نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: برنامه غذایی برای اضافه کردن وزن

  1. #1
    عضو جدید king_jr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    شهریور ۱۳۸۸
    نوشته ها
    19
    تشکر
    32
    89 بار در 13 پست
      از ایشان تشکر شده است

    پیش فرض برنامه غذایی برای اضافه کردن وزن

    1. مقدار کالری مصرفی خود را در یک روز عادی اندازه بگیرید. هیچ یک از برنامه های غذایی خود را تغییر ندهید و مانند هر روز غذا میل کنید و کالری آن را محاسبه کنید. این کار، مهمترین قدم در افزایش وزن است. در ساعت مشخصی از روز(صبح یا شب) خود را وزن کنید.

    2. در روز بعد از اندازه گیری، 500 کالری به مقدار کالری مصرفی خود اضافه کنید. برای مثال اگر شما در روز 2000 کالری مصرف میکردید، از این روز تا آخر هفته، روزی 2500 کالری مصرف کنید. به جای خوردن سه وعده غذای مفصل یا خرده خوری در طی روز، این میزان کالری را بین 5 تا 6 وعده غذا تقسیم کنید و هر 2 تا 3 ساعت یک بار غذا میل کنید.

    3. ورزشهای وزنه برداری (از دمبلهای کوچک گرفته تا کار با دستگاههای وزنه برداری) انجام دهید. این هم یکی از مهمترین مراحل افزودن صحیح وزن است و باید به طور صحیح انجام شود. اگر فرصت ندارید که هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حرکات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربی تمرین کنید و سپس در خانه به ورزش ادامه دهید.

    4. در پایان هفته، خود را وزن کنید. خواهید دید که در طی یک هفته در حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه شده است. به این ترتیب شما در طول یک ماه بین 4 تا 6 کیلو سنگین تر خواهید شد.

    5. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در بعضی مواقع، وزنه شما افزایش وزنی را نشان نخواهد داد، در چنین مواقعی باید به مقدار غذای خود بیافزایید، در نتیجه، اگر پس از دو هفته، افزایش وزن شما متوقف شد، 250 کالری دیگر به میزان غذای روزانه خود بیافزایید. این کار را هر بار که دچار وقفه دو هفته ای شدید انجام دهید.

    چند توصیه دیگر:

    1. از چربی ها دوری کنید! هرچند که هدفتان اضافه کردن وزن است، اما قرار نیست چاق و نا متناسب شوید. پس از چیپس و شیرینی، غذاهای آماده و سرخ کردنی ها دوری کنید. در عوض عادت کنید که از پروتئینهای کم چربی، سبزیجات و میوه استفاده کنید. اگر مشکل قند ندارید، مصرف کمپوتهای خانگی (بدون مواد نگهدارنده) ، شربت و آب میوه شیرین ، خامه و بستنی برای افزایش میزان کالری روزانه بلا مانع است.

    2. آب بنوشید! شما باید حداقل روزی 1.5 لیتر آب بنوشید، این مقدار آب زیادی است و برای تنظیم سوخت و ساز بدنتان و اضافه شدن وزن شما لازم است.

    3. خواب را فراموش نکنید. این ساده ترین مرحله است که غالبا به آن کم توجهی میشود. حداقل خواب شب شما باید 8 ساعت باشد.

  2. فروشگاه آنلاين کارت شارژ بي بي شارژ
  3. 7 کاربر برای این پست سودمند از king_jr عزیز تشکر کرده اند:

    gsmtekno (‏۱۳۸۸-۰۷-۱۵‏), Mehran Dashti (‏۱۳۹۳-۰۱-۰۲‏), mehrdad.2060 (‏۱۳۸۸-۰۷-۰۸‏), Mohsen (‏۱۳۸۸-۰۶-۰۵‏), renger (‏۱۳۹۲-۰۱-۲۱‏), shahi (‏۱۳۸۸-۰۶-۰۵‏), آقا تختی (‏۱۳۸۸-۰۶-۰۵‏)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ‏۱۳۹۱-۰۳-۱۴‏, ۱۲:۲۷ قبل از ظهر
  2. برنامه غذایی برای کم کردن وزن
    توسط king_jr در انجمن تغذیه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ‏۱۳۹۱-۰۲-۰۳‏, ۰۶:۵۳ بعد از ظهر
  3. برنامه غذایی برای افزایش وزن
    توسط سیمرغ قله ی قاف در انجمن تغذیه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ‏۱۳۹۱-۰۱-۰۳‏, ۰۷:۳۲ بعد از ظهر
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۶:۴۸ بعد از ظهر
  5. راه های جلوگیری از اضافه وزن در تعطیلات
    توسط سیمرغ قله ی قاف در انجمن اطلاعات عمومی و سلامتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ‏۱۳۸۸-۱۲-۲۰‏, ۰۸:۰۲ بعد از ظهر

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •