PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پرورش اندام از بازي‌هاي جهاني اخراج شد!



پيمان صادقي پري
۱۳۸۹-۰۲-۲۲, ۱۱:۰۲ بعد از ظهر
پس از اخراج پرورش اندام از «بازي‌هاي آسيايي» (بازي‌هايي كه هر چهار سال يك بار برگزار مي‌شود)، در آخرين جلسه اتحاديه بين‌المللي بازي‌هاي جهاني كه هفته پيش در دوبي برگزار شد، پرورش اندام از فهرست بازي‌هاي جهاني نيز خارج شد تا اين رشته بيش از گذشته منزوي شود. «بازي‌هاي جهاني» (WORLD GAMES) مختص رشته‌هايي است كه در المپيك جايي ندارند و هر 4 سال يكبار رشته‌هايي كه در المپيك پذيرش نشده‌اند، در بازي‌هاي جهاني گرد هم مي‌آيند تا رقابتي بين‌المللي داشته باشند. در اين جلسه كه پرورش‌اندام با 19 راي موافق، در برابر 9 راي مخالف از فهرست اين بازي‌ها خارج شد. دليل اين تصميم هم آزمايش مثبت دوپينگ چهار نفر از مدال‌آوران پرورش اندام در آخرين دوره بازي‌هاي جهاني بود كه سال گذشته در تايوان برگزار شد. پرورش‌اندام از سال 1989 به اين بازي‌ها وارد شده بود و در اين مدت در همه رشته‌ها جمعاً 25 نفر به علت دوپينگ محروم شده‌اند كه سهم پرورش اندام از آن 17 نفر بوده است! به بيان ساده‌تر، 68 درصد دوپينگي‌هاي بازي‌هاي جهاني از رشته پرورش‌اندام بيرون آمده‌اند و همين آمار تاسف بار موجب شد كه پرورش‌اندام از فهرست بازي‌ها كنار گذاشته شود.

ضربه كاري به IFBB
از سال گذشته كه پل چوا نايب رئيس سابق فدراسيون بين المللي پرورش‌اندام (IFBB) با رافائل سانتونخا رئيس اين فدراسيون دچار اختلاف شد و تشكيلات جديدي راه‌اندازي كرد، رقابت شديدي ميان IFFB و WBPF به راه افتاد. هر دو مسابقات آسيايي برگزار كردند، هر كدام براي خود مسابقه جهاني ترتيب دادند و همه تلاش خود را صرف كردند تا نزد سازمان‌هاي بين‌المللي ورزشي، به عنوان متولي اول پرورش‌اندام در جهان معرفي شوند. در اين جنگ طولاني، هر كدام به موفقيت‌هايي نيز رسيدند. WBPF كه توانسته بود در سطح آسيا قدرت‌هاي بزرگي نظير ايران و كشورهاي جنوب شرقي آسيا را جذب كند، به عنوان متولي پرورش اندام در «بازي‌هاي ساحلي آسيا» معرفي شد و شوراي ورزش آسيا نيز پل چوا و اسامه را به رسميت شناخت. در عوض، اتحاديه بين‌المللي بازي‌هاي جهاني، همچنان IFBB را متولي پرورش‌اندام در جهان مي‌دانست و بازي‌هاي جهاني سال گذشته در تايوان نيز توسط گروه رافائل سازماندهي شد. (به همين دليل بود كه ايران نماينده‌اي در اين رقابت‌ها نداشت) و حالا حذف پرورش‌اندام از اين رقابت‌ها، لطمه بزرگي به اعتبار فدراسيون بين‌المللي پرورش اندام وارد خواهد كرد.

كورسوي اميد WBPF
با حذف پرورش اندام از بازي‌هاي جهاني، مسئولان WBPF در اين روزها به تكاپو افتاده‌اند تا متولي پرورش اندام در بازي‌هاي جهاني باشند. اگر اسامه و پل چوا بتوانند پرورش‌اندام را به اين بازي‌ها بازگردانند و خود متولي آن باشند، پيروزي بزرگي در برابر حريف به دست مي‌آورند اما با ارزيابي آنچه كه در كنگره بازي‌هاي جهاني مطرح شد، بعيد است كه اين تشكيلات هم بتواند موفقيتي در بازگرداندن پرورش اندام داشته باشد. در واقع دغدغه اصلي تصميم‌گيرندگان اين مسابقات، ميزان دوپينگ در پرورش‌اندام است و به صلاحيت يا عدم صلاحيت IFBB كاري ندارند. دوره بعدي بازي‌هاي جهاني در سال 2013 (يك سال بعد از المپيك لندن) برگزار مي‌شود.

bodybuilder
۱۳۸۹-۰۲-۲۲, ۱۱:۲۴ بعد از ظهر
ای کاش ایران هم IFBB رو به رسمیت میشناخت..
مسابقه دادن در مسابقاتی که فقط چند کشور نه چندان مطرح توش عضو هستند اصلا برایه ایران ارزشی نداره..
اما این جدا شدن این دو هم برای بعضی ها بد نشد. اگه شاید IFBB همچنان حضور داشت و پل جوا فدراسیون مستقلی رو راه اندازی نمیکرد ایران شاید هیچ موقع تیمی رو برای مسابقات جهانی بادی کلاسیک هم اعزام نمیکرد اما حالا چند تن از ایرانی ها دارن خودشونو بذایه اون مسابقات آماده میکنند.که حتما همشون هم مقام خواهند آورد.

Yakuza6236
۱۳۸۹-۰۲-۲۳, ۰۷:۲۷ بعد از ظهر
این هفته بشیر نخریدم چون این خبر توش بود