نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: اجرای صحیح اُوِر کراس

  1. #1
    عضو فعال the arrival آواتار ها
    تاریخ عضویت
    تیر ۱۳۹۱
    محل سکونت
    کرج
    سن
    26
    نوشته ها
    446
    حالت من
    Bitafavot
    تشکر
    4,128
    2,408 بار در 494 پست
      از ایشان تشکر شده است

    پیش فرض اجرای صحیح اُوِر کراس

    مبتدی ها بخوانند،حرفه ای ها بدانند.

    یکی از دو عکس زیر حرکت اُوِرکراس را درست نشان می دهد آیا می توانید آن را تشخیص دهید؟
    [IMG][/IMG]

    کابل اورکراس یک حرکت تک مفصلی برای عضلات سینه محصوب می شود. زمانی که در هنگام اجرای این حرکت دست ها را از قسمت تحتانی جلوی بدن تان حرکت می دهید،عضلات زیرین پکتوریالس درگیر فشار وزنه خواهد شد. اما زمانی که از بالا و از زوایای مختلف این حرکت را اجرا میکنید. از نظر علم بیومکانیک تمرین فشار این حرکت می تواند بر روی تمام عضلات سینه اعمال شود. مربیان بدن سازی عقیده دارند چون این تمرین یک حرکت تک مفصلی به حساب می آید،معمولاً برای پایان جلسه تمرینی اختصاص می دهند.

    *( اشتباهتان را اصلاح کنید )
    همانطور که میدانید کلاً حرکات تک مفصلی مانند حرکت اورکراس اگر به صورت صحیح اجرا شوند در تفکیک عضلات سینه موثرتر هستند. اما زمانی که همانند پرس سینه اجرا شود دیگر کارایی خود را (تفکیک عضلات سینه) از دست می دهد. تمام این قضیه برمی گردد به میزان زاویه آرنج تان در حین اجرای حرکت ،زمانی که شما دست ها را همانند پرس سینه باز و بسته می کنید عضلات پشت بازوی شما درگیر فشار وزنه خواهد شد. چرا که کشش در ناحیه بازو اتفاق می افتد. در نتیجه این حرکت از یک حرکت تک مفصلی به حرکت چند مفصلی تبدیل خواهد شد.
    حال به نظر می آید که تشخیص روش صحیح حرکت راحت تر شد،بله تصویر شماره 1 صحیح است.

    *( نحوه اجرای درست حرکت )
    ابتدا باید زاویه آرنج تان را در حدود 135 یا 120 درجه تنظیم کنید. فقط توجه داشته باشید که این زاویه را از آغاز تا پایان حرکت ثابت حفظ کنید. ثابت نگه داشتن آرنج تان در این زاویه در فاز مثبت و منفی حرکت به شما اجازه می دهد که فشار این حرکت را کاملاً بر روی عضلات سینه احساس کنید. بعضی از مربیان بدنسازی اعتقاد دارند حرکت فلای سینه را طوری اجرا کنید که انگار یک تنه درخت یا یک بشکه بزرگ را می خواهید در آغوش بگیرید، بنابراین حالت دست ها همانند یک پرس سینه هالتر که دست ها نزدیک به سرشانه است می باشد.

    *( مبتدی ها این مطلب را بخوانند )
    اگر اجرای این حرکت با دستگاه برای شما مشکل است،می توانید برای چند مدت با دستگاه پک دک PEC DECK (قفسه دستگاه) این تمرین را اجرا کنید تا وضعیت آرنج تان از لحاظ بیومکانیکی اصلاح شود. فقط یادتان باشد در طول اجرای این حرکت جهت آرنج تان،دست و شانه ها مانند تصویر شماره 1 باشد.

  2. فروشگاه آنلاين کارت شارژ بي بي شارژ
  3. 25 کاربر برای این پست سودمند از the arrival عزیز تشکر کرده اند:

    "All Eyes On Me" (‏۱۳۹۳-۰۵-۰۲‏), *(sajad)* (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), -AMIN- (‏۱۳۹۳-۰۴-۳۱‏), alexy (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), Apocalypse Now (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), Capitan Black (‏۱۳۹۱-۱۲-۲۴‏), cenam (‏۱۳۹۳-۰۴-۳۱‏), end_boy (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), ha.M.ed (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), Hamid Rezaaa (‏۱۳۹۲-۰۷-۱۳‏), hamid_diablo (‏۱۳۹۳-۰۵-۰۳‏), kaveh_am (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), M ................. S (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), M@soud (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), MASOUD_ARCHITECT (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), meh di mn (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), Mr.LEO (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), mypdf (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), n_faraz (‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏), power balance (‏۱۳۹۳-۰۸-۱۹‏), saeedoffice (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), shovaleye (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏), sport line (‏۱۳۹۲-۱۱-۱۹‏), TRANSITION (‏۱۳۹۲-۰۶-۰۱‏), YA30N (‏۱۳۹۱-۱۲-۱۴‏)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •