفیق است.مخصوصا حسین هدایتی!

کامبیز دیرباز:اگر خیال می کنید پژمان بازغی تنهایی بازی های پرسپولیس را به استادیوم می رود سخت اشتباه می کنید.کامبیز دیرباز بدتر از پژمان پرسپولیسی است.طوری که قبل از بازی های دربی همیشه با sms هاش با رفقای استقلالی اش کل کل راه می اندازد.البته معروف است که بعد از شکست های پرسپولیس مقابل استقلال تلفن رفقای استقلالی اش را جواب نمی دهد!

سام درخشانی:سام هم یکی از دوستان نزدیک کامبیز دیربار و پژمان بازغی است اما تنها فرقی که با این دو دارد این است که استقلالی است.فقط بازی های دربی را همراه رفقایش می رود.

مسعود کیمیایی:خیلی سخت می شود فهمید که کیمیایی،که یکی از بزرگترین کارگردان های سینمای ایران است طرفدار کدام تیم است.اما آنهایی که به کیمیایی نزدیک هستند می گویند او یک پرسپولیسی قدیی است.حتی در فیلم مستند سلطان که درباره علی پروین ساخته شده کلی درباره پروین حرف می زدند و از منش او تعریف می کند.

سعید راد:خیلی ها دیگر می دانند که سعید راد پرسپولیسی است.هم مصاحبه هایی که در نشریات کرده و هم حضورش در استادیوم در بازی های دربی.البته او عاشق پرسپولیسی است که علی پروین روی نیمکت اش نشسته باشد.

محمدرضا شریفی نیا:این یکی هم از آن دسته بازیگرانی است که کمتر می شد فهمید طرفدار کدام تیمی است.اما این اواخر ماجرا لو رفت.او که اتفاقا تهیه کننده فیلم مستند سلطان هم هست توی جلسه ای که به خاطر این فیلم برگزار شده بود عنوان کرده بود که او یک استقلالی است ولی به خاطر اسطوره ای به اسم علی پروین تهیه کنندگی فیلم سطان را به عهده گرفته است.

مهراوه شریفی نیا:دختر بزرگ محمدرضا شریفی نیا هم از آن فوتبالی ها است.همین سال گذشته که مسابقه های فوتبال جام جهانی توی سینما ها پخش می شد،طرفدار دو آتیشه اسپانیا بود و بازی های اسپانیا را در سینما تماشا می کرد.اما توی فوتبال داخلی یک پرسپولیسی است و همیشه اهل کل کل...

امیر جعفری:این یکی اگر بین دو سه تا پرسپولیسی بیاافتد ، طوری از استقلال دفاع می کند که انگار مربی این تیم است.استقلالی بودن امیر جعفری کاملا رو است.همه جا اگر بحثی پیش بیاید درباره فوتبال و قرمز و آبی با صدای بلند استقلالی بودنش را فریاد می زند.

حسین سلیمانی:اگر فیلم مهر مادری را دیده باشید حسین سلیمانی را هم می شناسید.او همان نوجوان شیطانی است که کلی در فیلم شر به پا می کرد.حسین سلیمانی هم یک پرسپولیسی دو آتیشه است.او حتی با خدا بیامرز رسول ملاقلی پور یکی از کارگردان های مطرح سینما،سر بازی دربی قول و قرار می گذارند و سرآخر کارگردان استقلالی یک دست کت و شلوار به حسین بدهکار می شود.پس ببینید تا چه حد او پرسپولیسی است.

امیر آقایی:او هم جزو استقلالی های دو آتیشه است.اهل کل کل کری خواندن برای همکارانش که یکی اش همین حسین سلیمانی است.گفته می شود تا سر حد دعوا با پرسپولیسی ها کل کل می کند و قبل از دربی فقط کری می خواند.

لاله اسکندری:از آن دسته از خانم های استقلالی است.به قول خودش که در مصاحبه ای گفته:شدیدا استقلالی هستم.او حتی در روز بازی تاریخی ایران و بحرین از تماشاگران ویژه بازی در استادیوم هم بود.

یوسف تیموری:می گویند یکی از بازی های مهم دربی او سر فیلمبرداری بود و قول داد که اگر استقلال برنده بازی باشد شیرینی با نسکافه بدهد.استقلال هم بازی را برد و یوسف تیموری همه گروه را به نسکافه و شیرینی دعوت کرد.او هم از آن استقلالی ها است...

scott
۱۳۹۰-۰۱-۱۵, ۰۱:۲۴ بعد از ظهر
فروش جهاني «كپي برابر اصل» به پنج ميليارد تومان نزديك شد


فروش جهاني فيلم «كپي برابر اصل» عباس كيارستمي از مرز چهار و نيم ميليارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس آمار منتشرشده در وب‌سايت‌هاي مربوط به فروش جهاني فيلم‌هاي درحال اكران، فيلم «كپي برابر اصل» به كارگرداني عباس كيارستمي و نقش‌آفريني «ژوليت بينوش» تا روز ‌‌٣١ مارس (‌١١ فروردين) فروش جهاني چهار ميليون و ‌١٣٠ هزار دلار را پشت سر گذاشته است.
اين فيلم در سومين هفته اكران در سينماهاي آمريكا به فروش ‌٥٥٧ هزار دلار رسيده است كه در هفته اول ‌٧٨ هزار دلار، در هفته دوم ‌١٣٢ هزار دلار و در هفته سوم ‌١٩١ هزار دلار فروش از ‌٤٨ سالن نمايش دهنده به‌دست آورده است.

با احتساب فروش «كپي برابر اصل» در آمريكا، جديدترين ساخته كيارستمي كه در جشنواره كن سال گذشته جايزه بهترين بازيگر زن را براي «ژوليت بينوش» به‌همراه آورد، اكنون فروش ‌٤ ميليارد و ‌٥٤٥ ميليون تومان را پشت سر گذاشته است.

اين فيلم هم‌اكنون در سينماهاي استراليا، اتريش، بلژيك، لوكزامبورگ، برزيل، فنلاند، فرانسه، الجزاير، مراكش، تونس، ايتاليا، لبنان، نيوزلند، پرتغال، روسيه، اسپانيا، تركيه، تايوان، سوئد، انگليس و ايرلند درحال نمايش است كه در اسپانيا و فرانسه مرز فروش يك ميليون دلار را گذرانده است.

اين فيلم كه از روز ‌‌٢٩ اكتبر در سينماهاي اسپانيا به‌روي پرده رفته است، تاكنون به فروش ‌٠٥٣/١ ميليون دلار رسيده تا پس از فرانسه دومين كشور استقبال‌كننده از اين فيلم نام بگيرد.

«كپي برابر اصل» تاكنون در جشنواره‌هاي متعددي چون ريودوژانيرو، ملبورن، نيويورك، ابوظبي و شيكاگو نمايش يافته و اخيرا به جشنواره‌ انجمن فيلم آمريكا نيز دعوت شد.

اين فيلم اولين اثر كيارستمي بود كه در خارج از ايران و در توسكاني ايتاليا فيلم‌برداري شد و كمپاني "MK2" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ايتاليا تهيه‌كنندگي آن را برعهده داشتند.
داستان «كپي برابر اصل» درباره نويسنده‌اي است، كه كتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او براي انجام مصاحبه مطبوعاتي به فلورانس آمده و عنوان مي‌كند ايده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زني كه صاحب يك گالري آنتيك است، آشنا مي‌شود و بحث‌هاي متعددي درباره اصل‌بودن و كپي‌بودن اشياي عتيقه ميان آن‌ها انجام مي‌شود و ...

اين فيلم سال گذشته جايزه "خوشه‌ي طلايي" جشنواره‌ فيلم والادوليد اسپانيا را براي بهترين فيلم كسب كرد،‌ براي نمايش در كشورهاي استراليا، آرژانتين، پاراگوئه، اروگوئه، شيلي، هنگ‌كنگ، هلند و سوئيس به كمپاني‌هاي توزيع و پخش فروخته شده است.

m1982
۱۳۹۰-۰۱-۲۲, ۱۱:۵۵ قبل از ظهر
*** عکس های فیلم «شبانه روز» ***




http://www.cinetmag.com/Photo/News/Larg/ShabanehRooz_05_cn_l_400311.jpg

مجله سی نت: فیلم سینمایی "شبانه روز" ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی پس از سه سال شهریورماه در سینما آزادی روی پرده میرود.

سید جمال ساداتیان تهیهکننده این فیلم گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده این فیلم که دومین تجربه سینمایی این دو کارگردان سینما است، شهریور 90 در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی میشود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فوژان قرار است با پسرعمه خود ازدواج کند. اما با ورود بابک... مرجان با وجود بیماری خود و مادرش و شکستی که در ازدواج تجربه کرده میکوشد روی پا بایستد... سیاوش نقاش آبرنگ با وجود بیماری زندگی آرامی با همسر خود دارد... تاجالسلطنه خاطراتش را با معلم نقاشیاش مرور میکند...

نیکی کریمی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، حمیدرضا پگاه، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، حامد بهداد، نگار جواهریان، فریبا جدیکار، ستاره اسکندری، شاهرخ فروتنیان، فرزان اطهری، بهنوش بختیاری، رویا جاویدنیا، فلامک جنیدی، آزاده صمدی، سعید فروتن، بهروز قادری، ساعد هدایتی، خاطره اسدی، لادن طباطبایی و مریم بوبانی بازیگران "شبانهروز" هستند.

دیگر عوامل تولید فیلم عبارتند از نویسنده: بنکدار و علیمحمدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر تولید: هایده قریشی، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: شیده محمودزاده، طراح گریم: سودابه خسروی، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، برنامهریز و دستیار کارگردان: علی تیموری و عکاس: حافظ احمدی.

فیلم سینمایی "شبانهروز" در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر سال87 به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد. کیوان علیمحمدی و امید بنکدار پیشتر فیلم سینمایی "شبانه" را کارگردانی کرده بودند.


http://www.cinetmag.com/Photo/News/Larg/ShabanehRooz_57_cn_04_121502.jpg
http://www.cinetmag.com/Photo/News/Larg/ShabanehRooz_05_cn_01_499279.jpg
http://www.cinetmag.com/Photo/News/Larg/ShabanehRooz_33_cn_03_223644.jpg

http://www.cinetmag.com/Photo/News/Larg/ShabanehRooz_44_cn_05_789089.jpg

samim
۱۳۹۰-۰۱-۲۲, ۰۴:۰۸ بعد از ظهر
هدیه تهرانی دیگه باید نقش مادربزرگها رو بازی کنه ..

http://soheilstar.persiangig.ir/image/18_1.jpg

m1982
۱۳۹۰-۰۱-۲۴, ۱۱:۱۲ قبل از ظهر
گفتگوی متفاوت با زوج جدید سینمایی

گفتگو با مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی بازیگر تئاتر و تلویزیون

بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل این روزها در نمایش "ابرهای پشت حنجره" در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند، طباطبایی در دومین حضورش در تئاتر در نقشی دشوار حضوری قابل قبول دارد و پاکدل مانند همیشه یکی از امتیازهای نمایش است. در این گفتگو این زوج جوان از تجربه همکاری با رضا گوران و بازی در این نمایش صحبت کرده‌اند.

* هر دوی شما پیش از "ابرهای پشت حنجره" با رضا گوران همکاری کرده بودید، از چه زمانی در جریان نمایش تازه او قرار گرفتید و اولین مواجهه‌تان با متن چطور بود؟

- مهدی پاکدل: من داستانش را می‌گویم. اول بهنوش انتخاب شد و قرار نبود من در این نمایش حضور داشته باشم. من آن زمان مشغول بازی در "حضرت والا" و "نوشتن در تاریکی" بودم و وقتم اجازه نمی‌داد در این نمایش بازی کنم. وحید رهبانی نقش پدرو را بازی می‌کرد، اما سفری برایش پیش آمد.

* و آقای گوران دوباره آمد سراغ شما؟

- او به من گفت در این شرایط می‌توانی کمک کنی و در این نمایش باشی، زمان کم بود و باید بازیگری انتخاب می‌شد که با روش کار رضا آشنا باشد. آن زمان دیگر اجرای "حضرت والا" هم تمام می‌شد و من می‌توانستم به گروه اضافه شوم. من از اولین کسانی هستم که متن‌های نمایش‌های رضا را می‌خوانم، طراحی پوستر هم با من بود و از ابتدا در جریان قصه و حال و هوای نمایش بودم.

* اینکه نقش پدرو کوتاه بود برای شما اهمیتی نداشت؟

- در تئاتر کوتاهی نقش ملاک نیست، به نظر من که پدرو را بازی می‌کنم، یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که تجربه کرده‌ام.

* بهنوش طباطبایی: من اولین تجربه تئاتری که داشتم با آقای گوران بود، همکاری خوبی که در "داستان یک پلکان" داشتیم اتفاق خوبی بود که با "ابرهای پشت حنجره" تکرار شد. دوست داشتم دوباره به تئاتر برگردم. زمانی که من متن را خواندم با آن ارتباط برقرار کردم و دوستش داشتم.

* اما ماریانا نقش سختی است، آن هم برای بازیگر جوانی که برای دومین بار روی صحنه می‌رود. این دشواری‌ها نگران تان نمی‌کرد؟ مخصوصاً که ماریانا نقش محوری نمایش است و حضوری پررنگ روی صحنه دارد.

- خیلی نگران بودم، هنوز هم این ترس با من است اما بازتاب‌های مثبتی که نمایش قبلی داشت کمی دلگرمم کرده بود که راهی را که انتخاب کرده‌ام درست است.

* همراهی و راهنمایی‌های آقای گوران چقدر کمک کننده بود؟

- طباطبایی: آقای رضا گوران هم بر متن‌های لورکا اشراف کامل دارد. نمایشنامه را هم او نوشته بود و تسلط و آشنایی‌اش با متن به من خیلی کمک کرد. من سلیقه آقای گوران را در انتخاب متن و بازی گرفتن از بازیگران خیلی می‌پسندم.

* قبل از اینکه آقای پاکدل به گروه اضافه شود، با وحید رهبانی همبازی بودید. با آقای پاکدل زود هماهنگ شدید؟

- یک ماه با آقای رهبانی تمرین کردیم و بعد مهدی به گروه اضافه شد. او مشغول بازی در دو نمایش بود، به سختی به ما می‌رسید (می‌خندد).

http://salijoon.info/mail/900124/goftego/635168_orig.jpg (http://salijoon.info/)

* بازیگر مقابل برایتان مهم است؟

- طباطبایی: خیلی زیاد.

* و اینکه آقای پاکدل نقش پدرو را بازی می‌کند فکر می‌کنم به درآمدن حس و حال عاطفی نقش هم کمک کرده.
- طباطبایی: قطعاً حضور او بی‌تاثیر نیست.

- پاکدل: در این نمایش و در لحظه‌هایی که مقابل بهنوش بازی می‌کنم هیچ ناخالصی وجود ندارد، عشق و احساسی که بین ما وجود دارد به حس و حال صحنه در بخش‌های عاطفی کمک می‌کند.

* حساسیت خاصی برای همکاری با هم دارید؟

- طباطبایی: تا به حال این همکاری‌ها پیش آمده، در "آزادراه" من قرارداد بستم و برایم مهم بود نقش مقابلم را چه کسی بازی می‌کند بعد از مدتی با من تماس گرفتند و گفتند مهدی انتخاب شده است.

- پاکدل: ما حساسیت و اصراری برای اینکه با هم بازی کنیم یا نه نداریم، باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. با هم مشورت می‌کنیم، طبیعی هم هست هر کدام تجربه‌هایی داریم و با هم درباره آن صحبت می‌کنیم اما نظرم را تحمیل نمی‌کنم هر کدام طرز تفکر، روحیه و شاخص‌هایی داریم که بدون تاثیرپذیری از هم به آنها وفا داریم.

* در کدام حوزه راحت‌تر کار می‌کنید؟ تئاتر یا سینما؟

- طباطبایی: مهدی تئاتر را راحت انتخاب می‌کند. او به فضای تئاتر آشنا است، به تمرین طولانی عادت دارد، من هنوز با این فضا بیگانه‌ام، برای همین سخت انتخاب می‌کنم.

* بعد از "داستان یک پلکان" قطعاً پیشنهاد تئاتر داشتید؟

- طباطبایی: بله، چهار پیشنهاد داشتم.

* تصمیم گرفته بودید تئاتر را ادامه بدهید؟

- طباطبایی: بله، تصمیم گرفته و برای ادامه راه جدی بودم. به دلیل واکنش‌های مثبتی که بازی‌ام در "داستان یک پلکان" داشت ذوق داشتم که تجربه بعدی را با چه کارگردانی داشته باشم.

* بازی در تئاتر بازیگر را پخته تر و حساس‌تر می‌کند و به نظرم شما هم از "داستان یک پلکان" به بعد گزیده‌کارتر شده‌اید، گویا می خواهید در تئاتر حضور پررنگ‌تری داشته باشید.

- من فکر نمی‌کنم باید در تئاتر پرکارتر شوم، وسواسم بیشتر شده و سعی می‌کنم در انتخاب‌هایم دقت بیشتری داشته باشم.

* آقای پاکدل شما همزمان می‌توانید در سینما، تلویزیون و تئاتر حضور داشته باشید، کاملاً حرفه‌ای با بازیگری برخورد می‌کنید و مسلط هستید.

- پاکدل: حفظ راکورد برای بازیگری در چنین شرایطی سخت است، من دوست ندارم همزمان در سینما، تئاتر و تلویزیون کار کنم، این شکل کار کردن انرژی وحشتناکی از بازیگر می‌گیرد، اما گاهی ناگزیرم و ناخواسته این اتفاق می‌افتد، اتفاقی که پارسال برایم افتاد ناخواسته بود. "نوشتن در تاریکی" قرار بود شهریور ماه اجرا شود.
بازی‌ام در "ستایش" تمام شده بود و کار دیگری نداشتم. تمرین‌های "حضرت والا" هم قرار بود بعد از اجرای "نوشتن در تاریکی" شروع شود. من رفتم سر تمرین "نوشتن در تاریکی" ‌و برای بازی در یک فیلم هم قرارداد بستم. اما اجرای "نوشتن در تاریکی" به دلیل بازبینی‌های مختلف به تعویق افتاد تا زمانی که من مجبور بودم صبح‌ها بروم سر فیلمبرداری و شب‌ها روی صحنه باشم. تمرین‌های "حضرت والا" هم شروع شد و برادرم حسین مجبور بود به خاطر من از ساعت 10 شب تمرین ها را شروع کند.

* با توجه به تفاوت نقش‌هایی که در "حضرت والا" و "نوشتن در تاریکی" بازی می‌کردید چطور راکورد و تمرکزتان را حفظ می‌کردید؟

- طباطبایی‌:‌ مهدی با تئاتر عجین شده. او آنقدر در تئاتر کار کرده که انعطاف بازیگری‌اش بالا رفته، خیر بازیگری مهدی نرم شده. پرکاری این امتیازها را دارد.

- پاکدل: صبح‌ها یک طلبه جوان بودم، بعدازظهرها یک روزنامه‌نگار و شب‌ها یک جوان عاشق پیشه قجری.

- طباطبایی: راه‌های رسیدن به نقش برای بازیگر یکی است، آنچه مهم است تفاوت مدیوم‌ها و اجرای نقش در سینما، تئاتر یا تلویزیون است.

http://salijoon.info/mail/900124/goftego/635156_orig.jpg (http://salijoon.info/)

- پاکدل: البته آن موقع فشار زیادی روی من بود، خیلی عصبی بودم. نقشی که در "نوشتن در تاریکی" بازی می‌کردم تاثیر زیادی روی من داشتم. پیشتر از این چنین حالی را تجربه نکرده بودم. در آن نمایش آن قدر درگیر نقش و فضا شده بودم که داشتن به نیما آرامی تبدیل می‌شدم.
نقش و فضای "نوشتن در تاریکی" چیزی نبود که دور از ما باشد. برای من در تئاتر ادای دین کردن به دغدغه‌هایی است که دارم، در سینما و تلویزیون کمتر می‌شود این کار را انجام داد. در فضای فعلی سینما نقشی که دوست داشته باشی و مطابق دغدغه‌هایت نوشته شده باشد کمتر نوشته می‌شود. داستان تلویزیون هم که اصلاً متفاوت است، اما من در تئاتر این موقعیت را دارم که براساس معیارهایم انتخاب کنم. در تئاتر از سر دلخوشی کاری را قبول نکرده‌ام، در "اهل قبور"، "خشکسالی و دروغ" و ... همه اینها ربطی به من و شما داشته است.

* نمود بیرونی داشته.

- بله، دقیقاً . در تئاتر این موقعیت را دارم، اما در سینما هنوز این وضعیت را ندارم که انتخاب کنم.

* در این سال‌ها در سینما کمتر حضور داشتید. چرا؟

- پاکدل: ترجیح می‌دهم در هر فیلمی بازی نکنم، دوست ندارم در فیلمی بازی کنم که خجالت بکشم اسمش را به کسی بگویم. پیشنهادهای زیادی داشته‌ام اما ترغیبم نکرده‌اند.

- طباطبایی: من تجربه‌اش را داشته‌ام، در فیلمی بازی کرد‌ام اما بعد واقعاً ناامید شده‌ام، نمی خواهم صرفاً به این دلیل که در سینما کار کنم به هر پیشنهادی پاسخ مثبت بدهم.

* فکر می‌کردید نتیجه کار بهتر می‌شود؟

- بله، آن لحظه احساس می‌کردم درست‌ترین انتخاب را دارم، اما در نهایت نتیجه خوبی به دستم نیامده، اما این طبیعی است شما باید کار کنید، تجربه به دست بیاورید.

- پاکدل: هر کاری یک تجربه است و جالب است حتی خواندن یک تیزر چند دقیقه‌ای.

* شما تنها به بازیگری محدود نیستند، عکاسی، طراحی پوستر و تجربه‌هایی از این دست هم دارید.

- پاکدل: این بر می‌گردد به رشته تحصیلی‌ام و علاقه‌ای که به هنرهای تجسمی دارم. من سال‌هاست عکاسی می‌کنم فتوبلاگ دارم و عکس‌هایم را در آن می‌گذاریم. عکاسی به من کمک می‌کند تا بهتر و درست به اطرافم گاه کنم. بعد از ماجرای "نوشتن در تاریکی" عکاسی برای من جدی‌تر شد.

* خانم طباطبایی شما فیلم کوتاه هم ساخته‌اید. به تجربه کردن فیلمسازی علاقمند بودید یا به طور حرفه‌ای به کارگردانی فکر می‌کنید؟

- طباطبایی: دوست داشتم فیلمسازی را تجربه کنم. می‌دانم که کارگردانی خیلی دشوار است و نیاز به جهان بینی دارد. یک فیلم کوتاه برای جشنواره کوثر ساختم که پیشنهاد آنها بود. یک فیلم دیگر هم به عنوان پایان نامه دانشجویی ساختم که مهدی آن را خیلی دوست دارد و می‌گوید اگر در جشنواره‌ای روی پرده برود حتماً دیده می‌شود.

- پاکدل: یک فیلم جمع و جور در ستایش سینما با بازی امیر آقایی. من این فیلم را تدوین کردم و خیلی دوستش دارم.

* اشاره کردید به دغدغه‌های اجتماعی‌تان. این باعث نشده به این فکر بیافتید که خودتان متنی را بنویسید و کارگردانی کنید؟

- پاکدل: کارگردانی تئاتر خیلی سخت است. جهان بینی و تمرکز می‌خواهد. گاهی به سرم می‌زند متنی را انتخاب کنم حتی به رضا گوران که دوستم است بگویم متنی را بنویسد تا کارگردانی کنم. اما وقتی که به کارگردان‌های مختلف کار می‌کنم می‌بینم چقدر مطالعه دارند، چقدر دقیق هستند و زحمت می‌کشند. من هنوز طاقت این همه زحمت را ندارم. شاید روزی به سمت کارگردانی بروم اما فعلاً ترجیح می‌دهم کار راحت‌تر که بازیگری است انجام بدهم.

* نقش ماریانا فشار روحی زیادی بر شما تحمیل می‌کند، در تمام مدت نمایش روی صحنه هستید و نقش هم دشوار است. این تجربه چه حس و حالی دارد.

- طباطبایی: این فشار از اولین لحظه نمایش روی من هست تا آخرین دیالوگ که می‌گویم. هر شب وقتی دیالوگ‌: "مردن درد داره" را می گویم نفس راحتی می‌کشم که توانسته‌ام این فشار را یک اجرای دیگر تحمل کنم. نگهداشتن این حس از اول تا پایان نمایش تمرکز بالایی می خواهد.

* در اجرایی که ما دیدیم همه بازیگرها خوب بودند، همه اجراها را این طور خوب پشت سر گذاشتید؟

- طباطبایی: من خوشبختانه تا به حال تپق نزده‌ام.

- پاکدل:‌ بهنوش متمرکز است و تا حالا دیالوگی را فراموش نکرده، من خیلی تپق زده‌ام (می‌خندد). شهرام و کاوه هم بعضی موارد دیالوگ‌شان را از یاد برده‌اند. نقش ندا مقصودی واقعاً سخت است، مدام باید در صحنه حرکت کند، از پله‌ها بالا برود و این کارش را خیلی سخت می‌کند.

* نمایش "ابرهای پشت حنجره" واکنش‌های مثبتی به دنبال داشته، نقد و نظر خاصی درباره کارتان در این نمایش خوانده‌اید؟

- پاکدل: من هر شب در اینترنت مباحث را دنبال می‌کند و می‌بینم درباره کارهایم چه نکاتی نوشته شده است. خوشحالم که مردم با این نمایش ارتباط برقرار کرده‌اند، بیشتر نقدهایی که خوانده‌ام، مثبت بوده است. متاسفانه در تئاتر منتقد راهگشا کمتر داریم. با این که تئاتر به اندیشه پیوستگی بیشتری دارد اما نقد جدی در این حوزه کمتر نوشته می‌شود. من 14 سال است که در تئاتر حضور دارم، اما نقد جدی درباره کارم در این سال‌ها نخوانده‌ام. منظورم این نیست که نقد مثبت درباره کارم نوشته شود، نقد جدی می‌تواند برای بازیگر راهگشا باشد.

* جایگاه این نمایش در کارنامه شما کجا است؟

- طباطبایی: این تجربه برای من مایه افتخار است.

- پاکدل: در تداوم همکاری‌های مشترکی که با رضا گوران داشته‌ایم نمایش "ابرهای پشت حنجره" را قرار می‌دهم، یکی از بهترین نمایش‌های رضا و کامل‌ترین اقتباس او است و نقطه پایانی تریلوژی است که با "یرما" و "داستان یک پلکان" شروع شد و به "ابرهای پشت حنجره" رسید. اقتباس گوران، مهندسی دارد و من این ویژگی را دوست دارم. رضا به درستی شرایط اخلاقی آن دوره که لورکا متن را نوشته به دنیای امروز پیوند داده است.


[/URL]
(http://salijoon.info/)

(http://salijoon.info/)

(http://salijoon.info/)



(http://salijoon.info/)

[URL="http://salijoon.info/"] (http://salijoon.info/)

3tare
۱۳۹۰-۰۱-۲۶, ۰۷:۱۶ بعد از ظهر
این بازیگر عظیم‌الجثه ایرانی...

احمد ایراندوست که پس از سال‌ها فعالیت در خارج از کشور، زندگی در ایران را انتخاب کرده در مورد نحوه انتخابش به‌عنوان غول برره گفت: در زمان تولید سریال شب‌های برره از طریق آقای حسن شکوهی و محسن چگینی به آقای مدیری معرفی شدم و ایشان هم این نقش را با توجه به جثه‌ام به من دادند، این اتفاق ورود من به سینمای ایران بود.
وی افزود: بعد از آن در سریال‌های دیگری حضور داشتم از جمله در چشم باد، دیدار، سریال مسافران و مختارنامه، همچنین در فیلم تلویزیونی جاسم به جبهه می‌رود نقش افسر عراقی را داشتم.



http://www.iran-iran.ir/wp-content/uploads/2011/01/ahmadirandoost-203x300.jpg
ایراندوست در تشریح نقش خود در سریال مختارنامه خاطرنشان کرد: در این سریال من نقش هارون نعل بند را دارم که جزو یاران مختار است و ماموریت کشتن عمر سعد را دارد، اما در جنگ با نیروهای عمر به شهادت می‌رسد.

وی که حدود ۱۰ سال در امارات زندگی کرده و به‌عنوان بادیگارد شیوخ عرب فعالیت داشته در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در سریال سال‌های مشروطه بود که با آقای شریفی‌نیا آشنا شدم و ایشان برای بازی در اخراجی‌ها مرا به آقای ده نمکی معرفی کرد. من در اخراجی‌های ۱ نقش فرمانده نظامیان را داشتم که بدلیل طولانی شدن فیلم نقش من و خانم مریلا زارعی حذف شد، با این حال آقای ده‌نمکی قول داد که در اخرجیهای ۲ این موضوع را جبران کند و در این فیلم ایشان نقش فرمانده اردوگاه اسرا را به من دادند.

این بازیگر عظیم‌الجثه ایرانی اظهار داشت: در زمان سکونت در امارات برای یک شرکت بادیگارد سرویس کار می‌کردم که از این طریق به هالیوود رفتم، حدود ۱۳ سال نیز در آمریکا ساکن بوده و بعنوان بادیگارد شخصیت‌های معروف فعالیت داشتم.

وی افزود: در هالیوود بادیگارد شخصیت‌هایی مثل «جنیفر لوپز» و «نیکلاس کیج» بودم، بعدها بادیگارد «ماریا کری» و «ویتنی هیستون» خوانندگان آمریکایی شدم.

به‌گفته وی قراردادهای حفاظت از شخصیت‌های معروف برای دوره‌های ۵ ساله بسته می‌شده ولی محافظان به‌صورت ساعتی دستمزد می‌گرفته‌اند.

ایراندوست با بیان اینکه سابقه فعالیت در سینمای بالیوود را نیز دارد افزود: در فیلم «آن» (ANN) با شرکت جکی شوروف و آکشی کومار و نیز فیلم «دلدار» با شرکت آمیتا باچان و آشواریا رای حضور داشتم.

وی در تشریح علت بازگشتش به ایران خاطرنشان کرد: پس از ازدواج با همسرم که خواهر دو شهید است، به این نتیجه رسیدیم که زندگی در شرایط آنجا با روحیات و عقایدمان سازگار نیست، این بود که تصمیم گرفتیم به ایران بازگردیم.

ایراندوست تفاوت سینمای ایران و آمریکا را در امکانات پیشرفته و تفاوت در میزان سرمایه‌گذاری‌ها و حرفه‌ای گری در این دو سینما دانسته و تاکید کرد: من با توجه به ویژگی فیزیکی‌ام بیشتر به نقش‌های اکشن و پلیسی علاقه دارم و امیدوارم که بتوانم بازی در چنین نقش‌هایی را نیز تجربه کنم.

samim
۱۳۹۰-۰۱-۲۷, ۰۹:۳۵ قبل از ظهر
دیشب برنامه هفت رو میدیدم

آقای منتقد ( فراستی ) بد جوری زد تو ذوق تهمینه میلانی ( کارگردان یکی از ما دو نفر )
به نظر فراستی این فیلم هیچی نداشت ، غیر از یه سری دایلوگ

بنده خدا میلانی هم که بد حالش گرفته شد زده بود تو ی صغرا کبری بافتن و حرفی برای دفاع منطقی از فیلم نداشت.

scott
۱۳۹۰-۰۱-۲۸, ۰۱:۲۶ قبل از ظهر
بیژن پاکزاد، هنرمند ایرانی - آمریکایی که به خاطر طراحی لباس شخصیت های معروف جهان به شهرت رسید، در سن ۶۷ سالگی و بر اثر سکته قلبی در آمریکا درگذشت.
آقای پاکزاد که با نام تجاری "بیژن" بیشتر شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۲۳ در تهران بود و از سال ۱۳۵۲ به آمریکا مهاجرت کرده بود.
فروشگاه "بیژن" واقع در محله بورلی هیلز لس آنجلس، محل رفت و آمد چهره های سرشناس بود.
بیژن در طول زندگی خود برای چهره های سیاسی و هنری معروف جهان لباس طراحی کرد که از میان این افراد می توان به جرج دبیلو بوش، آرنولد شوارتزینگر، رونالد ریگان، ولادیمیر پوتین و جان کری اشاره کرد.
هنرمندانی چون آنتونی هاپکینز، تام کروز و شهرام ناظری هم از مشتریان بیژن بودند.
بیژن به خاطر علاقه اش به رنگ زرد و خودروهای سواری اسپرت و گران قیمت شهرت داشت.
(چون خیلی از بازیگران مشتریش بودن تو این قسمت این مطلب رو گذاشتم:پوزخند:)

scott
۱۳۹۰-۰۱-۲۸, ۰۱:۱۸ بعد از ظهر
۱۶ آپریل روز تولد چارلی چاپلین بود

http://www.iranvij.ir/upload/images/hfuzjrq82gj61om8gelp.jpg
این عکس آوریل سال ۱۹۷۷ گرفته شده و یکی از آخرین عکس‌های چاپلین است.
دخترم، به دنبال نام تو نام من است؛ چاپلین! با همین نام چهل سال، بیشتر مردم روی زمین را خنداندم و بیشتر از آنچه آنان خندیدند، خودم گریستم.» ۱۱۴ سال پیش، در روز ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ میلادی «سر چارلز اسپنسر چاپلین» معروف به چارلی چاپلین نابغه عالم سینما در شهر لندن به دنیا آمد. چارلی در ۵ سالگی بر صحنه تئاتر ظاهر شد و به سرعت شهرت یافت.
پدر و مادر او مجریان نمایش‌های موزیکال بودند. اولین حضور او در صحنه ۵ سالگی‌اش بود که مجبور شد به جای مادرش که مریض شده بود، روی صحنه برود. والدینش بعد از مدتی از هم جدا شدند و چارلی پیش مادرش ماند که مادرش در مرور زمان صدایش را که می‌توانست با آن کار کند از دست داد.
او مهمترین و تاثیرگذارترین شاگرد مک سنت است. در نخستین فیلمی که به نام تلاش معاش(۱۹۱۴) برای مک سنت بازی کرد، نقش یک شیک پوش تیپیک انگلیسی به او محول شد، اما با فیلم دومش مخمصه غریب میبل (۱۹۱۴) کاراکتر یک ولگرد کوچولو را معرفی کرد. کاراکتری که بعدها او را شهره آفاق ساخت. چاپلین در رمانس ناکام تیلی (۱۹۱۴) به کارگردانی مک سنت بار دیگر بازی کرد و کاراکتر این دلقک ریزنقش را به تدریج پرورش داد. شخصی با کفش‌های بزرگتر از پاهایش، شلواری گشاد و کتی تنگ که کلاه لبه‌دار دربی بر سر می‌گذاشت.
چاپلین شروع به کارگردانی کرد و در کمپانی‌های مختلف قراردادهای با دستمزدهای مناسب گرفت. شخصیت پردازی درخشان او همراه با حرکات پانتومیم که چارلی تبحر بی‌مانندی در آن داشت، باعث پیشرفت او می‌شد. او با دوازده فیلمی که در میان فیلم‌های دیگرش بهتر بود و آنها را در کمپانی میوچوال ساخت، نشان داد که استعداد فوق‌العاده‌ای نیز در طنز دارد. هجویه‌ای از مردم بسیار فقیر در مقابل مردم بسیار غنی. ضعیف در مقابل قوی…
وی در سال ۱۹۲۵ میلادی فیلم «لایم لایت» را کارگردانی کرد و بعد از آن به جهانگردی پرداخت. دولت آمریکا چارلی را به سبب همدردی با فقرا و محرومین جامعه در این کشور با محدودیت روبه‌رو ساخت؛ اما او هیچ‌گاه به بی‌بندوباریهای سینمای آمریکا آلوده نشد. فیلم‌های چاپلین آمیزه‌ای از هزل و اندوه و انتقادات جسورانه و عشق به انسانیت است که مشهورترین آنها «جویندگان طلا»، «زندگی سگی» و «دیکتاتور بزرگ» هستند.
چاپلین، ‌پس از توفیق خارق‌العاده فیلم‌هایش، یک کمپانی تهیه فیلم ایجاد کرد که در سال ۱۹۱۸ با شرکت چند تن از هنرپیشگان معروف به صورت کمپانی عظیم «یونایتد آرتیستز» درآمد.
با تولد سینمای ناطق، هالیوود دچار بحران بزرگی شد و بسیاری از ستارگان معروف در مدت کمی افول کردند اما چاپلین تسلیم نشد. او تصمیم گرفت همچنان فیلم صامت بسازد. استدلال او این بود که اساس کار او پانتومیم (بازی بدون کلام ) است.
معروفیت چاپلین باعث شد که او با بسیاری از شخصیت های بزرگ زمان خود چون گاندی، انیشتن، برنارد شاو و ……. ملاقات کند و مورد ستایش آنان قرار بگیرد.
فیلم های چاپلین
«زندگی سگی»
چارلی چاپلین این فیلم را در۱۴ آوریل ۱۹۱۸ تهیه کرد. سناریست و کارگردان این فیلم نیز خود چارلی چاپلین بود. زندگی سگی در واقع نخستین فیلم از آغاز دومین دوره فعالیت سینمایی چاپلین است. در این فیلم شاهد زندگی مرد تنها و درمانده‌ای هستیم. انزوای چارلی در این فیلم واقعا دردناک است. ادنا پورویانس، سیدنی چاپلین، تام ویلسن، آلبرت استین، هنری برگمن سایر بازیکنان این فیلم ۳۵ میلی متری سیاه و سفید و سی دقیقه ای هستند.
«پیش فنگ»
قهرمان بزرگ سینما در بیستم اکتبر ۱۹۱۸ فیلم پیش فنگ را با همکاری همان هنرپیشگان فیلم زندگی سگی ساخت. این فیلم در استدیو چاپلین (فرست نشنال) تهیه شده بود. به نظر بسیاری از تماشاگران سینما، این فیلم را بهترین شاهکار چاپلین قبل از فیلم جویندگان طلا می دانندو این فیلم کمدی هنوز تنها فیلم جدی الهام گرفته شده و از حوادث جنگ (۱۹۱۴-۱۹۱۸) به شمار می‌آید.
«پسر بچه»
پسر بچه اولین فیلم طویل چارلی چاپلین است و اگر ماجرای دیوانه وار چارلی و لولوت را که مک سنت در سال ۱۹۱۴تهیه کرد، مستثنی سازیم، باید بگوییم این فیلم اولین فیلم بلند اوست. در پسر بچه دیگر جهان پیش و پا افتاده یک مامور پلیس یا رباخوار که به صورت کاریکاتور ارایه شده به چشم نمی خورد، بلکه یک فیلم جدی تر از دنیا چاپلین و آمیخته ای از درام واقعی چاپلین است. پسر بچه با فیلم زندگی سگی ارتباطی مستقیم دارد الا این که در این فیلم چاپلین به جای یک سگ یک پسر بچه واقعی را به بازی می گیرد.
«طبقه بیکاره»
چاپلین پس از پایان رساندن پسر بچه عجله داشت قراردادش را با فرست نشنال تمام کند. دو کمدی کوتاه ساخت که البته ارزش های فیلم پسر بچه در آن نادیده گرفته شده است. کمدی‌های ساخته شده توسط چاپلین صحنه‌های سرگرم کننده دارند که از جمله بهترین صحنه‌های هنر چاپلین است، به این ترتیب نمی توان نادیده شان گرفت و اگر طبقه بیکاره قابل بحث است روز پرداخت شاهکاری است، این فیلم بر محور دنیا و دنیا داری دور می‌زند. طبقه بیکاره که در ۲۵ اوت ۱۹۲۱ ساخته شده تنها ۲۰ دقیقه بود.
«روز پرداخت»
فیلم روز پرداخت نیز در سال ۱۹۲۲ توسط چارلی نوشته و با بازیسازی او عرضه شد. این فیلم هم ۲۰ دقیقه بود.
«زایر»
در۲۵ اوت۱۹۲۲ این فیلم ۴۳ دقیقه ای توسط چارلی چاپلین تهیه شد. در این فیلم که طی آن چارلی به هجو مامور پلیس می پردازد… شاهد هنرنمایی واقعی چاپلین هستیم. در این فیلم چارلی می خواهد برای رفتن به دیولز کالج سوار قطار شود، بلیت می خرد… او به جای این که در کوپه مستقر شود، زیر واگن جا می گیرد.
«جویندگان طلا»
جویندگان طلا در ژانویه ۱۹۲۵ توسط چارلی ساخته شد. جویندگان طلا را برخی شاهکار چاپلین دانسته‌اند، اما به دشواری می‌توان گفت؛ سایر فیلم‌های چاپلین بدتر از جویندگان طلا هستند. در این فیلم چارلی چاپلین در جستجوی عشق است و همسفرش در پی طلا اما سرانجام طلا پیدا می‌شود و چارلی با عشق وعده دیدار دارد کسی به درون می‌آید و آن چارپایی است… چارلی نومید و مایوس همه چیز را رها می کند.
«سیرک»
سیرک در اکتبر ۱۹۲۵ ساخته شد. این فیلم در استدیو یونایتد ارتیست تهیه شد. در میان فیلم‌های بزرگ چارلی سیرک از همه موزون‌تر و جا افتاده‌تر است. در این فیلم چارلی چاپلین در نقش دلقک ظاهر می شود و با دقت و ظرافت به بازی می پردازد. در این فیلم زن چابک سواری که پدر وحشی‌اش (مدیر سیرک) به قصد کشت او را کتک زده به چارلی پناه می آورد.
«روشنایی شهر»
از زیباترین فیلم‌های چارلی است. این فیلم در ژوئن ۱۹۲۸ ساخته شده و چارلی چاپلین بازیگر، سناریست و کارگردان و آهنگساز این فیلم است. در طی این فیلم چارلی می‌کوشد نابینایی دختر جوانی را شفا ببخشد، ولی تلاش‌های وی بدون نتیجه می‌ماند.
چارلی در این فیلم گرچه مثل معمول لباس پوشیده است، در اینجا بیش از گذشته، خوش لباس شده است. ولگرد فیلم پسر بچه و زندگی سگی در این فیلم به کارمند دون پایه بیکاری تبدیل شده. شلوار کمتر گشاد است و نیم تنه او کمتر تنگ، یقه شکسته دارد اما کروات جای خود را به گره پاپین آزاد و بی‌قیدی داده است. سبیل‌های ماهوت پاک کنی کمی نوک تیزتر شده ولی صورت بی‌شتاب و بی‌قید سردتر و خشن‌تر و اندیشناک‌تر است. چارلی که از بالای نردبام اجتماعی به پایین کشیده شده، با نوعی بی‌اعتنایی از کنار حوادث می‌گذرد.
چاپلین، بزرگ مرد سینمای کمیک، سال ۱۹۷۷ دراوج رفت و نامه‌ای ماندگار که ترسیم‌گر اخلاق در زندگی است، از او خطاب به دخترش به یادگار ماند.
«دخترم، به دنبال نام تو نام من است چاپلین! با همین نام چهل سال بیشتر مردم روی زمین را خنداندم و بیشتر از آنچه آنان خندیدند خودم گریستم.
جرالدین! در دنیایی که تو زندگی می‌کنی تنها رقص و موسیقی نیست، نیمه شب، هنگامی که از سالن پر شکوه تئاتر بیرون می آیی، آن تحسین کنندگان ثروتمند را یکسره فراموش کن اما حال آن راننده تاکسی را که تو را به منزل می رساند بپرس. حال زنش را هم بپرس… واگر آبستن بود و پولی برای خرید لباس بچه اش نداشت، چک بکش و پنهانی توی جیبش بگذار.
به نماینده خودم در پاریس دستور داده ام فقط این نوع خرجی های تو را بی چون و چرا قبول کند اما برای خرج های دیگرت باید صورت حساب بفرستی گاه به گاه با اتوبوس، با مترو، شهر را بگرد.
مردم را نگاه کن و دست کم روزی یک بار با خود بگو: «من یکی از آنان هستم» تو یکی از آنها هستی دخترم، نه بیشتر. همراه این نامه یک چک سفید برایت می‌فرستم، هر مبلغی که می‌خواهی بنویس و بگیر.
اما همیشه وقتی دو فرانک خرج می‌کنی، با خود بگو سومین سکه مال من نیست! این باید مال یک مرد گمنام باشد که امشب به یک فرانک نیاز دارد.»


ادای احترام گوگل به چارلی چاپلین

گوگل به مناسبت صد و بیست و دومین سالروز سر چارلز اسپنسر چاپلین، بازیگر، کارگردان و آهنگساز مشهور لوگوی همیشگی موتور جستجوی خود را به شکل کلیپی دو دقیقه و سی ثانیه‌ای درآورده که در آن فردی شبیه چارلی چاپلین در هیبت شخصیت مشهور «ولگرد» فرورفته است.
گوگل به عنوان پربازدیدترین سایت جهان به مناسبت روزهای خاص و تولدهای مهم لوگوی خود را به شکلی دیگر درمی‌آورد، اما به ندرت دست به تغییر لوگوی خود به یک فیلم کرده بود.
در این کلیپ سیاه و سفید یک مامور پلیس پس از دیدن چاپلین در حال خواندن روزنامه گوگل روی یک نیمکت پارک به تعقیب او برمی‌آید، در این کلیپ تصویر مردی را می‌بینیم که در حال کشیدن لوگوی گوگل است.
ولگرد برای ورود به سالنی نیاز به یک دلار دارد و به همین دلیل شروع به کشیدن لوگوی گوگل به سبک خودش می‌کند و درنهایت موفق می‌شود پلیس را گول بزند و از او پول بگیرد. در انتها ولگرد مثل همیشه به سوی افق راه می‌افتد.
پس از اتمام این کلیپ صفحه‌ای باز می شود که در آن گوگل صفحات مربوط به چارلی چاپلین در وبسایت‌های اینترنتی را در آن فهرست کرده است.
http://www.iranvij.ir/upload/images/6efvkdbukfabcape5efl.png
چاپلین سال ۱۸۸۹ در لندن به دنیا آمد و با شخصیت ولگرد با شلوار گشاد و کفش بزرگش، کلاه گردش و سبیل شبیه به مسواکش در یادها مانده است.
گوگل دودل (بخشی از سایت گوگل که مسئول تغییر لوگو آن است) اولین بار در ماه مه ۲۰۱۰ به مناسبت ۳۰ سالگی بازی مک-من لوگوی خود را به شکل کلیپ و نه فیلم تغییر داد. پس از آن در هشتم اکتبر سال ۲۰۱۰ به مناسبت تولد جان لنون لوگوی خود را به شکل چهره این خواننده در آورد، یک روز پیش از آن نیز ۳۲ ثانیه از کلیپ «تصور کن»، محبوب‌ترین آهنگ تک‌نفره لنون را در لوگوی خود پخش کرد.
حدود ۱۳ سال است که گوگل لوگوی خود را به مناسبت‌های مختلف از تعطیلات، روز ثبت اختراع و تولد یا مرگ هنرمندان گرفته تا اتفاقات ورزشی تغییر می‌دهد.
«روشنایی‌های شهر»، «عصر جدید»، «دوش‌فنگ»، «دیکتاتور بزرگ» و «لایم لایت» از آثار مشهور چاپلین هستند.

m1982
۱۳۹۰-۰۱-۲۹, ۰۹:۰۶ قبل از ظهر
چطور ستاره سینمای ایران شدم ؟

نیکی کریمی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/01.jpg
نیکی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران با مدرک تحصیلی دیپلم است. او فعالیت هنری را بازی در تئاترهای مدرسه آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات اولین بازی سینمایی خود را در ساخته ای از جمشید حیدری با عنوان وسوسه ارئه داد در حالی که فقط ۱۸ سال داشت. اما سال بعد بهروز افخمی از او برای فیلم عروس دعوت به عمل در آورد و بازی در این فیلم برگ برنده ای برای حضور جدی و مستمر در سینما. پیشنهادها یکی پس از دیگری از راه رسیدند و کریمی برای یک دهه تنها بازیگر سینمای ایران که حضورش ضامن فروش فیلم ها بود و در این میان علیرغم چند کار ضعیف مابقی آثارش جملگی آثار با ارزش از کارگردانهای معتبر بودند.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

مهناز افشار

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/03.jpg
افشار که تا مقطع دیپلم در رشته تجربی تحصیل کرده است متولد ۱۳۵۶ می‌باشد و مدتها به خاطر شباهت و به خواننده و بازیگر پیش از انقلاب یعنی فایقه آتشین در بورس جنجالهای مطبوعات شایع پرداز قرار داشت.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

ثریا قاسمی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/04.jpg
ثریا قاسمی سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار "بالاتر از خطر" صحبت کرد. در نمایش هایی مثل "آنتیگون" و "از پشت شیشه ها" (رکن الدین خسروی) و "آندورا" (حمید سمندریان) روی صحنه رفت.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

افسانه بایگان

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/05.jpg
شروع فعالیت هنری بایگان با بازی در فیلم کوتاه بوق در سال ۱۳۵۱است. شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم گمشده (مهدی صباغزاده) در سال ۱۳۶۴ است. با بازی در مجموعه تلویزیونی سربداران (محمدعلی نجفی، ۱۳۶۳) ایفای نقش مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن بلافاصله به سینما راه یافت. او در دهه شصت پرکارترین بازیگر زن سینما بود.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

رویا نونهالی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/06.jpg
متولد بیست و چهارم بهمن ۱۳۴۱ در تهران هست. لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. شروع فعالیت او از سال ۱۳۶۲ با نمایش غم غریب غربت بود.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

پانته آ بهرام

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/07.jpg
در عرصه تئاتر با کسب بیش از پنج جایزه از جشنواره های متفاوت تئاتر، یکی از بهترین‌ها بود. با بازی قدرتمندش در مجموعه تلویزیونی "مسافر" (سیروس مقدم، ۱۳۷۸) به شهرت رسید و بعد از آن فعالیت خود را در عرصه سینما متمرکز کرد. بازی او در فیلم "چهارشنبه سوری" یکی از بهترین‌های کارنامه سینمایی بهرام است.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

نیوشا ضیغمی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/08.jpg
دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال در چشم باد مسعود جعفری جوازانی در سال ۱۳۸۲ کار حرفه ای را آغاز کرد. یک سال بعد با بازی در فیلم تردست محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت تا این باعث شد که محمد علی سجادی نام او را در کنار بازیگرهای مورد علاقه اش قرار دهد. بعد از تجربه تردست محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم شوریده در اواخر سال ۱۳۸۳ انتخاب کرد. نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم شوریده گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره ۲۴ فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند که خودش گوشه ایی از موفقیتش را بازی در فیلم شوریده و همکاری‌اش با محمدعلی سجادی می‌داند.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

لادن طباطبایی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/09.jpg
وی ابتدا با گرایش نمایش عروسکی به تحصیل پرداخت که حاصل آن چند تجربه عروسک گردانی، نمایشنامه نویسی عروسکی و کارگردانی دو نمایش (مهمانهای ناخوانده، به شیوه زنده) و (جوجه طلایی، عروسکی) بود. سپس با تغییر گرایش به رشته بازیگری فعالیت خود را در این زمینه متمرکز کرد. در بهمن ماه ۱۳۷۳ با ارایه پایان نامه نظری و عملی از دانشکده فارغ التحصیل شد. پایان نامه نظری وی تحت عنوان "بازیگر و اشیا" به بررسی ارتباط بازیگر و اشیا از دیر باز تاکنون می‌پردازد و ضمن نگاهی به دیدگاههای پیشینیان به نقش و حضور اشیا در حیطه نمایش و زندگی، کارکرد اشیا را در جریان نزدیکی به نقش بررسی می‌کند.

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gifباران کوثری
http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/02.jpg
با بازی در فیلمهای مادرش به سینما‌ آمد. و سرانجام در فیلم "زیر پوست شهر" بود که خوش درخشید. باران کوثری سال ۱۳۸۱ را با بازی در فیلمی غیر از ساخته مادرش آغاز کرد: "رقص در غبار". بازی او در "خوابگاه دختران" فراتر از حد تصور است. باران کوثری سرانجام یکی از درخشان‌ترین بازیهایش را ارائه کرد و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بیست و پنجم را بی چون و چرا از آن خود کند: "خون بازی".

http://persian-star.net/template/line/1x1rqjw81j9wusvr4v50.gif

آناهیتا همتی

http://persian-star.net/1390/1/29/SetareCinema/10.jpg
با بازی در نقش کوتاهی در فیلم "هیوا" فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. بازی او در مجموعه تلویزیونی پر طرفدار "مسافر" شاید یکی از نقاط درخشان بازیگری او می‌باشد. در سال ۱۳۷۲ با نمایش تنبورنوازان (هادی مرزبان) بازی در تئاتر را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضراء (اکبر خواجویی) شناخته شد. او تا به امروز در مجموعه های بسیاری بازی کرده است. آناهیتا همتی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ و با فیلم به نمایش درنیامده افسانه پوپک طلایی (خسرو شجاعی) آغاز کرد و اولین فیلمی که از او بر پرده سینماها به نمایش درآمد در سال ۱۳۷۸ و با نام عشق کافی نیست (مهدی صباغزاده) بود. آناهیتا همتی هیچگاه ندرخشید. هیچگاه آنطور که باید دیده نشد، اما حضور فعالش در تلویزیون و بازیهای روان و راحت او باعث شده تا همچنان پرکارترین بازیگر تلویزیونی باشد.

m1982
۱۳۹۰-۰۲-۰۶, ۱۰:۵۷ قبل از ظهر
گزارشی از مراسم فرش قرمز فیلم «خیابان 24»


مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند.
در این ایمیل گزارش تصویری از افتتاحیه فیلم سینمایی خیابان بیست و چهارم با حضور بازیگران سینما همچون:مهدی ماهانی,بهاره افشاری,نیما شاهرخ شاهی,شبنم قلی خانی,عسل بدیعی,هادی کاظمی,پرستو صالحی,شاهرخ استخری و... تقدیم شما میگردد
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639938_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639939_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/File_754_13527.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/File_754_13530.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639936_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/File_754_13532.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d12.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d13.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d18.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d22.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d23.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d24.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/d29.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/qzeo9c4pgb3z996fa69x.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/0apm7wthzyc7148afx6.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639926_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639929_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639930_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/639931_orig.jpg
http://salijoon.us/mail/900206/kh24/File_754_13533.jpg

m1982
۱۳۹۰-۰۲-۱۰, ۰۸:۰۲ قبل از ظهر
عکس های بهرام رادان در پشت صحنه مختارنامه

بهرام رادان در مصاحبه اخیر خود در رابطه با بازی در سریال هایی همچون مختارنامه ,علاقه بسیار زیادی نشان داد ولی به دلیل مشغله کاری در سینما,بازی در چنین سریال هایی را کار بسیار دشواری دانست.
این بازیگر به دلیل علاقه فراوانش به سریال مختارنامه,در زمان های ساخت سریال در پشت صحنه حضور داشته و علاقه مندان می توانند تصاویر از حضور بهرام رادان در پشت صحنه سریال مختارنامه را مشاهده نمایند:

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1390/2/3/67429_106.jpg

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1390/2/3/67430_811.jpg

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1390/2/3/67431_715.jpg

samim
۱۳۹۰-۰۲-۱۰, ۰۹:۵۲ قبل از ظهر
این آخریه بهمن قبادی نیست ؟ این مرد کرد بزرگوار و افتخار ایران زمین، توی مختارنامه نبود که / بود؟

m1982
۱۳۹۰-۰۲-۱۰, ۱۰:۲۶ قبل از ظهر
ستاره های سینمای ایران چقدر درس خوانده اند؟


آیا بازیگری ربطی به میزان تحصیلات دارد؟ آیا بازیگری ربطی به میزان تحصیلات دارد؟ این روزها بسیاری از بازیگران با تجربه جوانترها را تشویق می‎کنند که با تحصیل وارد کار سینما شوند، اما تجربه نشان داده که بسیاری از بازیگران مطرح سینما به خصوص در سال‎های دور و حتی در سالهای اخیر، تحصیلات مرتبطی با سینما نداشتند و چه بسا اصلا تحصیلات درستی نداشتند. به هرحال شاید تحصیل در رشته‎های مرتبط به بازیگری نتواند برای آنها که صاحب قریحه اند، تاثیرگذاری سازنده داشته باشد، اما بی‎شک شرط کافی برای این منظورنیست. در ادامه سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران مطرح سینمای ایران از نظر شما می‎گذرد.

***

http://www.madomeh.com/3/files/2011/04/764.jpg
نیکی کریمی، متولد ۱۳۵۰، تحصیلات: دیپلم

پوریا پورسرخ:متولد۵۶ در تهران.دکترای فیزیولوژی گیاهی

نگین صدق گویا، ۱۳۴۹ در تهران، رشته اقتصاد از دانشگاه الزهرا

لاله اسکندری: متولد ۵۱ در تهران. لیسانس گرافیک

فریما فرجامی: ۱۳۳۱ در تهران، فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک

مهناز افشار: متولد ۵۶ در تهران. دیپلم تجربی

بیتا فرهی: ۱۳۳۷ در تهران، دیپلم طبیعی

پژمان بازغی: متولد ۵۳ در تهران. لیسانس صنایع

فاطمه معتمد آریا: ۱۳۴۰ در تهران، دیپلم هنر

عسل بدیعی: متولد ۵۶ در تهران، لیسانس تغذیه

ساراخوئینی‎ها: ۱۳۵۳در تهران، دیپلم روانشناسی

زیبا بروفه: متولد ۵۴ در تهران، لیسانس حقوق قضایی

ماهایا پتروسیان: متولد ۴۸ در تهران. لیسانس تئاتر

مهران مدیری: ۱۳۴۰ در تهران، دیپلم.

پارسا پیروزفر: متولد ۵۱ در تهران. لیسانس نقاشی

محمد رضا فروتن، ۱۳۴۷در تهران، لیسانس روانشناسی بالینی

هانیه توسلی: متولد ۵۸ در همدان.دانشجوی رشته نمایش نامه نویسی

فریبرز عرب نیا: ۱۳۴۳ در تهران، فارغ التخصیل گرافیک

هدیه تهرانی: متولد ۵۱ در تهران.دیپلم

ابولفضل پور عرب : متولد ۱۳۴۰در تهران، لیسلتس بازیگری و کارگردانی تئاتر

بهناز جعفری: متولد ۵۳ در تهران. لیسانس ادبیات نمایشی

رامبد جوان: متولد ۵۰ در تهران.دیپلم

چکامه چمن ماه: متولد ۵۹ در تهران.دیپلم مجسمه سازی

لیلا حاتمی: متولد ۵۱ در تهران. تحصیل در مهندسی برق و ادبیات مدرن فرانسه را در سوییس نیمه کاره رها کرد

مجید حاجی زاده: متولد ۵۸ در تهران.تحصیل در رشته میکروبیولوژی را رها کرد و هم اکنون تئاتر می خواند
http://www.madomeh.com/3/files/2011/04/A0396363.jpg فربرز عرب نیا، تحصیلات در رشته گرافیک

میترا حجار: متولد ۵۵ در تهران.دیپلم

امین حیایی: متولد ۴۹ در تهران. تحصیل در رشته کامپیوتر را رها کرد

شهاب حسینی: متولد ۵۲ در تهران. تحصیل در رشته روانشناسی را رها کرد

شهرام حقیقت دوست: متولد ۵۱٫ کارشناس رشته تئاتر

رضا داوود نژاد:متولد ۵۹ در تهران. تحصیل در رشته حقوق را رها کرد

سام درخشانی: متولد ۵۹ در تهران.تحصیل در رشته نمایش را رها کرد

بهرام رادان: متولد ۵۸ در تهران. لیسانس مدیریت بازرگانی

حبیب رضایی: متولد ۴۸ در مشهد. لیسانس مدیریت بیمارستان

بهاره رهنما: متولد ۵۲ در تهران.لیسانس ادبیات فارسی و حقوق قضایی.دانشجوی فوق لیسانس در رشته نمایش

مریلا زارعی: متولد ۵۳ در تهران. لیسانس مهندسی صنایع غذایی

فقیهه سلطانی: متولد ۵۳ در تهران.لیسانس ادبیات نمایشی
http://www.madomeh.com/3/files/2011/04/45.jpg پوریا پورسرخ، تحصیلات دکترای میکرو بیولوژی

رامبد شکرآبی: متولد ۵۱ در تهران. دیپلم ریاضی

رضا شفیعی جم: متولد ۵۰ در تهران. لیسانس نقاشی

غزل صارمی: متولد ۵۷ در تهران.دیپلم

میلاد صدر عاملی: متولد ۶۱٫ دانشجوی رشته مهندسی نساجی

امیر حسین صدیق: متولد ۵۱ در نیشابور. دیپلم بازیگری

لادن طباطبایی: متولد ۴۹ در تهران.لیسانس بازیگری

شبنم طلوعی: متولد ۵۰ در تهران. دیپلم

پرستو صالحی: متولد ۵۶ در تهران. لیسانس

رزیتا غفاری: متولد ۵۱ در تهران. لیسانس کارگردانی سینما

شقایق فراهانی: متولد ۵۱ در تهران. لیسانس نقاشی

گلشیفته فراهانی: متولد ۶۲ در تهران. دانشجوی رشته موسیقی

نگار فروزنده: متولد ۵۷ در تهران.دیپلم

حدیث فولادوند: متولد ۵۶ در تهران.فوق دیپلم

علی قربان زاده: متولد ۵۷ در تهران.دیپلم

شبنم قلی خانی: متولد ۵۶ در تهران. فوق لیسانس رشته تئاتر

ترانه علیدوستی: متولد ۶۳ در تهران. دیپلم

مهتاب کرامتی: متولد ۵۰ در تهران. لیسانس میکروبیولوژی

نیکی کریمی: متولد ۵۰ در تهران. دیپلم تجربی

مانی کسراییان: متولد ۵۵ در شیراز. لیسانس بازیگری

باران کوثری: متولد ۶۴ در تهران. دیپلم موسیقی

کامبیز کاشفی: متولد ۵۶ در تهران. دیپلم

محمد رضا گلزار: متولد ۵۴ در تهران.لیسانس مکانیک سیالات

پوپک گلدره: متولد ۵۰ در تهران. لیسانس روانشناسی

سروش گودرزی: متولد ۵۳ در تهران. لیسانس کامپوتر

لادن مستوفی: متولد ۵۱ در شهسوار. لیسانس کارگردانی

مرجان محتشم: متولد ۴۸ در تهران، رها کرده دبیرستان

یکتا ناصر:متولد ۵۷ در تهران.لیسانس مهندسی محیط زیست

m1982
۱۳۹۰-۰۲-۱۹, ۱۰:۲۲ قبل از ظهر
.:: فروش روزانه فیلمها در تهران ::.



تا 12 اردیبهشت ماه؛
فروش روزانه فیلمها در تهران


http://persian-star.net/1390/2/19/CinemaMAG/03.jpg
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، آمار فروش رسمی سینماهای تهران از سوی بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد. بنابر این گزارش، آمار فروش تا 12 اردیبهشت ماه در سینماهای تهران به شرح ذیل است:

فیلم سینمایی "اخراجی‌ها3" ساخته مسعود ده‌نمکی، با 46 روز اکران در 30 سینما، 21،072،940،000

فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی با 46 روز اکران در 27سینما، 18،407،960،000

فیلم سینمایی "یکی از ما دونفر" به کارگردانی تهمینه میلانی با 46 روز اکران در 6 سینما، 3،674،401،000

فیلم سینمایی "سه درجه تب" به کارگردانی محمد رضا صلاحمند با 39 روز اکران در 9 سینما، 2،217،445،000

فیلم سینمایی "زن‌ها شگفت انگیزند" به کارگردانی مهرداد فرید با 40 رور اکران در 3 سینما، 1،242،775،000

فیلم سینمایی "خیابان بیست و چهارم" به کارگردانی سعید اسدی با 13 روز اکران در 14 سینما، 482،945،000

فیلم سینمایی "برف روی شیروانی" به کارگردانی محمد هادی کریمی با 13 روز اکران در 8 سینما، 471،976،000

فیلم سینمایی "مرهم" به کارگردانی علیرضا داودنژاد با 6 روز اکران در 18 سینما، 264،700،000

منبع : سینما پرس

Senior Manager
۱۳۹۰-۰۲-۱۹, ۱۰:۳۴ قبل از ظهر
در رابطه با فیلم اخراجی های 3 یه ایمیل به دستم رسیده
که تصویر نامه از فرماندهی نیروی انتظامی به کلیه واحد ها هستش
بحث رو ابدا نمیخوام سیاسی جلوه بدم
ولی این فروش و با این موضوع یکم بودار به نظر میرسه، دوستانی که تیز هستن متوجه میشن الزام در نامه مذکور بوده :لبخند:

scott
۱۳۹۰-۰۲-۲۲, ۱۲:۱۴ قبل از ظهر
به بهانه زادروز «شهره آغداشلو»
بیست و یکم اردیبهشت برابر با زادروز «شهره آغداشلو» بازیگر ایرانی، در سینما و تلویزیون ایران پیش از انقلاب اسلامی و حال حاضر آمریکا است. وی زاده سال 1331 خورشیدی است. آغداشلو در سال 2003 میلادی کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» شد. هم‌چنین در سال ۲۰۰۹ برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی «خاندان صدام»، نیز موفق به دریافت جایزه معتبر «امی» شده است.
«شهره آ‌غداشلو» با نام اصلی «شهره وزیری‌تبار» در بیست‌و‌یکم اردیبهشت 1331 زاده شد. وی فامیل آغداشلو را به خاطر مخالفت خانواده پدری‌اش با داشتن نام خانوادگی آن‌ها و پس از ازدواج با «آیدین آغداشلو» انتخاب کرد. او دانش‌آموخته روابط بین الملل، از لندن است و آغاز فعالیت سینمایی‌اش با فیلم «شطرنج باد» در سال 1355 بود.

شهره پیش از انقلاب ایران، در سه فیلم مطرح آن زمان بازی کرد و با سه کارگردان بزرگ سینمای ایران، به نام‌های «عباس کیارستمی»، «علی حاتمی» و «محمدرضا اصلانی» هم‌کاری داشت و توانست در سال ۱۳۵۷ عنوان محبوب‌ترین بازیگر زن سینما را به خود اختصاص دهد. او پس از انقلاب به آمریکا رفت و به اتفاق همسر دومش «هوشنگ توزیع» نویسنده، کارگردان و بازیگر، در نمایش‌های متعددی بازی کرد.
شهره آغداشلو در سال ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار پس از مدت‌ها غیبت از سینما در فیلم سینمایی «راز بهشت» (Surviving Paradise) بر پرده سینماهای آمریکا رفت. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «کامشاد کوشان» اولین فیلم سینمایی ایرانی به زبان انگلیسی است که در سینماهای کشور آمریکا اکران عمومی دریافت کرده‌ است.

در سال ۲۰۰۳، شهره آغداشلو کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «خانه‌ای از شن و مه» شد افزون بر آن، چهار جایزه منتخب انجمن منتقدین لوس آنجلس، نیویورک، سین سیناتی و آن‌لایم را از آن خود کرد.

او در فیلم خانه‌ای از شن و مه در کنار بازیگران معروفی چون «بن کینگزلی» (Ben Kingsley) برنده اسکار برای بازی در فیلم «گاندی» در سال ۱۹۸۲ و «جنیفر کانلی» (Jennifer Connelly) برنده اسکار برای بازی در فیلم «یک ذهن زیبا» در سال ۲۰۰۱ نقش آفرینی کرد.

آغداشلو در این فیلم در نقش «نادی» زنی ایرانی و افسرده بازی می‌کند که به اتفاق همسرش، سرهنگ مهاجر ایرانی (بن کینگزلی)، در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کنند و بر سر تصاحب خانه‌ای با صاحب قبلی خانه (جنیفر کانلی) درگیر می‌شوند. آغداشلو از چگونگی حضور در این فیلم چنین می‌گوید: کتاب «خانه‌ای از شن و مه» نوشته «آندره دوبوس» را می‌خواندم که به همسرم گفتم: اگر در این کشور دموکراسی وجود دارد، باید نقش «نادی» را به من بدهند.

شهره آغداشلو هم‌چنین در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی «خاندان صدام»، نیز موفق به دریافت جایزه معتبر «امی» شد.
از دیگر فیلم‌هایی که وی در آن به ایفای نقش پرداخته: «سراب سلطانیه»، به کارگردانی «پروین انصاری» که گفته شده این فیلم در زمان انقلاب ایران ناپدید شد. «میهمانان هتل آستوریا»، «مریم»، «جنگیری امیلی رز»، «خانه‌ای روی برکه» و «سوته ‌دلان» است. وی هم‌چنین در «سریال 24»، «سریال خاندان صدام»، «تجسم آینده»، «سریال فلش فوروارد» و «سریال آناتومی گری» به ایفای نقش پرداخته است.

شهره آغداشلو فعالیت تاتر خود را از سال ۱۳۵۶ در ایران با نمایش‌های قوی تر، و با چرخ فلک، گلدونه خانم، بانویی می‌میرد، موضوع جدی نیست و شبی‌خون آغاز کرد و در آمریکا اولین تاتر شهره آغداشلو «آیینه» بود به کارگردانی «مسعود اسد اللهی» که با هفت رنگ، کافه اکبر آقا نوستالژی، بوی خوش عشق، سهم ما از خانه پدری، امیر ارسلان ۲۰۰۰ و چند نمایش دیگر ادامه یافته است.

scott
۱۳۹۰-۰۳-۰۵, ۱۲:۱۰ قبل از ظهر
تصاویر گلشیفته فراهانی در یکی از مجلات فشن فرانسه

http://img.bodybuilder.ir/images/62247021136913590181.jpg

http://img.bodybuilder.ir/images/93782139930250068056.jpg

http://img.bodybuilder.ir/images/19931353583274835680.jpg

3tare
۱۳۹۰-۰۳-۱۴, ۰۷:۲۲ بعد از ظهر
نامه "سمیر" کبرا 11 به همسر "پیمان ابدی"

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «اردوان آتالای» بازیگر نقش «سمیر» مجموعه تلویزیونی «هشدار برای کبری ۱۱» در نامه‌ای خطاب به همسر «پیمان ابدی»، درگذشت این بدلکار سینمای ایران را که بیش از دو سال پیش حین انجام عملیات بدلکاری جان باخت، تسلیت گفت. متن این نامه که با کمی تاخیر به دست همسر پیمان ابدی رسیده، به شرح زیر است: دوست دارم بدانی که دوست عزیزم پیمان به‌خاطر شور و اشتیاق و استعداد شگرفش در اجرای حرکات و بدلکاری‌های خارق‌العاده، همواره مورد تحسین و ستایش من بوده و هست. او بارها از من دعوت کرد تا به ایران بیایم و او را ببینم؛ ولی متاسفانه به‌دلیل مشغله و فشردگی کار نتوانستم به این سفر بیایم و خوشحال می‌شوم در اولین فرصت بتوانم جبران کنم. برایت بهترین‌ها و آینده‌ای روشن را آرزو می‌کنم و بدان، غم و اندوه عمیق این فاجعه تکان‌دهنده در وجود من باقی می‌ماند. به گزارش فارس، «پیمان ابدی» ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۸۸، حین انجام عملیات بدلکاری تله‌فیلم «چشم‌های نامحسوس» درگذشت.

http://up.alamto.com/m/img/samir-peyman-2.jpg

sajjad 1368
۱۳۹۰-۰۳-۱۴, ۰۸:۲۷ بعد از ظهر
خدا بیامرزه پیمان ابدی رو.واقعا تو کارش حرفه ای بود خدایا حیف این دوتا گل نبود از هم جداشون کردی تو جونی چه قدر زنش نازه چقدر بهم میو مدن این دو زن شوهر ...روح پیمان شاد باشه

m1982
۱۳۹۰-۰۳-۲۵, ۰۹:۱۵ قبل از ظهر
من تو پستاي قبلي راجع به درگذشت بازيگران سينماو تلويزيون ايران پست دادم
اينم از
درگذشتگان سینمای جهان در سال 2010سینمای جهان در سال 2010 تعدادی از چهره‌های شاخص خود را از جمله نورمن ویزدم، تونی کرتیس، گلوریا استیوارت، اریک رومر، دنیس هاپر، و ... از دست داد که در این ایمیل به سوابق آنها اشاره ای می کنیم.


نورمن ویزدم

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/1-NormanWisdom.jpgکمدین صاحب نام بریتانیایی و بازیگر فیلم‌هایی چون "سر بزنگاه" چهارم اکتبر در 95 سالگی در آسایشگاه سالمندان در "آیل آو من" (جزیره من) در دریای ایرلند از دنیا رفت.



تونی کرتیس

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/2-TonyCurtis.jpgبازیگر محبوب فیلم‌هایی چون "بوی خوش موفقیت"، "ستیزه‌جویان" و "بعضی‌ها داغش را دوست دارند" 29 سپتامبر در خانه خود در لاس وگاس در 85 سالگی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.



گلوریا استیوارت

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/3-GloriaStuart.jpgبازیگر آمریکایی که کار در حرفه نمایش را در نخستین سال‌های ورود صدا به سینما آغاز کرد و بعدها مسن‌ترین بازیگر نامزد اسکار لقب گرفت، 26 سپتامبر در 100 سالگی در لس آنجلس درگذشت. او در فیلم پرفروش "تایتانیک" نقش رز پیر، تنها بازمانده کشتی غرق‌شده را بازی کرد.



اریک رومر

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/4-EricRohmer.jpgمنتقد و فیلمساز سرشناس فرانسوی و سازنده فیلم‌های تحسین‌شده‌ چون "شب من در خانه مو" و "زانوی کلر" 11 ژانویه در 89 سالگی در پاریس درگذشت.



دنیس هاپر

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/5-DennisHopper.jpgپسر همیشه بد هالیوود و کارگردان و بازیگر فیلم جریان‌ساز "ایزی رایدر" روز 29 مه بر اثر عوارض ناشی از سرطان پروستات 29 مه در 74 سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت.



جین سیمونز

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/6-JeanSimmons.jpgبازیگر فیلم‌هایی چون "آرزوهای بزرگ"، "اسپارتاکوس" و "المر گنتری" 22 ژانویه بر اثر سرطان ریه در سانتا مونیکا در 80 سالگی درگذشت.



لین ردگریو

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/7-LynnRedgrave.jpgبازیگر بریتانیایی که برای فیلم‌های "جرجی گرل" و "خدایان و هیولاها" نامزد اسکار شد و به یکی از محترم‌ترین خانواده‌‌های هنری بریتانیا تعلق داشت، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان 2 مه در 67 سالگی در کانه‌تیکت درگذشت.



رونالد نیم

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/8-RonaldNeame.jpgفیلمساز بریتانیایی و کارگردان فیلم‌های "اسکناس میلیون پوندی" و "ماجرای پوسیدون" 16 ژوئن در 99 سالگی در لس آنجلس درگذشت.



پاتریشا نیل

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/9-PatriciaNeal.jpgبازیگر آمریکایی که برای فیلم سال 1963 "هاد" برنده جایزه اسکار شد، هشتم اوت در 84 سالگی بر اثر سرطان ریه از دنیا رفت. "روزی که زمین از حرکت ایستاد" و "چهره‌ای میان جمعیت" از دیگر فیلم‌های اوست.



آلن کورنو

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/10-AlainCorneau.jpgکارگردان فرانسوی و سازنده فیلم‌هایی چون "پلیس پیتن 357" و "تمام صبح‌های دنیا" 29 اوت در 67 سالگی درگذشت.



روی وارد بیکر

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/11-RoyWardBaker.jpgفیلمساز بریتانیایی که بیش از همه به خاطر ساخت فیلم "یک شب به‌یادماندنی" درباره غرق شدن کشتی تایتانیک شهرت داشت، پنجم اکتبر در 93 سالگی در بیمارستانی در لندن درگذشت.



کامی کینگ کانلون

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/12-CammieKing.jpgکودک بازیگر سابق سینما و یکی از آخرین بازماندگان فیلم محبوب "بربادرفته" اول سپتامبر در 76 سالگی از دنیا رفت. او "بربادرفته" نقش دختر اسکارلت اوهارا و رت باتلر را بازی کرد.



آرتور پن

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/13-ArthurPenn.jpgکارگردان آمریکایی که با فیلم‌هایی چون "بانی و کلاید" و "بزرگ مرد کوچک" به رنسانس هالیوود در دهه‌های 1960 و 1970 کمک کرد، 28 سپتامبر یک روز پس از تولد 88 سالگی‌اش در خانه خود در منهتن بر اثر نارسایی قلب از دنیا رفت.



کلود شابرول

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/14-ClaudeChabrol.jpgکارگردان مطرح موج نو سینمای فرانسه و خالق فیلم‌هایی چون "پسرعموها" و "قصاب" 12 سپتامبر در 80 سالگی درگذشت.



جیل کلی‌برگ

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/15-JillClayburgh.jpgیکی از بازیگران شاخص دهه‌های 1970 و 1980 که برای حضور در نقش زنی مستقل در فیلم "یک زن مطلقه" نامزد اسکار شد، پنجم نوامبر پس از 21 سال مبارزه با سرطان خون در 66 سالگی در خانه خود در کانه‌تیکت از دنیا رفت.



دینو دلورنتیس

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/16-DinoDeLaurentiis.jpgتهیه‌کننده پرکار و سرشناس ایتالیایی 11 نوامبر در خانه خود در بورلی هیلز در 91 سالگی درگذشت. او بیش از 70 سال در دنیای سینما فعال بود و فیلم‌هایی مانند "جنگ و صلح"، "رگتایم"، "کینگ کونگ"، "بونتی" و "دون" را تهیه کرد.



لسلی نیلسن

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/17-LeslieNielsen.jpgبازیگر کانادایی که بیش از همه برای بازی در فیلم‌های کمدی مانند "هواپیما!" و سری فیلم‌های "سلاح عریان" شهرت داشت، 28 نوامبر بر اثر عوارض ناشی از ذات‌الریه در بیمارستانی در فلوریدا و در سن 84 سالگی از دنیا رفت.



اروین کرشنر

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/18-IrvinKershner.jpgکارگردان "امپراتوری ضربه متقابل می‌زند" دومین فیلم از اولین سه‌گانه "جنگ‌های ستاره‌ای" و فیلم جیمز باندی "دیگر هرگز نگو هرگز" روز 29 نوامبر بر اثر سرطان ریه در 87 سالگی در خانه خود از دنیا رفت.



بلیک ادواردز

http://persian-star.net/1390/3/25/artist/19-BlakeEdwards.jpgاستاد فیلم‌های کمدی و نویسنده و کارگردان مجموعه فیلم‌های "پلنگ صورتی" و خالق آثار تحسین‌شده‌ای چون "صبحانه در تیفانی" و "پارتی" 15 دسامبر بر اثر عوارض ناشی از ذات‌الریه و در سن 88 سالگی از دنیا رفت.